Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Wat is het meeste ooit dat jullie aan 1 stuk hebben gereden?
    268km (Ronde van Vlaanderen voor toeristen, in 9u)
    10u30 (Dave Lloyd Mega Challenge in Wales = 224km met 5500hm)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
      268km (Ronde van Vlaanderen voor toeristen, in 9u)
      10u30 (Dave Lloyd Mega Challenge in Wales = 224km met 5500hm)
      Beer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ach betake toch, flink hoor, blijven proberen. Ga maar eens zoeken tussen de proteams, jongetje. Vele profs van mijn grootte rijden met een 52, die met wat kortere benen zeker! En kom niet af dat ze rijden met op maat gemaakte frames, want die zijn enkel weg gelegd voor de 'groten'.

Toevallig een artikel gevonden dat vandaag is verschenen. En die zeggen toch wel identiek hetzelfde wat ik hier al weken zeg zeker!!! Of misschien hebben ze m'n posts hier gelezen.

"Elia Viviani stands 1.77m (5’ 9”) tall and rides a 52cm frame. That does seem quite small for his height, we’d probably expect a rider of that height to at least be on a 54cm, but then he might have short legs for his height. There has long been a trend in the professional peloton for riders to race a frame size one smaller. Why? Usually it’s so they can get the handlebars very low for an aerodynamic position, they solve the reach issue with a very long stem. It’s not unusual to see 140 and 150mm length stems on some bikes."

Dat kiezen voor die 52 omwille van de aerodynamische houding gaat voor Viviani nu wel niet echt op vind ik. Had ie een negatieve stuurpen gestoken (zoals de meeste pro's) dan had ie even goed een 54 kunnen nemen. Een negatieve stuurpen van 130 mm komt al gauw 2 cm lager. Ik zal u zeggen waarom ie voor die 52 gegaan is. Looks! Lijkt wel een Jakkel te zijn! En vermits de 52 een bovenbuis heeft die amper 10 mm korter is, heeft ie een heel goede keuze gemaakt. Op een 54 had ie een 120 mm stuurpen moeten steken, nu heeft ie voor een 130 geopteerd. Prima opgelost!
        Hé... lijkt weer Jakkel te zijn!
        Spijtig dat z'n fiets nu wel niet meer is zoals de fabrikant het bedoeld had en de 'rij-eigenschappen' gewijzigd zijn. Geen ideale fiets meer voor Viviani dus. Als dat maar goed komt in deze Tour!

