Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is inderdaad al veel veranderd.
    Wordt daar nog met gereden? 😉

Tapatalk Pro
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb het meer voor u andere Cannondale eerlijk gezegd!
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Is inderdaad al veel veranderd.
        Wordt daar nog met gereden? ��
        Ja, korte ritjes naar terrasjes, de crèmeboer, enzomeer.

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Ik heb het meer voor u andere Cannondale eerlijk gezegd!
        Ik ook! Als 't om te rijden is. Maar om te posen gegarandeerd deze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ik ook! Als 't om te rijden is. Maar om te posen gegarandeerd deze.
          Sowieso! :d
          Het is wel een 'show-bike'ske'

Bekijk

Comment

• Het was dan ook een populair kleurtje het team Cannondale groen.

Tapatalk Pro
            den borre

Int3x0r

Comment

Het was dan ook een populair kleurtje het team Cannondale groen.

Tapatalk Pro
              En terecht! Ik vind de mtb's van cannondale telkens geslaagd. Nu met hun 29" wielen iets minder maar die discussie wil ik niet opnieuw openen.

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                En terecht! Ik vind de mtb's van cannondale telkens geslaagd. Nu met hun 29" wielen iets minder maar die discussie wil ik niet opnieuw openen.
                Wat kleur combinaties betreft was Cannondale steeds een stap sneller dan de rest.
                Alleen Specialized kon een beetje wedijveren.
                den borre

Int3x0r

Comment

Wat kleur combinaties betreft was Cannondale steeds een stap sneller dan de rest.
                  Alleen Specialized kon een beetje wedijveren.
                  Vroeger waren hun paintjobs mooi en kwalitatief. Mijn F1000 uit '99 was een pareltje op het vlak van spuitwerk en lakkwaliteit. Maar pakweg de laatste 10 jaar is dat fel verminderd hoor. De kwaliteit vooral door het feit dat lakken op solventbasis niet meer gebruikt mogen worden, maar de afwerking die kan je wel blijven handhaven. Maar daar is het dikwijls tegenwoordig ook niet meer wat het geweest is. Die decals op de bovenbuis van m'n Sobe zijn er niet symmetrisch opgekleefd, iets wat echt toch niet zou mogen vind ik. En dikwijls vind je nog wat lakfouten ook. Alhoewel het tegenwoordig op de carbon frames weer de betere weg opgaat heb ik de indruk. Bij die carbons van mij vind ik toch niet onmiddellijk lakfouten. Maar Cannondale zal nooit meer worden wat het ooit geweest is.

Comment

Vroeger waren hun paintjobs mooi en kwalitatief. Mijn F1000 uit '99 was een pareltje op het vlak van spuitwerk en lakkwaliteit. Maar pakweg de laatste 10 jaar is dat fel verminderd hoor. De kwaliteit vooral door het feit dat lakken op solventbasis niet meer gebruikt mogen worden, maar de afwerking die kan je wel blijven handhaven. Maar daar is het dikwijls tegenwoordig ook niet meer wat het geweest is. Die decals op de bovenbuis van m'n Sobe zijn er niet symmetrisch opgekleefd, iets wat echt toch niet zou mogen vind ik. En dikwijls vind je nog wat lakfouten ook. Alhoewel het tegenwoordig op de carbon frames weer de betere weg opgaat heb ik de indruk. Bij die carbons van mij vind ik toch niet onmiddellijk lakfouten. Maar Cannondale zal nooit meer worden wat het ooit geweest is.
                    Daarom dat ik ook zeg "was", doelde op de periode eind '90 - 2005.
                    Daarna heb ik het zo niet meer gevolgd.
                    Herinner mij nog de 2005 modellen die toch ook schitterend waren.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Daarom dat ik ook zeg "was", doelde op de periode eind '90 - 2005.
                      Daarna heb ik het zo niet meer gevolgd.
                      Herinner mij nog de 2005 modellen die toch ook schitterend waren.
                      Ik heb nog een rode R900 met CAAD8 frame gehad uit 2005 (foto). Dat lakwerk was nog proper, maar er zaten toch al enkele fouten in. Alu lasjes waren nog wel mooi weg gedremeld. En het grijze gedeelte was gewoon vernis over het blanke geborstelde alu frame. Was wel heel sjiek.

