Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    29" kopen man. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, op geen enkel terrein.
    Idd. Ik had voorheen ne 26" fully (heb ik nu nog) en dat rijdt ook wel goed, maar ne 29" is toch naar mijn mening een stuk fijner om mee te rijden.

Op zeer technische afdalingen merk ik wel dat de 26" ietske beter stuurt, maar dat is vewaarloosbaar tegenover het gemak dat ge hebt met die 29".

Ik kocht in december de 29" en de andere 3 zaten nog met ne 29". Ondertussen zitten we nu met 3 met ne 29". Voorheen reed ik altijd voorop en nu bijna altijd achteraan . Die andere 2 zeggen zelf dat het puur aan de 29" ligt.

En anderzijds koopt hebt ge voor €899 toch wel ne beter afgemonteerde Cube of Trek met 29" vind ik persoonlijk. En die kunt ge eventueel nog voor een prijske verkopen na een jaar moest het u zo bevallen dat ge toch iets duurders wilt. Maar zo ne 650b is voor te kopen en nooit meer te verkopen, want ge geraakt er nauwelijks nog vanaf.

Dus als ge niet persé ne 29" wilt, zou ik voor €899 eerder bij de occasies gaan zoeken, want daar zijn echt wel koopjes te doen met kleinere wielmaten.

Comment

• Ik had me destijds een 29'er gekocht, de 26' nog niet onmiddellijk te koop gezet, want ik was zinnens er nog mee te rijden. Uiteindelijk nooit meer mee gereden en verkocht. Ik ondervind persoonlijk eigenlijk nergens enig nadeel met de 29'er tegenover de 26", en ik heb 'm ondertussen toch op zowat alle terrein gereden. Van platte veldwegen in de kempen tot XC en zelfs DH tracks in de Alpen.

Comment

• Ik laat de 26" staan. Is 16 jaar oud en scheelt niets aan. Heb er gewone pedalen op staan en het koppelstuk voor de aanhangfiets van ons zoontje. Ga soms
        met hem erachter dan MTB'en. Bedoeling was dan om ermee de gezinsrichtjes te doen als het eens droog wil worden :-).

De trek 29" was instap op te zien of ik het ging blijven doen en na een kaar iets anders. Maar nu ff mijn geld in de tattoo steken en denk volgend jaar ne 2018 Cube Stereo 120 te kopen. En dan weet ik ni goed welke ik ga houden. Voor de trek zal ok nog wel wat vangen en de 26" wil zelfs niemand voor niets :-).

Maar kleiner dan 29" koop ik ni meer.

Comment

• Hmm, jullie doen me twijfelen, alhoewel ik die specialized echt goed vond om mee te rijden ivgl met mijn huidige fiets.
          Mijn maat die mee gaat fietsen rijd zelf ook met 27.5 en is daar ook heel tevreden van ivgl met zijn vorige 26".

Ik zal nog eens verder rondkijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
            Hmm, jullie doen me twijfelen, alhoewel ik die specialized echt goed vond om mee te rijden ivgl met mijn huidige fiets.
            Mijn maat die mee gaat fietsen rijd zelf ook met 27.5 en is daar ook heel tevreden van ivgl met zijn vorige 26".

Ik zal nog eens verder rondkijken
            27.5 of 29" moet ge zelf zien. 26" sowiso afblijven, want die geraakt ge achteraf niet meer aan de straatstenen kwijt.

Maar als ge rondkijkt kunt ge voor die €899 wel wat beter afgemonteerd vinden. Nu is de moment dat de 2017 modellen uitkomen en dus overal wel wat 2016 overjaarse aan lagere prijs gaan uitkomen.

Comment

• hier, 100 euro extra uitgeven en dit gaan halen!

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ik heb vorig jaar ook van een Cannondale 26 fully de overstap gemaakt naar een Ridley 29 hardtail en ik heb er, ondanks dat ik schrik had om het comfort van de fully te missen, nog geen seconde spijt van gehad.

