Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welk is de mooiste georganiseerde toertocht deze zondag?
    Ben al tijdje niet meer geweest en maat wil gaan, die heeft vervoer (handig voor mij).

Er staan er heel wat op de websites maar weet niet welke de moeite zijn en welke minder. Mag wat heuvelachtig zijn, ook Wallonie is geen probleem.

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      Welk is de mooiste georganiseerde toertocht deze zondag?
      Ben al tijdje niet meer geweest en maat wil gaan, die heeft vervoer (handig voor mij).

Er staan er heel wat op de websites maar weet niet welke de moeite zijn en welke minder. Mag wat heuvelachtig zijn, ook Wallonie is geen probleem.

Bedankt!
      Ik ga naar die van in Holsbeek Kortrijk-Dutsel. Heb die nooit gereden dus ik ben benieuwd.

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Welk is de mooiste georganiseerde toertocht deze zondag?

Bedankt!
        Ik heb gehoord dat die van in Kampenhout georganiseerd wordt door studenten als schoolproject.
        Helemaal niets mis mee en ik hoop dat er veel volk is voor hen! Maar of dit dan de mooiste zal zijn van deze zondag laat ik in het midden.

Bekijk

Comment

• ben er nog niet helemaal uit welke... misschien toch in walllonie

nog vraagje
          heb nieuwe handvaten gemonteerd, gekocht in new york paar dagen geleden, oranje, passen mooi bij mijn oranje scott sub 10 die ook al oranje bmx pedalen heeft.
          soit los daarvan, ik heb ze zoals aanbevolen met haarspray vastgezet.. maar nu 36 uur later zitten ze nog altijd veel te los. Wat heb ik fout gedaan? kan toch niet dat dat nu nog moet opdrogen toch?

Comment

ben er nog niet helemaal uit welke... misschien toch in walllonie

nog vraagje
            heb nieuwe handvaten gemonteerd, gekocht in new york paar dagen geleden, oranje, passen mooi bij mijn oranje scott sub 10 die ook al oranje bmx pedalen heeft.
            soit los daarvan, ik heb ze zoals aanbevolen met haarspray vastgezet.. maar nu 36 uur later zitten ze nog altijd veel te los. Wat heb ik fout gedaan? kan toch niet dat dat nu nog moet opdrogen toch?

Kan misschien zijn dat ze te groot zijn?
            Dat met die haarspray heb ik wel nog nooit gedaan. ik schuif ze er meestal op en dat vergt wat kracht maar nadien nemen die hun oorspronkelijke vorm aan en zitten die toch wel goed vast.

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Kan misschien zijn dat ze te groot zijn?
              Dat met die haarspray heb ik wel nog nooit gedaan. ik schuif ze er meestal op en dat vergt wat kracht maar nadien nemen die hun oorspronkelijke vorm aan en zitten die toch wel goed vast.

gewoon dat er op schuiven? maai ik krijg dat geen milimiter bewogen zo...

Comment

Wat speeksel aan de binnenkant en dan schuift dat er zo over. Geen zeep of detergent, want dan kan je ze blijven verdraaien tot ze versleten zijn.

Comment

Het is wel wringen ja
                  Verschuiven met draaibewegingen lukt het beste bij mij!

Bekijk

Comment

ben er nog niet helemaal uit welke... misschien toch in walllonie
                    Welke is het geworden?

Bekijk

Comment

Welke is het geworden?

mont st guibert, 50 km.
                      was prima bewegwijzerd, goeie bevoorrading, route was niet fenomenaal speciaal maar was al blij eens elders dan zonienwoud te rijden (zelf enkel moto dus geraak zelden op toers)

pas om kwart na tien beginnen fietsen en er was bijna niemand meer op parcours, misschien 10 fietsers tegengekomen op de hele toer/
                      kameraad is wel van brugje gevallen dus tot 2de bevoorrading doorgesukkeld dan hij met jeep meegereden naar de auto en ik laatste 33% alleen (ma echt ALLEEN, niemand geizne) gereden.

blijf sukkelen met stomme grips op andere fiets (Scott sub 10), gekocht in usa maar zitten veel te los dus maar weer af gehaald, al spijt van want wie weet krijg ik originele amper er weer op of zitten die vanaf nu ook los... wie weet.
                      gaan sukkelen met thinner en ik weet niet wat en dat allemaal gaan kopen (compressor heb ik al helemaal niet) voor stomme grips die ik alleen maar 'mooi' vond (oranje zoals frame) ... beetje spijt van.

zal eens proberen met speeksel zoals jullie zeggen.

