Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Finally... Spinergy!

ZEEEER knappe fiets trouwens. Tijdloos.
    Enkel staat uw stuurpen wat agressief, slecht voor de rug (zeker die van mij).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
      ZEEEER knappe fiets trouwens. Tijdloos.
      Enkel staat uw stuurpen wat agressief, slecht voor de rug (zeker die van mij).
      Thx.
      Dit is een showfiets.
      Maar bij mijn 'gebruiksfietsen' staat de pen ook zo laag, ik zit graag wat agressief.

Comment

Rarara... . JackR?

Da's een goeie.... paar keer gekeken en zou het zo niet kunnen zeggen. Als ik een gok doe dan ergens rond het stuk tussen de Lavendelweg en de Herentalsesteenweg (daar rechtsaf na de klinkertjes / rechtdoor komende vanaf dat stuk langs het spoor).

Comment

• Een beetje smerig van me, want kan je eigenlijk niet weten.
          Is dat nieuwe stukje beginnend aan de kapel van de kruisberg naar beneden. Rechts boven op de foto achter de bomen verscholen staat de kapel.

Comment

• Ja, inderdaad Ben 1x voorbij de kapel naar beneden gereden, dus lastig te raden inderdaad. Meestal ga ik bij de kruisweg naar beneden zodat ik bij het parkeerterreintje uitkom.

Ben nu trouwens ook na de heuveltjes van de groene lus, een stukje voorbij het speeltuintje Sven Nijs rechts ingeslagen. Dat is ook nog wel een leuk stukje.

Kan niet wachten tot mijn MTB er is !

Comment

• Als 't nieuw fietske er is zullen we dat is samen gaan testen hé.

Comment

Als 't nieuw fietske er is zullen we dat is samen gaan testen hé.
                Dat is een goed idee!

Kan ik ondertussen stiekem nog wat trainen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                  Dat is een goed idee!

Kan ik ondertussen stiekem nog wat trainen
                  Ik rij zoals jij rijdt, en als ik niet kan volgen zal ik wel op tijd roepen.

Comment

• Ik begrijp ook niet dat al die wielertoeristen in de winter mtb rijden en wanneer het mooi en leuk wordt om te rijden weer op de koersfiets kruipen.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Ik begrijp ook niet dat al die wielertoeristen in de winter mtb rijden en wanneer het mooi en leuk wordt om te rijden weer op de koersfiets kruipen.
                      Ook nooit begrepen. Ik haat modder, koude, natte en vettige toestanden. Lekker broeierig heet en stoffig, that's how I like it!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Ik begrijp ook niet dat al die wielertoeristen in de winter mtb rijden en wanneer het mooi en leuk wordt om te rijden weer op de koersfiets kruipen.
                        Da's toch niet zo moeilijk?
                        Dat is volgens mij niet noodzakelijk omdat ze MTB'en in de modder en kou leuker vinden dan in de zomer maar vooral omdat op de weg fietsen in de winter en regen écht niet leuk en zelfs gevaarlijk is.
                        Komt nog bij dat in de zomer de dagen langer zijn en mensen dus wat meer tijd hebben dan in de winter, met de MTB heb je op 1,5u al een ferme training gedaan, op de koersvelo ben je dan pas warm.
                        Allez, dat denk ik toch he.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Da's toch niet zo moeilijk?
                          Dat is volgens mij niet noodzakelijk omdat ze MTB'en in de modder en kou leuker vinden dan in de zomer maar vooral omdat op de weg fietsen in de winter en regen écht niet leuk en zelfs gevaarlijk is.
                          Komt nog bij dat in de zomer de dagen langer zijn en mensen dus wat meer tijd hebben dan in de winter, met de MTB heb je op 1,5u al een ferme training gedaan, op de koersvelo ben je dan pas warm.
                          Allez, dat denk ik toch he.
                          Je kan ook met een MTB op de weg rijden. Als ik in de winter 1,5 uur met m'n noppenbandjes op 1.8/2 bar tegen de wind instoemp op 't jaagpad, ik heb het ook warm hoor.

Comment

• Ik reed in de winter ook met de koersfiets behalve als het vroor. Dan lag alles hard en pakte ik weer de mtb.
                            Iedereen loopt in de winter te zagen dat hun remblokjes, ketting en groep snel slijt.
                            Niet moeilijk met al die modder.

Moet wel zeggen dat ik in de zomer de Specialized nam en in de winter de Cube.
                            Op de weg in de zomer met de Eddy M en in de winter of op de rollen de Trek.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik rij zoals jij rijdt, en als ik niet kan volgen zal ik wel op tijd roepen.
                              Haha, komt goed dan

Comment

• Voor velen zal de MTB "overwinteren" zijn. Zeg maar wat veldrijden voorheen was en voor sommige wegrenners nog wel is. Ik denk dat heel vroeger velen met een cyclo crosser rondreden. Nu is de MTB populairder.

Komende winter wil ik de Merida inzetten als het echt heel modderig is. Heb er overigens een hekel aan aan dat geploeter door modderpaden of aan mezelf helemaal in moeten pakken om niet bevroren thuis te komen.

Geef mij maar warm weer, zoals bv. afgelopen zondag en dan mag er zelfs nog wel een paar graden bij.

Comment

Je kan ook met een MTB op de weg rijden. Als ik in de winter 1,5 uur met m'n noppenbandjes op 1.8/2 bar tegen de wind instoemp op 't jaagpad, ik heb het ook warm hoor.
                                  Dat kan je zeker, maar op een wegfiets is dat gewoon leuker.
                                  Behalve in de winter dan.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Iemand eigenlijk ervaring met Cube en int bijzonder de Stereo hpa 120?

Was eens aant rondzien voor nen opvolger en omwille mijne rug ne fully. Door de vele hobbies wil ik ook maar max €2600 uitgeven aan ne mtb. En deze valt met een zeer mooie afmontage erin.

Maar hoor het laatste jaar dat Cube een dikke aflontage heeft, maar de kaders minder zijn dan de andere bekende merken en dat ze meer en
                                    meer hun fietsen dumpen in winkelketens.

Siwiso qua dealers en hun gamma in de buurt houden en dan zit ik met Kono, Trek, Granville, Merida, Scott, cube en Specialized.

Cube is het beste afgemonteerd voor da geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                      Voor velen zal de MTB "overwinteren" zijn. Zeg maar wat veldrijden voorheen was en voor sommige wegrenners nog wel is. Ik denk dat heel vroeger velen met een cyclo crosser rondreden. Nu is de MTB populairder.
                                      Ik heb de indruk dat er de laatste jaren juist meer en meer cyclocross fietsen worden verkocht, elk merk heeft nu ook bijna een uitgebreid cyclocross aanbod.
                                      En MTB'en is bij mij bv. een noodzakelijk kwaad om de conditie te onderhouden

En omdat er bijna meer cross duathlons dan gewone duathlons worden georganiseerd...

Comment

• Dat weet ik niet. Na het populair worden van de MTB is (logischerwijs) de cyclo crosser wat achterop geraakt. Voor veel fietsers zal een MTB comfortabler zijn dan een crosser. Beetje bij beetje zal de cyclo crosser wel weer terrein terugwinnen. Voor de meeste terreinen in België is een cyclo crosser prima. Maar goed, de exacte cijfers ken ik niet.

Heeft iemand hier ervaring met het ontwerpen en bestellen van wielerkleding?

Comment

• Kijk eens bij Kalas en Moozes.

Comment

Working...
                                          X