Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIedereen zijn ding uiteraard. Ik vind het niet interessant, hangt altijd wel eens in de weg en er rammelt ook altijd wel eens iets in, al 't nat en vuil spat erop waardoor dat zakje al snel een vettig ding wordt. Bovendien heb ik liever het gewicht op m'n lijf dan boven aan m'n fiets. En 't ziet er ook niet uit... vind ik.
Degene waar ik meestal mee ga rijden die had dit alles in een 2de drinkbus steken, maar ondertussen heeft hij altijd rugzak bij en steekt daar alles in.
Zelf fiets ik in de winter met drinkbus, maar nu vertrek ik op TT met camelbag met 1.5l vloeistof in. Is gewicht genoeg en dus hoef ik het extra gewicht van mijn zadeltasje niet ook nog eens op mijne rug te hebben
Vettig wordt dat wel eens tijdens een rit, maar spuit ik gewoon mee af. Is waterdicht
En mijn pomp hangt met beugeltje aan de kader. Heb die liever niet in mijn zakje vanachter steken, voor het geval ik eens op mijne rug moest terecht komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenZo'n camelbak heb ik vooral uit nood. 2 liter water drink ik in de winter al wel op. In de zomer zal ik 'm bij moeten vullen. Ik drink vrij veel tijdens het fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichtenidem hier, al is het toch wel wringen om er een binnenband, een tool en pompje in te proppen
- Binnenband
- bandijzers
- plakkers voor binnenband te plakken
- missing links (2st, maar na dit weekend nog 1 st)
- zeer uitgebreide tool die dan nog eens in een metalen koker zit
- derailleurpad
Maar dan zit hij ook propvol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenJawadde. Normaal wordt geacht dat een mens 2 liter per dag drinkt. Maar op een tocht zelf al meer dan 2 liter? Dan sta ik elke 5 km aan de kant te pissen. De eerste keer moet ik pissen aan de bevoorrading. Daarna tot de finish moet ik soms nog 2 x stoppen om te pissen En ik drink dat op zo een TT 1,5 liter en 2 bekertjes op de bevoorrading.
Overigens hoef ik zelden vaak te pissen tijdens het fietsen. Soms eens 'n keer, maar niet na elke bocht. Soms zie je weleens dat mensen dat wel voortdurend moeten pissen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
Overigens hoef ik zelden vaak te pissen tijdens het fietsen.
Een tijd geleden een reportage gezien van topatleten met langeduurloop in tropische omstandigheden, extreme sporten dus.
Alles inbegrepen ( dus ook de voeding ) had die op dagbasis 27 ltr vocht tot zich genomen. Ge kunt u dat moeilijk voorstellen he.
Comment
-
Dat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde
Op de MTB drink ik wel meer dan ik voorheen op de koersfiets deed. Al kreeg ik toen vaak wel het "verwijt" dat ik veel te weinig dronk. Temperatuur en het weer is wel heerlijk om te fietsen. Zit er toch ook over na te denken om een koersfiets aan te schaffen. Moet heerlijk zijn om nu bijvoorbeeld door het Hageland te fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenDat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenDat is op de koersfiets geweest dan? Gezien het gemiddelde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenBij mij zit er in:
- Binnenband
- bandijzers
- plakkers voor binnenband te plakken
- missing links (2st, maar na dit weekend nog 1 st)
- zeer uitgebreide tool die dan nog eens in een metalen koker zit
- derailleurpad
Maar dan zit hij ook propvol.
Duurt slechts een minuutje en je bent terug vertrokken.
Je moet achteraf meestal wel een nieuwe binnenband steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenzadeltas word ik gek van.Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenZadeltasje vind ik helemaal niks. Kan niet zeggen dat ik er tijdens het fietsen last van heb, maar ik vind het niks. Had er eentje, die is eraf gereden door iemand die achterop was geklapt en sindsdien niet meer erop gezet.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenhangt altijd wel eens in de weg en er rammelt ook altijd wel eens iets in, al 't nat en vuil spat erop waardoor dat zakje al snel een vettig ding wordt.
Ik heb zo'n kleintje dat lekker compact onder mijn zadel hangt.
Het rammelt niet, ik raak het nooit en draagt al wat ik nodig heb (binnenband en C02 cartouche).
Afspuiten samen met de fiets en het is weer proper.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBovendien heb ik liever het gewicht op m'n lijf dan boven aan m'n fiets.
En dat zit pas in de weg, zo in je zakken. Nee dank u.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn 't ziet er ook niet uit... vind ik.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
Aah!! 't Zal dat wel zijn!
Enfin, het is dat... en de rest. En zo'n ding voel ik wel aan m'n fiets hangen, zeker bij het MTB'en. Dat jullie dat allemaal zo zalig vinden zo'n ding onder jullie zadel, dikke proficiat voor jullie, ik vind dat niet. Zo simpel is dat.
En die dikke binnenband inclusief pompje dat uit m'n achterzak komt, zo'n 'coole look' is dat ook niet hoor.Last edited by Jakkel; 20/04/2016, 14:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
Say what?? Hoe hoger het gewicht hoe nadeliger, toch?
En dat zit pas in de weg, zo in je zakken. Nee dank u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn die dikke binnenband inclusief pompje dat uit m'n achterzak komt, zo'n 'coole look' is dat ook niet hoor.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment