Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
    Da's ook niet ver.

Zojuist wezen rijden en twee keer platte band. Toen maar naar huis gegaan. Een korte rit dus.
    Hoe doet ge zoiets?
    Heb nu iets meer dan 500km met de mijne en nog niet 1 x plat gereden. En gisteren zelfs een wegje gevolgd dat nergens naartoe ging en ik in de diepe doorntruiken aan het rijden was. En daarstraks nog gaan voelen, nog niets plat. Toch ergens gereden waar het niet koosjer is hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Hoe doet ge zoiets?
      Heb nu iets meer dan 500km met de mijne en nog niet 1 x plat gereden. En gisteren zelfs een wegje gevolgd dat nergens naartoe ging en ik in de diepe doorntruiken aan het rijden was. En daarstraks nog gaan voelen, nog niets plat. Toch ergens gereden waar het niet koosjer is hé

Geen idee, ik denk op iets scherps gereden, want er zat 'n scheur in de buitenband. Voor degenen die er bekend zijn, het was aan het begin van de blauwe route in Kasterlee bij de Mast, dat viaduct over, links de bossen in en dan op dat stuk. Daarna een nieuwe binnenband gestoken om nog thuis te komen en al vrij snel weer lek. Heb het met de mountainbike ook niet eerder gehad eigenlijk, terwijl ik toch weleens door doorns of zo ben gereden. Denk dat ik er zo'n 1.500 km mee heb gereden. Een keer eerder wel een kettingbreuk gehad op de laatste heuvel van groen.
      Last edited by ; 15/04/2016, 21:23.

Comment

Geen idee, ik denk op iets scherps gereden, want er zat 'n scheur in de buitenband. Voor degenen die er bekend zijn, het was aan het begin van de blauwe route in Kasterlee bij de Mast, dat viaduct over, links de bossen in en dan op dat stuk. Daarna een nieuwe binnenband gestoken om nog thuis te komen en al vrij snel weer lek. Heb het met de mountainbike ook niet eerder gehad eigenlijk, terwijl ik toch weleens door doorns of zo ben gereden. Denk dat ik er zo'n 1.500 km mee heb gereden. Een keer eerder wel een kettingbreuk gehad op de laatste heuvel van groen.
        Zeker van dat er niks aan de binnenkant van uw buitenband is blijven steken? Of uw binnenband gepitst gezeten tussen buitenband en velg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Zeker van dat er niks aan de binnenkant van uw buitenband is blijven steken? Of uw binnenband gepitst gezeten tussen buitenband en velg?

Ik zag 'n scheur zitten, denk dat de tweede keer plat de binnenband daar tussen is geschoten? Tijdens het vervangen zag ik die scheur, maar toch maar een nieuwe binnenband gestoken om op mijn gemakske thuis te kunnen geraken. Maar ook dat mocht helaas niet zijn.

Jammer, want het is nog steeds droog en het parcours lag van wat ik heb gezien er zeker redelijk bij.

Comment

• Wat een prachtige dag om met de fiets te gaan werken!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Heb er deze morgen om 6h20 toch een paar verkleumd zien binnen strompelen

Comment

• 't Lag hier wit vanmorgen. Ik ben om 09:00u vertrokken voor een rit van net 100 km. Geen kou gehad met de zon die toch al redelijk sterk is, wel frisse wind.

Comment

• Vorige week ook nog eens gaan mountainbiken in lichtaart. 43 minuten en 11km gereden en was al moe, was blij dat ik terug aan mijn auto was.
                  Dringend eens terug wat aan mijn conditie gaan werken.
                  Hopelijk blijft het de komende weken wat deftig weer dan kunnen we eraan gaan werken.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Nu kan ik voor bijna hetzelfde geldt als die Canyon ook aan deze fiets ( zie: http://www.polygonbikes.com/ww/bikes...016-siskiu29-9 ) geraken. Dat brengt me ook weer aan het twijfelen, vooral omdat de levertijd ongeveer 2 maanden korter is. Ik ben van het type dat iets direct wil hebben als het besluit eenmaal is genomen. Daarom zijn vroegboekkortingen bij vakanties ook niets voor mij.

Morgen ga ik in elk geval bestellen en nieuwe fiets of niet, dit weekend de bossen van Lichtaart weer onveilig maken. Op het blauwe stuk voor het oversteken van de Goorseweg, daar zitten buiten de route ook wel leuke klimmetjes toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                      Vorige week ook nog eens gaan mountainbiken in lichtaart. 43 minuten en 11km gereden en was al moe, was blij dat ik terug aan mijn auto was.
                      Dringend eens terug wat aan mijn conditie gaan werken.
                      Hopelijk blijft het de komende weken wat deftig weer dan kunnen we eraan gaan werken.
                      Rustig aan opbouwen, dan komt de conditie vanzelf wel weer terug !

