Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cannondale F1000 'full wood'. Als ik nog ergens een deftig exemplaar op de kop zou kunnen tikken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Cannondale F1000 'full wood'. Als ik nog ergens een deftig exemplaar op de kop zou kunnen tikken....

https://grundtner.com/products/canno...000-wooddesign
      €590 is toch niet te zot hé. Maar is dat nu echt helemaal uit hout of wat? Want voor te MTB'n zie ik dat dan toch niet echt zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

€590 is toch niet te zot hé. Maar is dat nu echt helemaal uit hout of wat? Want voor te MTB'n zie ik dat dan toch niet echt zitten.
        Nee, dat is een woodlook paintjob op een alu frame.

Comment

Nee, dat is een woodlook paintjob op een alu frame.
          Het is dat wat ik niet echt vond, want ik zie dat ook voor de CAAD op die site staan. Moest het carbon zijn, dan wilde ik er wel eens mijn projectje van maken, maar opnieuw een alu zie ik niet zitten.

Comment

• Ik zou gewoon van het frame beginnen en die compleet pimpen. Niet echt om mee te rijden, gewoon iets uniek opbouwen. Zoals ik met dit Furio frame gedaan heb. Ik zou dan wel vooral met zwarte onderdelen aan het werk gaan. Een houtlook frame gaan pimpen met schreeuwerige onderdelen lijkt me wat minder.

Comment

• Ik was van plan een Haibike Sduro Fullnine 9.0 te kopen maar wegens gebrek aan dealers in mijn buurt zal ik toch voor een ander merk moeten kiezen vrees ik, want heb geen zin om telkens 100km naar de dealer te rijden als er iets aan is. Welke merken zijn de premium klasse in het E-MBT segment? (waarom elektrisch? is doordat ik een slechte knie heb en ik eerder een gelijkmatig tempo moet aanhouden ipv. zware inspanning)

Comment

• Zalig, nooit meer in 't slijk en de regen. Wel warm in de zomer... .

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/174908/indoor-mountainbike-centre-geeft-niet-op

Comment

Zalig, nooit meer in 't slijk en de regen. Wel warm in de zomer... .

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/174908/indoor-mountainbike-centre-geeft-niet-op

Gisteren ook zien verschijnen. Fijn voor ne keer

Comment

Gisteren ook zien verschijnen. Fijn voor ne keer
                    Inderdaad... .

Comment

Inderdaad... .
                      Thans nog al van die serres tegen gekomen die compleet leeg staan. Er is dus wel effectief iets mee te doen.

Hier ook iets interessants: https://www.wood15.eu/
                      Mss zelfs wat uitdagender nog.

Comment

Thans nog al van die serres tegen gekomen die compleet leeg staan. Er is dus wel effectief iets mee te doen.

Hier ook iets interessants: https://www.wood15.eu/
                        Mss zelfs wat uitdagender nog.
                        Zo'n serres, dat wordt wel heel snel pokkeheet hoor. Zelfs met alle dakluiken open. Ik weet het, ik heb vroeger als vakantiejob tomaten geplukt in serres. Sterven was dat.

Die wood15 is wat spelen en stunten met de BMX, kan je weinig gaan doen met een MTB, lijkt me.

Comment

Zo'n serres, dat wordt wel heel snel pokkeheet hoor. Zelfs met alle dakluiken open. Ik weet het, ik heb vroeger als vakantiejob tomaten geplukt in serres. Sterven was dat.

Die wood15 is wat spelen en stunten met de BMX, kan je weinig gaan doen met een MTB, lijkt me.
                          Tis thans MTB/BMX. Al op FB heel wat mensen tegen gekomen die er met hun MTB zijn gaan spelen.

Volgens ANDRE moeten we niet onnozel doen en ons gewoon kapotzweten in die serre

Comment

• Chinees vast vorkje besteld voor de MTB.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Chinees vast vorkje besteld voor de MTB.

Gaat de fiets nog niet snel genoeg?

Zelf eens op eentje gereden met vaste vork, maar niets voor mij. Alhouwel het vermoedelijke wel wennen is. Aan ons kanten zijn ook veel technische tracks en dan hebt ge wel wat veerweg nodig.

Comment

Gaat de fiets nog niet snel genoeg?

Zelf eens op eentje gereden met vaste vork, maar niets voor mij. Alhouwel het vermoedelijke wel wennen is. Aan ons kanten zijn ook veel technische tracks en dan hebt ge wel wat veerweg nodig.
                                  Veringen zijn fel overroepen voor de gewone sterveling MTB'er, vind ik persoonlijk, zeker hier in het nagenoeg platte Vlaanderen. De gemiddelde toerist MTB'er rijdt zelden tot nooit over het type XC parcours die de profs voorgeschoteld krijgen in de wereldbekers. En die cyclocrossers al eens over vanalles en nog wat zien vlammen? Die rijden zonder vering op 'smalle' 33 mm bandjes. Ik hou ook niet zo van dat gepomp van veringen, je moet het ook nog onderhouden en het weegt ook nog eens gemakkelijk meer dan het dubbele van een vaste vork. De 2.2 (55 mm) banden op 1.8 bar doet al veel. Als je natuurlijk wat extra comfort wilt, dan moet je voor een vering gaan.

