Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie foto's!
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Wij zaten in Caromb, op 8km van Bedoin ongeveer, veel fietsers idd ( en heel veel die rondrijden met een elektrische MTB en koersfiets ! ik ben daar echt van geschrokken..zelfs vrij jonge mensen...) ! MT Ventoux opgereden maar wel met de auto :-) , zou ik zeker niet in gelukt zijn. Rondom de Ventoux is fietsen zeker geen straf en je kan zelf een beetje je hoogtemeters bepalen , ook leuke singletracks langs die irigatiekanaaltjes daar gevonden. Noorden van de Ardèche is ook mooi , hebben daar in het oprijden een overnachting gedaan om niet op zaterdag te moeten oprijden , dan een weekje in Vallon Pont d'arc gezeten , Gorges d'Ardeche maar ook richting Ruoms en nog verder langs de Ardèche zijn ook heel mooi daar.
      Afstanden zijn soms idd tijdsgewijs gezien best groot maar dat is op veel plaatsen in Frankrijk zo... Wij letten daar wel wat op bij het huren van een vakantiehuis dat we niet al te ver op de buiten zitten ( maar nog liever dat dan in de drukte ) , ik doe m'n fiets zoiezo al een paar jaar mee al was het maar om s'morgens brood te halen, goed begin van de dag !

Was net te laat voor de zonsondergang op de Ventoux :
      Knappe foto's!

Zelf kleine drie weken in Frankrijk vertoeft. Vier dagen Alpen en veertien dagen Provence.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Knappe foto's!

Zelf kleine drie weken in Frankrijk vertoeft. Vier dagen Alpen en veertien dagen Provence.

oei, da worden natte voeten

Comment

• chic ! Alpenmeer dit veronderstel ik ? Zouden we ook nog wel eens willen iets in die regio gaan verkennen , nu al enkele jaren regio Provence , Var gedaan en we hebben het zo wat een beetje gezien... Alpen of ms Pyreneeen zou toch eens wat anders kunnen zijn, wel kans op iets minder goed weertje dan ook vrees ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            chic ! Alpenmeer dit veronderstel ik ? Zouden we ook nog wel eens willen iets in die regio gaan verkennen , nu al enkele jaren regio Provence , Var gedaan en we hebben het zo wat een beetje gezien... Alpen of ms Pyreneeen zou toch eens wat anders kunnen zijn, wel kans op iets minder goed weertje dan ook vrees ik...
            Nee, dit is het Lac de Castillon (stuwmeer), in de buurt van Castellane. Zicht vanuit Vieux Demandolx (verlaten dorp). Haute Provence dus. Niet zo'n lastige en lange klimmetjes op het asfalt als in de Alpen. Max. rond de 8% en 10 km. Offroad vind ik het er niet zo super interessant. Heel veel grote en scherpe stenen. Dan zijn de Alpen beter.

Comment

• als we dan toch foto's van fietsen aan water delen...

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Toffe foto's. Wij twijfelen volgend jaar tussen Toscane of de Provence. Afhankelijk van wie allemaal mee gaat, gaat de fiets mee. Dus in de Provence valt er dan wat te MTB'en.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Dus in de Provence valt er dan wat te MTB'en.
                  Overal waar zand en rotsen zijn.

Ook nog eens de Alpe d'Huez beklommen, voor de 100ste keer ofzo.

Comment

• 100 keer zou ik he nu toch niet oprijden denk ik, zelf geen 10 keer.
                    Er volgt weinig beloning voor het harde werk onderweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                      100 keer zou ik he nu toch niet oprijden denk ik, zelf geen 10 keer.
                      Er volgt weinig beloning voor het harde werk onderweg.
                      Hoe bedoel je?

Comment

• Ik eindig liever met een mooi, indrukwekkend (verge)zicht dan in een lelijk skidorp
                        Ook de klim op zich is niet echt mooi.

