Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij nu met een stuur van 58 cm, met de bar-ends erop is de afstand tot de buitenkant handvaten 54 cm. Vind ik best goed sturen hoor. Afwachten wat dat stuur van 70 gaat geven, maar ne cm of twee aan elke kant eraf zit er wel dik in. Met de bar-ends erop komt dat op een afstand van 62 cm, dat is nog 8 cm meer dan nu.
Een stuur van 670 mm met bar-ends is natuurlijk belachelijk, daarom ook dat ik er geen op wil. Het is trouwens een riser. Als je veel lange tochten doet, heb je wel wat aan bar-ends, maar anders zou ik er geen meer willen. Om in de streek wat te gaan MTB-en is een breed stuur net heel goed.
Trouwens, op de racefiets kies ik ook altijd voor de breedste maat qua stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIdd, het mijne was nog smaller. 540 mm moet met een recht stuur met aparte bar-ends geweest zijn. Dat stuur met bar-ends in één stuk was in zijn geheel maar 560 mm breed. Dus door die bocht zullen de uiterste punten van de handvaten amêr 500-510 mm uit elkaar gelegen hebben, maar nogmaals: geen aanrader.
Een stuur van 670 mm met bar-ends is natuurlijk belachelijk, daarom ook dat ik er geen op wil. Het is trouwens een riser. Als je veel lange tochten doet, heb je wel wat aan bar-ends, maar anders zou ik er geen meer willen. Om in de streek wat te gaan MTB-en is een breed stuur net heel goed.
Trouwens, op de racefiets kies ik ook altijd voor de breedste maat qua stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenmet een breder stuur kan je beter ademen, naar het schijnt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenIk heb nu een stuur zitten van 65cm, waar misschien nog een dikke 2 cm afgaat door de bar ends. Qua formaat vind ik dat juist goed en leuk rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenJa, 29'er. Hoe groot het stuur op mijnen 26'er is weet ik niet uit het hoofd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij nu met een stuur van 58 cm, met de bar-ends erop is de afstand tot de buitenkant handvaten 54 cm. Vind ik best goed sturen hoor. Afwachten wat dat stuur van 70 gaat geven, maar ne cm of twee aan elke kant eraf zit er wel dik in. Met de bar-ends erop komt dat op een afstand van 62 cm, dat is nog 8 cm meer dan nu.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenmet een breder stuur kan je beter ademen, naar het schijnt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat een stuur van 670 mm met bar-ends belachelijk is zal me worst wezen. Ik kan niet zonder bar-ends, dus die komen er sowieso op. Ook al vind ik looks best wel vrij belangrijk, het gebruiksgemak primeert nog altijd. Er zijn trouwens genoeg 29'er (competitie)rijders die met bar-ends op hun brede sturen rijden. Enfin, we zullen wel zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb het niet alleen over de looks. Als je op een stuur van 670 mm bar-ends monteert, zit je nog breder dan als je de handvaten vastneemt. Met je handen in die positie zo breed zitten, is gewoon niet ideaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is zever. Da's even breed zitten als op een stuur van 70 zonder bar-ends. En er zijn er zelfs die nog bar-ends monteren op een stuur van 70. Trouwens, je zit niet constant met je handen op die bar-ends hé.
En idd, je zit daar niet constant op. Wanneer dan wel? Bij het klimmen vooral. En net dan heb je geen behoefte aan zo'n brede houding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten70 cm met bar-end, is echt wel superbreed. En dat is niet even breed zitten als op een stuur zonder bar-ends, want die dingen staan altijd op de rand van je stuur gemonteerd en dan zit je met het midden van je handen echt aan die rand.
