Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zondag toertocht van De Panne.
    Schijnt altijd een topper te zijn.
    Zou hem wel willen rijden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Plaspauze...

Comment

• En de nieuwe MTB is er. Testritje gemaakt en dat is me toch wel een heel verschil.

Nu als de bossen droog zijn, keer vol gas blauw, groen en rood rijden

Comment

• Vandaag nog 50 km gereden met de MTB. Bospaadjes zijn wel verzadigd van 't hemelwater, en de bossen en struiken groeien als in een tropische jungle.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
            En de nieuwe MTB is er. Testritje gemaakt en dat is me toch wel een heel verschil.

Nu als de bossen droog zijn, keer vol gas blauw, groen en rood rijden

Wat ne vieze zin: 'als de bossen droog zijn'.
            Als ge op ne tacx gaat fietsen, is het altijd droog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Vandaag nog 50 km gereden met de MTB. Bospaadjes zijn wel verzadigd van 't hemelwater, en de bossen en struiken groeien als in een tropische jungle.
              De zondag ook ondervonden. Zalig gewoon. Niets zo fijn als door de modder ploeteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Daar krijgen ze mij niet op.

Comment

De zondag ook ondervonden. Zalig gewoon. Niets zo fijn als door de modder ploeteren.
                  Niets zo fijn als NAAST de modder te rijden, de tijd van modderritjes is definitief voorbij voor mij.

Comment

Wat ne vieze zin: 'als de bossen droog zijn'.
                    Ik vind er weinig aan, aan zo'n modderbad. Vandaag geweest en geprobeerd zoveel mogelijk naast de modder te rijden. Gezien de sporen zijn er meer die dat doen. Hoop toch dat we eens goed weer krijgen. Niets is zo fijn als op gortdroge paden met veel stof mtb-en.

Comment

• Als ik er langs kan rijden, doe ik het ook. Maar een goede TT mag er wel ergens een ploeterpoel in zitten :-). Liefst wat meer naar het einde. We gaan meestal met 3 a 4 rijden en vinden het allemaal heerlijk.

Maar tuurlijk is droog ook leuk vermits ge dan niet hoeft te poetsen :-).

Comment

• Ik heb nog ergens een foto liggen uit een ver en niet digitaal verleden, van mezelf na een wedstrijd in de Ardennen. Compleet onherkenbaar onder de modder, en een fiets waarvan de nieuwe remblokken haast compleet weg gesleten waren. Ik heb echt genoeg van zwaar krakende kettingen en natte kledij

Comment

Ik heb nog ergens een foto liggen uit een ver en niet digitaal verleden, van mezelf na een wedstrijd in de Ardennen. Compleet onherkenbaar onder de modder, en een fiets waarvan de nieuwe remblokken haast compleet weg gesleten waren. Ik heb echt genoeg van zwaar krakende kettingen en natte kledij

Ik zou zeggen: 'ergens begrijp ik da wel', maar toch begrijp ik het niet
                          Mensen willen off-road MTB'en, maar het mag niet te vuil zijn Tja, koop dan een racefiets en ga op het asfalt rijden of op ne tacx

Swat, ieder zijn goesting en idee. Kuiswerk en slijtage zijn nu eenmaal de nadelen ervan. Maar als ik hedendaags hem alleen maar buiten haal als ik zeker ben van geen modder, dan geraak ik ni veel aan het fietsen.

Comment

Ik zou zeggen: 'ergens begrijp ik da wel', maar toch begrijp ik het niet
                            Mensen willen off-road MTB'en, maar het mag niet te vuil zijn Tja, koop dan een racefiets en ga op het asfalt rijden of op ne tacx
                            Dat is zever hé. Ik rij graag in het bos, en met een racefiets is dat vrij moeilijk. Trouwens, MTB is in feite een zomersport. Maar ja, mountainbike = zomersport is voor de meeste Belgen wat moeilijk te begrijpen.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Swat, ieder zijn goesting en idee. Kuiswerk en slijtage zijn nu eenmaal de nadelen ervan. Maar als ik hedendaags hem alleen maar buiten haal als ik zeker ben van geen modder, dan geraak ik ni veel aan het fietsen.
                            De Kempen zijn uw redding!!