Iets gelijkaardigs, of degene die Tomski aanhaalt bijvoorbeeld..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Ik ben onlangs overgestapt van een 26 naar een 29. Moet zeggen dat dat toch echt een stuk aangenamer fietst op een 29 dan op een 26. Ik zou dus ook voor een 29 gaan. Op de meeste parcoursen ben je denk ik meer met een 29 dan met een 26.

Op de meeste stukken ben ik ook echt 'n stuk sneller dan met mijn 26 en dat terwijl die tijden met de 26 zijn gereden toen het droog was zonder heel veel los zand. Ook een heel pak comfortabeler. Op smalle singeltracks is een 26 misschien net wat wendbaarderen, maar dan hebben we het over in totaal 250 meter van de 60 kilometer die ik meestal fiets. Om daarvoor nu 59,75 km het comfort van een 29 te moeten missen...

De 26 heb ik nog wel staan. Voor als er veel modder ligt, dan kan in de carwash de hoge druk erop en dan is die schoon in een halve minuut.
                  Last edited by ; 29/06/2016, 00:24.

Comment

• 62 km op de weg met de MTB... in de regen. Kotsbeu dat weer...

Comment

62 km op de weg met de MTB... in de regen. Kotsbeu dat weer...
                      Idem. Ik ben er tot nu toe in geslaagd om de regen te mijden. Houdt wel in de verschillende weer-apps en sites goed in de gaten te houden.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Er valt altijd meer naast u, dan op u

Comment

• True

Zelfs met het regenweer van de laatste weken/maanden, heb ik veel gefietst en ben amper 2 of 3 keer toch in een bui terecht gekomen.
                          Beetje weer in de gaten houden en af en toe een gokje.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik fiets nu al een weekje als dagen naar het werk en ben toch al een paar keer zeiknat geworden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Ik word er ook helemaal niet goed van van die regen. Door de voorspellingen laat ik me ook niet al teveel doen toch. De buienradar-apps in de gaten houden en gaan als de kans er is. Maar wat een ellende inderdaad. Morgen maar met de MTB op de weg, wat intervallen op de Muur van Lichtaart.

Misschien toch ook maar een koersfiets aanschaffen.
                              Last edited by ; 01/07/2016, 00:44.

Comment

• De voorbije twee weken ook al veel op den Tacx gereden met dank aan het slechte weer. Wil in Juli graag eens met de koesfiets en MTB een dagske (of 2) naar de kust om eens ne goeien toer te doen langs de kuststreken en de duinen te verkennen met de MTB (waar het mag uiteraard). Maar dat zit er de eerst komende twee weken ook niet echt in aan weerbericht te zien..
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                  Ik word er ook helemaal niet goed van van die regen. Door de voorspellingen laat ik me ook niet al teveel doen toch. De buienradar-apps in de gaten houden en gaan als de kans er is. Maar wat een ellende inderdaad. Morgen maar met de MTB op de weg, wat intervallen op de Muur van Lichtaart.

Misschien toch ook maar een koersfiets aanschaffen.
                                  Bwa, noppenbandjes op 2 bar en knallen tegen de wind in, daar word je sterk van.

Comment

• De regen vind ik ni erg. Maar al 2 weken gewoonweg geen tijd meer gehad :-(.
                                    Deze zondag weer nix omdat de meesten naar Werchter gaan.

Mss toch eens zien voor zo ne tacx :-)

Comment

• En je kan niet alleen gaan fietsen?

Comment

• De tacx staat hier al lang op kant.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

En je kan niet alleen gaan fietsen?
                                          Jawel, maar ik ga zaterdag zelf naar Werchter en zondag wat langer slapen. En vrouwke wil daarna gaan shoppen. Ik moet mee, want heb nog wat kleren en schoenen nodig voor we op verlof vertrekken.

Comment

Working...
                                          X