Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Wist niet dat dit bestond, eens wat over informeren!
    Dat zou ook mijn keuze zijn als ik een nieuwe mtb zou aanschaffen.
    Die 29'ers vind ik gewoon lelijk.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Zijn die wedstrijdmountainbikes ook 29" geworden?
      Het zal misschien beter rijden (heb er geen ervaring mee) maar die grote wielen ogen gek vind ik.

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
      Hangt grotendeels af van hun sponsors of ze 29' rijden of niet. Mijn persoonlijke ervaring is wel dat het beter rijdt. Ligt het aan het bredere stuur, de grotere wielen, andere geomterie, de 29'er die van een duurdere prijsklasse is,...?? Ik weet het niet, maar voor mij niks anders meer. Ik heb hier nog een 26'er staan (showfiets) waar ik af en toe mee rijd, goed om naar den bakker mee te rijden ofzo. Maar in 't bos of de bergen moet ik het niet meer hebben. En dat uitzicht, oogt inderdaad wat raar, zeker als je wat kleiner bent. Maar dat is ook een kwestie van gewoonte. De eerste keer dat ik een 29'er in m'n handen kreeg had ik zoiets van: "Zo'n megavelo, dat komt er bij mij nooit in"! Maar vermits ze in deze prijsklasse geen 26' meer aanboden bij m'n merk ben ik wat verplicht geweest om voor een 29'er te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Hangt grotendeels af van hun sponsors of ze 29' rijden of niet. Mijn persoonlijke ervaring is wel dat het beter rijdt. Ligt het aan het bredere stuur, de grotere wielen, andere geomterie, de 29'er die van een duurdere prijsklasse is,...?? Ik weet het niet, maar voor mij niks anders meer. Ik heb hier nog een 26'er staan (showfiets) waar ik af en toe mee rijd, goed om naar den bakker mee te rijden ofzo. Maar in 't bos of de bergen moet ik het niet meer hebben. En dat uitzicht, oogt inderdaad wat raar, zeker als je wat kleiner bent. Maar dat is ook een kwestie van gewoonte. De eerste keer dat ik een 29'er in m'n handen kreeg had ik zoiets van: "Zo'n megavelo, dat komt er bij mij nooit in"! Maar vermits ze in deze prijsklasse geen 26' meer aanboden bij m'n merk ben ik wat verplicht geweest om voor een 29'er te gaan.
        Ik wist niet dat dat vooral van de sponsor afhangt. Ik zou zeggen dat de renner er toch uiteindelijk mee moet rondrijden dus dat hij dat zou mogen kiezen.

Het oogt inderdaad wat gek, precies alsof een jongen net zijn eerste (iets wat te grote) fiets heeft gekregen

Maar voor ik er eigenlijk commentaar op geef zou ik er eens mee moeten rijden!
        Ik verschoot er eigenlijk van dat alles bijna vervangen is door 29" :s Dacht dat dit nog altijd eerder een uitzondering was.

Zal de Canyon maar goed verzorgen! Hij zal LANG moeten meegaan!

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik wist niet dat dat vooral van de sponsor afhangt. Ik zou zeggen dat de renner er toch uiteindelijk mee moet rondrijden dus dat hij dat zou mogen kiezen.
          Misschien het bewijs dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel uitmaakt of je nu 26', 27,5' of 29' rijdt.

Comment

Misschien het bewijs dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel uitmaakt of je nu 26', 27,5' of 29' rijdt.
            Zou kunnen kloppen, maar waarom blijven ze dan niet bij 26" als het hetzelfde zou zijn
            Ieder zijn keuze uiteraard!

Past een 29" fiets op een thule-rek of moet je daarvoor een nieuw rek kopen?

Bekijk

Comment

Zou kunnen kloppen, maar waarom blijven ze dan niet bij 26" als het hetzelfde zou zijn
              Ieder zijn keuze uiteraard!
              Commerce hé man! Verkoopsaantallen.

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Past een 29" fiets op een thule-rek of moet je daarvoor een nieuw rek kopen?

Geen probleem.

Comment

Het oogt inderdaad wat gek, precies alsof een jongen net zijn eerste (iets wat te grote) fiets heeft gekregen

Maar voor ik er eigenlijk commentaar op geef zou ik er eens mee moeten rijden!
                Ik verschoot er eigenlijk van dat alles bijna vervangen is door 29" :s Dacht dat dit nog altijd eerder een uitzondering was.