Comment

Ik moet niet veel zeggen. Fiets zit net over de 500km en gisteren kettingbreuk gehad Per chance had ik missing links bij

Comment

Ik moet niet veel zeggen. Fiets zit net over de 500km en gisteren kettingbreuk gehad Per chance had ik missing links bij
                          Dat is nog een geluk bij een ongeluk. Ik moest richting de fietsenmaker lopen. Gelukkig was dat niet heel ver. Ik vergeet vaak om alles mee te nemen en aan mij is ook geen mechanieker verloren gegaan

Vroeger met de cyclo-crosser weleens vaker miserie gehad: tot twee keer toe een framebreuk en 'n keer een derailleur breuk.

Comment

Nu kan ik voor bijna hetzelfde geldt als die Canyon ook aan deze fiets ( zie: http://www.polygonbikes.com/ww/bikes...016-siskiu29-9 ) geraken. Dat brengt me ook weer aan het twijfelen, vooral omdat de levertijd ongeveer 2 maanden korter is. Ik ben van het type dat iets direct wil hebben als het besluit eenmaal is genomen. Daarom zijn vroegboekkortingen bij vakanties ook niets voor mij.

Morgen ga ik in elk geval bestellen en nieuwe fiets of niet, dit weekend de bossen van Lichtaart weer onveilig maken. Op het blauwe stuk voor het oversteken van de Goorseweg, daar zitten buiten de route ook wel leuke klimmetjes toch?
                            Qua specificaties is deze fiets ongeveer hetzelfde als de Canyon. Geen verkeerde keuze lijkt me.

Naast De Mast en kabouterberg heb je inderdaad heel interessante klimmetjes.

Comment

Dat is nog een geluk bij een ongeluk. Ik moest richting de fietsenmaker lopen. Gelukkig was dat niet heel ver. Ik vergeet vaak om alles mee te nemen en aan mij is ook geen mechanieker verloren gegaan

Vroeger met de cyclo-crosser weleens vaker miserie gehad: tot twee keer toe een framebreuk en 'n keer een derailleur breuk.
                              Ik heb alles in mijn zadeltasje zitten. Enkel buitenband heb ik ni bij.
                              Ik heb zelfs een reserve derailleurpad bij.

Op nen TT kunt ge ook altijd de technieker bellen, maar als die al een paar man heeft opstaan, duurt het lang. Nu weren we op max 10 min terug vertrokken.

Comment

• Een pompje en binnenband heb ik bij. Alles in de achterzak, zadeltas word ik gek van.

Comment

• Waarom zou ge van die zadeltas zot worden? Ik merk nog niet eens dat die eraan hangt. Hangt moervast en gaat alles in.

Comment

• Zou l niet te klein zijn voor 1m88?

Ik heb me vorig jaar laten meten en heb een xl gekocht. Ik ben 191cm

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Heb daar wat gereden en daar toch wel wat steile klimmetjes tegengekomen. Nu nog zien hoe dat in te passen is op de route, want dat is best 'n mooi stuk. Ondertussen heb ik rood ook wat interessanter gemaakt door de klim naar de kapel mee te maken.

Zadeltas heb ik ook niet. Pompje, binnenband en bandenlichters in de achterzak of in de camel bak. Zadeltasje vind ik helemaal niks. Kan niet zeggen dat ik er tijdens het fietsen last van heb, maar ik vind het niks. Had er eentje, die is eraf gereden door iemand die achterop was geklapt en sindsdien niet meer erop gezet.

XL lijkt mij persoonlijk veel voor 1m88, voor 1m91 eerlijk gezegd ook. Koersfiets reed ik altijd op een 60 bijvoorbeeld. XL zou ik zeggen vanaf 1,95. Dan heb je het over mensen die op 'n koersfiets 64 of 65 rijden.

Comment

Waarom zou ge van die zadeltas zot worden? Ik merk nog niet eens dat die eraan hangt. Hangt moervast en gaat alles in.
                                        Iedereen zijn ding uiteraard. Ik vind het niet interessant, hangt altijd wel eens in de weg en er rammelt ook altijd wel eens iets in, al 't nat en vuil spat erop waardoor dat zakje al snel een vettig ding wordt. Bovendien heb ik liever het gewicht op m'n lijf dan boven aan m'n fiets. En 't ziet er ook niet uit... vind ik.

Comment

• Aangezien ik nooit met 2 drinkbussen rijd, gebruik ik zo'n koker voor mijn spare band en materiaal. Qua looks veel beter imo.

Ik heb liever niets aan mijn lijf namelijk tijdens het fietsen ;-)

Comment

Working...
                                          X