Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb een Thule voor 3 fietsen.
    Is zeer gemakkelijk mede door het kantel systeem en het zichzelf nivellerend systeem bij het vast zetten.
    Zowel het rek als de grijpers hebben sloten.
    Het spijtige is dat ik geen wagen meer heb met een trekhaak.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Geen Thule, geen trekhaak.
      Wel een mega koffer (Peugeot Partner). Voorwiel eruit en de fiet skan gewoon rechtop in de breedte in de auto. Ik moet er wel aan denken om een plastic zeil of zo mee te doen voor als er modder mee gemoeid is.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• heb ik ook nog zo gedaan, maar ben toch blij dat ik daar vanaf ben.
        kans op beschadigen van het interieur is veel te groot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Geen Thule, geen trekhaak.
          Wel een mega koffer (Peugeot Partner). Voorwiel eruit en de fiet skan gewoon rechtop in de breedte in de auto. Ik moet er wel aan denken om een plastic zeil of zo mee te doen voor als er modder mee gemoeid is.
          Met mijn zetels plat is het nog steeds enorm nipt om hem erin te krijgen :p
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Ik heb een Thule voor 3 fietsen.
            Is zeer gemakkelijk mede door het kantel systeem en het zichzelf nivellerend systeem bij het vast zetten.
            Zowel het rek als de grijpers hebben sloten.
            Het spijtige is dat ik geen wagen meer heb met een trekhaak.
            Staat toevallig niet te koop?
            Wat bedoel je met een zelf nivillerend systeem?

Bekijk

Comment

• Ik krijg een fiets, met de wielen erin en met de zetels plat, in de auto. Maar als je twee fietsen dient mee te nemen of je koffer zit vol, dan ben je met die koffer niks meer hé.

@Brebelco. Dat nivillerend systeem is dat de fietsendrager zichzelf rechtzet op de trekhaak wanneer je 'm monteert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                Staat toevallig niet te koop?
                Wat bedoel je met een zelf nivillerend systeem?
                Het hangt nu al 1,5 jaar in mijn garage omdat ik denk dat het nog wel eens van pas kan komen maar eigenlijk zou ik het beter verkopen.
                Een trekhaak mag ik toch niet plaatsen en alweer een nieuwe auto kopen zit er niet in.
                De rest heeft Jakkel al gezegd.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb ik de laatste tijd ook gemerkt, wat me ook al is opgevallen is dat ze tegenwoordig alle leuke baantjes vol storten met zand voor de paarden...

Ik denk dat ik met hetzelfde voornemen zit!
                  Overlaatst nog wel een val gedaan met men mountainbike (Canyon - Grand Canyon 6.0 model 2012)
                  Heb het gevoel dat men stuur een duw heeft gekregen.
                  Ook gaat hij niet meer goed van zijn eerste naar tweede blad vanachter, maar denk dat ik het kan oplossen door de kabel van de versnelling terug correct aan te spannen!

Hoeveel km doe je zo per tocht?

Sent from my iPad using Tapatalk.
                  Als ik de vaste tour hier in de buurt doe zit ik aan een 35km met de kleine lus of als ik de grote lus doe kom ik aan een 55km.
                  momenteel doe ik de kleine lus meer, langzaam opbouwen naar grotere afstanden, zodat ik mezelf niet in de vernieling rijd.
                  Grote afstanden zoals Jakkel doet zijn (nog) niet aan mij besteed.

Vandaag slechts een kleine 30km met mijn koersfiets wegens tijdsgebrek.

Zijn de problemen met je fiets opgelost?

Comment

• Na bijna een jaar van zoeken en twijfelen gisteren uiteindelijk een vervanger gekocht voor m'n Scott Vail.

Het is uiteindelijk een Cube Reaction GTC Race 29 geworden. Levering ergens volgende week. Looking forward to it ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                      Na bijna een jaar van zoeken en twijfelen gisteren uiteindelijk een vervanger gekocht voor m'n Scott Vail.

Het is uiteindelijk een Cube Reaction GTC Race 29 geworden. Levering ergens volgende week. Looking forward to it ...
                      Mooi!
                      Voelt dat veel verschillend aan zo'n 29inch? Of is het ook nieuw voor u?

Bekijk

Comment

Mooi!
                        De meningen erover zijn verdeeld, maar meestal wel positief. Ik rij sinds een jaartje ook 29'er. Ik heb op jaarbasis met de MTB nog nooit zoveel km's afgelegd als in 2013. Ik moet er wel bij zeggen dat m'n 29'er een fiets uit de duurdere (en lichtere) klasse is tegenover m'n oude 26'. Ik vind het zalig rijden, ook al stond ik er in het begin vrij sceptisch tegenover. Is het het bredere stuur, de lichtere fiets, de grotere wielen,...? Ik weet het niet, maar 't rijdt super naar mijn meing. En alle mensen die ik ken die overgeschakeld zijn, zijn ook positief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                          Als ik de vaste tour hier in de buurt doe zit ik aan een 35km met de kleine lus of als ik de grote lus doe kom ik aan een 55km.
                          momenteel doe ik de kleine lus meer, langzaam opbouwen naar grotere afstanden, zodat ik mezelf niet in de vernieling rijd.
                          Grote afstanden zoals Jakkel doet zijn (nog) niet aan mij besteed.

Vandaag slechts een kleine 30km met mijn koersfiets wegens tijdsgebrek.

Zijn de problemen met je fiets opgelost?