Tuurlijk niet! Die nemen gewoon een 54 of 52 en zetten het zadel hoger, slimmeke. Die op maat gemaakte frames met lange bovenbuizen (vb Sagan 54 zitbuis, 58 bovenbuis) is voor de jongens met ongewone lichaamsmaten (korte benen lang lijf) die heel gestrekt en diep willen zitten. Als Sagan geen aanspraak kon maken op een op maat gemaakt frame, dan had ie op z'n 54 een stuurpen van 150 mm stuurpen moeten steken om net hetzelfde te zitten. Uw theorie wordt nergens bevestigd man. Mijn theorie wordt alleen maar (weeral eens) bevestigd. Of heb jij ooit al iemand gezien bij de pro teams die geen aanspraak kan maken op een maat gemaakt frame, en die korte benen en een lang lijf heeft en dan maar op een 58 kruipt ook al heeft ie de binnenbeenlengte om op een 54 te kruipen? Post maar een voorbeeldje!!
        Uw artikel hierboven bevestigt wat ik zeg: er staat dat dat frame "quite small" is en dat je voor zo iemand minstens een 54 zou verwachten. Als dat de trend is, vind ik hem toch wat vreemd hoor.
        Wat die ongebruikelijke lichaamsmaten betreft: iemand met korte benen en een lang bovenlichaam die tóch voor een kleinere maat gaat, heeft effectief een kortere fiets dan iemand met normale maten die even groot is. Dat dan gaan compenseren met een 140-150 mm stuurpen, is belachelijk. Zeker op een koersfiets, waar je met een stuur zit dat nog verder naar voor gaat. Fiets een beetje nerveuzer? Ge moogt gerust zijn! Stel u voor: een 52 met een 53 cm bovenbuis en een stuurpen van 140 mm. En dan gaan fietsen met je handen op je shifters. Liever jij dan ik! Een racefiets is sowieso al een stuk wendbaarder dan een MTB (steilere stuurbuishoek, kortere bovenbuis, de stuurpenlengte i.c.m. de sprong van het stuur naar voor) en dat is ook wel wenselijk.
        En zeg nu niet dat Peter Sagan zo'n ongebruikelijk korte benen en een veel langer bovenlichaam heeft dan zo'n mindere renner van dezelfde grootte die op een 52 fietst.
        Dat ze moeilijk voor iedereen een frame op maat kunnen maken heeft trouwens te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig op carbon fietsen rijdt. Maak maar eens mallen voor al die maten. Maar om nu op een (te) korte met lange stuurpen te gaan rijden ... Not my cup of tea. Zeker op een koersfiets ...
        Enfin, rare trend hoor. Eentje die gevolgd wordt door een minderheid uit het peleton. En diegenen die kunnen, kiezen wél voor een langere bovenbuis. Dat ze gelijk hebben!
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Uw artikel hierboven bevestigt wat ik zeg: er staat dat dat frame "quite small" is en dat je voor zo iemand minstens een 54 zou verwachten. Als dat de trend is, vind ik hem toch wat vreemd hoor.
          Neen, dat bevestigt niets van uw stelling. Jij zegt niet: 'quite small', jij zegt: 'too small". Klein verschilleke beta, klein verschilleke.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Wat die ongebruikelijke lichaamsmaten betreft: iemand met korte benen en een lang bovenlichaam die tóch voor een kleinere maat gaat, heeft effectief een kortere fiets dan iemand met normale maten die even groot is. Dat dan gaan compenseren met een 140-150 mm stuurpen, is belachelijk. Zeker op een koersfiets, waar je met een stuur zit dat nog verder naar voor gaat. Fiets een beetje nerveuzer? Ge moogt gerust zijn! Stel u voor: een 52 met een 53 cm bovenbuis en een stuurpen van 140 mm. En dan gaan fietsen met je handen op je shifters. Liever jij dan ik!
          Ik niet, ik rij met een 120 mm, maar sommige profs doen dat wel!! Belachelijke profs zeker??

En zeg nu niet dat Peter Sagan zo'n ongebruikelijk korte benen en een veel langer bovenlichaam heeft dan zo'n mindere renner van dezelfde grootte die op een 52 fietst.
          Sagan heeft een 54 zitbuis beta, al meermaals gezegd geweest. Sagan heeft toch echt wel korte benen hoor. Die gast is 1m84 en heeft een 54 zitbuis, en dat zadel steekt er dan nog niet spectaculair ver uit. Zo op 't zicht heeft die een binnenbeenlengte die maar een cm of twee meer is dan de mijne. En... Sagan zit graag ver en diep, en als je dan recht hebt op een frame op maat. Dan kan je kiezen wat je wilt natuurlijk.

Dat ze moeilijk voor iedereen een frame op maat kunnen maken heeft trouwens te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig op carbon fietsen rijdt. Maak maar eens mallen voor al die maten. Maar om nu op een (te) korte met lange stuurpen te gaan rijden ... Not my cup of tea. Zeker op een koersfiets ...
          Enfin, rare trend hoor. Eentje die gevolgd wordt door een minderheid uit het peleton. En diegenen die kunnen, kiezen wél voor een langere bovenbuis. Dat ze gelijk hebben!
          Uw 'norm' is al vervaagd naar 'not my cup of tea' en 'rare trend'. Enfin, 't zal mij, en iedereen worst wezen wat uw 'cup of tea' of 'rare trend' is, man. De feiten zijn er, en 't is geen minderheid hoor, die met een kleiner maatje rijden! En spijtig genoeg kan jij en ik (en nog héél vele anderen) niet kiezen voor een op maat gemaakt frame, en dan kiezen ze voor een frame gebaseerd op?? Jaja, de zitbuislengte! Niks te kleine en te korte frames, niks prioritaire bovenbuizen,... . Of heb jij ooit al iemand gezien bij de pro teams die geen aanspraak kan maken op een maat gemaakt frame, en die korte benen en een lang lijf heeft en dan maar op een 58 kruipt ook al heeft ie de binnenbeenlengte om op een 54 te kruipen? Negeer de vraag maar weer, want je gaat niemand vinden.

Je moet trouwens eens naar de framemaat configurator van Canyon gaan. En speel wat met binnenbeenlengtes, romplengtes enzomeer. Je gaat al snel merken welk bepaald criterium als prioriteit in acht genomen wordt bij het bepalen van een maat voor een bepaald individu.

Comment

• Kwakkel, klein, te klein, wat maakt het uit. Kleiner dan "normaal". Komt op hetzelfde neer.
            En een fiets met een bovenbuis van pakweg 53 cm met een stuurpen van 140 mm, stuurt simpelweg niet hetzelfde als een fiets met een bovenbuis van 56 cm en een stuurpen van 110 mm. In het MTB-wereldje zijn er meerdere disciplines en kun je bijgevolg wat spelen, maar bij racefietsen vind ik dat nogal raar omdat (als je een op prestaties gerichte versie koopt) je geen reden hebt tot die verschillen.
            Reden te meer voor mij om bij mijn standpunt te blijven. En ja, er is ruimte tot speling (al tot vervelens herhaald), maar je moet daar niet in overdrijven als je de rijeigenschappen niet te veel wil wijzigen.
            Case closed.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Kwakkel, klein, te klein, wat maakt het uit. Kleiner dan "normaal". Komt op hetzelfde neer.
              Excuseer? Ik kwakkel? Beleefd blijven hé jongen. Of krijg je 't weer benauwd?
              'TE klein' of 'kleiner dan normaal' is een heel groot verschil, m'n beste. Btw, voor de 10.000 ste keer. Mijn benen zijn ook iets korter dan 'normaal' bij een 1m78 metende mens. Dus...?

En een fiets met een bovenbuis van pakweg 53 cm met een stuurpen van 140 mm, stuurt simpelweg niet hetzelfde als een fiets met een bovenbuis van 56 cm en een stuurpen van 110 mm.
              Gaan we weer die toer op? Heb ik dat ooit gezegd... 'kwakkel²'??

Reden te meer voor mij om bij mijn standpunt te blijven.
              Blijf maar bij je standpunt, mij niet gelaten. Is enkel gebaseerd op niets, met niets.

Comment

• Blijft één van de leukste topic om te lezen. Zou spijtig zijn mochten de hoofdrolspelers er de brui aangeven.
                Weet zelfs niet wie er op één staat van het trio Beta, Jakkel en Tuningkid. (maar die heeft misschien geen gechipte fiets).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik heb net wat zitten zoeken op framemaatbepaling. Overal waar ze enkel naar lichaamslengte kijken, raden ze voor iemand van jouw grootte een 54 tot 58 aan. Nogmaals, ik snap niet goed hoe iemand van 178 cm op een 58 terecht zou kunnen komen, want ook dat lijkt me iets teveel. Dan zou je al lange benen moeten hebben en de te lange fiets compenseren met een stuurpen van 90-100 mm. Niet echt sportief.
                  Op andere sites kijkt men dan weer enkel naar binnenbeenlengte en naar niets anders. Tja, zo kan je ook geen maat bepalen. Jouw binnenbeenlengte is 78 cm? Indien ja, dan heb je volgens dergelijke (even beperkte sites) de juiste maat. In andere gevallen niet. Nu, op die manier houd je absoluut geen rekening met de lengte van iemands bovenlichaam. Dan kan je stuurpennen gaan aanbevelen van 80 tot 150 mm. Enfin, je doet maar hoor.
                  URL's? Gewoon in Google: framemaat bepalen. En dan alle links afgaan die je tegenkomt. Graag gedaan, Kwakkel.

Edit:
                  Het gedeelte om de framemaat te bepalen op de site van Canyon, werkt niet. Mss een pop-up die bij mij geblokkeerd wordt?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb net wat zitten zoeken op framemaatbepaling. Overal waar ze enkel naar lichaamslengte kijken, raden ze voor iemand van jouw grootte een 54 tot 58 aan. Nogmaals, ik snap niet goed hoe iemand van 178 cm op een 58 terecht zou kunnen komen, want ook dat lijkt me iets teveel. Dan zou je al lange benen moeten hebben en de te lange fiets compenseren met een stuurpen van 90-100 mm. Niet echt sportief.
                    Je zegt het zelf... waar ze enkel naar lichaamslengte kijken. En iemand van 178 m met heel lange benen kan inderdaad perfect op een 58. Met een stuurpen van 100 mm is niks mis, en zolang hij de juiste drop kan bekomen is er al helemaal niets mis. En heeft ie zelfs een sportieve fiets. Kleiner mag ook gerust, onderlinge afstanden kan je makkelijk compenseren met normale onderdelen. Net zoals iemand van 178 cm met eerder korte benen perfect op een 52 kan zolang er niks abnormaals aan de fiets gedaan hoeft te worden om de voorkeur zitpositie te bekomen. Bewijzen van profs die het doen, in overvloed.

Op andere sites kijkt men dan weer enkel naar binnenbeenlengte en naar niets anders. Tja, zo kan je ook geen maat bepalen. Jouw binnenbeenlengte is 78 cm? Indien ja, dan heb je volgens dergelijke (even beperkte sites) de juiste maat. In andere gevallen niet. Nu, op die manier houd je absoluut geen rekening met de lengte van iemands bovenlichaam. Dan kan je stuurpennen gaan aanbevelen van 80 tot 150 mm. Enfin, je doet maar hoor.
                    URL's? Gewoon in Google: framemaat bepalen. En dan alle links afgaan die je tegenkomt. Graag gedaan, Kwakkel.
                    Ja, we doen maar, jij niet hé. Al een geluk dat uw fiets volledig aan UW normen voldoet. En wat heb je nu bewezen? Niks.

120 mm stuurpen, bovenbuis 535 mm, afstand zadel/stuur = 575 mm, drop = 95 mm. Normale onderdelen in normale posities. Jij mag eindelijk eens gaan zeggen waarom een 52 mij te klein is hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Blijft één van de leukste topic om te lezen. Zou spijtig zijn mochten de hoofdrolspelers er de brui aangeven.
                      Weet zelfs niet wie er op één staat van het trio Beta, Jakkel en Tuningkid. (maar die heeft misschien geen gechipte fiets).
                      Net even nagekeken (nu ik het kan) en Jakkel staat op 1 met 698, Beta heeft er 319.
                      Diegene die het eerst 1000 haalt wint.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mijn fiets voldoet idd aan mijn normen. Ik zal zelfs meer zeggen: hij voldoet ook perfect aan de uwe!
                        Feit is dat jij altijd moet komen zeveren over hoe ik leugens zou verkondigen, terwijl ik meer dan genoeg bronnen vind die het tegendeel beweren.
                        En een maat 58 met een stuurpen van pakweg 90 mm kan perfect volgens uw normen, maar zal lichtjes anders rijden. Nee, dan zou ik eerder een 56 aanraden met een spacertje onder de stuurpen. Indien dat al vereist zal zijn. Of een stuurpen met lichte hoek (4° of zo, en naar beneden gericht), i.p.v. eentje met grotere hoek (12° en meer). 0° kan er ook nog goed mee door trouwens. Scheelt in spacers.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Net even nagekeken (nu ik het kan) en Jakkel staat op 1 met 698, Beta heeft er 319.
                          Diegene die het eerst 1000 haalt wint.
                          Ik koester geen ambities hieromtrent, daar ik dit forum niet op dagelijkse basis bezoek en niet op elke post per sé mijn commentaar wens te spuien.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou toch een demarrage in zetten...😁

Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mijn fiets voldoet idd aan mijn normen. Ik zal zelfs meer zeggen: hij voldoet ook perfect aan de uwe!
                              Neen! Ik kan op uw fiets nooit de drop bekomen die ik op mijn fiets heb. Zou je nu bijna al wel mogen weten. Ook zou het qua looks op geen bal trekken. Sorry, ik zit graag op een fiets met wat looks.