Comment

Ik eindig liever met een mooi, indrukwekkend (verge)zicht dan in een lelijk skidorp
                          Ook de klim op zich is niet echt mooi.
                          Ja oké, maar 't zijn wel goede trainingen hé.

En op zich zijn de zichten naar de nabij gelegen hoge toppen vanuit dat 'lelijke skidorp' best wel indrukwekkend. Ik ben graag op Alpe d'Huez in de zomer. Mooie vergezichten en gezonde lucht (1.800m).

Comment

• Ben je vanuit bourg d oisans al is naar La Berardre gereden ?
                            Ongeloofelijk knappe weg er naar toe, boven zit je wel vast en moet je dezelfde weg terug.
                            Ik was 2 weken geleden voor 't eerst in de buurt. Jammer genoeg maar een weekje en het was buiten één sportief doel vooral gericht op vakantie. Maar ik ga er zeker wel is terug denk ik.

Comment

Ben je vanuit bourg d oisans al is naar La Berardre gereden ?
                              Ongeloofelijk knappe weg er naar toe, boven zit je wel vast en moet je dezelfde weg terug.
                              Ik was 2 weken geleden voor 't eerst in de buurt. Jammer genoeg maar een weekje en het was buiten één sportief doel vooral gericht op vakantie. Maar ik ga er zeker wel is terug denk ik.
                              Ik ken die weg, maar nee nog niet gereden.

Voor de rest heb ik daar in de buurt wel redelijk wat gereden. Twee keer Marmotte (Glandon, Galibier,...), Auris, Oz, Vaujany, Ornon, Sarenne, Les Deux Alpes, Col de Cluy (offroad MTB), verscheidene XC en DH pistes, enz... .

Welk sportief doel had je?

Comment

• Ik heb meegedaan aan de Duathlon op/rond Alpe d Huez, buiten dat en de Alpe is verkennen heb ik er niet gefietst.
                                Voor de rest hebben we er vooral gewandeld, genoten van het mooie weer en omgeving en geskied

Comment

Ik heb meegedaan aan de Duathlon op/rond Alpe d Huez, buiten dat en de Alpe is verkennen heb ik er niet gefietst.
                                  Voor de rest hebben we er vooral gewandeld, genoten van het mooie weer en omgeving en geskied
                                  Ah, die ben ik vorig jaar nog gaan zien! En, meegevallen? In welke tijd heb je de Alpe beklommen?

Comment

• Volgens de meting van de organisatie 1u15, aankomst was +/- de tour de france aankomst. Ik heb enorm afgezien tijdens de beklimming. De eerste 4/5 km gingen vrij goed, maar wss heb ik mij daar iets overschat
                                    Tijdens mijn verkenning was ik een stukje sneller.

Mijn doel was om zoals in de Belgische wedstrijden die ik doe midden in het pak ergens te eindigen. Ik was 108 ste op een 260 deelnemers dus ik was wel best blij met het resultaat
                                    Last edited by ; 09/08/2016, 22:30.

Comment

Volgens de meting van de organisatie 1u15, aankomst was +/- de tour de france aankomst. Ik heb enorm afgezien tijdens de beklimming. De eerste 4/5 km gingen vrij goed, maar wss heb ik mij daar iets overschat
                                      Tijdens mijn verkenning was ik een stukje sneller.

Mijn doel was om zoals in de Belgische wedstrijden die ik doe midden in het pak ergens te eindigen. Ik was 108 ste op een 260 deelnemers dus ik was wel best blij met het resultaat
                                      Dat is geen slechte tijd. Aankomst is aan de sporthal hé, niet? Mijn beste tijd is 52'40" (in 2013), tot aan de pomp.

Comment

• Voorvork is helaas stuk en dus terug naar de fabriek voor garantie.

Dan ben ik toch blij dat ik een reserve mtb heb. Al is het die oude Merids 26-er

Comment

• Ik start zo dadelijk aan de 40 van Lozer Kruishoutem.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X