35km vind ik een mooi gemiddelde qua afstand. Bij tourtochten doe ik samen met een maat meestal 40-45km en dan zit het er (spijtig genoeg) wel op voor mij. Een heeeele tijd terug heb ik eens 72km gereden maar dat was niet voor herhaling vatbaar, voor mij alsinds!
                          Momenteel examens dus ben niet echt bezig met de mountainbike momenteel. Zal voor na de examens zijn! Alsinds hoop ik dat het zo opgelost kan krijgen want heb geen zin om een nieuwe derailleur te moeten kopen!

@jakkel:
                          Wat zijn zo jouw afstanden dat je geregeld rijdt?

Bekijk

Comment

• ik probeer nu ook altijd rond de 40 te zitten
                            toen ik nog veel reed deed ik bij elke toertocht sowieso de grootste toer. vaak dus 50+, maar dat zie ik nu niet meer zitten.
                            rij ook vaak alleen...

Sent from my V370 using Tapatalk

Comment

@jakkel:
                              Wat zijn zo jouw afstanden dat je geregeld rijdt?
                              Hangt er vanaf. Tussen de 11.000 en 12.000 km per jaar. Minimum afstanden per rit zo rond de 40 km, in de zomer rond de 100 km met ooit uitschieters naar de 140/150 km. Een jaar of drie terug eens 230 km op een dag, dat was meteen de verste afstand die ik ooit gereden heb.

Comment

• Goh. Straf Jakkel :-)
                                Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel uur je zo per jaar op de fiets zit.

Ik ben vorig jaar rond de 4.000km op de koersfiets uitgekomen. Iets van een 400km mountainbike. (Das minder dan ik dacht...)

Alles samen (fietsen, lopen, crosstrainer) kwam ik uit op 6540km. E daar ben ik content mee. Ik heb afgeleerd om naar anderen te kijken. Er zullen er altijd beter en sneller zijn.

Had je me drie jaar geleden gezegd dat ik 6000+ km op een jaar ging doen, dan had ik heel hard met je gelachen.

Dus bravo Hayes!
                                Dank u.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mooi!
                                  Time will tell ... als hij deze week geleverd wordt doe ik in 't weekend een eerste ritje er mee.

De feedback die Jakkel gaf komt exact overeen met de feedback die ik van een paar mensen reeds hoorde die van een (oudere) 26 naar een 29 overgestapt zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Goh. Straf Jakkel :-)
                                    Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel uur je zo per jaar op de fiets zit.

Ik ben vorig jaar rond de 4.000km op de koersfiets uitgekomen. Iets van een 400km mountainbike. (Das minder dan ik dacht...)

Alles samen (fietsen, lopen, crosstrainer) kwam ik uit op 6540km. E daar ben ik content mee. Ik heb afgeleerd om naar anderen te kijken. Er zullen er altijd beter en sneller zijn.

Had je me drie jaar geleden gezegd dat ik 6000+ km op een jaar ging doen, dan had ik heel hard met je gelachen.

Dus bravo Hayes!
                                    Dank u.
                                    Inderdaad, dikke bravo. Doe zo voort!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      De meningen erover zijn verdeeld, maar meestal wel positief. Ik rij sinds een jaartje ook 29'er. Ik heb op jaarbasis met de MTB nog nooit zoveel km's afgelegd als in 2013. Ik moet er wel bij zeggen dat m'n 29'er een fiets uit de duurdere (en lichtere) klasse is tegenover m'n oude 26'. Ik vind het zalig rijden, ook al stond ik er in het begin vrij sceptisch tegenover. Is het het bredere stuur, de lichtere fiets, de grotere wielen,...? Ik weet het niet, maar 't rijdt super naar mijn meing. En alle mensen die ik ken die overgeschakeld zijn, zijn ook positief.
                                      Ik persoonlijk had last met het brede stuur en grote wielen, heb het gevoel om véél behendiger te zijn met mijn 26".
                                      Op snelle stukken ben je sowieso in het voordeel met 29" op technische parcours had ik er last mee.

Qua afstanden van tochten, die zeggen eigenlijk weinig, en zijn moeilijk te vergelijken
                                      De duur van een tocht is eigenlijk belangrijker dan de afstand.

50 km afhaspelen kan soms veel makkelijker zijn dan 35 km ploeteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                        Ik persoonlijk had last met het brede stuur en grote wielen, heb het gevoel om véél behendiger te zijn met mijn 26".
                                        Op snelle stukken ben je sowieso in het voordeel met 29" op technische parcours had ik er last mee.
                                        Die grote wielen en het bredere stuur zijn dan ook meteen de grootste verschillen tegenover een 26'. Ik vond het de eerste 10 km's ook wat raar rijden. Maar eens thuis gekomen heb ik de 26' te koop gezet. Die grote wielen geven naar mijn gevoel op geen enkel traject een nadeel. Het brede stuur geeft ooit een nadeel bij smallere doorgangen, bijvoorbeeld bij single tracks tussen bomen. Maar dat nadeel(tje) verdwijnt in het niets door de talloze voordelen dat het biedt. Naar mijn gevoel ondervind ik met de 29'er eigenlijk nergens een opmerkelijk nadeel tegenover een 26'.

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                        Qua afstanden van tochten, die zeggen eigenlijk weinig, en zijn moeilijk te vergelijken
                                        De duur van een tocht is eigenlijk belangrijker dan de afstand.

50 km afhaspelen kan soms veel makkelijker zijn dan 35 km ploeteren
                                        Met de MTB is dat inderdaad zo.

Comment

• Beetje advies van de experten hier gevraagd. Ga beginnen mtb'n ale teczeggen, baan en af en toe is bos in (zonienwoud). Dus ook beginnersfietske dat niet teveel kost. Heb er 3 op het oog.

Of iemand die mij iets anders aanraad?
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                                          X