Feit is dat jij altijd moet komen zeveren over hoe ik leugens zou verkondigen, terwijl ik meer dan genoeg bronnen vind die het tegendeel beweren.
                              Als jij met een bron afkomt, en het is een bewijs van een bewering van u, dan heb ik nooit gezegd of beweerd dat je nonsens verkoopt. Dat je liegt en nonsens verkoopt op andere vlakken is wel een feit. Je zegt maar al te vaak dingen die ik gezegd zou hebben volgens u (hierboven weeral sé), die ik nochtans nooit gezegd heb. Doet uitspraken over profs van mijn grootte die nooit met een 52 zouden rijden. Je beweert dat een 52 frame mij te klein en te kort is, zonder argumenten, enz ... enz....

En een maat 58 met een stuurpen van pakweg 90 mm kan perfect volgens uw normen, maar zal lichtjes anders rijden. Nee, dan zou ik eerder een 56 aanraden met een spacertje onder de stuurpen. Indien dat al vereist zal zijn. Of een stuurpen met lichte hoek (4° of zo, en naar beneden gericht), i.p.v. eentje met grotere hoek (12° en meer). 0° kan er ook nog goed mee door trouwens. Scheelt in spacers.
                              Ik heb geen persoonlijke normen beta. Die heb jij. Ik heb het al in het begin gezegd. Een fietsframe is te groot of te klein voor iemand als je die fiets moet uitrusten met abnormale onderdelen en/of je die onderdelen in abnormale standen dient te zetten om de juiste zitpositie te bekomen. In alle andere gevallen heb je een fiets in de juiste maat. Helemaal in 't begin heb ik al gezegd dat maatbepaling bij fietsen geen exacte wetenschap is. Je was daarmee akkoord. Kijk, je moet rekening houden met persoonlijke voorkeuren (zeer sportieve zit tot zeer comfortabele zit) en met de geometrische verschillen in framematen die op te vangen zijn met andere normale onderdelen. Daarom dat ik al zeg van in het begin, tot gemiddeld twee maten kan je gerust afwijken. Een 56 zou mij persoonlijk niet lukken door de te grote balhoofdbuis. Een 54 wel maar dan moet ik de vorkbuis maximaal inkorten en zit de zadelpen dieper in de zitbuis. Naar looks toe niet super (sorry sorry). En nog eens, vermits de 52 amper 3mm korter is in totaallengte (door de kleinere balhoofdhoek) dan de 54, en de bovenbuis amper 10 mm korter is dan die 54. Dan valt dat allemaal perfect op te vangen met lichte wijzigingen, wat ik dus ook gedaan heb! Toch ben jij eindeloos beginnen leuteren over details en mm'kes, heb je er net wel een exacte wetenschap van gemaakt. Over rij-eigenschappen wijzigen die de fabrikant bedoeld had en daarmee de fiets niet ideaal meer zou zijn (wat een ongelooflijke nonsens trouwens!!), over een bovenbuis die 10 mm korter is dan de volgens 'de norm' meer correctere 54 voor mij en dan van die 52 een plots absoluut te klein frame maakt, de combinatie 535 mm bovenbuis 120 mm stuurpen was te kort voor mij (zonder dat je wist hoe ver stuur en zadel van mekaar stonden), framematen baseert enkel en alleen op totale lichaamslengte, enz... . Sorry, met alle begrip, maar iemand die beweert al 23 jaar fietsen te bestuderen en dan zulke dingen zegt. Ik vind dat allemaal héél raar hoor.

