Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik rij ook met Bulls!

Comment

• Haibike, Cube en Bulls zitten in dezelfde prijsklasse. Zijn er hier kwaliteitsverschillen of is het eerder merknaam dat hier een rol speelt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Zeer mooi, die Bulls ook. Enkel liggen de dealer veraf. Anders zou ik zeker eens vergeleken hebben met de Cube.
        Heb wel 29 banden nodig..
        Als ik me niet vergis zijn de banden op 29'ers eigenlijk 28 inch. 29 inch banden bestaan eigenlijk niet.
        "De enige jaren geleden ingevoerde MTB bandafmeting 29 inch, heeft dezelfde binnendiameter als de in Europa als 28 inch bekend staande banden, namelijk 622 mm." - fietsspul.nl

Jakkel? Uitsluitsel?

Het overzicht van de dealers op hun site is onvolledig. Mijn FM staan er ook niet bij. Verkoopt al jaren Bulls.
        Last edited by Hayes; 06/04/2015, 10:57.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Helemaal juist Hayes.
          Omdat de 29'er band een dikkere band is, wat dus resulteert in een grotere rolomtrek, noemen ze 't een 29" band. Bekt ook mooi in de foldertjes.

Comment

• Ik zou de dealer naar deze banden vragen, wel 2,5 breed dan: http://www.maxxis.com/catalog/tire-474-123-grifter
            Goed of nie goed? (zijn dat sterke banden want die zijn bedraad of zoiets)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Heey mannen... 'k heb hulp nodig

Door mijn ziek zijn heb ik behoefte aan een elektrische fiets. Heb er al enkele gehad maar dat waren van die oude peekes modellen. Nu zie ik dat Cube een vrij goedkope MTB met Bosch motor heeft en deze wil ik me eerstdaags aanschaffen:http://www.cube.eu/nl/bikes/hybrid/r...anodized-2015/

Ik denk wat dit wel een degelijke fiets is om enkel ritjes op asfalt te doen?
              Nu vraag ik me af of die crossbanden echt veel extra weerstand zullen geven. De fietsenmaker wil er eventueel baanbanden opzetten maar die zouden dan 2 breed zijn ipv 2,5 inch en dat vind ik lelijk.
              Indien de weerstand te hoog zou zijn volgens jullie, kennen jullie een band die nopen heeft maar in het midden een strook met plat loopvlak of zo?
              Wie kan me hierbij aub helpen?

En een minder belangrijk vraagje, ik heb al MTB's gezien met een soort van zak op een pakdrager die vast gemaakt wordt op de zadelpen. Zou dit echt wel nodig hebben voor mijn jasje, gsm, geld, drinken,... in op te bergen. Wat is hier het beste alternatief voor?

Zijn er verder nog veranderingen die jullie zouden doen aan de fiets. Ik dacht bvb al aan een verstelbare stuurpen.

Heel graag hulp van jullie hierbij en commentaren over de kwaliteit van de fiets zelf zijn ook zeer welkom!
              Banden: voor mijn fietsvakanties gebruik ik Schwalbe marathon almotion in 28x2.15. Rijdt zeer vlot, lekvrij, en toch nog voldoende profiel om op onverharde wegen te rijden. Ziet er wat raar uit op een MTB (een fully dan nog!), maar ben te oud geworden om mij daar iets van aan te trekken.
              Bagagedrager: Thule pack & pedal met sideframes (http://www.thule.com/nl-nl/be/produc...ck-_-pp_100016) in combinatie met Ortlieb tassen, maar dat is misschien wel overkill voor enkel wat kleine spullen. Tubus heeft ook mooie bagagedragers.
              2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
              2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
              2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
              1999 Volvo V70 classic 2.5d
              1967 Volvo 123 GT

Comment

• Vreemd gegaan met een S-Works Epic 29 World Cup op de Specialized testdagen. En dat deed deugd!
                Mag natuurlijk wel voor die dikke 8.000 euro dat je ervoor dient neer te leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Vreemd gegaan met een S-Works Epic 29 World Cup op de Specialized testdagen. En dat deed deugd!
                  Mag natuurlijk wel voor die dikke 8.000 euro dat je ervoor dient neer te leggen.
                  Vriend heeft hem deze van begin de 4000€ gekocht en hij is er ook gek van.
                  Madam krijgt nu iets minder aandacht.

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Vriend heeft hem deze van begin de 4000€ gekocht en hij is er ook gek van.
                    Madam krijgt nu iets minder aandacht.

Sent from here
                    Vooral die 'brain' vering toestanden voelen goed aan. Alles blijft star, tot je in een put knalt, dan veert ie vanzelf in. Uitstekende boomwortels, putjes,... daar knal je over zonder haast je gat te lichten.

Comment

• Mountainbikers-topic III

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Vooral die 'brain' vering toestanden voelen goed aan. Alles blijft star, tot je in een put knalt, dan veert ie vanzelf in. Uitstekende boomwortels, putjes,... daar knal je over zonder haast je gat te lichten.
                      Ik heb zo een Stumpjumper 2006 gehad met vooraan een FOX van 130 en achteraan een slimme (brain) FOX demper.
                      Die veerde ook enkel wanneer de slag van onder kwam.
                      Als je op de trappers stampte zat die precies vast.
                      Je kon hem al rijdend in 7 standen instellen.
                      Was een luxe om mee te rijden.

Sent from here
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Mountainbikers-topic III

Dubbel
                        den borre

Int3x0r

Comment

• iemand die zaterdag nazareth rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            iemand die zaterdag nazareth rijdt?
                            Ik niet, moet werken voor mijn goede punten.

Sent from here
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Mooi kleurtje!

[ad3] On Sunday the XC pros will race the Worldcup #2 in Albstadt, Germany. We sneaked around the paddocks and found out that the Cannondale Factory Team switched colours, from green to orange. . Orange flowers. The truck has still some green on it. Here they are. Marco Aurelio Fontana’s F-si FSA seatpost with 25mm offset. Spot the differences: Manuel Fumic’s F-si. Fontana will ride a 34T chainring on his Sram XX1 here in Albstadt, Fumic a 36T. Fumic’s seatpost has no offset. 680mm bar. New Enve orange decals. Good luck guys! [ad12]

Comment

• lekkere fietsjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Comment

• Mijn cannondale (fully, 26") is eindelijk de deur uit en de nieuwe Ridley (hardtail) 29er is sinds een paar weken binnen. Wat een verschil!! Vooral het klimmen gaat met deze 29er (xl kader, een enorme fiets dus) echt veel beter. Super tevreden van de aankoop!

Comment

• Mooi!

Comment

• Ik had raad gevraagd aan jullie ivm een MTB... Heb na een testrit besloten die niet te kopen omdat het veel belastender is voor je armen en schouders. (Misschien koop ik volgend jaar er ene bij tegen de zomer voor de dagen dat ik me werkelijk goed voel).
                                        Heb tenslotte voor een herenfiets gekozen met het nieuwe Nyon display. Dat is met GPS ingebouwd, communiceert met je smartphone, je kan de parameters veranderen, je hebt online een site waar je jouw prestaties kan zien en instellingen veranderen,... Ik vind het heel knap.
                                        Linkje naar de fiets:http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...plus_nyon_blx/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Mooi!
                                          Merci

Comment

Working...
                                          X