Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Filmke had iets langer mogen duren, ik vroeg me net af waarom hij zo aan het kloppen was.
    is dat een alu frame, dat van Sagan?
    Neen, carbon. Supersix EVO frame.

Comment

• Weekje terug... heb nu al heimwee.

Comment

• Comment

• BB30 kraakt niet meer. Lagers zijn in frame gelijmd met Loctite en de boel is (nog eens) ingevet.

Comment

• Mooie foto's.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Mooie foto's.
              Thx, de streek is dat ook.

Comment

• Leuk "project" waarbij het niet gaat om de "lichtste", maar wel de "snelste" (ook betrouwbare) bike. Kerel wou ik eens niet rijden op wa de sponsor hem "gaf"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  http://www.jimthijs.com/2013/08/02/i...er-of-9-420kg/

Leuk "project" waarbij het niet gaat om de "lichtste", maar wel de "snelste" (ook betrouwbare) bike. Kerel wou ik eens niet rijden op wa de sponsor hem "gaf"
                  Hopelijk rijdt hij ook goed.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Z'n bandjes (Maxxis Ikon) en zeker z'n wieltjes zijn nochtans lichtgewicht dingetjes hoor. Sorry, maar met een ZTR Race Gold durf ik toch geen rotsige afdaling afknallen hoor, zelfs niet met m'n huidige 68 kilo's (evenveel dan die Jim blijkbaar). Zet je meer dan 2,3 bar op die banden, dan loop je al het risico dat je je velgen stuk rijdt, zegt genoeg denk ik. En hij zal 'm toch wel voor het iets serieuzere werk gebruiken denk ik, gezien de aanwezigheid van de achtervering, niet?
                    Wel een heel schone fiets. Fully, 29" en 9,4 kg, dat knalt zo'n ding.

Comment

• Ik heb Filip Meirhaeghe ooit met een semislick probleemloos een modderige afdaling zien nemen in Houffalize terwijl ik met m'n modderband van links naar rechts schoof.
                      Soms is een beetje talent beter dan een geschikte band

Waarom zou je 2.3 bar in een mtb band steken? Meestal is 2.0 bar al meer dan genoeg hoor.

Comment

Ik heb Filip Meirhaeghe ooit met een semislick probleemloos een modderige afdaling zien nemen in Houffalize terwijl ik met m'n modderband van links naar rechts schoof.
                        Ja oké, maar geef die Meirhaeghe uw modderband, en die gaat nog een pak sneller die modderafdaling naar beneden vlammen hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Waarom zou je 2.3 bar in een mtb band steken? Meestal is 2.0 bar al meer dan genoeg hoor.
                        Ik zeg het maar gewoon om aan te tonen dat die velgjes niet veel voorstellen. Eneuh, nen MTB'er van ne kilo of 100 kan toch best wel wat meer dan 2,3 achteraan steken hoor. Maar die gaat natuurlijk ook niet met zo'n Race Gold gaan rijden.

Comment

Ik heb Filip Meirhaeghe ooit met een semislick probleemloos een modderige afdaling zien nemen in Houffalize terwijl ik met m'n modderband van links naar rechts schoof.
                          Dat was waarschijnlijk vlak na de wereldbeker mountainbike in Canada waar hij ook zeer goed reed...

Comment

• Als je Meirhaeghe kent weet je van waar hij komt en waarom hij technisch zo goed is.

Comment

Als je Meirhaeghe kent weet je van waar hij komt en waarom hij technisch zo goed is.
                              Euh... ja. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd hé... .

Comment

• ik reageerde op Elwood

Comment

Als je Meirhaeghe kent weet je van waar hij komt en waarom hij technisch zo goed is.
                                  Komt hij van de Technische School ? Ik weet dat er indertijd veel heisa over is geweest in het nieuws maar hoe dat precies zat herinner ik me niet meer.
                                  Dat was immers voor de periode dat ik de liefde voor de fiets te pakken had.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  ik reageerde op Elwood
                                  Heb ik iets verkeerd gezegd misschien ? Hij reed toch super in Canada !
                                  Last edited by Elwood; 06/08/2013, 09:43. Reden: puur voor de fun

Comment

• Dus, ik had ne nieuwe MTB gekocht. Ne KTM Myroon 3.29, carbon hardtail, SLX afgemonteerd. Ik heb het wel voor da merk, mijne koersvlo en moto zijn ook KTM.
                                    Geen topfiets maar wel goed en lekker om te bollen. Ik ben ook geen topfietser en zit er ook niet zo supervaak op, 1 keer (en zelfs dat lukt af en toe niet), max 2 keer per week. Wel ieder jaar ook een paar dagen in de Alpen.

Na een dagje in La Roche te gaan crossen met ne kameraad heb ik serieuze last van de rug gekregen.
                                    We hebben toen efkes gewisseld en op zijne fully had ik veel minder last.
                                    Ikke dus de Myroon terug verkocht en aan 't uitkijken voor ne fully.
                                    Mijn oorspronkelijke budget lag ergens tussen de €2000 en €2500.

De opties waren tot nu:

De Canyon heb ik al mee gereden en viel wel mee maar stuurde precies redelijk zwaar. Mijn madam heeft ne KTM Phinx 2.29 en die bolt ook wel OK al kan ik niet echt vergelijken want die van haar is te klein voor mij.