Comment

mont st guibert, 50 km.
                        was prima bewegwijzerd, goeie bevoorrading, route was niet fenomenaal speciaal maar was al blij eens elders dan zonienwoud te rijden (zelf enkel moto dus geraak zelden op toers)

pas om kwart na tien beginnen fietsen en er was bijna niemand meer op parcours, misschien 10 fietsers tegengekomen op de hele toer/
                        kameraad is wel van brugje gevallen dus tot 2de bevoorrading doorgesukkeld dan hij met jeep meegereden naar de auto en ik laatste 33% alleen (ma echt ALLEEN, niemand geizne) gereden.

blijf sukkelen met stomme grips op andere fiets (Scott sub 10), gekocht in usa maar zitten veel te los dus maar weer af gehaald, al spijt van want wie weet krijg ik originele amper er weer op of zitten die vanaf nu ook los... wie weet.
                        gaan sukkelen met thinner en ik weet niet wat en dat allemaal gaan kopen (compressor heb ik al helemaal niet) voor stomme grips die ik alleen maar 'mooi' vond (oranje zoals frame) ... beetje spijt van.

zal eens proberen met speeksel zoals jullie zeggen.
                        50 km is al niet niets vind ik.
                        Bij mij begint het stilaan terug op te bouwen: bijna een half jaar niks van sport gedaan en sedert dit jaar terug stilaan opnieuw begonnen, we zitten ondertussen al aan de 35 km!
                        Ik rij graag tourtochten mee omdat de sfeer er rond wel plezant is, +- 1000 bikers met allemaal dezelfde interesse vind ik plezant!
                        Maar eens alleen rijden zonder iemand rondom jou te bespeuren daar kan ik ook wel van genieten!
                        Hopelijk valt het mee met uwe kameraad!

Vandaag leuk momentje beleeft:
                        Als ik bergop rij en ik merk dat er andere aankomen die veel sneller zijn dan mij (gebeurd wel eens vaker ) dan ga ik met plezier aan de kant.
                        Zo kwam er een biker af die direct schreeuwde (toen hij zag dat ik probeerde uit te wijken): "Blijf maar op u spoor! Als de snelle willen passeren moeten zij maar een andere weg zoeken!"
                        Vond ik mooi!

Zou inderdaad zonde zijn van de aankoop moest het niet lukken met de grips, maar normaal gezien (het is echt wel wringen) zou het toch moeten lukken.
                        Het helpt misschien om er een smal plaatje tussen te steken dat je er nadien terug kan uittrekken?
                        Metaal (of carbon) op metaal glijdt misschien wat beter (maar maakt waarschijnlijk wel wat krasjes onder je handvat... maar dat zie je toch nooit)

Bekijk

Comment

• ik moet precies nog blij zijn
                          met simpele lat metende is binnen diameter van oude grips 20 mm en van nieuwe ook (terwijl verkoper zei dat het mountainbike grips waren en mountainbike handelbars (wat ik dacht dat ik had maar niet dus) 31 mm diameter hebben.
                          dus ze zouden wel moeten passen...
                          Last edited by ; 23/03/2014, 21:07.

Comment

Vandaag leuk momentje beleeft:
                            Als ik bergop rij en ik merk dat er andere aankomen die veel sneller zijn dan mij (gebeurd wel eens vaker ) dan ga ik met plezier aan de kant.
                            Zo kwam er een biker af die direct schreeuwde (toen hij zag dat ik probeerde uit te wijken): "Blijf maar op u spoor! Als de snelle willen passeren moeten zij maar een andere weg zoeken!"
                            Vond ik mooi!

Zou inderdaad zonde zijn van de aankoop moest het niet lukken met de grips, maar normaal gezien (het is echt wel wringen) zou het toch moeten lukken.
                            Het helpt misschien om er een smal plaatje tussen te steken dat je er nadien terug kan uittrekken?
                            Metaal (of carbon) op metaal glijdt misschien wat beter (maar maakt waarschijnlijk wel wat krasjes onder je handvat... maar dat zie je toch nooit)
                            heb je ide in kampenhout gedaan?
                            is dat niet veel tussen de velden enzo in vlaanderen omdat er zo weinig bos is? in vgl met zonienwoud zijn die toertochten echt maar 'weinig' in het bos terwijl ik juist constant bos zou willen, liefst van al nog single tracks natuurlijk ma soit.

ja grips gaan er wel rond maar zitten dan te los.. terwijl maat dan toch zou moeten kloppen.
                            beetje vervelend. of het errond krijgen stel ik me al geen vragen meer, eerder over hoe het errond blijft!

