Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kan ook totaal niet verdragen dat er iets hangt te slingeren, ik iets hoor kraken, piepen,... . Die fiets moet strak en stil bollen.

En zo moet mijn kledij ook altijd spannend zijn, zodat al de rommel in de achterzakken mooi op z'n plaats blijft zitten bij jumps enzomeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik kan ook totaal niet verdragen dat er iets hangt te slingeren, ik iets hoor kraken, piepen,... . Die fiets moet strak en stil bollen.
      Ik heb ook nen hekel aan die dingen. Als ik ook maar mijn ketting hoor of dergelijke, word ik zot

Comment

• Dat is allemaal heel erg herkenbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
          Dat is allemaal heel erg herkenbaar.
          De MTB is dan ook het enige dat ik elke week poets. Enkel om te vermijden dat ik ook maar iets hoor. 1 x niet gedaan en bij de eerst volgende rit hoorde ik vanalles en voelde ik dat mijn trapas niet zuiver rond ging, alsof er vuil tussen zat

Auto is van begin december en nog niet 1 x gepoetst. Moto is ook alweer 2 jaar geleden, maar die wordt dan ook niet meer zo heel veel gebruikt

Alles voor de MTB hé.

Comment

• Mijne ook net weer uitgehaald en klaar gezet. Tijd om weer is aan de fysiek te werken.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              De MTB is dan ook het enige dat ik elke week poets. Enkel om te vermijden dat ik ook maar iets hoor. 1 x niet gedaan en bij de eerst volgende rit hoorde ik vanalles en voelde ik dat mijn trapas niet zuiver rond ging, alsof er vuil tussen zat

Auto is van begin december en nog niet 1 x gepoetst. Moto is ook alweer 2 jaar geleden, maar die wordt dan ook niet meer zo heel veel gebruikt

Alles voor de MTB hé.
              Als er wat kraakt, piept of moeizaam lijkt te draaien, dan is mijn humeur al naar de knoppen. Heb nochtans een hekel aan dingen poetsen. De auto laat ik altijd door mijn vrouw door de wasstraat rijden bijvoorbeeld. Fiets poetsen heb ik nochtans ook niet heel veel geduld voor, maar zorg er altijd voor dat ie goed loopt en niet kraakt.

Vandaag de nieuwe MTB besteld, eind mei wordt deze verwacht, dus zal nog even geduld moeten hebben. Kijk er wel heel erg naar uit, zeker met weer zoals vandaag.

Comment

• Zeker weten. Vandaag nog een lekker tochtje gemaakt van 40 km

Ik heb altijd met camelbag gefietst. De ridley die ik nu heb heb ik volgende week een jaar en op die fiets heb ik altijd 2 drinkbussen bij, die ik altijd leeg tracht te drinken. Dorst of geen dorst, water is gezond

De cambelbag was handig omdat er nog een extra zakje in zat voor de tel en een pomp en zo. Toch vond ik het vervelend dat ik daardoor meer zweette op mijn rug, waar de zak hing. Ik vind de drinkbussen leuker, al gebruik ik bij beet weer de camelbag wel nog soms. (gaat meer in)

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Ik moet ook geen camelbag op m'n rug. Da's kapotzweten in de zomer. 2 x een 750 ml bus, daar moet ik het mee doen als 't bereheet is.

Comment

• Machtig mooi

Comment

• De camelbak ga je van zweten inderdaad. Dat vind ik wel vervelend, maar voordeel is dat ik met een camelbak sneller even een slokje neem dan met 'n bidon. Ook al een paar keer gehad dat m'n bidon er uit gedonderd is. Camelbak kan ook mijn portemonnee en telefoon in. Enfin, in de zomer is het wel vervelend, maar gezien de hoeveelheden water die ik drink, heb ik het er wel voor over.

Hele mooie foto trouwens!

Comment

• Altijd mooi, een lefty... (maar op die foto is de omgeving precies nog veel mooier)

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Ik heb mijn fiets ook eens zo geparkeerd tegen een paal.
                          Is beginnen rollen en met de bovenbuis tegen de paal gevallen.
                          Heel stuk lak weg...

