Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Topfiets
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mijne zojuist nog eens opgeblonken.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Oké, 150 euro boven uw budget. Maar dan heb je wel een dijk van een MTB.

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-...l-slx-7-9.html
        +1

Wel nog 50,16 € voor verzending en kartonnen doos (bikeguard)

Comment

Oké, 150 euro boven uw budget. Maar dan heb je wel een dijk van een MTB.

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-...l-slx-7-9.html
          Dat ziet er wel netjes uit. Voor die 150 euro ga ik niet lopen tobben, denk ik. Heb wel wat andere fietsen gezien, maar is vaak minder of het is ver weg.

Ik zie dat je deze online moet bestellen. Hoe doe je dat dan met de maat op meten?

Comment

• Je hebt een winkel in Duitsland en ik dacht dat deze niet zo ver over de grens is.
            Je kan ook via de site alle maten ingeven of doormailen.
            Zo was het vroeger toch. Kan nu al verandert zijn.

Sent from my Apple muziekdoos.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Je hebt een winkel in Duitsland en ik dacht dat deze niet zo ver over de grens is.
              Je kan ook via de site alle maten ingeven of doormailen.
              Zo was het vroeger toch. Kan nu al verandert zijn.

Sent from my Apple muziekdoos.
              In Aarschot is er ook een servicepoint. Mss dat ze daar ook opmeten.

Comment

• Ik heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.

Het is droog, dus zo dadelijk nog maar eens 'n ritje maken op mijn Merida.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                  Ik heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.

1m88 is inderdaad een Large.

Comment

1m88 is inderdaad een Large.
                    De rest - stuur, zadel, etc - zal een kwestie zijn van alles standaard en juist afstellen. Wel lange levertijden helaas voor de Stealth Red.

Comment

• Ik zou toch de binnenbeenlengte meten voor de zekerheid.
                      Ik heb bijvoorbeeld disproportioneel korte benen ten opzichte van mijn lichaamslengte...
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik ben 1.81m
                        Binnenbeenlengte 82cm
                        Fiets is 18.5" of een bovenbuislengte van 47cm.
                        Ik fiets liever met een iets kleiner frame.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Ik zou toch de binnenbeenlengte meten voor de zekerheid.
                          Ik heb bijvoorbeeld disproportioneel korte benen ten opzichte van mijn lichaamslengte...
                          Ik ga eens 'n meetlint halen bij de Brico, dan alles opmeten en de kleur uitkiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                            Ik heb ze gecontacteerd en het opmeten dien je inderdaad zelf te doen. Via de website kun je dan berekenen welke maat frame je nodig hebt. Eventueel kun je ook de gegevens doormailen en dan berekenen zij de framemaat voor je. Voor de framemaat lijkt lengte (beenlengte is meestal in proportie) met het belangrijkste. Aangezien ik 1.88 ben zou ik dan vermoedelijk al op een L uitkomen. XL is vaak te groot en M zal zeker te klein zijn. Moet nog wel dik een maand geduld hebben voor de levering of 2 maanden als ik de kleur van m';n voorkeur wil hebben.

Wat voor specificaties heeft je fiets nu(Merida)?

Ik heb me onlangs een tweedehands thompson gekocht om te beginnen mtb'en en ik heb nu toch al een paar Vtt's gereden en de smaak te pakken.
                            Ik ben zo wat aan het uitkijken naar een grotere fiets want mijn thompson is wat te klein denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                              Wat voor specificaties heeft je fiets nu(Merida)?

Ik heb me onlangs een tweedehands thompson gekocht om te beginnen mtb'en en ik heb nu toch al een paar Vtt's gereden en de smaak te pakken.
                              Ik ben zo wat aan het uitkijken naar een grotere fiets want mijn thompson is wat te klein denk ik.
                              Shimano Deore XT zit erop en zelfs niet eens schijfremmen. Een heel simpel modelletje dat ik heb overgenomen van mijn broertje, omdat hij er niets meer mee deed en ik eerst eens wilde zien of ik effectief ook vaak zou gaan fietsen voor ik een nieuwe MTB koop. Een beetje hetzelfde als u. Iets kopen om weg te zijn en te kijken hoe het bevalt. Ik heb de smaak nu te pakken, ga als ik kan 2 keer per week en dan kijken voor iets anders.

Heb thuis nog heel wat andere rommel liggen van hobby's waar ik ooit vol enthousiasme aan begonnen ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Ik ben 1.81m
                                Binnenbeenlengte 82cm
                                Fiets is 18.5" of een bovenbuislengte van 47cm.
                                Ik fiets liever met een iets kleiner frame.
                                Die 18,5" duidt op de zitbuislengte. 47 cm bovenbuislengte zou belachelijk kort zijn immers.

Zoals Schussboelie ook al zegt, binnenbeenlengte is de voornaamste parameter bij de bepaling van de grootte van een frame. Twijfel je tussen twee maten, neem dan de kleinste. Verschillen in bovenbuislengtes zijn immers perfect opvangbaar met zadelstand en/of stuurpen. Ik heb ook een binnenbeenlengte van ongeveer 82 cm voor 1m78/79 lichaamslengte. Ik heb een medium (=17"), dat is ideaal voor mij.

Comment

• Dat is waar, "te" klein is makkelijker op te vangen dan "te" groot. Een L lijkt me goed, maar voor de zekerheid meet ik alles nog eens op en kijk ik wat er dan uitkomst. Dan nog een maandje op mijn Merida en dan kan ik daarna op m'n nieuwe fiets de bossen onveilig maken.

Comment

Die 18,5" duidt op de zitbuislengte. 47 cm bovenbuislengte zou belachelijk kort zijn immers.
                                    Oeps.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      In Aarschot is er ook een servicepoint. Mss dat ze daar ook opmeten.
                                      Dat is al dichter bij de deur.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Dat is al dichter bij de deur.

Sorry, tis Holsbeek.

Comment

• Da's ook niet ver.

Zojuist wezen rijden en twee keer platte band. Toen maar naar huis gegaan. Een korte rit dus.

Comment

Working...
                                          X