Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongelooflijk toch hoe die mannen in hun "marcelleke" aan zo'n afdaling beginnen.

Op't einde van de docu ging die gast op die jump toch wel een stuk of 5 keer na elkaar van enkele meters hoogte op zijn gezicht, en elke keer opnieuw proberen...Bijna niet te begrijpen hoe ze daar heelhuids uitkomen.

Travis Rice, Mark Landvik and host Sal Masekela re-watch the pioneering snowboard film, The Art of Flight.

Dit was de docu over het snowboarden die ze in de namiddag hebben uitgezonden. Daar zat ik met open mond naar te kijken.
    Had die graag op groot scherm gezien.

Comment

• Het lag dit weekend iets vettiger dan ik verwacht had...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Het lag dit weekend iets vettiger dan ik verwacht had...

Zo ziet mijn MTB er nooit (meer) uit.

Comment

• Ritje van 62 km gedaan, de laatste kilometers van 't jaar zitten erop. Aantal km's op de MTB het afgelopen jaar: 6.100. Op de koersfiets 5.200. Met de andere fietsen erbij zal het weer ongeveer een jaartotaal van 12.000 km zijn. Opvallend is het aantal km's met de MTB, normaal zit ik jaarlijks zo rond de 3.000, nu is dat het dubbele. De 29'er rijdt dan ook zalig. Het aantal uren op de fiets gaat dus ook hoger liggen dan op andere jaren, omdat de gemiddelde snelheden op de MTB nu eenmaal lager liggen dan op de koersfiets. Enfin, de tellers staan terug op nul!

Comment

• Mijn goed voornemen van dit jaar: meer fietsen,
            goed begonnen is half gewonnen, dus deze week 2 tochtjes gemaakt.
            En jammer genoeg ook de eerste ergernis: tot 5x toe ruiters op de mtb-route die zich koning voelen op hun stuk biefstuk,
            niet opzij willen gaan, kwaad worden als ik mijn bel gebruik omdat hun paard daarvan schrikt, even verderop reed er één bijna een wandelaar aan.
            Triestige mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
              Mijn goed voornemen van dit jaar: meer fietsen,
              goed begonnen is half gewonnen, dus deze week 2 tochtjes gemaakt.
              En jammer genoeg ook de eerste ergernis: tot 5x toe ruiters op de mtb-route die zich koning voelen op hun stuk biefstuk,
              niet opzij willen gaan, kwaad worden als ik mijn bel gebruik omdat hun paard daarvan schrikt, even verderop reed er één bijna een wandelaar aan.
              Triestige mensen.

Heb ik de laatste tijd ook gemerkt, wat me ook al is opgevallen is dat ze tegenwoordig alle leuke baantjes vol storten met zand voor de paarden...

Ik denk dat ik met hetzelfde voornemen zit!
              Overlaatst nog wel een val gedaan met men mountainbike (Canyon - Grand Canyon 6.0 model 2012)
              Heb het gevoel dat men stuur een duw heeft gekregen.
              Ook gaat hij niet meer goed van zijn eerste naar tweede blad vanachter, maar denk dat ik het kan oplossen door de kabel van de versnelling terug correct aan te spannen!

Hoeveel km doe je zo per tocht?

Sent from my iPad using Tapatalk.
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Ik doe nu vooral baan kilometers naar 't werk. Ik merk dat ik ze beter en beter verteer en dat ik bij 't mountainbiken beter/sneller recupereer. Langs de andere kant neemt de goesting om te fietsen/mountainbiken af... Ik denk dat ik er meer variatie moet insteken.

Hou houden jullie het leuk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten

Een 120 km's op m'n eentje langs de jaagpaden rijden vind ik wel leuk.

Comment

• Variatie.
                    Ik fiets met racefiets.
                    Ik fiets me mountainbike (zowel in het bos als op de weg).
                    Ik ga 1 à 2 x per week lopen.
                    Ik fiets op de rollen.
                    Ik sta 2-3x per week op m'n crosstrainer.

Ik voel me ambetant als ik een dag niets gedaan heb, al is het maar 20-30 minuten.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                      Ik doe nu vooral baan kilometers naar 't werk. Ik merk dat ik ze beter en beter verteer en dat ik bij 't mountainbiken beter/sneller recupereer. Langs de andere kant neemt de goesting om te fietsen/mountainbiken af... Ik denk dat ik er meer variatie moet insteken.

Ik weet niet of je hier voor te vinden bent of dit al vaak doet maar het is wel plezant om toertochten mee te doen. Zo leer je nieuwe bossen/padjes kennen en dit zorgt dan weer voor wat afwisseling. Het feit dat er altijd heel wat volk aanwezig is met dezelfde passie maakt het des te leuker!

Momenteel ben ik 'mijn' bos (Heverleebos, richtig de Walen - Nethen) wat beu, heb zowat alle wegjes al gereden.

Nu ik een wagen met trekhaak heb ben ik aan bet rondkijken voor een fietsrek. Bestaan hierin goedkopere merken of goede tweedehandstips?
                      Bij Thule betaal je al gauw 400-500 euro voor 2-3 fietsen...
                      Dat wil ik er ook niet aan geven.

Bekijk

Comment

• ik heb een Thule van 60€, voor 2 fietsen. (nieuw gekocht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                          en.

Nu ik een wagen met trekhaak heb ben ik aan bet rondkijken voor een fietsrek. Bestaan hierin goedkopere merken of goede tweedehandstips?
                          Bij Thule betaal je al gauw 400-500 euro voor 2-3 fietsen...
                          Dat wil ik er ook niet aan geven.
                          Ik heb een Thule euroway G2. Kost wel wat meer, nieuw online gekocht voor een 250 euro als ik me nog goed herinner. Voordeel ervan is dat je die kan kantelen zodat je nog in de koffer kan en dat uw fietsen ook nog rusten op hun wielen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            ik heb een Thule van 60€, voor 2 fietsen. (nieuw gekocht)

http://www.decathlon.be/fietsdrager-...d_8176983.html
                            Hoe zit dat met de schade aan de fietsen?
                            Is dit stabiel genoeg? Als je remt vliegen je fietsen dan niet tegen drager want je maakt ze toch maar vast aan 1 punt (2 maar die liggen op dezelfde lijn). Zorgt dat niet voor het wiebelen van de fietsen?
                            Of zie ik iets over het hoofd?

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Voordeel ervan is dat je die kan kantelen zodat je nog in de koffer kan en dat uw fietsen ook nog rusten op hun wielen.
                              Dat is inderdaad wel een groot voordeel, plus de fietsen hebben steun in 3 punten, dacht ik.

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                ik heb een Thule van 60€, voor 2 fietsen. (nieuw gekocht)

http://www.decathlon.be/fietsdrager-...d_8176983.html
                                Ik heb me laten vertellen dat dit soort dragers niet reglementair is aangezien ze een deel van de nummerplaat verbergen.
                                Maar laat dat vooral niemand tegenhouden...
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• dat klopt, daarom dat ik nog een extra nummerplaat bevestig.
                                  ben nog nooit tegen gehouden vroeger.

Sent from my V370 using Tapatalk

Comment

Ik heb een Thule euroway G2. Kost wel wat meer, nieuw online gekocht voor een 250 euro als ik me nog goed herinner. Voordeel ervan is dat je die kan kantelen zodat je nog in de koffer kan en dat uw fietsen ook nog rusten op hun wielen.
                                    heb deze ook , idd rond die prijs bij Futurumshop gekocht, s'anderendaags afgeleverd aan de deur... Als je een stationwagen hebt een must, zeer stabiel ook, zonder dat de fietsen afzien, enkele jaren terug zo ruim 3000km mee rondgereden in Noorwegen met dat ding, zorgeloos maar pakt wel wat plaats in beslag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      heb deze ook , idd rond die prijs bij Futurumshop gekocht, s'anderendaags afgeleverd aan de deur... Als je een stationwagen hebt een must, zeer stabiel ook, zonder dat de fietsen afzien, enkele jaren terug zo ruim 3000km mee rondgereden in Noorwegen met dat ding, zorgeloos maar pakt wel wat plaats in beslag.
                                      Ik ook bij futurumshop gekocht. Fietsen hebben er al duizenden km's probleemloos opgestaan.

Comment

Ik ook bij futurumshop gekocht. Fietsen hebben er al duizenden km's probleemloos opgestaan.

Cannondale lefty!
                                        Moet raar zijn om daar de eerste keer mee rond te rijden

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Cannondale lefty!
                                          Moet raar zijn om daar de eerste keer mee rond te rijden
                                          Toch niet hoor.

Comment

Working...
                                          X