owh met 1000 man vind ik het toch wat stressen die toertochten.. veel teveel van die gekken tussen die puur op tempo rijden ,maar je hebt gelijkt, je deelt wel passie dat is fijn
                            en altijd gergeld toch ook handig, dat weerhoudt mij van zelf te rijden alleen en vaker 1) geen eigen vervoer voor fiets 2) niet genoeg technische bagage om zelf serieuzere problemen op te lossen als ik iets voor heb 3) vind geen mooie routes zelf want wil en heb geen gps etc, dus rijd ik toch maar half verloren

Comment

• Wat kan ik hier nog voor vragen qua prijs moest ik hem verkopen?
                              Of is hier niet veel vraag naar? Heb zin in iets nieuws en wat beters.

Canyon Grand Canyon AL 6.0 (2012)

Frame: Canyon New F8 Technology
                              Voorvork: RockShox Reba SL 100mm
                              Balhoofdstel: Acros AiX-03
                              Achter derailleur: Shimano Deore XT Shadow
                              Voor derailleur: Shimano SLX E-type
                              Cassette: Shimano Deore 11-36 10-speed
                              Shifters: Shimano SLX 10-Speed
                              Remgrepen: Avid Elixir 1
                              Remmen: Avid Elixir 1 180mm
                              Naven/velgen: Mavic Crossride Disc
                              Banden: Schwalbe Nobby Nic 2.25“ / Racing Ralph 2.25“
                              Crankstel: Shimano Deore FC-M 590-10
                              Tandwielen: 42/32/24
                              Trapas: Shimano Deore
                              Stuurpen: Ritchey Comp 4 Axxis ( 31.8 )
                              Stuur: Ritchey Comp Rizer
                              Zadel: Selle Italia Q-Bik
                              Pedalen: Shimano PD-M 324 SPD

Last edited by Brebelco; 23/03/2014, 22:04.

Bekijk

Comment

Wat kan ik hier nog voor vragen qua prijs moest ik hem verkopen?
                                Of is hier niet veel vraag naar? Heb zin in iets nieuws en wat beters.

Canyon Grand Canyon AL 6.0 (2012)

Frame: Canyon New F8 Technology
                                Voorvork: RockShox Reba SL 100mm
                                Balhoofdstel: Acros AiX-03
                                Achter derailleur: Shimano Deore XT Shadow
                                Voor derailleur: Shimano SLX E-type
                                Cassette: Shimano Deore 11-36 10-speed
                                Shifters: Shimano SLX 10-Speed
                                Remgrepen: Avid Elixir 1
                                Remmen: Avid Elixir 1 180mm
                                Naven/velgen: Mavic Crossride Disc
                                Banden: Schwalbe Nobby Nic 2.25“ / Racing Ralph 2.25“
                                Crankstel: Shimano Deore FC-M 590-10
                                Tandwielen: 42/32/24
                                Trapas: Shimano Deore
                                Stuurpen: Ritchey Comp 4 Axxis ( 31.8 )
                                Stuur: Ritchey Comp Rizer
                                Zadel: Selle Italia Q-Bik
                                Pedalen: Shimano PD-M 324 SPD

Da's toch een goede fiets? Zou ik niet meteen weg doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Da's toch een goede fiets? Zou ik niet meteen weg doen.
                                  Ik ben er heel content van!
                                  Hij moet niet persé weg hoor maar ben wel eens benieuwd naar een full suspension bike.
                                  + misschien raar maar heb altijd een zwak gehad voor een FOX-vork. Weet ook niet waarom eigenlijk
                                  Heb eens gekeken om mijn reba te vervangen door een FOX-vork: 500 tot 900 euro voor de vork alleen....
                                  Last edited by Brebelco; 25/03/2014, 00:50.

Bekijk

Comment

• 500-600 euro?

Sent from my iPad using Tapatalk.

Bekijk

Comment

500-600 euro?

Sent from my iPad using Tapatalk.
                                      Lijkt me niet verkeerd...

Comment

• Morgen tourtocht in vorselaar.
                                        Iemand van die kanten? Had hier al eens gelezen dat dat daar is waar Sven Nys enzo traint. Dus de moeite on af te komen?

Bekijk

Comment

Morgen tourtocht in vorselaar.
                                          Iemand van die kanten? Had hier al eens gelezen dat dat daar is waar Sven Nys enzo traint. Dus de moeite on af te komen?
                                          Ja, ik ben van die kanten. Nys traint (in de winter) dikwijls in Lichtaart. In en rond de beruchte put en omgeving (vast afgepijld cyclocross parcours).

Comment

Working...
                                          X