Nu heb ik ook de mogelijkheid om een jonge demofiets van een zéér betrouwbare fietsshop op de kop te tikken, een Cannondale Scalpel Carbon 1, volledig SRAM X0 afgemonteerd (groep en remmen), de carbon Lefty en wielen (notoire problemen met de freehub op deze wielen) zijn vervangen door andere, evenwaardige en even lichte aluminium equivalenten, 10,3kg, €3000!
                                    Eigenlijk is dat ne superdeal maar wel veel geld he, zeker komende van een fiets van nog geen €2000...
                                    What to do, what to do...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Dus, ik had ne nieuwe MTB gekocht. Ne KTM Myroon 3.29, carbon hardtail, SLX afgemonteerd. Ik heb het wel voor da merk, mijne koersvlo en moto zijn ook KTM.
                                      Geen topfiets maar wel goed en lekker om te bollen. Ik ben ook geen topfietser en zit er ook niet zo supervaak op, 1 keer (en zelfs dat lukt af en toe niet), max 2 keer per week. Wel ieder jaar ook een paar dagen in de Alpen.

Na een dagje in La Roche te gaan crossen met ne kameraad heb ik serieuze last van de rug gekregen.
                                      We hebben toen efkes gewisseld en op zijne fully had ik veel minder last.
                                      Ikke dus de Myroon terug verkocht en aan 't uitkijken voor ne fully.
                                      Mijn oorspronkelijke budget lag ergens tussen de €2000 en €2500.

De opties waren tot nu:

De Canyon heb ik al mee gereden en viel wel mee maar stuurde precies redelijk zwaar. Mijn madam heeft ne KTM Phinx 2.29 en die bolt ook wel OK al kan ik niet echt vergelijken want die van haar is te klein voor mij.

Nu heb ik ook de mogelijkheid om een jonge demofiets van een zéér betrouwbare fietsshop op de kop te tikken, een Cannondale Scalpel Carbon 1, volledig SRAM X0 afgemonteerd (groep en remmen), de carbon Lefty en wielen (notoire problemen met de freehub op deze wielen) zijn vervangen door andere, evenwaardige en even lichte aluminium equivalenten, 10,3kg, €3000!
                                      Eigenlijk is dat ne superdeal maar wel veel geld he, zeker komende van een fiets van nog geen €2000...
                                      What to do, what to do...
                                      Blijkbaar al een 2014 model aan de kleuren te zien? Trouwens, prachtige kleurencombo vind ik. Is die carbon Lefty ook vervangen?
                                      Nu, als de typische kraakjes uit de BB30 en de stuurbuis wegblijven of je ze eruit kan halen als ze de kop opsteken, is het een prachtige fiets hé. Die Lefty is toch altijd wel iets uniek en zeker geen slechtere vork als de concurrentie. Gewoon doen zou 'k zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Blijkbaar al een 2014 model aan de kleuren te zien? Trouwens, prachtige kleurencombo vind ik. Is die carbon Lefty ook vervangen?
                                        Ik denk dat de kleuren voor 2014 gewoon onveranderd blijven, op die nieuwe zwarte na.
                                        En inderdaad, de vork werd blijkbaar vervangen, als de carbonnen er ooit opgezeten heeft.
                                        De fiets was en is nog steeds eigendom van Cannondale en is zo bij die dealer terechtgekomen.
                                        Hij ziet eruit als een carbon Lefty, heeft alle stickerkes en zo maar 't is er geen.
                                        Met de carbonvork zou die nog ewa duurder geweest zijn nu, waarschijnlijk tussen de €3250 en €3500.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Nu, als de typische kraakjes uit de BB30 en de stuurbuis wegblijven of je ze eruit kan halen als ze de kop opsteken, is het een prachtige fiets hé. Die Lefty is toch altijd wel iets uniek en zeker geen slechtere vork als de concurrentie. Gewoon doen zou 'k zeggen.
                                        Ik heb er nen dag mee in de Dolomieten gereden en het is inderdaad ne superfiets.
                                        Was wel effe wennen aan de SRAM schakelaars (enkel duim, geen "trigger" voor de vingers) maar hij schakelde loepzuiver, reed echt lekker.
                                        Ik denk ook dat ik het ga doen.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat de kleuren voor 2014 gewoon onveranderd blijven, op die nieuwe zwarte na.
                                          En inderdaad, de vork werd blijkbaar vervangen, als de carbonnen er ooit opgezeten heeft.
                                          De fiets was en is nog steeds eigendom van Cannondale en is zo bij die dealer terechtgekomen.
                                          Hij ziet eruit als een carbon Lefty, heeft alle stickerkes en zo maar 't is er geen.
                                          Met de carbonvork zou die nog ewa duurder geweest zijn nu, waarschijnlijk tussen de €3250 en €3500.

Ik heb er nen dag mee in de Dolomieten gereden en het is inderdaad ne superfiets.
                                          Was wel effe wennen aan de SRAM schakelaars (enkel duim, geen "trigger" voor de vingers) maar hij schakelde loepzuiver, reed echt lekker.
                                          Ik denk ook dat ik het ga doen.
                                          Ik zie net in de 2013 cataloog dat dit kleurtje er dit jaar ook al was. Bij de F29 (carbon2) is dit een 2014 kleur. Schakelen is inderdaad wat wennen, maar dat is snel een gewoonte.

Comment

Working...
                                          X