Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenOndertussen de Scalpel besteldden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenIs hij al gearriveerd?
donderdag was hij hier, vandaag eerste ritje.
't Was een kort ritje, nog wat gekneusd en stijf van gisteren met de moto te vallen, maar damn dat spel bolt goe!!!
En ondertussen ook echt wel overtuigd van SRAM, drukken is klak meteen schakelen, direct, gene zever. I like!Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
Comment
-
Na een pauze van ongeveer 10 jaar zou ik terug willen MTB'ken. Waar mijn MTB-kennis vroeger op het randje van het zieke was, rijkt deze vandaag niet verder dan het onderscheid tussen full-suspension en hardtail en de shimano groepsvolgorde.
Daarmee enkele vragen:
- Waar een MTB kopen?
- Internet?
- 2dehands een optie?
- Waar kan ik er één à la carte samenstellen?
- De eventuele kwaliteitsmerken (Merida?)
- Goede dealers en shops in Vlaams-brabant?
- De mogelijkheid tot aftermarket upgrades, is dit nog steeds mogelijk zoals 10 jaar terug of is na de initiele aankoop van de fiets bijna niets meer uitwisselbaar?
Belangerijk:
- aandrijflijn XT of evenwaardig in Sram, dus beide derailleurs, shifters, cassettes en ketting.
- hardtail
- gewicht is ondergeschikt aan degelijkheid en stijfheid. Van een krakende trapas moet ik niet hebben.
- remmen, zadel e.d. wil ik later nog kunnen upgraden. Zoals magura rim brakes, ... .
Alvast bedankt voor feedback!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAan de stand van je zadel te zien is die fiets toch een paar maten te groot ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenZal wel gezichtsbedrog zijn, de fiets is medium van maat en ikzelf ben 1m83
Comment
-
Het stuur van die Fuji staat inderdaad nogal hoog hoor. Maar het is dan ook een 29", geen 26" zoals die Specialized van je.
Blijft wel raar: op een moment dat voorvorken 10 cm veerweg hebben (dus een hogere inbouwhoogte hebben), komen ze ook nog eens met grotere wielen. Dan krijg je zulke toestanden natuurlijk.
Bij mijn Taurine komt het stuur ongeveer even hoog als mijn zadel (met 0° Thomson-stuurpen en Ritchey WCS Rizer). Op zich is dat best goed in afdalingen, maar een stuur dat hoger staat dan het zadel, het zou niet mogen.
Comment
-
Het zadel van die Fuji staat inderdaad wat laag. Ik vrees ook dat deze fiets iets te groot is. Moest je het nodig vinden dan krijg je dat stuur gemakkelijk enkele cm's naar beneden. Ik zie precies wat spacers, smijt die er al onder uit en je zakt al. Als dat nog niet voldoende is zet je er een negatieve stuurpen op. Bij nagenoeg alle 29'ers krijg je 't stuur laag genoeg, zelfs ook voor kleinere mensen. Dit komt door dat bij de 29'ers dikwijls vorken gemonteerd worden die minder veerweg hebben dan die van hun 26' broers (vb: Cannondale Lefty 26' = 100 mm, Lefty 29'er = 90 mm (effectieve veerweg zelfs 'maar' 80 mm)), en dat ook dikwijls de balhoofdbuis lengte minder is. Dit alles i.c.m. met eventueel een negatieve stuurpen en je krijgt dat stuur laag genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenOp de foto te zien staat je zadel wel heel laag tov je stuur vandaar m'n vraag, kan idd gezichtsbedrog zijn, als ik vergelijk met m'n eigen fiets ( eveneens een M en quasi even lang als jij ) :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenNa een pauze van ongeveer 10 jaar zou ik terug willen MTB'ken. Waar mijn MTB-kennis vroeger op het randje van het zieke was, rijkt deze vandaag niet verder dan het onderscheid tussen full-suspension en hardtail en de shimano groepsvolgorde.
Daarmee enkele vragen:
- Waar een MTB kopen?
- Internet?
- 2dehands een optie?
- De mogelijkheid tot aftermarket upgrades, is dit nog steeds mogelijk zoals 10 jaar terug of is na de initiele aankoop van de fiets bijna niets meer uitwisselbaar?
