Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Kwestie van niet af te dwalen?
    Ik zou dat nooit zeggen. Trouwens, komt nog bij dat Fox-vorken niet superlicht zijn. Die wielen wel, veronderstel ik? Appels en peren en zo ...
    Ik zeg ook niet dat jij dat zou zeggen hé.

Ik was, ben gewoon op zoek naar een eventueel tweede (lichte) wielsetje voor de 29'er. Dacht dat ZTR iets superieur was, als je de vele 'die-hard-internet-MTB'ers' moet geloven toch. Maar blijkbaar zijn die dingen fameus overhyped. Horen zeggen, naar 't schijnt,... enfin, je weet wel.

Als er al een tweede setje komt zal het er één met een geel stickertje worden denk ik. Daar vind ik zoveel lelijke fotokes niet van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik zeg ook niet dat jij dat zou zeggen hé.

Ik was, ben gewoon op zoek naar een eventueel tweede (lichte) wielsetje voor de 29'er. Dacht dat ZTR iets superieur was, als je de vele 'die-hard-internet-MTB'ers' moet geloven toch. Maar blijkbaar zijn die dingen fameus overhyped. Horen zeggen, naar 't schijnt,... enfin, je weet wel.

Als er al een tweede setje komt zal het er één met een geel stickertje worden denk ik. Daar vind ik zoveel lelijke fotokes niet van.
      Allez, kerel, ik dacht dat je lastig deed om lastig te doen. Ik voelde een goeie ouwe Jakkel vs. Beta-battle komen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Allez, kerel, ik dacht dat je lastig deed om lastig te doen. Ik voelde een goeie ouwe Jakkel vs. Beta-battle komen.
        Mmm, nu je t zegt, het weer is alvast ideaal voor een 'AW-tweewieler-battle'.

Comment

• @Jakkel, welke zou je dan nemen? Mavic .....
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Mmm, nu je t zegt, het weer is alvast ideaal voor een 'AW-tweewieler-battle'.
            Agreed. Wat zouden we anders doen met dit weer? Toch niet fietsen zeker?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              @Jakkel, welke zou je dan nemen? Mavic .....
              Ik heb al een Mavic setje op de 29'er (SLR Crossmax). Super content van, héél sterk en vrij licht, en ze zien er ook nog goed uit naar mijn mening. Zijn misschien wel net iets te duur voor wat ze zijn (rond de 800 euro)... alhoewel. Maar... ik denk eraan om misschien een reservesetje te kopen. Iets sterk, vrij licht, niet te duur en dat er nog vrij goed uitziet ook. Had al wat setjes met (lichte) ZTR velgen in m'n gedacht (omdat die overal de hemel ingeprezen worden), maar die hebben meestal een limiet op rijdersgewicht en dat zint me al niet onmiddellijk. En die foto's die je overal op 't net ervan vindt wekken ook niet meteen echt veel vertrouwen op.

Dit setje, met rode naafjes, rode spaaknippels en witte velgen lijkt me wel vet. Goede prijs/gewichtsverhouding, men vermeldt geen rijderslimiet en beschikbaar met Lefty naaf. Maar ze zijn dan ook nog vrij duur... http://superlight-bikeparts.de/Tune-...-XMD333-Felgen

Comment

Agreed. Wat zouden we anders doen met dit weer? Toch niet fietsen zeker?
                Fietsen zeker niet, want dan wordt de fiets en vooral 't manneke nat!

Comment

Ik heb al een Mavic setje op de 29'er (SLR Crossmax). Super content van, héél sterk en vrij licht, en ze zien er ook nog goed uit naar mijn mening. Zijn misschien wel net iets te duur voor wat ze zijn (rond de 800 euro)... alhoewel. Maar... ik denk eraan om misschien een reservesetje te kopen. Iets sterk, vrij licht, niet te duur en dat er nog vrij goed uitziet ook. Had al wat setjes met (lichte) ZTR velgen in m'n gedacht (omdat die overal de hemel ingeprezen worden), maar die hebben meestal een limiet op rijdersgewicht en dat zint me al niet onmiddellijk. En die foto's die je overal op 't net ervan vindt wekken ook niet meteen echt veel vertrouwen op.

Dit setje, met rode naafjes, rode spaaknippels en witte velgen lijkt me wel vet. Goede prijs/gewichtsverhouding, men vermeldt geen rijderslimiet en beschikbaar met Lefty naaf. Maar ze zijn dan ook nog vrij duur... http://superlight-bikeparts.de/Tune-...-XMD333-Felgen
                  Ben ook tevreden van mijn Crossmax alhoewel ik ze 2 keer krom gereden heb.
                  Had er niet direct weet van omdat ik in geen gemene putten had gereden.
                  Volgens de verkoper komt het omdat ze zo licht zijn. (er zijn toch lichtere te koop)
                  Ze waren vrij goedkoop en eenvoudig te rechten.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ben ook tevreden van mijn Crossmax alhoewel ik ze 2 keer krom gereden heb.
                    Had er niet direct weet van omdat ik in geen gemene putten had gereden.
                    Volgens de verkoper komt het omdat ze zo licht zijn. (er zijn toch lichtere te koop)
                    Ze waren vrij goedkoop en eenvoudig te rechten.
                    Je bedoelt een slag in de velg? Ik heb vijf jaar (26') SLR crossmax gereden, altijd kaarsrecht gebleven, beresterk en nooit kosten aan gehad. Na vijf jaar was wel de achtervelg gescheurd aan het ventielgat, maar daar kan ik mee leven na al die jaren. Je moet ook wat chance hebben natuurlijk. Vandaar dat ik nu terug voor de SLR gegaan ben bij de 29'er.

Comment

• Dit is ook wel vet.

Comment

• Enve heeft ook mooie wielen, maar prijzig.

BOR heeft ook velgen met ongeveer zelfde gewicht als de ZTR velgen, maar al mijn ZTR velgen heb ik in frut van elkaar gereden en mijn 2 BOR sets leven nog steeds.
                        Tune cannonball kan ik nog aanraden, maar een Tune achternaaf,.... nein danke. Of ge moet ze enkel gebruiken op dagen dat het poederdroog is.
                        over mijn ervaringen met Mavic ga ik het niet hebben

Bor velg, DT revo spaken op 240s naven, niet het lichste, maar wel het betrouwbaarste wat ik ook heb gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          Enve heeft ook mooie wielen, maar prijzig.

BOR heeft ook velgen met ongeveer zelfde gewicht als de ZTR velgen, maar al mijn ZTR velgen heb ik in frut van elkaar gereden en mijn 2 BOR sets leven nog steeds.
                          Tune cannonball kan ik nog aanraden, maar een Tune achternaaf,.... nein danke. Of ge moet ze enkel gebruiken op dagen dat het poederdroog is.
                          over mijn ervaringen met Mavic ga ik het niet hebben

Bor velg, DT revo spaken op 240s naven, niet het lichste, maar wel het betrouwbaarste wat ik ook heb gehad.
                          Tune ken ik niet, dacht dat het goede dingen zijn. En Mavic, ik rij al bijna 30 jaar bijna afgebroken met Mavic velgen (wielen). Eén gescheurde velg aan de spaaknippel en één gescheurde velg aan het ventielgat, mijn ervaringen met Mavic zijn dus goed. Ook de complete fabriekswielen van het merk, met naven en spaken van het merk hebben het steeds goed gedaan bij mij. ZTR laat ik liever links liggen, ik moet toch wel wat vertrouwen in een wiel hebben. En Enve, da's gewoon absurd duur hé, zijn trouwens carbon wielen. Geen interesse in. Nu, had de F29 carbon 1 in België in dat lekkere rood/wit/blauwe kleurtje verkrijgbaar geweest dan had ik ook met een carbon wielsetje van Reynolds gereden, die staan er immers standaard in. Maar als ik kan kiezen toch liever niet zo'n carbon wielen. Hoe komt het trouwens dat die BOR velgen met hun gelijke gewicht als de ZTR exemplaren toch beter zijn? Legering, constructie,...?

Comment

Tune ken ik niet, dacht dat het goede dingen zijn. En Mavic, ik rij al bijna 30 jaar bijna afgebroken met Mavic velgen (wielen). Eén gescheurde velg aan de spaaknippel en één gescheurde velg aan het ventielgat, mijn ervaringen met Mavic zijn dus goed. Ook de complete fabriekswielen van het merk, met naven en spaken van het merk hebben het steeds goed gedaan bij mij. ZTR laat ik liever links liggen, ik moet toch wel wat vertrouwen in een wiel hebben. En Enve, da's gewoon absurd duur hé, zijn trouwens carbon wielen. Geen interesse in. Nu, had de F29 carbon 1 in België in dat lekkere rood/wit/blauwe kleurtje verkrijgbaar geweest dan had ik ook met een carbon wielsetje van Reynolds gereden, die staan er immers standaard in. Maar als ik kan kiezen toch liever niet zo'n carbon wielen. Hoe komt het trouwens dat die BOR velgen met hun gelijke gewicht als de ZTR exemplaren toch beter zijn? Legering, constructie,...?
                            Tune naven heb ik er 3 in frut van elkaar gereden. Pallen eruit, body gescheurd, lagers na 500km naar de filisteinen.

Als je google afbeeldingen zoekt van "Tune Kong Body" dan kunt ge ook zo'n mooie collage maken als van ZTR velgen

Carbon wielen, als je daar eens mee gereden hebt,... das echt wel de moeite. Maar persoonlijk vind ik het ook nog te duur.