Comment

• In de Kempen valt dat gelukkig mee. Met name in de bossen van Lichtaart kom je maar weinig modder tegen en op dagen als vandaag is het op het blauwe parcours best redelijk te ontwijken. Op rood sla ik dan wel dat vettigestukje op het einde rechts over.

MTB-en heeft m.i. niet veel met modder te maken. Nu is het in België vaak de praktijk, omdat het hier nu eenmaal heel veel regent, maar het is 'n zomersport. Uren poetsen, met kletsnatte kledij richting huis rijden en inderdaad die krakende ketting, het zijn niet mijn hobby's. Door de modder ploeteren is m.i. meer cyclo cross dan MTB.

Vandaag was er overigens een tt gaande.

De nieuwe fiets bevalt prima. We kunnen eens 'n keer de route gaan fietsen, Jakkel!

Comment

• Heren, ik ben er maar wa mee aant zwanzen hé :-).

Ieder zijn ding en alle begrip voor. Ik zelf ben ni vies van wa modder. Ik woon hier in een MTB streek en het is altijd ne gok of er modder ligt of niet. Maar meestal
                                wel :-).

Vorige week op een stuk zelfs zo erg dat den eerste ineens stop stond en moervast. Ff trekken met natte voeten, goed lachen, en maar door. Week daarvoor nen andere die bijna aant zwemmen was in ne plas die veel dieper was dan gedacht. Kunnen daar goed mee lachen.

Da hoort erbij :-). Maar het is idd leuker om thuis te komen, ketting smeren en opzij zetten. Maar passen als ik 100% zeker ben dat we door de modder gaan moeten ploeteren, doe ik niet.

In ieder geval ni goed voor het materiaal, maar daarom heb ik maar ne mtb van €1000 :-).

Comment

• Hier zijn de stukken waar veel modder ligt wel te voorspellen en te ontwijken. Of het moet echt heel hard geregend hebben, dan zal overal wel modder liggen. Mijn oude MTB heb ik nog wel staat voor de dagen dat er echt heel veel modder ligt. In de carwash de hoge druk erop, ketting smeren en kan zo de schuur in. Wil wel proberen minimaal één keer per week te gaan om de conditie nog een beetje te kunnen onderhouden, ook al is het slecht weer.

Het belooft een zomer te worden voor de liefhebbers van modder.

Comment

De nieuwe fiets bevalt prima. We kunnen eens 'n keer de route gaan fietsen, Jakkel!
                                    Moeten we eens doen. Kan jij soms overdag in de week ook?

Comment

Hier zijn de stukken waar veel modder ligt wel te voorspellen en te ontwijken. Of het moet echt heel hard geregend hebben, dan zal overal wel modder liggen. Mijn oude MTB heb ik nog wel staat voor de dagen dat er echt heel veel modder ligt. In de carwash de hoge druk erop, ketting smeren en kan zo de schuur in. Wil wel proberen minimaal één keer per week te gaan om de conditie nog een beetje te kunnen onderhouden, ook al is het slecht weer.

Het belooft een zomer te worden voor de liefhebbers van modder.
                                      Hogedrukreiniger ben ik ondertussen wel vies van geworden. Gebruik ik nooit en op een TT was het aanschuiven aan de spuitstand. Stonden 2 HDR en eerste plaatsje dat vrij kwam, was er zo ene. Goed van ver gespoten. Week erna overal kraakjes die ik niet weg kreeg.

Naar LSB gebracht en alles stak vol water .

Het enige waar ik echt ne hekel aan heb, zijn enorm steile beklimmingen . Beklimmingen is wel OK, maar niet zo van die waar ik onderaan al twijfel of ik het wel ga halen zonder afstappen

Comment

Hogedrukreiniger ben ik ondertussen wel vies van geworden.
                                        Da's nochtans properder water dan die plassen waar je door rijdt.

Comment

Da's nochtans properder water dan die plassen waar je door rijdt.
                                          Water moet voor mij alleen proper zijn als ik het drink. Voor de rest blijft me dat choco

Comment

Working...
                                          X