Zal de Canyon maar goed verzorgen! Hij zal LANG moeten meegaan!

Do NOT agree. Ik ben vrij goed thuis in het swisspowerteam en persoonlijk sponsor van het Versluys team. Renners hebben de vrije keuze.

Bij sommige merken niet omdat ze bv pas volgend jaar komen met een 27.5 frame...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Do NOT agree. Ik ben vrij goed thuis in het swisspowerteam en persoonlijk sponsor van het Versluys team. Renners hebben de vrije keuze.

Bij sommige merken niet omdat ze bv pas volgend jaar komen met een 27.5 frame...
                  En, iedereen met 27,5 bij u zeker?

Comment

• Mountainbikers-topic III

Neen

Op deze pagina kunt alle oude Facebook berichten bekijken.

En internationaal:

Florian Vogel: 27.5

Shurter (wereldkampioen voor tweede jaar op rij): 27.5

Geoff kabush: 29

Ik heb je in het verleden al meermaals gezegd dat de rijders echt wel de ontwikkelaars en vragende partij zijn, althans bij het merk waar ik voor sta.

Niemand in de "commerce" staat of stond te springen voor zoveel keuze. Alleen maar meer items , moeilijker om voorraad te houden etc....
                    Last edited by Jokke_vlo; 09/03/2014, 22:39.

Comment

Commerce hé man! Verkoopsaantallen.

Geen probleem.

Eigenlijk kan je 27,5" aanzien als de vervanger van 26"? En dan de 29" als bijkomend segment?
                      Of ben ik verkeerd in de vorm van 27,5" is eigenlijk een overgangsmodel om dan ook dat langzaam af te bouwen om enkel 29" over te houden?

---

Nog een geluk, zou het balen vinden moest men daarvoor dan een nieuw rek moeten kopen!
                      (Had de foto al eens gezien maar wist toen niet dat het 29" was. Awesome wagen + Awesome bike ~> mooi duo!)

Bekijk

Comment

Neen

Op deze pagina kunt alle oude Facebook berichten bekijken.

En internationaal:

Florian Vogel: 27.5

Shurter (wereldkampioen voor tweede jaar op rij): 27.5

Geoff kabush: 29
                        Ah oké. Door deze uitleg van u kwam er iets anders bij me op.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

Comment

Eigenlijk kan je 27,5" aanzien als de vervanger van 26"? En dan de 29" als bijkomend segment?
                          Of ben ik verkeerd in de vorm van 27,5" is eigenlijk een overgangsmodel om dan ook dat langzaam af te bouwen om enkel 29" over te houden?
                          Wie weet het nog allemaal?

Als de boel maar blijft verkopen zeker?

Maar het lijkt wel dat zo dat 26' eruit gaat. Ah ja, want dat had iedereen al.

Comment

• Mountainbikers-topic III

Als ze geen 27.5 frame aanbieden zullen die renners idd met 29 rijden en als "niner" een team heeft, zullen geen 27.5 renners nemen. Ik ben echter 100% zeker dat je een Shurter niet op een 29 kan laten rijden ....impossible

Maar goed niets tegen jou te beginnen. Alles is commerce .....

Remember 2x10 dat was ook zoiets zeker? Welke discussies hebben we daar niet over gevoerd .....
                            Last edited by Jokke_vlo; 09/03/2014, 22:50.

Comment

• Waren de 29 er niet voor de 27,5's?

Tapatalk Pro
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als ze geen 27.5 frame aanbieden zullen die renners idd met 29 rijden en als "niner" een team heeft, zullen geen 27.5 renners nemen. Ik ben echter 100% zeker dat je een Shurter niet op een 29 kan laten rijden ....impossible

Maar goed niets tegen jou te beginnen. Alles is commerce .....

Remember 2x10 dat was ook zoiets zeker? Welke discussies hebben we daar niet over gevoerd .....
                                Amai, ook goed gezind precies. Ik rij nu ook met 2x10 op de 29'er en inderdaad met mijn 3x9 destijds kwam ik als gewone sterveling verder dan met die 2x10. Ik zeg niet dat alles commerce is, dat zeg jij. Maar ik loop al lang genoeg op deze aardbol rond om te weten dat heel veel dingen commerce zijn, en dan heb ik het niet alleen over het fietswereldje. Dat jij problemen hebt als 'commercant' met dingen die beschreven worden als commerce, daar kan ik best inkomen. Maar consumenten mogen best eens kritisch zijn en hun bevindingen meegeven, zij zij tenslotte diegenen die de dingen bij de commercanten kopen.

Comment

• Je hebt gelijk met kritisch zijn, maar je gaat veel te ver in je veronderstellingen dat alles commerce is en daardoor gestuurd. Makkelijk om te beweren, zoals gezegd ik zie geen enkel commercieel voordeel om 27.5 en 29 te moeten plannen, stockeren etc..... het feit dat er deze keuze is beïnvloed in geen enkele zin een meerverkoop..... tenslotte koopt met het een of het ander.......

Soms zeg ik de dingen zoals ze zijn, meestal zwijg ik hier gewoon, maar als ik het gewoon anders zie aan de BRON, mag ik je toch zeggen dat je het echt wel fout ziet, op dat vlak. Het is triestig dat je dan probeer in een discussie te vervallen van "commerçant". Vandaar dat ik ook wat kort ben. Ik zeg je de naakte waarheid zoals ik zo ook zie achter de schermen, ook de verzuchtingen van de "commerciële" mensen, geloof me iedereen in de "commerce" zou liever 1 maat hebben....

Comment

Ik zeg je de naakte waarheid zoals ik zo ook zie achter de schermen, ook de verzuchtingen van de "commerciële" mensen, geloof me iedereen in de "commerce" zou liever 1 maat hebben....
                                    Waarom zijn ze dan beginnen 'experimenteren' met groter formaat van wielen terwijl er 1 maat (26") zowat de standaard was? Moesten ze hierin geen extra verkoopwaarde in zien dan zouden ze er toch nooit mee begonnen zijn aangezien iedereen blijkbaar maar 1 maat wil en tot voor kort was er enkel sprake van 26"?

Bekijk

Comment

• Omdat ze (atleten, teams, fietsenmerken) wille winnen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Omdat het dus niet altijd de commerciëlen zijn die de markt sturen.... Maar in dit geval de renners en wetenschappers. Er is trouwens nog altijd 26 in de markt te vinden, mocht dat even goed of beter zijn zou het niet verdwijnen, dat lijkt me simpel. En mocht je meer kans maken om een race te winnen op een 26, er zouden er nog heel wat rond rijden...

Comment

Je hebt gelijk met kritisch zijn, maar je gaat veel te ver in je veronderstellingen dat alles commerce is en daardoor gestuurd. Makkelijk om te beweren, zoals gezegd ik zie geen enkel commercieel voordeel om 27.5 en 29 te moeten plannen, stockeren etc..... het feit dat er deze keuze is beïnvloed in geen enkele zin een meerverkoop..... tenslotte koopt met het een of het ander.......

Soms zeg ik de dingen zoals ze zijn, meestal zwijg ik hier gewoon, maar als ik het gewoon anders zie aan de BRON, mag ik je toch zeggen dat je het echt wel fout ziet, op dat vlak. Het is triestig dat je dan probeer in een discussie te vervallen van "commerçant". Vandaar dat ik ook wat kort ben. Ik zeg je de naakte waarheid zoals ik zo ook zie achter de schermen, ook de verzuchtingen van de "commerciële" mensen, geloof me iedereen in de "commerce" zou liever 1 maat hebben....
                                          Nog eens, ik zeg NIET dat alles commerce is. En toch merk ik heel frequent een commerciële ondertoon in je (zeldzame) posts hier. Wat uiteraard heel normaal is gezien uw beroep. Nu, één ding weet ik toch vrij zeker, de komst van de 29'er heeft in de duurdere prijsklasses voor een meerverkoop gezorgd. Als ik rond mij kijk hoeveel mensen rond mij hun nog vrij recente 26'ers de verkoop ingooiden, en nog ingooien omdat ze die gegeerde 29'er willen, 't zijn er een pak hoor. Kijk maar eens op de tweedehandssites hoeveel (duurdere) recente 26' MTB's er te koop staan, al is het de laatste tijd al wat minder. En dat voor een appel en een ei. En nu met de opkomst van die 650B hoor ik sommige 29'er rijders weer naar die 650B neigen. Als je dan nog eens de massa's aan discussies, meningen en verhalen over wat nu wel eens de beste maat is (26', 27,5 of 29') lees en hoor. Dan weet niemand op den duur nog wat het beste is. Vandaar m'n reactie op Brebelco van: "Wie weet het nog allemaal"?
                                          Wij zijn en blijven consumenten en jij bent en blijft commercant. Logisch dat beide partijen anders denken en andere meningen hebben.

Comment

Working...
                                          X