Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rij haast 20 jaar klikpedalen, eigenlijk nog nooit een nadeel aan ondervonden. Je mag ze ook niet te vast zetten, dan kan je bij onverwachte situaties sneller en gemakkelijker uitklikken. En bij een valpartij klik je dan haast automatisch uit.

Comment

• Iedereen vertelde me dat je in het begin enkele keren valt omdat je vergeet uit te klikken. Nooit meegemaakt eigenlijk.
      In al die jaren 1 keer gevallen omdat ik niet tijdig uitklikte, en dan nog omdat ik op een bultje reed in de berm, ik klikt euit langs links terwijl m'n fiets naar rechts viel... Eigenlijk nog maar 2 of 3 weken geleden

En als ik val, klik ik er eigenlijk automatisch uit de pedaal.

Ik zou ze ook niet meer willen missen. Enkel op de stadsfiets gewone pedalen erop. Pedalen met pinnekes zodat er toch wat grip is.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Soms kriebelt het wel om ze er terug op te zetten, geef ik toe.

Heeeeeeeeel af en toe (te weinig eigenlijk) rij ik ook met m'n racefiets daar staan er natuurlijk wel spd-sl pedalen op, en in combinatie met carbon schoenen geeft dat een erg goed gevoel.
        Wandelen daarmee is wel een ramp, van m'n appartement naar beneden (en omgekeerd) doe ik ze zelf uit omdat ik anders van de trap flikker .

Nu simpel setje shimano saint pedalen op de mtb, maar overweeg de Raceface atlas, knap setje en goei pinnekes.

Comment

• Ik heb de Xpedo XCF op m'n 'showMTB'. Goede grip maar te klein contactoppervlak. Maar ze staan wel dik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik rij haast 20 jaar klikpedalen, eigenlijk nog nooit een nadeel aan ondervonden. Je mag ze ook niet te vast zetten, dan kan je bij onverwachte situaties sneller en gemakkelijker uitklikken. En bij een valpartij klik je dan haast automatisch uit.
            Toen ik de fiets kocht zei die in de winkel dat men in het begin meermaals erdoor valt, behalve als ik mijne fiets bij hen kocht
            Niet dat ik daarom daar gekocht had, maar was de enige dealer in de buurt die niet ALLEEN Scott en Granville deed
            Dus bij het afhalen mocht ik tegen hun vuilcontainer leunen buiten en elke voet 10 x in en uit klikken. Na 3 x elke kant zei die dat ik mocht vertrekken omdat ik het onder de knie had. Hij heeft ze vrij los gezet waardoor ze heel makkelijk los klikken. Hij zei erbij als ik er meer vertrouwd mee ben dat ik ze nog 1 tot 3 slagen vaster mag draaien. Echter heb ik nu gemerkt dat ik er nooit onverwachts uit klik, maar als ik in een benarde situatie kom, mijn voeten wel heel rap uitklikken zonder dat ik de juiste handeling doe. Dus denk niet dat ik ze nog ga vaster zetten.

Comment

• Tochtje op de baan met de MTB gisteren
              Koersfiets nog eventjes binnenlaten denk ik, de pajotse wegen liggen er nog smerig bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                Tochtje op de baan met de MTB gisteren
                Koersfiets nog eventjes binnenlaten denk ik, de pajotse wegen liggen er nog smerig bij.
                Niet alleen de pajotse wegen.

Comment

• Ik zie de meesten hier toch met schijfremmen op hun MTB's rijden.
                  Nooit last van slepende geluiden?
                  En wat doe je om dat te voorkomen?

Comment

• Stoort mij gewoon niet.
                    Soms zelfs handig, moet ik niet bellen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik zelf nog geen last van, maar mijne mederijder van zondags had het afgelopen zondag aan de hand. Werd wat moe in de benen en blijkbaar raakte zijn schijf. Paar keer wiel eruit en erin en was ineens blijkbaar min of meer opgelost. Hij ging er vanavond eens goed naar zien.

Comment

• Hydraulische velgremmen op de mijne. Jammer genoeg vind je dat zo goed als niet meer op nieuwe fietsen.
                        Ben daar super content van.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Het ene type schijfrem sleept al wat sneller dan de andere. Ik heb nu Avid Elixir 9 hydraulische remschijven, toch al van een redelijk niveau. Die dingen zijn heel moeilijk sleepvrij af te stellen. Op m'n vorige MTB had ik goedkopere Shimano LX remmen, die waren veel beter naar mijn mening, nooit geen sleeptoestanden.

Comment

• Ik heb Hope schijfremmen op de 29'er, tot nu toe geen echte problemen mee en slepen enkel wanneer ik zeer veel modder heb gepakt.
                            Ook zeer tevreden dat ik klikpedalen heb gekocht, groot verschil. Zou niet meer zonder willen.

Comment

• Ik had een Specialized Sirrus comp gekocht 2j geleden met schijfremmen en heb hem na 14d weer ingeruild voor hetzelfde model met V brakes, omdat de schijfremmen bij het minste vocht sleepten.
                              Nu wilde ik binnenkort gaan upscalen naar een carbon model, wat enkel nog maar met schijfremmen te verkrijgen is.
                              Maar als ik dit lees, ga ik toch mss toch best maar voor een normaal race kader met een recht stuur gaan.

Comment

• Nog geen enkel probleem gehad met schijfremmen op de MTB, schuren enkel soms in extreme omstandigheden. En na een paar keer remmen is dat meestal ook weg.
                                Ik denk dat degelijk en regelmatig onderhoud hier ook veel aan helpt.

Comment

• ik moet zeggen dat ik redelijk maniakaal ben in onderhoud, dus daar lag het niet aan. En het waren behoorlijk goede hydraulische exemplaren.
                                  Misschien heb ik gewoon een slechte set gehad, maar ik ben allergisch voor dat soort geluidjes, dus maar beter het zekere voor het onzekere nemen, denk ik.

Punt is, dat ik zo'n Sirrus net wel heel cool vindt met de schijfremmen en die ingewerkte kabelbomen. Heel strakke fiets dan.

Comment

• Na meer dan 10 jaar op flats, rij ik sinds april op mijn 29er op spds. Altijd bewust verleden omwille van de risico's, maar bij aankoop van mijn nieuwe fiets toch overstag gegaan. Ik kom merkelijk beter boven op steile hellingen, al kan de overstap van 26 naar 29 daar ook voor iets tussen zitten. Ik ben alleszins blij dat ik ben overgestapt. Woonwerk op de cube met flats, het bos in met de mtb (Ridley) met SPD.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                                      Ben ook erg tevreden over de Lefty hoor, werkt goed.

Bedoeling was om vandaag op de weg te blijven, maar heb me toch niet kunnen inhouden.

Bootjesven?

Zo'n Lefty, het heeft toch wel een aparte beleving op de fiets, al is dat kwestie van gewenning zeker?
                                      Net zoals klikpedalen even wennen is.

Comment

• Da's niks gewenning zo'n Lefty, opstappen en fietsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Da's niks gewenning zo'n Lefty, opstappen en fietsen.
                                          What he said.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X