Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vind hem ook mooi. Alleen die barends zou ik eraf halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Vind hem ook mooi. Alleen die barends zou ik eraf halen.
      Maar als je ze nodig acht, vindt... is dat nogal vervelend hé.

Persoonlijk zou ik ze een beetje inkorten, cm of twee eraf. Dat zijn KCNC barends, die zijn 115 mm lang. Ik heb nu Ritchey WCS barends besteld voor de F29, die zijn fabriek af al 3 cm korter. Als ik m'n handen al maar eens kan verzetten is het al voldoende voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Idd, ja. Vreemd dat ik dat niet direct gezien had.

Echt wel kak in mijn ogen: 29" en dat had ik ook al niet gezien. No wonder it looks kind of ugly.
        Omdat je zoveel 29'ers ziet tegenwoordig begin je 't haast wat gewoon te vinden. Daardoor vallen die lelijke grote wielen op den duur niet meer zo op.

Comment

• Hoe vettiger, hoe prettiger

mooze.jpg
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Hoe vettiger, hoe prettiger

Bij mij is die leuze net iets anders.

Hoe droger, hoe leuker.

Comment

• Als ik echt mag kiezen, ga ik ook voor droog hoor. Maar af en toe eens ploeteren in de modder heeft wel iets. Alleen meer kuiswerk achteraf...
              Maar dat wordt goed gemaakt door zulke uitzichten bij het fietsen

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• De westhoek... oh zo mooi.

Comment

• Deze gaat wel heel ver in z'n adoratie.... .
                  Ik heb wel een klein vermoeden dat het geen permanente is.

Edit: Blijkbaar is 't echt.
                  Last edited by Jakkel; 23/11/2012, 10:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Deze gaat wel heel ver in z'n adoratie.... .
                    Ik heb wel een klein vermoeden dat het geen permanente is.

Edit: Blijkbaar is 't echt.
                    http://www.facebook.com/media/set/?s...9787924&type=1
                    Gaat echt ver in zijn adoratie, het is nog geen kleintje ook.
                    Heb er al ene gezien met op zijn onderrug een Fox achterdemper maar dit is nog iets anders.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Gaat echt ver in zijn adoratie, het is nog geen kleintje ook.
                      Heb er al ene gezien met op zijn onderrug een Fox achterdemper maar dit is nog iets anders.
                      Commentaar van ene op FB: "For authenticity he should cut off the right leg".

Comment

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Is er idd wel wat over, zo'n tattoo.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sagan of Fontana?

Geef mij ze alle twee maar!

Comment

• Tsja, of het resultaat betrouwbaar is? Daar spreek ik mij niet over uit.

Comment

Tsja, of het resultaat betrouwbaar is? Daar spreek ik mij niet over uit.
                                Ik wel. Het antwoord is "nee"! Teveel variabelen. En dezelfde wielen? Hetzelfde type, OK, maar niet dezelfde.

Daarbij, 26" is gewoon beter.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Ik wel. Het antwoord is "nee"! Teveel variabelen. En dezelfde wielen? Hetzelfde type, OK, maar niet dezelfde.

Daarbij, 26" is gewoon beter.

Ik ga het antwoord weten ergens in maart. Ga wel eens een vergelijkende test doen in mijn habitat hier. Maar ik betwijfel het ook sterk dat zo'n 29'er het duidelijk beter gaat doen.

Nu, om een zo juist mogelijk vergelijk te kunnen maken, zijn wielen van dezelfde fabrikant en type wel het beste wat je kan gebruiken. Een vergelijkende test tussen een 29'er en 26'er, met in de 26" een zwalpend ZTR Podium wielsetje en in de 29'er een stijf 29" Mavic SLR setje zou helemaal niet betrouwbaar te noemen zijn hé.

Comment

• Bovenstaande zegt het eigenlijk allemaal.

Ze lopen op zich weinig uit elkaar en het verschil is vaak eerder klein.

... maar heb ik de praktijk al vaak gezien dat op oneffen terrein, 'k bedoel veel wortels, wasbordjes, ... een 29'er echt wel in het voordeel is en zelfs redelijk fel.

Het enige wat me zou tegenhouden is het brede stuur, weet niet wat dat geeft moest je daar een smaller op monteren.

Comment

• Dat brede stuur staat erop om zo'n 'logge' 29'er de speelsheid, vlotheid,... in het sturen van een 26'er te geven. Nu, ik ben ook niet zinnens met een 70 cm stuur te gaan rijden. Ik zie mij hier al tussen (en tegen) die bomen laveren met zo'n stuur. Eerst eens zien hoe het stuurt. Heb ik het gevoel at het gerust met wat minder kan, dan gaat de zaag er in.

Comment

• Ik zou daar toch niet teveel van afzagen Jan, want het is inderdaad de hefboom die dat stuur biedt, die de grote wielen de speelsheid van een 26" geven (zoals je zelf al opmerkte)
                                        En eens eraf, kan je niet meer terug hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Bovenstaande zegt het eigenlijk allemaal.

Ze lopen op zich weinig uit elkaar en het verschil is vaak eerder klein.

... maar heb ik de praktijk al vaak gezien dat op oneffen terrein, 'k bedoel veel wortels, wasbordjes, ... een 29'er echt wel in het voordeel is en zelfs redelijk fel.

Het enige wat me zou tegenhouden is het brede stuur, weet niet wat dat geeft moest je daar een smaller op monteren.
                                          Het is logisch dat een 29-er bij veel oneffenheden in het voordeel is. Dat grote wielen veel beter over kuilen en putten gaan, is al een erg oud gegeven. Idem met vering. Een test waarin dat hard opvalt: van trappen rijden. Maar zoals al zoveel gezegd: die wielen zijn groter en maken de fiets iets logger.

Op mijn Taurine zit een 670 mm-stuur. Ik vind dat helemaal niet te breed. En idd makkelijker om te sturen dan bepaalde sturen die ik vroeger had. Het smalste wat ik had, was een stuur met bar-ends in één stuk, waarbij de afstand tussen de uiterste punten van de handvaten niet meer was dan 530-540 mm. Toch geen aarader hoor.

Een MTB-stuur hoeft helemaal niet smal te zijn imo, maar bon, ik fiets ook niet in Kempense bossen. Hier in de streek heb ik nog niet veel last ondervonden van het brede stuur dat ik nu heb, al weet ik ook wel zo'n bosje zijn hoor. Maar dan nog: een breed stuur valt gewoon makkelijker en preciezer te hanteren. En dat maakt het imo gewoon leuker.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X