Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    In totaal 13246km en 116415hm zoals gezegd.
    Ah zo, ik had het anders begrepen.
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Heb verleden jaar een Litespeed Vortex gekocht en daarop tot mijn eigen verbazing 8008km gefietst in de zomermaanden.
    De rest met de verschillende MTB's voor een totaal van 13246km en 116875 hoogtemeters.
    Na een slechte start (niersteen half januari) toch nog een super jaar, mede door de Vortex nog heel veel mooie kilometers gefietst.

Comment

• Maakt niet uit, maar ik wilde het maar even rechtzetten. Subiet denken ze hier nog dat ik veel fiets

Comment

• Ikke 14650 km waarvan ong. 1/4 à 1/5 op de mtb schat ik.

Heb gisteren toegeslagen in de solden : een Cervélo S3 frame (nieuw) gekocht met liefst 40% korting

Nog niet beslist welke groep ik ga kiezen : Dura ace of toch SRAM Red. Crankstel wordt wel een Rotor met wattagemeting (power2max).

Comment

• Waarom geen campa? Ik wil niets anders.

Comment

• Omdat ik vsch wielsets heb met een Shimano body (waarop dus ook SRAM past) en omdat ik geen Campafan ben.

Comment

• Ik ben een campafan op koersgebied. Nu, de nieuwe koersfiets gaat SRAM hebben, en ik heb hier twee wielsets met campa body liggen die ik graag verder zou gebruiken in de Cannondale. Da's nu wel snel gewisseld die body's, maar toch.
              De SRAM groep, de Red zeker, ziet er wel een pak beter uit dan de Dura Ace, vind ik toch. En de groep zou ook lichter zijn. Moest ik moeten kiezen tussen die twee, ik ging ongetwijfeld voor de SRAM.

Comment

• Waarom heb je de nieuwe ook niet met campa genomen? Dat spaarde je toch een hoop gepruts met andere body's?

Comment

• Je hoeft eigenlijk niet met die body's te prutsen : ik kan bvb gerust een Campagroep laten monteren, maar met een Shimano cassette en ketting (en desnoods kettingbladen maar dat zal niet nodig zijn), maar zoals gezegd ben ik geen Campafan, misschien omdat ik al 25 jaar Shimano gewoon ben.

Comment

• Cannondale monteert geen campa meer op z'n modellen. Dus ik moet wel voor een ander merk gaan, 't is SRAM of Shimano. Van SRAM hoor ik veel goede commentaar, groep ziet er goed uit, een SS EVO met SRAM is de goedkoopste van alle EVO's en het zou ook nog eens de lichtste groep zijn.

Eneuh... liever rap twee body'kes wisselen dan te gaan 'prutsen' met twee groepen door elkaar hoor.

Comment

• Campa heb ik zelf nog niet mee gereden, maar ik ben wel heel tevreden van SRAM op de MTB. SRAM Red is idd een lichte groep, zeker in combinatie met de BB30. Als ik effectief een nieuw frame krijg, komt een een SRAM Force groep op met een BB30 crank, waarmee je al onder het gewicht van Dura ace duikt, wat een stuk duurder is. Verschil tussen Red en Force is niet zo groot. Ik geef dan wel mijn triple op, maar voor 350 gram gewichtswinst is dat geen probleem. Die hele kleine versnelling heb ik vorig jaar alleen op de Col de Haussire gebruikt. Een 34-28 is maar een heel klein beetje zwaarder. Ik ga alleen die 39 missen, 34 is direct wel heel klein om van de 'grote' plateau af te komen.
                      Alhoewel 53-39 is ook 14 tanden verschil, 50-34 zijn er 16...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Eneuh... liever rap twee body'kes wisselen dan te gaan 'prutsen' met twee groepen door elkaar hoor.
                        Andere ketting en cassette is geenszins prutsen hoor, hoeveel zijn er niet die bvb KMC kettingen monteren ? KMC heeft bij mijn weten ook geen eigen groep. En wat met kettingbladen van TA, Stronglight, en noem maar op ?

Nee, kettingen en cassettes zijn echt wel compatibel, zeker tussen Shimano en SRAM. Mijn fietsenmaker raadt zelfs aan om op een SRAMgroep Shimanokettingen te gebruiken omdat die beter zijn.

Op mijn tijdritfiets zit SRAM Red, maar intussen met Shimano Cassette en ketting, en dat werkt prima. Ik wisselde trouwens geregeld tussen wielen met de SRAM cassette en met Shimano cassette toen er nog een SRAM ketting op lag : geen enkel verschil qua schakelen