Vandaag nog 65 km door hei en bos!

Comment

Veringen zijn fel overroepen voor de gewone sterveling MTB'er, vind ik persoonlijk, zeker hier in het nagenoeg platte Vlaanderen. De gemiddelde toerist MTB'er rijdt zelden tot nooit over het type XC parcours die de profs voorgeschoteld krijgen in de wereldbekers. En die cyclocrossers al eens over vanalles en nog wat zien vlammen? Die rijden zonder vering op 'smalle' 33 mm bandjes. Ik hou ook niet zo van dat gepomp van veringen, je moet het ook nog onderhouden en het weegt ook nog eens gemakkelijk meer dan het dubbele van een vaste vork. De 2.2 (55 mm) banden op 1.8 bar doet al veel. Als je natuurlijk wat extra comfort wilt, dan moet je voor een vering gaan.

Vandaag nog 65 km door hei en bos!

Twee weken terug was er dan ne maat die zijn vork kapot was en dus compleet ingezakt en boegeerde niets. Is daar 2 x mee op zijne zak gegaan omdat de vork niet mee gaf. Maar het hangt idd van het terrein af. Het zal sowizo altijd gaan, maar bij ons komt ge sowizo wel eens een stuk tegen waar ge het liever anders had Een dropper lijkt ook overbodig, maar 3 weken terug was ik de enige die een afdaling in de modder durfde te doen omwille de dropper. De anderen zijn gewoon afgestapt en te voet er langs gegaan. Gaat ook natuurlijk.

Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. En voor de keren dat ge een handicap hebt bij gebrek, is enorm klein.

Zelf rijden wij combinaties bij ons, maar er is ne kennis van mij die altijd de extremen opzoeken vaak vraagt of ik mee ga. Maar die doen dan maar 35km, maar wel met 1400hm en zeer technisch. Die amuseren zich in de zomer ook met hun schup om het downhill parcours te verfijnen in het Huntsmanbos Maar ik weet waarom ik niet met hen mee ga

Comment

Twee weken terug was er dan ne maat die zijn vork kapot was en dus compleet ingezakt en boegeerde niets. Is daar 2 x mee op zijne zak gegaan omdat de vork niet mee gaf.
                                      Die is niet op zijn zak gegaan omdat die vork niet meer veerde. wel omdat die volledig ingezakt is en de geometrie van je fiets daardoor helemaal om zeep is. Je fiets zakt vooraan immers ongeveer zo'n 8 cm. Ik heb het ook ooit voorgehad in een wedstrijd. Ik merkte het niet onmiddellijk, wel raakte ik bij elke bocht met m'n trappers de grond en ging dus bijna elke keer onderuit. Logisch ook, je bracket (en trappers dus ook) komt immers een pak lager te liggen.

Comment

• Jakkel
                                        Als ik een ritje van 40km rij met vaste vork dan lig ik de rest van de dag in de zetel.
                                        Met een Alu fiets net hetzelfde of het moet een fully zijn.
                                        Mijn Carbon met goede Fox was ook goed.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Die is niet op zijn zak gegaan omdat die vork niet meer veerde. wel omdat die volledig ingezakt is en de geometrie van je fiets daardoor helemaal om zeep is. Je fiets zakt vooraan immers ongeveer zo'n 8 cm. Ik heb het ook ooit voorgehad in een wedstrijd. Ik merkte het niet onmiddellijk, wel raakte ik bij elke bocht met m'n trappers de grond en ging dus bijna elke keer onderuit. Logisch ook, je bracket (en trappers dus ook) komt immers een pak lager te liggen.

Dat kan natuurlijk ook. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat vaste of geveerde vork toch wel afhankelijk is van het terrein. Zo kunt ge bij ons perfect naar het noorden rijden (Kampenhout) en zo en is zelfs perfect te doen met een cyclocross/gravelracer. Maar zuidwaarts (Huntsman, Zoniënwoud, Bertembos, Grevensbos,...) zijn er stukken bij waar het heel link wordt omdat het te technisch is.

Maar alles kan. Klinkt raar, maar vorig jaar dan bij een clinic in Spa gereden op een 27+ hardtail. Die had 3.0 banden opliggen met vrij weinig druk. Op dat moment mistte ik zelfs mijne fully niet. Dat gaf enorm veel comfort. Die had wel dan nog een 120mm vork steken, want in principe is dat een trail HT. Was zelfs een stalen kader In ieder geval eentje om te onthouden als ik nog eens goesting heb in een 'bijkomende' fiets

Comment

Working...
                                          X