Ik zeg dat een stuur van 670 mm met bar-ends (uw stuurbreedte dus...) van breedte ongeveer hetzelfde aanvoelt alsof je je handen zet op een stuur van 700 mm zonder bar-ends. De binnenkant van je polsen zijn immers naar binnen gericht als je je bar-ends vastneemt, wat maakt dat je armen wat naar binnen komen. Dat gegeven in combinatie met het smallere stuur zorgen dus voor dat ongeveer dezelfde gevoel.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn idd, je zit daar niet constant op. Wanneer dan wel? Bij het klimmen vooral. En net dan heb je geen behoefte aan zo'n brede houding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat zeg ik ook niet hé. Je moet eens leren lezen wat er staat, beta... .
Ik zeg dat een stuur van 670 mm met bar-ends (uw stuurbreedte dus...) van breedte ongeveer hetzelfde aanvoelt alsof je je handen zet op een stuur van 700 mm zonder bar-ends. De binnenkant van je polsen zijn immers naar binnen gericht als je je bar-ends vastneemt, wat maakt dat je armen wat naar binnen komen. Dat gegeven in combinatie met het smallere stuur zorgen dus voor dat ongeveer dezelfde gevoel.
Oh nee? En waarom mag die iets bredere zithouding bij het klimmen dan net niet?
Alles mag hé, maar daarom is nog niet mijn smaak. Ik veronderstel dat jij bar-ends op een stuur van 580 mm toch ook aangenamer vindt dan op een stuur dat 100 mm breder is. In principe is het zelfs nog beter op een stuur van 560 mm. Weet ik nog heel goed van alle sturen met bar-ends die ik gehad heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOp die manier klinkt het aannemelijker, maar dan nog: 670 mm met bar-ends, lijkt mij toch te breed.
Alles mag hé, maar daarom is nog niet mijn smaak. Ik veronderstel dat jij bar-ends op een stuur van 580 mm toch ook aangenamer vindt dan op een stuur dat 100 mm breder is. In principe is het zelfs nog beter op een stuur van 560 mm. Weet ik nog heel goed van alle sturen met bar-ends die ik gehad heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad, smaken zijn persoonlijk. Veralgemenen is dus nooit juist. En of ik bar-ends op een eerder smaller stuur aangenamer vind, ik weet het niet. Het zal z'n voor- en nadelen hebben, naargelang het gebruik zeker? Compromissen moet je altijd maken. Dat brede stuur gaat mij negen op de tien wat tegensteken omdat het bij smalle doorgangen me niet echt ideaal, aangenaam lijkt. Enfin, jij weet alvast wat je moet doen moest je toch ooit nen 29'er kopen met een stuur van 700 mm erop hé. De zaag erin!!
Om nog even te recapituleren: ik heb niets tegen brede sturen (integendeel zelfs!), maar brede sturen en bar-ends gaan niet samen imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEuh, Jan, je zou nu toch al moeten weten dat ik al jaren met een stuur van 670 mm bol. Ik heb het een aantal posts geleden nog gezegd. Dus ik zou een stuur van 700 mm helemaal niet afzagen, integendeel. Uiteraard zou ik er géén bar-ends op zetten. Je weet best dat ik al jaren zonder dergelijke dingen bol.
Om nog even te recapituleren: ik heb niets tegen brede sturen (integendeel zelfs!), maar brede sturen en bar-ends gaan niet samen imo.
Nog niet?
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb het niet alleen over de looks. Als je op een stuur van 670 mm bar-ends monteert, zit je nog breder dan als je de handvaten vastneemt. Met je handen in die positie zo breed zitten, is gewoon niet ideaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEuh, Karel, even recapituleren. Als uw armen te breed staan op een 670 mm stuur met bar-ends (... wat jij beweert, zie uw quote onderaan), wat ongeveer overeen komt met de stand (qua breedte) van handen op een stuur van 700 mm zonder bar-ends. Welk gevolg kunnen we daaruit trekken? Dat beta te breed gaat zitten op zijn 700 mm stuur. Wat kunnen we daar aan doen? Inderdaad, de zaag erin!!
Nog niet?
Sent from my mobile phone.
Comment
Comment