Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben gisteren langs de toeristentoren gepasseerd. Voor de rest op de weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik ben gisteren langs de toeristentoren gepasseerd. Voor de rest op de weg.
      Ik heb blauw deel 1 gedaan (erg vettig), groen, groen deel 2 en daarna ook op de weg. Was de eerste keer dat ik in het volledig donker reed en met al die modder was dat toch wel wennen.

Comment

• Op hoeveel bar zetten jullie je banden eigenlijk voor puur off road/bossen parcour?
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
          Op hoeveel bar zetten jullie je banden eigenlijk voor puur off road/bossen parcour?
          Vooraan tussen 1.8/2.0 en achteraan 2.0/2.2. Mijn lichaamsgewicht varieert tussen de 70 en 75 kg.

Comment

• Ik ongeveer hetzelfde als Jakkel. Achter soms wel iets meer. Ik fiets niet graag met zachte banden. Ben ook 'n kilo of 30 zwaarder.

Zaterdag geweest. Heerlijk weertje en het parcours lag er mooi bij. Een paar plassen, maar geen vettige stukken. Wel behoorlijk hard op m'n toeter gegaan op het stukje net voorbij het segment "langs het spoor". Dat is net na de splitsing groen/rood en dan richting het spoor. Die kuiltjes zijn door het vele rijden wat dieper dan ik dacht.

Dit weekend belooft het weer mooi weer te worden!

Comment

Vooraan tussen 1.8/2.0 en achteraan 2.0/2.2. Mijn lichaamsgewicht varieert tussen de 70 en 75 kg.
              Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
              Ik ongeveer hetzelfde als Jakkel. Achter soms wel iets meer. Ik fiets niet graag met zachte banden. Ben ook 'n kilo of 30 zwaarder.

Zaterdag geweest. Heerlijk weertje en het parcours lag er mooi bij. Een paar plassen, maar geen vettige stukken. Wel behoorlijk hard op m'n toeter gegaan op het stukje net voorbij het segment "langs het spoor". Dat is net na de splitsing groen/rood en dan richting het spoor. Die kuiltjes zijn door het vele rijden wat dieper dan ik dacht.

Dit weekend belooft het weer mooi weer te worden!
              Volgende keer ook eens proberen dan, kijken of ik veel verschil voel in rijden.
              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik zou dikwijls nog liever met iets minder druk rijden. Maar de Schwalbe RR's hebben wel erg zachte en flexibele wanden, waardoor ze snel gaan rollen bij wat vlotter bochtenwerk.

Comment

• Pfff weer veel te weinig op de mountainbike gezeten deze winter.
                  163 km vertelt Runkeeper me.

Hoe mee ik doorrij op de koersfiets, hoe minder de mountainbike uit de garage komt.
                  Iedere keer ik thuiskom van een ritje op de MTB was het heel leuk. Maar de volgende keer al sik sta te twijfelen, is het toch weer de koersfiets.

Baanjanet vrees ik...
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Gisteren nog maar eens Kasterlee-Lichtaart-Herentals en weer terug gereden. De route lag er netjes bij. Onlangs is ook Arendonk toegevoegd als BLOSO-route.

Comment

• Al bijna twee weken niet meer op de fiets gezeten. Met de linkerknie tegen een hoek van de remorque gestoten bij het laden, zit nog iets niet juist in die knie. Kan niet op volle kracht duwen. Morgen proberen lichtjes terug te beginnen.

Comment

• Opletten dat je niets forceert. Het wordt morgen prima fietsweer, dus ik ga ook even.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                          Op hoeveel bar zetten jullie je banden eigenlijk voor puur off road/bossen parcour?
                          2.5 bar, gewicht 87kg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                            Opletten dat je niets forceert. Het wordt morgen prima fietsweer, dus ik ga ook even.
                            Versnellen en hard optrekken lukt vooralsnog niet, tempo aanhouden wel. 87 km met de koersfiets over de jaagpaden, toch nog 30.7 gemiddeld. Ik ben content.

Comment

Versnellen en hard optrekken lukt vooralsnog niet, tempo aanhouden wel. 87 km met de koersfiets over de jaagpaden, toch nog 30.7 gemiddeld. Ik ben content.
                              Dat is toch netjes !

Ik heb vandaag de blauwe, groene en rode route gereden. Bij rood heb ik 2 extra lussen gemaakt door het klimmetje richting de kapel mee te pakken en daarna via de kerkhofstrook aan te pikken op de normale rode route. Bij de Lavendelweg ben ik links af gegaan bij het stuk bouwgrond dat te koop staat. Daarna langs het spoor en dan via dat gebied waar ze heide aan het herstellen zijn de Lavendelweg weer overgestoken en daarna via 'n singletrack weer teruggekomen op de Lavendelweg. De route wordt er direct een stuk interessanter van en belangrijk: het is goed in te passen in de lus.

Comment

• Mountainbikers-topic III

Ik vind dat gene vette. ;-)

Sent from my Apple muziekdoos.
                                Last edited by Gixxer; 04/04/2016, 10:41.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                  Dat is toch netjes !

Ik heb vandaag de blauwe, groene en rode route gereden. Bij rood heb ik 2 extra lussen gemaakt door het klimmetje richting de kapel mee te pakken en daarna via de kerkhofstrook aan te pikken op de normale rode route. Bij de Lavendelweg ben ik links af gegaan bij het stuk bouwgrond dat te koop staat. Daarna langs het spoor en dan via dat gebied waar ze heide aan het herstellen zijn de Lavendelweg weer overgestoken en daarna via 'n singletrack weer teruggekomen op de Lavendelweg. De route wordt er direct een stuk interessanter van en belangrijk: het is goed in te passen in de lus.
                                  Klopt, is een interessant stuk, en je ziet aan de sporen ook dat het door veel MTB'ers gereden wordt hé?

Comment

• Dit weekend een paar winkels binnen geweest en gezien dat er weinig kleur in de huidige Mtb's zit.
                                    Niets gezien waarvan ik dacht, deze wil ik.

Sent from my Apple muziekdoos.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Klopt, is een interessant stuk, en je ziet aan de sporen ook dat het door veel MTB'ers gereden wordt hé?
                                      Dat klopt. De route is dankzij deze sporen prima te volgen. Heb ook andere mtb-ers dit stuk zien rijden. Het stuk met klinkers haal je zo zo goed uit als de route en je vervangt een stuk van de Lavendelweg door een mooie singletrack.

Ik heb ook nog wat rondgereden nog in het bos voor het oversteken van de Goorseweg. Daar liggen toch ook nog wel wat steile klimmetjes.

Comment

• Iemand nog tips voor een mountainbike of fietsenwinkel die de moeite is? Ik wil 'n nieuwe mountainbike kopen, wil er maximaal € 1.250 aan uitgeven, kijk graag even op mijn gemak in de winkel voor de maat zonder me op te laten jagen en dient vooral om hier in België op de BLOSO-parcoursen te fietsen. Ik hoef er niet meer door de Amazone of van rotspartijen af te stuiteren.

Comment

• Oké, 150 euro boven uw budget. Maar dan heb je wel een dijk van een MTB.

Maak kennis met onze trail hardtails - Grand Canyon. Veelzijdige en betrouwbare mountainbikes voor gepassioneerde bikers. Dit is jouw ticket naar avontuur!

Comment

Working...
                                          X