Comment

• Van deze heb ik een beetje spijt dat ik die verkocht heb. Een 2010 Flash F1, laatste jaar dat ze nog met de hand gemaakt werden in den USA. Afgemonteerd met topmateriaal!

Comment

Ik heb nog een rode R900 met CAAD8 frame gehad uit 2005 (foto). Dat lakwerk was nog proper, maar er zaten toch al enkele fouten in. Alu lasjes waren nog wel mooi weg gedremeld. En het grijze gedeelte was gewoon vernis over het blanke geborstelde alu frame. Was wel heel sjiek.

Vriend van mij had een Scapel 2005, daarvan was ook het alu frame geborsteld en vernist.
                          Was ook fan van de Team Siemens en Saeco kleuren.
                          Hadden die r modellen geen velgen met weinig spaken en veelal in het wit?
                          Herinner mij ook koers fietsen met schijfremmen rond deze periode.
                          Last edited by Gixxer; 19/04/2014, 21:10. Reden: vergeten
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Standaard stonden er bij mij Gipiemme Parade wielen in. R modellen heb je in vele versies gehad, maar veelal in 't wit en wielen met weinig spaken? Eigenlijk niet.

Comment

• Bedoelde dat de velgen veelal wit waren. 😃

Tapatalk Pro
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Wat ik minder en minder begrijp is dat op mooie, behoorlijke prijzige stadsfietsen die lasnaden echt lelijk zijn.
                                Soms is het echt geen zicht.

Ik stond bij de FM te kijken naar een heren stadsfiets die klaar wa som afgeleverd te worden. Die had geen bovenbuis maar twee parallelle "buisjes" naast elkaar. Daartussen was op twee plaatsen een plaatje tussen gelast, ter versteviging. Die lasnaden waren echt slordig en veel te dik gezet. EN dat is dan een plaats waar je echt veel op zit te kijken. Hoe lang zou dat nu duren om dat wat bij te werken??
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb een Koga en die is heel netjes afgewerkt.

Tapatalk Pro
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Wat ik minder en minder begrijp is dat op mooie, behoorlijke prijzige stadsfietsen die lasnaden echt lelijk zijn.
                                    Soms is het echt geen zicht.

Ik stond bij de FM te kijken naar een heren stadsfiets die klaar wa som afgeleverd te worden. Die had geen bovenbuis maar twee parallelle "buisjes" naast elkaar. Daartussen was op twee plaatsen een plaatje tussen gelast, ter versteviging. Die lasnaden waren echt slordig en veel te dik gezet. EN dat is dan een plaats waar je echt veel op zit te kijken. Hoe lang zou dat nu duren om dat wat bij te werken??
                                    Lasrupsen wegdremelen is arbeidsintensief = kostelijk. Het uiterlijk van de lasrups hangt veel af van de kunde van de lasser en onder welke druk ie staat.

Comment

Maar Cannondale zal nooit meer worden wat het ooit geweest is.
                                      Handmade in the USA, bedoel je. Vroeger dé slogan van het merk, maar die hebben ze stilletjes laten varen. Feit is natuurlijk wel dat Cannondale er een pak goedkoper door geworden is. Jammer genoeg ook meer eenheidsworst (vind ik).
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Handmade in the USA, bedoel je. Vroeger dé slogan van het merk, maar die hebben ze stilletjes laten varen. Feit is natuurlijk wel dat Cannondale er een pak goedkoper door geworden is. Jammer genoeg ook meer eenheidsworst (vind ik).
                                        Allemaal waar.

Comment

• Cannondale blijft in 2015 blijkbaar voor de hardtails de 29'er toer op gaan. Tot op heden nog steeds geen signalen van een 27,5 hardtail dus.

Flash frame is wel gewijzigd. Eindelijk hebben ze die lange balhoofdbuis ingekort. Ook een nieuwe Lefty voor 2015 dus. Goed nieuws voor de kleinere 29'er rijders of diegenen die graag diep zitten. Geen geklooi meer met aftermarket (-20° en meer) negatieve stuurpennen dus.

Comment

Working...
                                          X