Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Qua banden heb ik nog steeds mijne favoriet niet gevonden. Rij gewoon wat er beschikbaar is en geen idee of het goed is of niet
    Heb enkel eens uit noodzaak een Michelin gehad, maar die buitenste noppen stonden wat ver naar buiten, waardoor ge op het asfalt in een bocht nogal wat zenuwachtigheid voelde en de stabiliteit wat weg was.

Comment

• Vermits ik geen fan van 'slijkrijden' ben heb ik genoeg aan een band met kleine noppen, een droogweerband. De raceking stuurt bovendien heel licht in bochten en heeft een goede rolweerstand, handig op verharde stroken. En, hij is ook licht. De Schwalbe Racing Ralph rijd ik ook graag mee, maar die doet het slechter qua rolweerstand. De nieuwe Racing Ralph heeft wel een hertekend profiel nu, zou beter bollen op verharde ondergrond.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Deze morgen wel nen Brufen moeten pakken omdat ik weer veel last van de rug heb, maar het rijden ging vrij goed vandaag.

Desondanks er zeer veel slijk was en de afdalingen niet snel te pakken waren, ging het toch vlot.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• En ik zal wel gaan werken.

Enfin, moest ik niet gewerkt hebben, 'k had ook niet gereden hoor. Licht allergisch voor dit weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              En ik zal wel gaan werken.

Enfin, moest ik niet gewerkt hebben, 'k had ook niet gereden hoor. Licht allergisch voor dit weer.
              Moogt gij ni sporten tijdens uw werk dan?

In de tijd da ik nog projecten opvolgde in de kazernes, zag ik de mensen ‘s morgens toekomen en een half uurke later zag ik ze dan gaan joggen of MTB’en. Bij den Dovo toch.

Na het fietsen nig 2 Karmelietjes en ne Rodenbach gedronken. Thuis gegeten en weer gyproc gaan afsmeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Moogt gij ni sporten tijdens uw werk dan?

In de tijd da ik nog projecten opvolgde in de kazernes, zag ik de mensen ‘s morgens toekomen en een half uurke later zag ik ze dan gaan joggen of MTB’en. Bij den Dovo toch.

Na het fietsen nig 2 Karmelietjes en ne Rodenbach gedronken. Thuis gegeten en weer gyproc gaan afsmeren.
                In mijn huidige functie niet. Mag wel maandelijks 8 overuren opschrijven om thuis te sporten. Vroeger gingen we elke woensdag 4 uren sporten tijdens de uren, minimum zo'n 16 uur per maand dus.

Comment

In mijn huidige functie niet. Mag wel maandelijks 8 overuren opschrijven om thuis te sporten. Vroeger gingen we elke woensdag 4 uren sporten tijdens de uren, minimum zo'n 16 uur per maand dus.
                  Dat is toch netjes. En ergens vind ik het zelfs verplicht voor militairen. Die moeten in principe wel in conditie blijven, niet?

Comment

• Jaarlijks verplicht sporttesten af te leggen, die naar mijn mening haast niets voorstellen. Maar toch slagen er sommigen in niet te lukken.

Comment

Jaarlijks verplicht sporttesten af te leggen, die naar mijn mening haast niets voorstellen. Maar toch slagen er sommigen in niet te lukken.
                      Toen ik dat project bij den Dovo deed, waren er precies geen testen, want daar zat er ene tussen van 140 a 150kg

Comment

Toen ik dat project bij den Dovo deed, waren er precies geen testen, want daar zat er ene tussen van 140 a 150kg
                        Dat zijn dus diegenen die niet slagen. Vroeger werd dat allemaal door de vingers gezien, de laatste jaren worden er wel sancties opgelegd, tot ontslag toe. Maar recentelijk wordt het weer meer en meer door de vingers gezien, simpelweg door het desastreuze tekort aan militairen. Ze zijn tegenwoordig al blij dat ze nog iemand hebben.

Comment

Dat zijn dus diegenen die niet slagen. Vroeger werd dat allemaal door de vingers gezien, de laatste jaren worden er wel sancties opgelegd, tot ontslag toe. Maar recentelijk wordt het weer meer en meer door de vingers gezien, simpelweg door het desastreuze tekort aan militairen. Ze zijn tegenwoordig al blij dat ze nog iemand hebben.
                          Ik spreek nu van 17 jaar geleden of zo. Mss dat die man bepaalde skills had ivm bommen ontmantelen hé

Comment

Ik spreek nu van 17 jaar geleden of zo. Mss dat die man bepaalde skills had ivm bommen ontmantelen hé
                            Er zijn ook dikzakken die een pak minder skills hebben.

