Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En dat is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      En dat is?
      Expander voor in de vorkbuis.

Comment

• Ah, diene. Dacht het ergens wel. En daar dan een cap op waar een bierdopje op past hé Ik heb dat ondertussen op mijn 2 goei fietsen

Comment

• Welke winterhandschoenen hebben jullie eigenlijk? Want daar heb ik me nog niet 100% tegen kunnen wapenen. Als het echt hard vriest doe ik mijn skihandschoenen aan en die zijn wel top. Maar een paar jaar terug in de sneeuw gereden terwijl het bleef sneeuwen, en dan is er ook een hoge vochtigheidsgraad en worden ze nat en stopt het verhaal ook. Die dag was er een TT en 80% heeft die dag moeten afhaken na de bevoorrading. Degenen die door gingen waren vooral mensen met handschoenen op batterijen

Ik heb die zware van de Decatlon, maar dat stelt niets voor. En dan heb ik mij die lobsters van Gripgrab gekocht waarbij de vingers meer bij mekaar zitten. Ik weet van wanten dat dit warmer is, maar eens ontvangen, blijkt dat de buitenzijde laat lijken alsof ze samen zitten, maar binnenin is het nog elke vinger apart. Zijn wel goed warm, maar als het -5° is, houden ze het ook niet. Daarnaast dacht ik dat het handig was, maar met MTB is het de bedoeling dat ge met 1 vinger remt en dus handig zijn ze niet. Op de racefiets wel.

Dus laat eens horen welke de uberhandschoenen zijn die tegen alle vrieskou kunnen?

Comment

• Ik heb nu Carnac Ultimate Gloves, ooit eens gekocht aan halve prijs.
            Normale prijs is 15 pond bij Planet X Bikes.

Ik ben er heel tevreden mee. Warm en toch niet te bulky. Daar heb ik een hekel aan.
            Deze winter heeft het hier amper gevroren maar tussen 0 & 5°c perfecte handschoenen voor hun geld.

Vroeger op de moto droeg ik super dunne (zijden) onderhandschoenen. Dat extra laagje hielp enorm.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Als 't boven de 5° is draag ik dunne dingen van BBB. Onder de 5° spannende fleece dingen van Decathlon met een voering in. Ik heb eigenlijk niet zo snel koude voeten of handen.

Comment

• ik heb handschoenen met verwarming in , maar nog een te luxe e-biker om voor maart te gaan fietsen, hehe

Comment

• Ik heb wel last van koude handen en voeten. Voeten heb ik eerst geprobeerd met van die warmtepads, maar dat hielp niet. Meteen dan NW winterschoenen gekocht tot -25°C. En desondanks het hier niet zo koud wordt, zijn het aangename schoenen. Vrees er wel voor dat ze hun werk doen bij -25°C. Want bij enkele graden onder nul voel ik toch dat mijn voeten koud 'willen' krijgen Maar in tegenstelling tot mijn fietsbroeders met overtrekken, kan ik de hele rit zo blijven rijden zonder echt last te krijgen, terwijl zij onderweg dan ff moeten gaan opwarmen.
                  Voor heel extreme toestanden, heb ik dan nog de waterdichte Sealskinz sokken. Maar als ge daar te veel in zweet, kan het vocht niet weg en krijgt ge ook kou.

Maar de handen blijft wel een probleem. Als het heel extreem is, neem ik meestal 3 paar handschoenen mee. Mijn skihandschoenen, die winterhandschoenen van de decathlon en mijn GripGrabs. Dan kan ik onderweg wel wisselen. Maar die TT in Vossem destijds, was echt wel extreem omdat door het hevige sneeuwen alles vochtig werd.

Ondertussen wel van een aantal kennissen op de fiets een tructje geleerd en dat is in koude en natte omstandigheden latex handschoentjes uit den Action aan te doen onder uw winterhandschoenen. Zo kan het vocht niet tot aan uw handen. Maar ook daar kan het zweet niet naar buiten. Vorig jaar in het begin van het seizoen hadden de mannen van het wielerclubje dat gezien en die kwamen niet meer bij. Direct zo van: 'Vandaag ga ik mij toch niet bukken in uw buurt' 2 weken erna was ik al niet meer den enige

Ik heb niet veel goesting om €100 aan handschoenen te geven als ze niet heel erg goed zijn. Van die GribGrabs had ik ook meer verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik heb handschoenen met verwarming in , maar nog een te luxe e-biker om voor maart te gaan fietsen, hehe
                    Heb ik ook al naar gekeken, maar €150 is veel geld en die van Ekoï vertrouw ik niet

Comment

• Mijn favoriete MTB bandje (de Continental Raceking) is er nu ook met amberkleurige sidewalls.

Meteen een setje besteld.

Comment

• Laat het maar duren...!
                        Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:34.