Nooit doe ik dat nog.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Als er wat kraakt, piept of moeizaam lijkt te draaien, dan is mijn humeur al naar de knoppen. Heb nochtans een hekel aan dingen poetsen. De auto laat ik altijd door mijn vrouw door de wasstraat rijden bijvoorbeeld. Fiets poetsen heb ik nochtans ook niet heel veel geduld voor, maar zorg er altijd voor dat ie goed loopt en niet kraakt.

Vandaag de nieuwe MTB besteld, eind mei wordt deze verwacht, dus zal nog even geduld moeten hebben. Kijk er wel heel erg naar uit, zeker met weer zoals vandaag.
                            hierin verschillen we dan :-).

als ik fiets koop, wil ik hem binnen de week :-).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              hierin verschillen we dan :-).

als ik fiets koop, wil ik hem binnen de week :-).
                              Dat valt mee, want ik moet er eigenlijk mee naar buiten kunnen rijden. Met bv. de auto ben ik op de dag van levering met twee duplicaatjes gaan rijden, omdat ik nog eens wilde wachten op de officiële nummerplaten.

Maar het bleek nu echt niet anders te kunnen dan een maand te moeten wachten. Of ik zou ff snel ergens iets uit de showroom moeten gaan halen natuurlijk. Heb me in kunnen houden

Comment

• Gisteren drie uur op de koersfiets, vandaag drie uur met de MTB de kempense heuvelrug op en over. Ligt er super bij, zand is nog niet te mul zodat het er nog snel bijligt.

Comment

Gisteren drie uur op de koersfiets, vandaag drie uur met de MTB de kempense heuvelrug op en over. Ligt er super bij, zand is nog niet te mul zodat het er nog snel bijligt.
                                  Ik zag op Strava dat er hele snelle tijden worden gereden. Ik ga over 'n uurtje vertrekken voor een rondje blauw, groen en rood.

Comment

Ik zag op Strava dat er hele snelle tijden worden gereden. Ik ga over 'n uurtje vertrekken voor een rondje blauw, groen en rood.
                                    Bij mij was 't een intervaltraining. Snel op de interessante stukken en hellingen, relax op de (saaiere) vlakke verbindingsstukken.

Comment

Bij mij was 't een intervaltraining. Snel op de interessante stukken en hellingen, relax op de (saaiere) vlakke verbindingsstukken.
                                      Zo doe ik dat meestal ook wel. Ik ga niet volle bak rijden op dat stuk door de villawijk of langs dat spoor richting Herentals. Op de leukere stukken probeer ik mezelf telkens te verbeteren. Tot vorige week lukte dat telkens aardig.

Straks eens zien hoe het gaat. Fiets is weer helemaal in orde als het goed is, weinig kunnen fietsen tot vandaag.

Comment

• Ik rij ook altijd zo.
                                        Ook op toertochten.

Comment

• Ik begin bij de Mast, daar rijd ik vol door toen het einde van het segment, dat is het begin van de Hogeweg of de Holleweg. Interessant stuk met wat bochten en korte, steile klimmetjes. Dan rijd ik relatief op m'n gemak tot aan de splitsing blauw groen. Stukje waar je bij de Coolsweg rechtsaf gaat, zet ik ook weer even aan. Tot een stuk voor de singletrack groen. Die probeer ik ook zo snel mogelijk te rijden. Daarna wat minder leuke stukken langs het maisveld, voorbij de Palingboer, langs het spoor... rood probeer ik altijd wel tempo te rijden, dat hele vettige stuk op het einde rechts sla ik over. De laatste tijd pak ik dan nog een keer de klim richting de kapel mee. Daarna weer rustig tot aan de Lavendelweg. Daar ga ik nu linksaf, waardoor ik een interessant stuk heb tot ik weer terugkom bij de vijver. Daar probeer ik ook tempo te maken. Daarna weer rustig aan tot de single track. Daarna weer tempo via de singletrack en de heuveltjes. Daarna rustig aan tot aan de Floreal, Bekenbaan, daar achter die huizen door, etc. In het Koningsbos probeer ik dan weer even snel te rijden.

Comment

Working...
                                          X