Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat bazel jij allemaal? Het gaat hem om de houding met bar-ends, niet met de handen "horizontaal" op het stuur. Wie zegt dat ik 700 mm te breed zou vinden? Het is niet omdat mij stuur nu 670 mm meet, dat ik 700 mm te breed zou vinden. Lees eens gewoon wat ik zeg, zonder daaruit dingen af te leiden waar ik het nooit over had. Je lijkt weer te discussiëren, gewoon om te discussiëren.
Sent from my mobile phone.
Ik denk dat je beter eens wat meer op je fiets zou moeten kruipen. Je zou misschien weten waarover het gaat, zonder allemaal veronderstellingen en nonsens uit te kramen. En begrijpend lezen en normaal redeneren zijn nooit uw sterkste kanten geweest, en ze zullen het blijkbaar ook nooit worden.
Ik denk dat je beter eens wat meer op je fiets zou moeten kruipen. Je zou misschien weten waarover het gaat, zonder allemaal veronderstellingen en nonsens uit te kramen. En begrijpend lezen en normaal redeneren zijn nooit uw sterkste kanten geweest, en ze zullen het blijkbaar ook nooit worden.
Grappig.
Ik vind bar-ends op een breed stuur niet ideaal, gewoon qua houding, maar brede sturen zijn op zich wel handig. Simpel toch?
Verdomme, m'n achterste SLR velg gescheurd van aan het ventielgat +/- 15 cm naar beide kanten. Waarschijnlijk door (pekel)water dat al die jaren binnen gedrongen is langs het ventielgat en de boel stilaan heeft doen corroderen. Vanaf er een scheurtje ontstaat zet die scheur zich stilaan verder. Ik heb die scheur pas ontdekt omdat ik twee keer na mekaar plat gereden was en de binnenband twee keer op dezelfde plaats aan de binnenkant gescheurd bleek te zijn. Wieltje was na al die jaren nog kaarsrecht en het naafje bolt nog als nieuw. Ga 'm opnieuw laten spaken met een nieuwe (SLR) velg. Gaat me wel zo'n 170 euro gaan kosten.
Verdomme, m'n achterste SLR velg gescheurd van aan het ventielgat +/- 15 cm naar beide kanten. Waarschijnlijk door (pekel)water dat al die jaren binnen gedrongen is langs het ventielgat en de boel stilaan heeft doen corroderen. Vanaf er een scheurtje ontstaat zet die scheur zich stilaan verder. Ik heb die scheur pas ontdekt omdat ik twee keer na mekaar plat gereden was en de binnenband twee keer op dezelfde plaats aan de binnenkant gescheurd bleek te zijn. Wieltje was na al die jaren nog kaarsrecht en het naafje bolt nog als nieuw. Ga 'm opnieuw laten spaken met een nieuwe (SLR) velg. Gaat me wel zo'n 170 euro gaan kosten.
Ai, kosten, spijtig! Kijkend naar die bramen van het ventielgat zou die het wel eens kunnen zijn dat de scheuren daar van komen...
We zullen echter nooit weten hoe een andere velg er uit gezien zou hebben, bij hetzelfde gebruik na al die jaren.
Ik heb velgen die al veel langer meegaan (ook van Mavic) en dit soort probleem heb ik nog niet gehad. Wel gescheurd aan de nippels door te dunne velgwanden (eerste serie Crossmax uit 1999) . Wat hun kapotte achternaven betreft daarentegen, daar kan ik al een doos mee vullen
Ik heb velgen die al veel langer meegaan (ook van Mavic) en dit soort probleem heb ik nog niet gehad. Wel gescheurd aan de nippels door te dunne velgwanden (eerste serie Crossmax uit 1999) . Wat hun kapotte achternaven betreft daarentegen, daar kan ik al een doos mee vullen
Tweede Mavic velg die ik stuk rijd in 30 jaar. Valt nog mee hé.
Nog nooit een naaf ervan stuk gereden. Ik ga het wiel toch niet laten herstellen (+/-170 euro kosten). Een setje Mavic Crossride 2013 besteld, 147 euro.
BTW, je mag gerust eens een vergelijking posten. Zijn de Crossrides echt zoveel minder of zijn ze hun centen dubbel en dik waard?
Ik heb vroeger op de F1000 eens een crossride achterwiel gehad. Dat was in den tijd dat ik nog door de plassen en de modder reed.
Awel, dat was een super wiel. Ik heb daar nooit naar gekeken en zowel dat wiel als de naaf hebben nooit een krimp gegeven. Persoonlijk denk ik dat de prijs/kwaliteit verhouding van zo'n crossride best wel goed is. In elk geval toch pakken beter dan die van de SLR.
Het voornaamste verschil zal het gewicht zijn, denk ik.
Normaal had ik ze afgelopen donderdag al gehad, maar postnl blijkt al in verlof te zijn.
Cannondale IQ 300 draadloze computer zat er ook bij. Dacht die ook even snel te monteren. Man, man, wat een gedoe met zo'n Lefty.
Doordat het een upside down vork is en je de sensor sowieso links moet plaatsen, daar waar ook de schijf zit, heb je weinig mogelijkheden (plaats) om die sensor te monteren. Is echt millimeter werk geworden. Ook rekening moeten houden met het feit van hoe diep de vork inveert tot de aanslag. Lucht even afgelaten en tot de aanslag gedrukt, komt ongeveer een millimeter of vijf van de sensor af. Dikke chance. Magneetje op de binnenste spaak geplaatst, de sensor komt een drietal mm van de buitenste spaak. Moest wat van de beschermkap afslijpen anders kwam de sensor tegen de buitenste spaken. Maar da's maar een plastic kapje, niks ergs. Wel handig is dat ook de buitentemperatuur gegeven wordt.
Cannondale IQ 300 draadloze computer zat er ook bij. Dacht die ook even snel te monteren. Man, man, wat een gedoe met zo'n Lefty.
Doordat het een upside down vork is en je de sensor sowieso links moet plaatsen, daar waar ook de schijf zit, heb je weinig mogelijkheden (plaats) om die sensor te monteren. Is echt millimeter werk geworden. Ook rekening moeten houden met het feit van hoe diep de vork inveert tot de aanslag. Lucht even afgelaten en tot de aanslag gedrukt, komt ongeveer een millimeter of vijf van de sensor af. Dikke chance. Magneetje op de binnenste spaak geplaatst, de sensor komt een drietal mm van de buitenste spaak. Moest wat van de beschermkap afslijpen anders kwam de sensor tegen de buitenste spaken. Maar da's maar een plastic kapje, niks ergs. Wel handig is dat ook de buitentemperatuur gegeven wordt.
Dat is nipt.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Enfin, nu is 'm helemaal klaar. Stuur aan elke kant een 10 mm ingekort (stuur is 680 mm nu) en de bar-ends gemonteerd. Afstand tot de uitersten van de handvaten is nu ongeveer een 650 mm. Voelt al veel beter aan.
Nu nog wat redelijk weer.
Comment