Comment

• Knappe band! Enig idee voor en goede webshop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                            Knappe band! Enig idee voor en goede webshop?
                            Ik heb ze besteld
                            Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:33.

Comment

• Mooi, net iets donkerder dan de meeste vergelijkbare bandjes. Staat hem heel goed.
                              Ik ben voor de racefiets ook op zoek, maar m'n Rubino Pro's zijn niet in die uitvoering te krijgen. En volgens Vittoria komen die ook niet.
                              Nochtans worden bepaalde BMC en Scott fietsen zo geleverd, maar das een speciale deal zegt men.

Voorlopig nog geen band tegengekomen die de duurzaamheid, lekbestendigheid en rijgevoel heeft van de Rubino's.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Mooi, net iets donkerder dan de meeste vergelijkbare bandjes. Staat hem heel goed.
                                Ik ben voor de racefiets ook op zoek, maar m'n Rubino Pro's zijn niet in die uitvoering te krijgen. En volgens Vittoria komen die ook niet.
                                Nochtans worden bepaalde BMC en Scott fietsen zo geleverd, maar das een speciale deal zegt men.

Voorlopig nog geen band tegengekomen die de duurzaamheid, lekbestendigheid en rijgevoel heeft van de Rubino's.
                                Ik vind de zijkanten van de Schwalbes net iets mooier
                                Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:37.

Comment

• Jakkel ik zal het hier posten , is toch mtb gerelateerd
                                  gisteren tot daar gereden en de rode lus gedaan
                                  van daag terug geweest en de volledige tour gedaan , dan nog met de vlo naar huis 115 km mijn pijp is uit
                                  wat me niet zo bevalt is dat er veel zanderige stroken zijn , ik weet wel bos , maar bv langdorp is heel anders fietsen ,
                                  ma bon dikke training gedaan moe maar voldaan .
                                  ps heb u niet tegen gekomen :-))
                                  Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                    Jakkel ik zal het hier posten , is toch mtb gerelateerd
                                    gisteren tot daar gereden en de rode lus gedaan
                                    van daag terug geweest en de volledige tour gedaan , dan nog met de vlo naar huis 115 km mijn pijp is uit
                                    wat me niet zo bevalt is dat er veel zanderige stroken zijn , ik weet wel bos , maar bv langdorp is heel anders fietsen ,
                                    ma bon dikke training gedaan moe maar voldaan .
                                    ps heb u niet tegen gekomen :-))
                                    Amia, goede training dus, 115 km met nen MTB. Gisteren 24u shift gedraaid, en vandaag uitrusten. Morgen normaal op de weg.

Die zanderige stroken zijn typisch voor hier. Vooral interessant in de winter, water trekt onmiddellijk weg, geen slijk. Nu na die lange droogte ligt dat mul, ik rijd daar wel graag door.

Comment

• Die zanderige stroken zijn typisch voor hier. Vooral interessant in de winter, water trekt onmiddellijk weg, geen slijk. Nu na die lange droogte ligt dat mul, ik rijd daar wel graag door.
                                      [/QUOTE]

Dat was het probleem just , verschillende stukken te voet gestaan ,ben verre van sterk genoeg om daar door te ploeteren , plus banden die wat te hard stonden , maar had dit gedaan om de weg heen en terug wat beter te verteren , maar zoals je zegt in de winter als het overal zeiknat ligt zal het daar een plezier zijn .
                                      zolang de crisis duurt en ik heb veel tijd zal ik wel is meer naar daar rijden .
                                      .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Die zanderige stroken zijn typisch voor hier. Vooral interessant in de winter, water trekt onmiddellijk weg, geen slijk. Nu na die lange droogte ligt dat mul, ik rijd daar wel graag door.
                                        Dat was het probleem just , verschillende stukken te voet gestaan ,ben verre van sterk genoeg om daar door te ploeteren , plus banden die wat te hard stonden , maar had dit gedaan om de weg heen en terug wat beter te verteren , maar zoals je zegt in de winter als het overal zeiknat ligt zal het daar een plezier zijn .
                                        zolang de crisis duurt en ik heb veel tijd zal ik wel is meer naar daar rijden .
                                        .
                                        [/QUOTE]

Het parcours is op vele plaatsen ook wel wat stuk gereden geremd. Ik rijd veel andere stukken, ik kom daar al bijna 25 jaar, ken het er al wel wat. Tegenwoordig wel oppassen voor de boswachter.

Comment

• @jakkel
                                          Vandaag dat roertje nog is gedaan , wat een verschil met in de week !!
                                          door de hevige regenval waren veel van de zanderige stroken perfect bereikbaar
                                          geweldige dag gehad
                                          115,2 km
                                          21,8 av
                                          5200 calorieen
                                          gem hr 140
                                          nog een paar weken en ge moogt in mijn
                                          wiel zitten

Comment

Working...
                                          X