Belangerijk:
- aandrijflijn XT of evenwaardig in Sram, dus beide derailleurs, shifters, cassettes en ketting.
- hardtail
- gewicht is ondergeschikt aan degelijkheid en stijfheid. Van een krakende trapas moet ik niet hebben.
- remmen, zadel e.d. wil ik later nog kunnen upgraden. Zoals magura rim brakes, ... .
Informeer u eens wat bij dealers enzo. Hangt allemaal wat af van wat je eraan wilt geven enzomeer. Zoek een goede dealer en koop u een fiets uit de middenmoot, die zijn het beste in prijs/kwaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet zadel van die Fuji staat inderdaad wat laag. Ik vrees ook dat deze fiets iets te groot is. Moest je het nodig vinden dan krijg je dat stuur gemakkelijk enkele cm's naar beneden. Ik zie precies wat spacers, smijt die er al onder uit en je zakt al. Als dat nog niet voldoende is zet je er een negatieve stuurpen op. Bij nagenoeg alle 29'ers krijg je 't stuur laag genoeg, zelfs ook voor kleinere mensen. Dit komt door dat bij de 29'ers dikwijls vorken gemonteerd worden die minder veerweg hebben dan die van hun 26' broers (vb: Cannondale Lefty 26' = 100 mm, Lefty 29'er = 90 mm (effectieve veerweg zelfs 'maar' 80 mm)), en dat ook dikwijls de balhoofdbuis lengte minder is. Dit alles i.c.m. met eventueel een negatieve stuurpen en je krijgt dat stuur laag genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVind je dat goed zitten zo'n naar voren gekanteld zadel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenStuur staat idd een stuk hoger dan het zadel, maar ik kan niet dieper zakken wegens problemen met de rug, als ik te diep gebogen zit op mijn fiets krijg ik pijn in mijn onderrug. Ik zou graag een koersfiets hebben maar dat gaat gewoon niet, als ik meer dan 10km met een koersfiets rij heb ik 3 dagen last Misschien zou ik alles een moeten laten meten/afstellen door iemand die er iets van kent.
Vond uw zadel/stuur ook al wat vreemd, maar zulke commentaar is niet leuk, jij rijd ermee dus een ander heeft er geen last van
Ik vind het net fijner voor men ruggewerveltjes dat ze wat worden uitgerokken, beter zo dan dat ze allemaal op elkaar zitten te duwen.
Kwa fietsinstellingen staan er 10tallen filmpjes online, voor uw beentjes/knie is een correcte zadelhoogte ook fijner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk BerichtenHeb op menne koersfiets juist minder last van de rug dan op men mtb, ken nog iemand met rugproblemen en die werd juist een koersfiets aangeraden!
Na een hernia-operatie 18 maand gerevalideerd. En nog steeds rugpijn als ik 'iets' van sport doe.
(Er is nog een operatie nodig zijn om pijnvrij te worden. Maar die operatie probeer ik zolang mogelijk uit te stellen.)
Totdat mijn dokter mij voorstelde 'race-fiets' aan te schaffen.
'Kleine' fietsmeting laten doen, koersfietske gekocht (met nen drop van 9 cm tussen zadel en stuur),
en ik kan pijnvrij uren ('k rijd tot maximaal 100km) rondtoeren....
Dus ondertussen een kleine 6 maand (april 2013-september 2013) gereden en 2200km (pijnvrij) op den teller gezet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenNa een pauze van ongeveer 10 jaar zou ik terug willen MTB'ken. Waar mijn MTB-kennis vroeger op het randje van het zieke was, rijkt deze vandaag niet verder dan het onderscheid tussen full-suspension en hardtail en de shimano groepsvolgorde.
Daarmee enkele vragen:
- Waar een MTB kopen?
- Internet?
- 2dehands een optie?
Belangerijk:
- hardtail
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtenspaak gebroken en een slag in 't wiel dus vandaag de mountainbike bij mijn lokale fietsenboer binnen gebracht. hopelijk is 't nog te herstellen anders een nieuwe velg... wat betalen jullie zoal voor een velg (en wat krijg je er voor?)?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment