Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Aangezien ik nooit met 2 drinkbussen rijd, gebruik ik zo'n koker voor mijn spare band en materiaal. Qua looks veel beter imo.

Ik heb liever niets aan mijn lijf namelijk tijdens het fietsen ;-)
    In de winter kom ik met één drinkbus toe. In de zomer niet, dikwijls twee grote drinkbussen zelfs.

Comment

• Zo'n camelbak heb ik vooral uit nood. 2 liter water drink ik in de winter al wel op. In de zomer zal ik 'm bij moeten vullen. Ik drink vrij veel tijdens het fietsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Iedereen zijn ding uiteraard. Ik vind het niet interessant, hangt altijd wel eens in de weg en er rammelt ook altijd wel eens iets in, al 't nat en vuil spat erop waardoor dat zakje al snel een vettig ding wordt. Bovendien heb ik liever het gewicht op m'n lijf dan boven aan m'n fiets. En 't ziet er ook niet uit... vind ik.
        Zal ook van het zadeltasje afhangen. Heb er veel gezien in de winkels waarvan ik zeg dat ik dat idd niet op mijn fiets wil hebben hangen. Maar die van bontrager die ze in de winkel bij aankoop erop hebben gezet is super. Hangt muurvast, zit vol zodat niets rammelt en er gaat alles in, en valt zeker goed mee qua uitzicht. Dus ja, moest ik dit type tasje niet hebben, zou ik wss ook iets anders verzinnen, want hetgeen ge tegen komt, snap ik niet hoe ze dat eraan hangen. Maar is idd ieder zijn ding.
        Degene waar ik meestal mee ga rijden die had dit alles in een 2de drinkbus steken, maar ondertussen heeft hij altijd rugzak bij en steekt daar alles in.

Zelf fiets ik in de winter met drinkbus, maar nu vertrek ik op TT met camelbag met 1.5l vloeistof in. Is gewicht genoeg en dus hoef ik het extra gewicht van mijn zadeltasje niet ook nog eens op mijne rug te hebben

Vettig wordt dat wel eens tijdens een rit, maar spuit ik gewoon mee af. Is waterdicht
        En mijn pomp hangt met beugeltje aan de kader. Heb die liever niet in mijn zakje vanachter steken, voor het geval ik eens op mijne rug moest terecht komen

Comment

• idem hier, al is het toch wel wringen om er een binnenband, een tool en pompje in te proppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
            Zo'n camelbak heb ik vooral uit nood. 2 liter water drink ik in de winter al wel op. In de zomer zal ik 'm bij moeten vullen. Ik drink vrij veel tijdens het fietsen.
            Jawadde. Normaal wordt geacht dat een mens 2 liter per dag drinkt. Maar op een tocht zelf al meer dan 2 liter? Dan sta ik elke 5 km aan de kant te pissen. De eerste keer moet ik pissen aan de bevoorrading. Daarna tot de finish moet ik soms nog 2 x stoppen om te pissen En ik drink dat op zo een TT 1,5 liter en 2 bekertjes op de bevoorrading.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
              idem hier, al is het toch wel wringen om er een binnenband, een tool en pompje in te proppen
              Bij mij zit er in:
              - Binnenband
              - bandijzers
              - plakkers voor binnenband te plakken
              - missing links (2st, maar na dit weekend nog 1 st)
              - zeer uitgebreide tool die dan nog eens in een metalen koker zit
              - derailleurpad

Maar dan zit hij ook propvol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Jawadde. Normaal wordt geacht dat een mens 2 liter per dag drinkt. Maar op een tocht zelf al meer dan 2 liter? Dan sta ik elke 5 km aan de kant te pissen. De eerste keer moet ik pissen aan de bevoorrading. Daarna tot de finish moet ik soms nog 2 x stoppen om te pissen En ik drink dat op zo een TT 1,5 liter en 2 bekertjes op de bevoorrading.
                Yep, 2 liter water op een normale dag zonder dat je gekke dingen doet. Tijdens het sporten verlies je, zeker als het warm is, veel vocht. Een relatief laag vochtverlies, bv 1,5 kg merk je al in je prestaties. 1,5 liter vocht verlies je vaak al in 'n uurtje.

Overigens hoef ik zelden vaak te pissen tijdens het fietsen. Soms eens 'n keer, maar niet na elke bocht. Soms zie je weleens dat mensen dat wel voortdurend moeten pissen.

Comment

Overigens hoef ik zelden vaak te pissen tijdens het fietsen.
                  Is wel een teken dat je die hoge vochtopname best wel kan gebruiken.

Een tijd geleden een reportage gezien van topatleten met langeduurloop in tropische omstandigheden, extreme sporten dus.
                  Alles inbegrepen ( dus ook de voeding ) had die op dagbasis 27 ltr vocht tot zich genomen. Ge kunt u dat moeilijk voorstellen he.

Comment

• Ja, het kan geen kwaad denk ik. met de camelbak drink ik ook kleinere porties per keer. Dat is fijner dan ineens heel veel.

Fiets ga ik vanavond bestellen en die komt dan eind mei. Toch nog even geduld helaas.

Comment

• Hangt veel van 't weer af hoeveel ik drink op de fiets. Gisteren een 100 km in een dikke 3 uur, en dan kom ik met deze temperaturen toe met één drinkbus. In de zomer doe ik diezelfde afstand met twee grote drinkbussen (750 ml)

Comment

• Dat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde

Op de MTB drink ik wel meer dan ik voorheen op de koersfiets deed. Al kreeg ik toen vaak wel het "verwijt" dat ik veel te weinig dronk. Temperatuur en het weer is wel heerlijk om te fietsen. Zit er toch ook over na te denken om een koersfiets aan te schaffen. Moet heerlijk zijn om nu bijvoorbeeld door het Hageland te fietsen.

Comment

Dat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde
                          Uiteraard.

Comment

Dat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde
                            Ik begon ook al even aan mijn kunnen te twijfelen op de MTB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Bij mij zit er in:
                              - Binnenband
                              - bandijzers
                              - plakkers voor binnenband te plakken
                              - missing links (2st, maar na dit weekend nog 1 st)
                              - zeer uitgebreide tool die dan nog eens in een metalen koker zit
                              - derailleurpad

Maar dan zit hij ook propvol.
                              Ik neem steeds een spuitbus mee met vulmiddel voor banden. Dit helpt meestal om kleine lekken te dichten (geen snakebites dus). Bij lek de band volledig laten leeglopen, spuitbus erop schroeven, leegspuiten en klaar. (eventueel kan je nog extra lucht bijpompen)
                              Duurt slechts een minuutje en je bent terug vertrokken.
                              Je moet achteraf meestal wel een nieuwe binnenband steken.

Comment

• Dat is idd ook een mogelijkheid, maar dat busje neemt evenveel plaats in als een binnenband, niet?

Comment

• Zo'n spuitbus heb ik ook bij me, neemt minder plaats in dan een binnenband. Wat natuurlijk wel zo is, is dat als die binnenband een grote scheur heeft (zoals bij mij was), zo'n busje niet helpt en je meer geholpen bent met een binnenband.

Comment

zadeltas word ik gek van.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                    Zadeltasje vind ik helemaal niks. Kan niet zeggen dat ik er tijdens het fietsen last van heb, maar ik vind het niks. Had er eentje, die is eraf gereden door iemand die achterop was geklapt en sindsdien niet meer erop gezet.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    hangt altijd wel eens in de weg en er rammelt ook altijd wel eens iets in, al 't nat en vuil spat erop waardoor dat zakje al snel een vettig ding wordt.
                                    Dat snap ik dus niet.
                                    Ik heb zo'n kleintje dat lekker compact onder mijn zadel hangt.
                                    Het rammelt niet, ik raak het nooit en draagt al wat ik nodig heb (binnenband en C02 cartouche).
                                    Afspuiten samen met de fiets en het is weer proper.

Bovendien heb ik liever het gewicht op m'n lijf dan boven aan m'n fiets.
                                    Say what?? Hoe hoger het gewicht hoe nadeliger, toch?
                                    En dat zit pas in de weg, zo in je zakken. Nee dank u.

En 't ziet er ook niet uit... vind ik.
                                    Aah!! 't Zal dat wel zijn!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten

Aah!! 't Zal dat wel zijn!
                                      Mooi dat je allemaal de moeite hebt gedaan om het op te sommen.

Enfin, het is dat... en de rest. En zo'n ding voel ik wel aan m'n fiets hangen, zeker bij het MTB'en. Dat jullie dat allemaal zo zalig vinden zo'n ding onder jullie zadel, dikke proficiat voor jullie, ik vind dat niet. Zo simpel is dat.

En die dikke binnenband inclusief pompje dat uit m'n achterzak komt, zo'n 'coole look' is dat ook niet hoor.
                                      Last edited by Jakkel; 20/04/2016, 14:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten

Say what?? Hoe hoger het gewicht hoe nadeliger, toch?
                                        En dat zit pas in de weg, zo in je zakken. Nee dank u.

Zo'n tasje of de inhoud daarvan weegt niet 'n paar kilo he. Pomp in een van de achterzakken kan prima. Heb daar eigenlijk helemaal geen last van. Dat gewicht is ook te verwaarlozen. Wat zal het wegen? 200 gram? Ik weeg er zelf 108, dus die pomp in m'n achterzak zal het niet aan liggen

Comment

En die dikke binnenband inclusief pompje dat uit m'n achterzak komt, zo'n 'coole look' is dat ook niet hoor.
                                          Lol!
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                                          X