Comment

• Wat ik zei was dat mijn fiets voldoet VOOR MIJ volgens uw normen. Die "voor mij" had ik er niet bij gezet, maar dat bedoelde ik dus. Jou zou ik idd mijn frame niet aanbevelen als je benen een stuk korter zijn.
                                Anyway, mijn binnenbeenlengte schijnt vrij normaal te zijn voor iemand van mijn grootte. Bij mijzelf gemeten (niet ideaal) kom ik op ongeveer 83-84 cm uit.
                                Hoe lang zijn je benen trouwens? Je hebt het al eens ergens gezegd, maar ik heb geen zin het op te zoeken.
                                Je mag twee maten afwijken, zeg je. Dat is dan: twee naar boven én twee naar beneden (ofte een optie tss vijf verschillende maten, incl. de "normale" maat)? Of volg je dan enkel de trend dat je enkel naar beneden twee maten kan afwijken. Immers, een maat 60 voor iemand van 178-180 cm (56 + 2 maten), lijkt mij nog erger dan die 52 die jij hebt. Ik heb eens een kennis geweten van pakweg 185 cm met een maat 62 ongeveer. Dat was echt wel groot voor hem. Drop was quasi onbestaande.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat ik zei was dat mijn fiets voldoet VOOR MIJ volgens uw normen. Die "voor mij" had ik er niet bij gezet, maar dat bedoelde ik dus. Jou zou ik idd mijn frame niet aanbevelen als je benen een stuk korter zijn.
                                  Je zegt het zelf, kortere benen, kortere zitbuis, kleinere maat. Van die kortere benen wist je al langer. Toch bleef je beweren dat een 56 dé ideale maat voor me was, want ik meet 1m78, remember?

Anyway, mijn binnenbeenlengte schijnt vrij normaal te zijn voor iemand van mijn grootte. Bij mijzelf gemeten (niet ideaal) kom ik op ongeveer 83-84 cm uit.
                                  Hoe lang zijn je benen trouwens? Je hebt het al eens ergens gezegd, maar ik heb geen zin het op te zoeken.
                                  81-82 cm. De binnenbeenlengte voor een 54 (heb ik al meermaals gezegd), de lichaamslengte voor een 55/56 (ook al gezegd). Maar... omwille van die diepere drop, de bovenbuis van de 52 die amper 10 mm korter is dan de 54, en de looks heb ik voor de 52 gekozen. Een EVO in maatje 54 wordt trouwens standaard geleverd met een 100 mm stuurpen. Dus met m'n 52 met 120 mm stuurpen kom ik in theorie nog een cm verder dan bij een standaard 54. Geen probleem dus.

Je mag twee maten afwijken, zeg je. Dat is dan: twee naar boven én twee naar beneden (ofte een optie tss vijf verschillende maten, incl. de "normale" maat)? Of volg je dan enkel de trend dat je enkel naar beneden twee maten kan afwijken. Immers, een maat 60 voor iemand van 178-180 cm (56 + 2 maten), lijkt mij nog erger dan die 52 die jij hebt. Ik heb eens een kennis geweten van pakweg 185 cm met een maat 62 ongeveer. Dat was echt wel groot voor hem. Drop was quasi onbestaande.
                                  Ik bedoel dat je kan kiezen tussen twee tot drie maten, soms tot vier maten misschien, maar die vierde eerder naar onderen toe dan. Maar, da's geen vaste theorie, exacte wetenschap ofzo hé, da's gewoon een logische redenering. Heb je een binnenbeenlengte aangewezen voor een 54, dan kies je voor een 54, simpel. Wil je een wat sportievere diepere zithouding en looks: 52 met een langere stuurpen. Wil je wat comfort: 56 met wat kortere stuurpen. Maar dan nog, veel hangt ook nog af van de geometrie van een bepaald frame, soort stuur, stand stuur, stand remgrepen, zadel setback,... . Nog eens, 't is geen exacte wetenschap.

Comment

• Jakkel, wat deed jij in Drenthe?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Last edited by nickotje; 13/07/2014, 12:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      Jakkel, wat deed jij in Drenthe?
                                      Dat zie je toch?

Comment

• Weer een verhaal dat van één kant komt.
                                        En dat ze hem uitmaken moet je niet op letten......
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat zie je toch?

Ga je daar ook al ambras maken?

Comment

Working...
                                          X