Comment

• Die SRAM S30 wielen vind ik ook wel geslaagd(dit zouden praktisch ZIPP wielen zijn ?) of FFWD met grijze decals..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Campa heb ik zelf nog niet mee gereden, maar ik ben wel heel tevreden van SRAM op de MTB. SRAM Red is idd een lichte groep, zeker in combinatie met de BB30. Als ik effectief een nieuw frame krijg, komt een een SRAM Force groep op met een BB30 crank, waarmee je al onder het gewicht van Dura ace duikt, wat een stuk duurder is. Verschil tussen Red en Force is niet zo groot. Ik geef dan wel mijn triple op, maar voor 350 gram gewichtswinst is dat geen probleem. Die hele kleine versnelling heb ik vorig jaar alleen op de Col de Haussire gebruikt. Een 34-28 is maar een heel klein beetje zwaarder. Ik ga alleen die 39 missen, 34 is direct wel heel klein om van de 'grote' plateau af te komen.
                            Alhoewel 53-39 is ook 14 tanden verschil, 50-34 zijn er 16...
                            Klopt van die SRAM Force. Met een compact crank ga je die triple niet missen hoor. Ik wil niks anders meer. Van 't jaar nog stikkapot gezeten boven op de Col de Sarenne en met een 34-26 ging dat voor mij nog net (en ik ben echt geen goed klimmer hoor), een 34-28 moet normaal voor elk redelijk geoefende fietser toch voldoende zijn om zich over de meeste cols te hijsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Andere ketting en cassette is geenszins prutsen hoor, hoeveel zijn er niet die bvb KMC kettingen monteren ? KMC heeft bij mijn weten ook geen eigen groep. En wat met kettingbladen van TA, Stronglight, en noem maar op ?

Nee, kettingen en cassettes zijn echt wel compatibel, zeker tussen Shimano en SRAM. Mijn fietsenmaker raadt zelfs aan om op een SRAMgroep Shimanokettingen te gebruiken omdat die beter zijn.

Op mijn tijdritfiets zit SRAM Red, maar intussen met Shimano Cassette en ketting, en dat werkt prima. Ik wisselde trouwens geregeld tussen wielen met de SRAM cassette en met Shimano cassette toen er nog een SRAM ketting op lag : geen enkel verschil qua schakelen
                              Ik heb het niet over kettingen en voorste tandwielen. Tuurlijk zijn die dingen compatibel, de meeste merken zijn aftermarket dingen, als dat niet past op de drie grote spelers op de markt, dan hebben die merken wel problemen. Ik heb ook al met een KMC ketting gereden op campa, alhoewel ik het niet meer zou moeten, ik vond dat maar rommel. Maar als je bijvoorbeeld een volledige campa groep (dus ook de shifters) combineert met een shimano cassette, dat gaat, maar da's niet perfect af te stellen. Bij campa zit je bij de 10-speed cassettes bijvoorbeeld met een andere spacer tussen de 6de en 7de kroon. De schakelwegen van de shifter zijn hier aan aangepast. SRAM en Shimano zullen onderling veel beter te combineren zijn. SRAM is gebaseerd op Shimano. Ze hebben alvast hun body gemeen, dat zegt al veel. En SRAM cassettes (zeker bij de MTB's) worden dikwijls gecombineerd met een volledig Shimano gemonteerde fiets. Maar campa en shimano, het is niet het perfecte huwelijk hoor, nooit geweest trouwens. In dat geval kan je beter van body wisselen.

Comment

Die SRAM S30 wielen vind ik ook wel geslaagd(dit zouden praktisch ZIPP wielen zijn ?) of FFWD met grijze decals..
                                Zal niks mis mee zijn denk ik. Wel niet vergeten de flashy rood geanodiseerde naafkapjes te wijzigen in een 'saai grijs' exemplaartje hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Cannondale monteert geen campa meer op z'n modellen. Dus ik moet wel voor een ander merk gaan, 't is SRAM of Shimano. Van SRAM hoor ik veel goede commentaar, groep ziet er goed uit, een SS EVO met SRAM is de goedkoopste van alle EVO's en het zou ook nog eens de lichtste groep zijn.

Allemaal zorgen die je niet hebt als je je fiets 'a la carte' laat opbouwen, maar dat is niet altijd mogelijk natuurlijk.
                                  Zijn de cannondale frames nu eigenlijk al apart te verkrijgen?

Comment

• Doe mij de Gold versie maar , valt veel minder op, en keramische lagers inbegrepen, net als de titanium snelspanners :

Comment

Allemaal zorgen die je niet hebt als je je fiets 'a la carte' laat opbouwen, maar dat is niet altijd mogelijk natuurlijk.
                                      Je hebt gelijk hoor. Maar, moest ik het frame los kunnen kopen (ik weet niet of het kan), dan vrees ik dat ik evenveel zal betalen als de volledige fiets. Tsja, dan hoef je niet lang na te denken hé.

Comment

Doe mij de Gold versie maar , valt veel minder op, en keramische lagers inbegrepen, net als de titanium snelspanners :

http://www.bike24.net/p219097.html
                                        Goudkleurige naafjes en deels gele spaakjes, heel discreet is het ook niet meteen natuurlijk. Nu, iedereen zijn mening natuurlijk. Wel heel mooie wielen!

Comment

Volledig akkoord, a la carte is ook een stuk leuker om te doen.
                                          Zo niet, ga je toch een en ander upgraden en zit je met een hoop spullen die je niet meer gebruikt.
                                          Cannondale frames zijn wel duur in losse aankoop, soms heb je voor de instapversie van een model meer waar voor je geld dan frame + groep, zoals in het geval van de Supersix EVO Sram.
                                          Het frame los kost al 3699 en een Sram Red groep kost snel 1200 euro. Dan krijg je bij de instapper aan 4699 al minstens 200 euro kado + de rest van de uitrusting, ook al is die niet veel soeps..

Comment

Working...
                                          X