BOR heeft Eyelits en ZTR niet. Ze kunnen dus beter/harder opgespaakt worden. Ik heb twee ZTR velgen gehad waar de nippels door de velg heen gescheurd was, nooit aan de hand gehad bij BOR.
                            Vroeger waren de BOR velgen ook anders opgebouwd als de ZTR, maar ik geloof dat ZTR bij de Alpine dit design ook heeft overgenomen. BOR velgen hebben wel een lasrups waar de velg aan elkaar gemaakt is, voor vele is dit een afknapper. Ik merk daar niets van tijdens het rijden.
                            ZTR velgen zijn op die plaats aan elkaar gemaakt met een plaatje dat vast gelast is. Bij sommige van mijn velgen kwam dat los en zorgde voor een vervelende tik....

Al moet ik wel zeggen, met ieder wiel kun je dingen aan de hand krijgen die in je foto reportage staan.
                            Fout vallen, te hard landen in een put, gewicht op de foute plaats tijdens een afdaling,...

....
                            zelf maar 1 probleem gehad met Mavic 819 velg, na X aantal jaar was die aant scheuren aan het ventiel gat.
                            Ik had vooral problemen met de naven van de Xmax.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              Tune naven heb ik er 3 in frut van elkaar gereden. Pallen eruit, body gescheurd, lagers na 500km naar de filisteinen.

Als je google afbeeldingen zoekt van "Tune Kong Body" dan kunt ge ook zo'n mooie collage maken als van ZTR velgen

Carbon wielen, als je daar eens mee gereden hebt,... das echt wel de moeite. Maar persoonlijk vind ik het ook nog te duur.

BOR heeft Eyelits en ZTR niet. Ze kunnen dus beter/harder opgespaakt worden. Ik heb twee ZTR velgen gehad waar de nippels door de velg heen gescheurd was, nooit aan de hand gehad bij BOR.
                              Vroeger waren de BOR velgen ook anders opgebouwd als de ZTR, maar ik geloof dat ZTR bij de Alpine dit design ook heeft overgenomen. BOR velgen hebben wel een lasrups waar de velg aan elkaar gemaakt is, voor vele is dit een afknapper. Ik merk daar niets van tijdens het rijden.
                              ZTR velgen zijn op die plaats aan elkaar gemaakt met een plaatje dat vast gelast is. Bij sommige van mijn velgen kwam dat los en zorgde voor een vervelende tik....

Al moet ik wel zeggen, met ieder wiel kun je dingen aan de hand krijgen die in je foto reportage staan.
                              Fout vallen, te hard landen in een put, gewicht op de foute plaats tijdens een afdaling,...

....
                              zelf maar 1 probleem gehad met Mavic 819 velg, na X aantal jaar was die aant scheuren aan het ventiel gat.
                              Ik had vooral problemen met de naven van de Xmax.
                              Da's waar, je vindt van alle wielen wel horrorfoto's. En met verkeerd te vallen krijg je 't sterkste wiel stuk. Je kan er vanuit gaan, hoe lichter de velg (wiel), hoe sneller de boel stuk gaat (dunnere velgwanden, geen spaakogen, lichte spaken,...). Speelt geen rol welk merk.

Mijn gescheurd SLR velgske nog eens toevoegen aan uw reeks...

Comment

Da's waar, je vindt van alle wielen wel horrorfoto's. En met verkeerd te vallen krijg je 't sterkste wiel stuk. Je kan er vanuit gaan, hoe lichter de velg (wiel), hoe sneller de boel stuk gaat (dunnere velgwanden, geen spaakogen, lichte spaken,...). Speelt geen rol welk merk.

Mijn gescheurd SLR velgske nog eens toevoegen aan uw reeks...
                                Dat lijkt identiek op mijn 819 velg

Comment

• Na een paar maanden bijna uitsluitend op de koersfiets gezeten te hebben afgelopen zondag nog eens met de MTB gereden, de 110 km MTB marathon van Wolfsdonk, was leuk!

Comment

• 110 km in den bos, goed gereden!

Comment

• 't was idd ver genoeg.

Comment

@Jakkel, welke zou je dan nemen? Mavic .....
                                        Nooit meer. Ik heb zo'n ZTR die zijn nog altijd OK hoor. Je kan zo honderden foto's van het internet plukken en hier posten, maar je zou ook de verhalen erachter moeten kennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Nooit meer. Ik heb zo'n ZTR die zijn nog altijd OK hoor. Je kan zo honderden foto's van het internet plukken en hier posten, maar je zou ook de verhalen erachter moeten kennen.
                                          Zo is dat. Het is maar om aan te tonen dat die ZTR wieltjes op vele MTB fora over gans de wereld als dé ultieme velg beschouwd worden (licht, sterk, stijf,...). De realiteit lijkt echter anders te zijn. En de geldende limieten op rijdersgewicht van de meeste ZTR velgen laten ook al het één en het ander vermoeden.

Comment

Working...
                                          X