Topfiets
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOké, 150 euro boven uw budget. Maar dan heb je wel een dijk van een MTB.
https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-...l-slx-7-9.html
Wel nog 50,16 € voor verzending en kartonnen doos (bikeguard)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOké, 150 euro boven uw budget. Maar dan heb je wel een dijk van een MTB.
https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-...l-slx-7-9.html
Ik zie dat je deze online moet bestellen. Hoe doe je dat dan met de maat op meten?
Comment
-
Je hebt een winkel in Duitsland en ik dacht dat deze niet zo ver over de grens is.
Je kan ook via de site alle maten ingeven of doormailen.
Zo was het vroeger toch. Kan nu al verandert zijn.
Sent from my Apple muziekdoos.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenJe hebt een winkel in Duitsland en ik dacht dat deze niet zo ver over de grens is.
Je kan ook via de site alle maten ingeven of doormailen.
Zo was het vroeger toch. Kan nu al verandert zijn.
Sent from my Apple muziekdoos.
Comment
-
Ik heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.
Het is droog, dus zo dadelijk nog maar eens 'n ritje maken op mijn Merida.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenIk heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten1m88 is inderdaad een Large.
Comment
-
Ik zou toch de binnenbeenlengte meten voor de zekerheid.
Ik heb bijvoorbeeld disproportioneel korte benen ten opzichte van mijn lichaamslengte...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk zou toch de binnenbeenlengte meten voor de zekerheid.
Ik heb bijvoorbeeld disproportioneel korte benen ten opzichte van mijn lichaamslengte...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenIk heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.
Ik heb me onlangs een tweedehands thompson gekocht om te beginnen mtb'en en ik heb nu toch al een paar Vtt's gereden en de smaak te pakken.
Ik ben zo wat aan het uitkijken naar een grotere fiets want mijn thompson is wat te klein denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenWat voor specificaties heeft je fiets nu(Merida)?
Ik heb me onlangs een tweedehands thompson gekocht om te beginnen mtb'en en ik heb nu toch al een paar Vtt's gereden en de smaak te pakken.
Ik ben zo wat aan het uitkijken naar een grotere fiets want mijn thompson is wat te klein denk ik.
Heb thuis nog heel wat andere rommel liggen van hobby's waar ik ooit vol enthousiasme aan begonnen ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenIk ben 1.81m
Binnenbeenlengte 82cm
Fiets is 18.5" of een bovenbuislengte van 47cm.
Ik fiets liever met een iets kleiner frame.
Zoals Schussboelie ook al zegt, binnenbeenlengte is de voornaamste parameter bij de bepaling van de grootte van een frame. Twijfel je tussen twee maten, neem dan de kleinste. Verschillen in bovenbuislengtes zijn immers perfect opvangbaar met zadelstand en/of stuurpen. Ik heb ook een binnenbeenlengte van ongeveer 82 cm voor 1m78/79 lichaamslengte. Ik heb een medium (=17"), dat is ideaal voor mij.
Comment
-
Dat is waar, "te" klein is makkelijker op te vangen dan "te" groot. Een L lijkt me goed, maar voor de zekerheid meet ik alles nog eens op en kijk ik wat er dan uitkomst. Dan nog een maandje op mijn Merida en dan kan ik daarna op m'n nieuwe fiets de bossen onveilig maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie 18,5" duidt op de zitbuislengte. 47 cm bovenbuislengte zou belachelijk kort zijn immers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIn Aarschot is er ook een servicepoint. Mss dat ze daar ook opmeten.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDat is al dichter bij de deur.
Sorry, tis Holsbeek.
Comment
Comment