Ik dénk dat ze bij Specialized ook bij 29 blijven. Denk dat dit louter bedrijf-strategische keuzes zijn maar het blijft toch wel bizar....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
29" is mss makkelijker te produceren? De wielen zelf zijn in feite 28". Dezelfde grootte als bij hybrides, koersfietsen e.d. dus. Ik dacht dat 27,5" in feite 27" is. Heeft lang geleden al bestaan voor gewone stadsfietsen, maar recent niet. Dus meer ontwikkelingskosten?
Comment
-
vraagje, iemand ervaring met mountainbike locaties in oostenrijk (rond salzburg) en eventueel rental locaties (kan fiets niet meenemen)
het is niet voor volledige mtb reis maar eerder 1 of 2 dagjes mts'en
net wales achter de rug (alfan mountains als eerste buitenlandse mtb trip) en dat was de mix.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk dénk dat ze bij Specialized ook bij 29 blijven. Denk dat dit louter bedrijf-strategische keuzes zijn maar het blijft toch wel bizar....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenvraagje, iemand ervaring met mountainbike locaties in oostenrijk (rond salzburg) en eventueel rental locaties (kan fiets niet meenemen)
het is niet voor volledige mtb reis maar eerder 1 of 2 dagjes mts'en
net wales achter de rug (alfan mountains als eerste buitenlandse mtb trip) en dat was de mix.
Al eens gegoogeld?
Comment
-
Je kan nergens gaan in oostenrijk zonder om de oren geslagen te worden met MTB info. Aantal jaren terug zat ik niet ver van Salzburg (was waar Alpentour trophy doorgaat) en ook daar enorm veel routes, sportcentrums,... Qua MTB infrastructuur stukken beter dan gemiddelde regio in Frankrijk, wel meestal iets minder technische routes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGeen idee. Ik neem altijd m'n eigen fiets(en) mee als ik naar 't buitenland ga. En Oostenrijk ben ik nog nooit geweest met de fiets.
Al eens gegoogeld?
ik kan geen fietsmeenemen, huurauto zonder bike rack natuurlijk. en uit mekaar halne gheeft geen zin, nog plaats nodig voor andere passagiers eventueel.
Comment
-
Aangezien ik enkel over 'racefiets' beschik,
en ik er eentje bij wou voor 'gezinstochtjes' en 'wintertochtjes'
deze week MTB aangeschaft.
Focus, black forest 29R.
Derailleur XT plus, versnelling XT.
Vering Rockshox Reba
Remmen zijn van Magura
Wielen van DT Swiss
Totaal gewicht 11.4kg. (leuk meegenomen aangezien ik de fiets enkel voor weggebruik gekocht heb)
Alleen krijg ik geen fotootjes gepost.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichtengedeeltelijk gelukt....
Foto's zelf krijg ik niet gepost.
[ATTACH=CONFIG]104709[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]104710[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]104711[/ATTACH]
Comment
-
De mijne zijn remmen zitten vast.
Een beetje te lang stil gestaan.
We weten weer wat doen morgen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDe mijne zijn remmen zitten vast.
Een beetje te lang stil gestaan.
We weten weer wat doen morgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNiet gezond. Wat voor remmen zijn het? Ik zag onlangs nog een fiets met roest op de binnenkabels, waardoor de remmen vast zaten. Verre van ideaal.
Heb de pistons al eens wat terug geduwd en het is al een pak beter maar nog niet goed.
Ze keren ook terug naar hun beginpunt als ik de rem gebruik maar dit zou nog een heel klein beetje verder moeten zijn.
Heb er maar tussendoor naar gekeken en ga er morgen eens goed naar kijken.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenSchijfremmen, maar het is enkel achteraan.
Heb de pistons al eens wat terug geduwd en het is al een pak beter maar nog niet goed.
Ze keren ook terug naar hun beginpunt als ik de rem gebruik maar dit zou nog een heel klein beetje verder moeten zijn.
Heb er maar tussendoor naar gekeken en ga er morgen eens goed naar kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKnappe fiets. Maar staan die remgrepen nu niet fel naar onderen gekanteld? Of heb je 't persoonlijk liever zo?Last edited by ENO; 21/07/2014, 21:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenZelf vind ik de Focus Raven 4 zowat de knapste standaard bike die te koop is, echt een geweldige fiets. De uwe mag er alvast ook zijn, waar heb je hem gekocht? Kortingen gehad ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWat je alleszins NIET moet doen: uw wiel er uit halen en dan eens in de rem knijpen. Zal je wel weten, hoop ik.
Fiets uit de auto halen en wiel er willen insteken en dan aan de remmen vast houden.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten, en toch heb ik er dat al veel weten doen.
Fiets uit de auto halen en wiel er willen insteken en dan aan de remmen vast houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn wat scheelde er nu met jouw remmen?
Ook heb ik ze op de meest open stand gezet.
De speling tussen schijf en blokken is wel minimaal.
De remmen werkten wel maar je hoorde hem nog slepen.
Met de klauw dan te her positioneren is het volledig opgelost.den borre
Int3x0r
Comment
Comment