58 op de weg met de MTB. Nu zonder nat uit de lucht!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenSinds 22/6 toch zo'n 100km woon-werk gedaan met de MTB.
Een kapotte wagen heeft toch zo zijn voordelen.
Al een geluk dat je zelf niks hebt.
Comment
-
Ben nu toch ook al een 3 maand met de fiets gaan werken.
Het doet deugd weer te kunnen fietsen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb 't gelezen van je Swift. Echt spijtig voor je, ik leef met je mee.
Al een geluk dat je zelf niks hebt.
Het is voornamelijk een goede les geweest.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenBen nu toch ook al een 3 maand met de fiets gaan werken.
Het doet deugd weer te kunnen fietsen.
Het is toch even wat minder geweest hé :-(
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Comment
-
Vandaag een hartslagmeter aangeschaft van Polar. Niets te fancy, maar vorig jaar 21kg vermagerd en zou mijn vetpercentage wat naar beneden willen krijgen. Al van enkele mensen gehoord die me zeiden dat ik meer op hartslag moest sporten. Dus gaan we dat eens proberen. Hopelijk van de week ne keer of 3 tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVandaag een hartslagmeter aangeschaft van Polar. Niets te fancy, maar vorig jaar 21kg vermagerd en zou mijn vetpercentage wat naar beneden willen krijgen. Al van enkele mensen gehoord die me zeiden dat ik meer op hartslag moest sporten. Dus gaan we dat eens proberen. Hopelijk van de week ne keer of 3 tijd.
en op welke hartslag ga je trainen?
op hoeveel procent van uw maximale hartslag?
heb je uw overslagpunt al laten onderzoeken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenen op welke hartslag ga je trainen?
op hoeveel procent van uw maximale hartslag?
heb je uw overslagpunt al laten onderzoeken?
Ben niet zo ne fanatiekeling om direct professioneel vanalles te gaan laten meten en onderzoeken
Is de eerste keer dat ik zoiets ga doen en daarom een goedkoop polar'ke gekocht om het eens te testen. Mijn gewicht is sowiso goed, maar wil gewoon vetpercentage nog minimum 4% naar beneden krijgen.
Comment
-
Ik heb ook ooit een hartslagmeter gehad. Uiteindelijk al vrij snel weg gegooid. Vetverbranding is lang en niet te snel rijden, heel simpel gezegd, maar daar gaat het eigenlijk wel om. Moest ik het onderste uit de kan moeten halen uit m'n trainingen, dan lijkt zo'n hartslagmeter wel handig. Nu rij ik vooral voor m'n plezier en om m'n algemene conditie en gewicht mooi onder controle te houden. En luister ik gewoon naar m'n lijf wanneer ik fiets.
Comment
-
Ik rij enerzijds voor het plezier en anderzijds om mijn gewicht nu op peil te houden. Eerst deed ik da met 3 x per week 5 km joggen, maar sinds een paar maanden lukt dat niet meer met de knie. En ze kunnen er ook niets aan vinden. Met fietsen geen last ervan.
Maar ik had graag mijn vetoercentage een paar % lager gezien en ga dat eens proberen.
Comment
-
Vind het wel boeiend om eens bezig te zijn met uw hartslag tijdens en na de trainingen.
Ergens motiveert het ook.
Zonder medische referentie zit je idd wel met een foutenmarge ( soms meer, soms minder ) maar ergens leer je toch uw trainingen linken met uw hartslag.
Op de duur gaat dat bijna vanzelf, puur op uw gevoel/ervaring.
En blijft die hartslagmeter thuis.
In ieder geval, veel succes en plezier.
Comment
-
Vroeger met hartslagmeter getraind. Als je je trainingen wilt optimaliseren, is dat een must. Nu gebruik ik geen hartslagmeter. Ik fiets nu voor mijn plezier en om fit te blijven. Vandaag maar eens op de weg gereden met de MTB. Een goede keuze, want kwam midden in een stevige regenbui: Turnhout - Beerse - Malle - Zandhoven - Grobbendonk - Herentals, daar omhoog richting de kapel (2x), de toeristentoren en het klinkerstuk op de Lavendelweg. Daarna via Lichtaart en Tielen weer naar huis. Bij thuiskomst 80 kilometer op de teller.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenMeer verbruiken dan je opneemt en dat komt vanzelf.
Gewoon letten op je spierafbraak en dus voldoende eiwitten innemen.
Doe dat al maanden zo, maar die percentages willen niet zakken .
Aan mijn eten ligt het zeker niet.
Ik moet gewoon meer aan het sporten geraken. Dat niet meer kunnen joggen doet daar geen goed aan en voor te gaan MTB'en heb ik ook niet altijd de tijd. Zeker niet met deze zomer. Ben zelfs aan het twijfelen om toch niet nog een goedkoop koersfietske op de kop te tikken voor avonds nog ff wat op het asfalt te gaan rijden. In de zomer springt ge snel avonds nog voor een uurke of anderhalf uurke op de MTB, maar met dees weer heb ik geen zin om nog eens een half uur te gaan zitten kuisen. Zondags heb ik daar meer tijd voor, behalve weer vandaag En al een paar keer met de MTB op het asfalt gebleven, maar dat voelt echt niet lekker. Elk off-roadwegje dat ik dan zie, krijgt mijne MTB precies een eigen leven en moet ik hard aan het stuur trekken om er niet in te rijden
Comment
-
Vandaag in Lille wezen fietsen op de Bloso-route. De bedoeling was om op de weg te blijven, maar kwam wat van de bekende Bloso-bewegwijzeringen tegen en besloot deze te volgen. Qua parcours toch echt een stuk minder dan Kasterlee/Lichtaart. Weinig heuveltjes, wel een paar mooie single tracks op rood en blauw.
Groen was drama. Alleen maar tractorwegen met diepe plassen en modder. Daarna nog maar even op het jaagpad gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk BerichtenVandaag in Lille wezen fietsen op de Bloso-route. De bedoeling was om op de weg te blijven, maar kwam wat van de bekende Bloso-bewegwijzeringen tegen en besloot deze te volgen. Qua parcours toch echt een stuk minder dan Kasterlee/Lichtaart. Weinig heuveltjes, wel een paar mooie single tracks op rood en blauw.
Groen was drama. Alleen maar tractorwegen met diepe plassen en modder. Daarna nog maar even op het jaagpad gereden.
Vandaag nog eens de koersfiets van de haak gehaald, was al een maand geleden dat ik er nog op gereden had. 82 km tegen net 33 gemiddeld, de wegtrainingen met de MTB hebben toch hun vruchten afgeworpen.
Comment
-
33 gemiddeld over 82 kilometer is toch erg netjes.
Ik heb twee single tracks geteld, als ik het goed heb. Die had direct aan het begin, dus dan lijkt het een mooie rit te worden. Op zo'n dag als vandaag zijn van die grindpaden wel fijn. Daar ligt namelijk geen modder en je kunt wat doorvlammen. Als je komt voor een echt MTB-parcours is het niet zo heel uitdagend.
Hopelijk eens wat zon de komende tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
Hopelijk eens wat zon de komende tijd.
Comment
Comment