Comment

Er zijn ook dikzakken die een pak minder skills hebben.
                              Ik zag die man meestal in het restaurant en toen vroeg een collega wat ze met die man nog konden. Ik antwoordde hem dat ze die wss meenamen op de bommen te gaan liggen

Maar geen idee wat de man zijn geschiedenis was. Mss ook een reden waarom hij zo was bijgekomen.

Thans bij de rekruteringen letten ze wel op dat het gewicht goed zit. Destijds mannen zien vertrekken met de melding terug te komen als ze 1kg lichter waren . Zelf nooit echt mager geweest, maar ik stond op dat moment blijkbaar wel strak genoeg

Comment

• Ik denk niet dat ze nu bij de aanwerving nog naar het gewicht kijken. Ik zie gasten vers uit de opleiding komen die al te vet staan. Tja, als je, ik zeg zomaar iets, 100 openstaande plaatsen hebt en er melden zich maar 50 kandidaten, dan is iedereen erbij hé.

Comment

Ik denk niet dat ze nu bij de aanwerving nog naar het gewicht kijken. Ik zie gasten vers uit de opleiding komen die al te vet staan. Tja, als je, ik zeg zomaar iets, 100 openstaande plaatsen hebt en er melden zich maar 50 kandidaten, dan is iedereen erbij hé.
                                  Ik ben in 1997 geweest, dacht ik en toen was er zelfs sprake van tijdelijke wervingsstop en dat terwijl de verloning destijds heel triest was. Maar toen waren er meer rekruten dan functies.

Soms heb ik nog spijt dat ik niet binnen ben gegaan en voor het geld gekozen heb, maar mijn vrouw zegt altijd dat ze nooit iets met mij begonnen zou zijn als ik militair was geweest

Comment

Ik ben in 1997 geweest, dacht ik en toen was er zelfs sprake van tijdelijke wervingsstop en dat terwijl de verloning destijds heel triest was. Maar toen waren er meer rekruten dan functies.

Soms heb ik nog spijt dat ik niet binnen ben gegaan en voor het geld gekozen heb, maar mijn vrouw zegt altijd dat ze nooit iets met mij begonnen zou zijn als ik militair was geweest
                                    Ik in 1990 binnen gegaan, ook in een tijd dat er amper aanwervingen waren. Het leger zat toen immers nog overvol. Verloning valt na wat dienstjaren best mee, hangt ook van je graad af uiteraard.

Comment

• Maar later vernam ik van militairen dat de lonen wel redelijk gestegen waren. Als ik destijds binnen ging, had ik 38000fr netto. Op Ford had ik 43000fr en dus op Ford gebleven en ni binnen gegaan.

Van alle vrienden/kenissen die beroepsmilitair werden, zijn er nog maar weinig int leger.

Mijn bedoeling was direct voor onderofficier te gaan, maar die pé bij Infosermi zei dat het jaar ervoor 2000 man get examen deden, 600 geslaagd waren en maar 12 aangenomen werden, waarvan er al 12 beroepsmilitair waren. Dus gaf hij het advies om eerst binnen te gaan als gewone militair en een jaar later het examen voor onderofficier te doen. Later kreeg ik bij de bespreking de vraag waarom ik niet direct was geweest voor onderofficier omdat ik de hoogste score had op het schriftelijke examen.

Hun keuze voor mij was Genie of lijntrekker. Beiden vond ik niets en dus was eerste keuze stormfusilier en 2de keuze kanonnier van CVRT1

In ieder geval zou ik dan nu wss meer sporten En hopelijk een kazerne in een MTB gebied
                                      ​​​​​​​

Comment

• Wij hebben hier een privé MTB parcours op 't domein.
                                        Last edited by Jakkel; 28/12/2019, 17:17.

Comment

• Vaste vork gestoken, 750 gr. winst. Fiets weegt net geen 8 kg.

Stuurgevoel is heel direct en de lichtere voorkant stuurt wat nerveuzer, is nog wat wennen. Gaat prima in 't bos, mis m'n verende vork niet.

Comment

Working...
                                          X