Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenVolledig akkoord, a la carte is ook een stuk leuker om te doen.
Zo niet, ga je toch een en ander upgraden en zit je met een hoop spullen die je niet meer gebruikt.
Cannondale frames zijn wel duur in losse aankoop, soms heb je voor de instapversie van een model meer waar voor je geld dan frame + groep, zoals in het geval van de Supersix EVO Sram.
Het frame los kost al 3699 en een Sram Red groep kost snel 1200 euro. Dan krijg je bij de instapper aan 4699 al minstens 200 euro kado + de rest van de uitrusting, ook al is die niet veel soeps..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie gele spaken had ik nog niet op gelet...dus ze vallen niet zo hard op blijkbaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGoudkleurige naafjes en deels gele spaakjes, heel discreet is het ook niet meteen natuurlijk. Nu, iedereen zijn mening natuurlijk. Wel heel mooie wielen!Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAh, kost een los SS EVO frame zoveel? Dan heb ik wel een héél goede deal gedaan!
Als je een frame inlevert of een geaccidenteerd C'dale frame hebt, gaat er altijd een pak van die prijs af, maar als je een vergelijking wil maken, moet je de officiële prijs nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOp een witte achtergrond niet, tot je ze in de fiets ziet staan.
Die Fulcrum 1 waar ik nu op rij, zijn potverdorie beenhard. Ik weeg dan wel tussen de 85 en 90 kilo, maar die dingen geven niks of niks mee. Voor de winter ga ik voor de baanritten terug de DT swissen monteren, die zijn wat vergevingsgezinder.
Benieuwd hoe hard die Sram wielen zijn. Iets tussen de Fulcrum 1(2009) en de dtswiss 1450 zou perfect zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDat zijn de officiële prijzen he.
Als je een frame inlevert of een geaccidenteerd C'dale frame hebt, gaat er altijd een pak van die prijs af, maar als je een vergelijking wil maken, moet je de officiële prijs nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenLichtinval is hierin alles.
Die Fulcrum 1 waar ik nu op rij, zijn potverdorie beenhard. Ik weeg dan wel tussen de 85 en 90 kilo, maar die dingen geven niks of niks mee. Voor de winter ga ik voor de baanritten terug de DT swissen monteren, die zijn wat vergevingsgezinder.
Benieuwd hoe hard die Sram wielen zijn. Iets tussen de Fulcrum 1(2009) en de dtswiss 1450 zou perfect zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad. Enfin, de stelling dat je beter een complete fiets koopt dan een los frame wordt hiermee weeral eens sterk bevestigd.
Mijn Flash 29er kwam aan een officiële prijs van 4999 euro, maar wel zeer goed afgemonteerd met SRAM XO, ZTR-wielen, Carbon Lefty,... helemaal geen nood om iets te veranderen.
Bij Cervélo worden frames los verkocht in België. Wel opvallend dat de prijzen dit jaar gezakt zijn ! Een S2 kostte vorig jaar 2799 euro, nu 1999. Een R3 was ook 2799, nu 2499. De S3 kostte (want nu niet meer in de modellenrange) 4099 en ik heb er 2499 voor betaald...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenLichtinval is hierin alles.
Die Fulcrum 1 waar ik nu op rij, zijn potverdorie beenhard. Ik weeg dan wel tussen de 85 en 90 kilo, maar die dingen geven niks of niks mee. Voor de winter ga ik voor de baanritten terug de DT swissen monteren, die zijn wat vergevingsgezinder.
Benieuwd hoe hard die Sram wielen zijn. Iets tussen de Fulcrum 1(2009) en de dtswiss 1450 zou perfect zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZeker bij Cannondale !
Mijn Flash 29er kwam aan een officiële prijs van 4999 euro, maar wel zeer goed afgemonteerd met SRAM XO, ZTR-wielen, Carbon Lefty,... helemaal geen nood om iets te veranderen.
Bij Cervélo worden frames los verkocht in België. Wel opvallend dat de prijzen dit jaar gezakt zijn ! Een S2 kostte vorig jaar 2799 euro, nu 1999. Een R3 was ook 2799, nu 2499. De S3 kostte (want nu niet meer in de modellenrange) 4099 en ik heb er 2499 voor betaald...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad. Enfin, de stelling dat je beter een complete fiets koopt dan een los frame wordt hiermee weeral ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNiet elk merk gaat kunstmatig de prijs van hun frames zo hoog zetten omdat ze liever ganse fietsen slijten, zoals Cannondale dit al jaren doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDan beter een vrij klassieke wielset met 32 spaken, en uw banden misschien wat minder hard zetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja, maar als je voor elk soort weg een andere wielset moet hebben. Ik weet het niet hoor.
Maar het is wel zo dat als er nog een wielset bijkomt, die zeker niet zo super superbeenhard moet zijn als de fulcrums. Mogelijks vallen de Fulcrums ook beter mee in een volledig carbon frame zoals de Supersix. De Six13 geeft wat minder comfort dan de Supersix, kan dus nog wel meevallen. Effe afwachten maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDat is zeker ondoenbaar, akkoord daarmee.
Maar het is wel zo dat als er nog een wielset bijkomt, die zeker niet zo super superbeenhard moet zijn als de fulcrums. Mogelijks vallen de Fulcrums ook beter mee in een volledig carbon frame zoals de Supersix. De Six13 geeft wat minder comfort dan de Supersix, kan dus nog wel meevallen. Effe afwachten maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaar je hebt die chasserals toch ook nog, niet?
Die zijn er ook nog, maar zitten nu in de Speeder, om familie tochtjes mee te doen.Daar moet eigenlijk nog een een low end wielset voor komen, zodat ik de DT's continue met dunne bandjes kan beschikbaar houden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZijn geen chasserals. RR1450. en opnieuw gespaakt. Met nu dubbelwandige velgen, wat de chasserals niet hebben. Zijn ook geen 1450's meer, eerder 1540's
Die zijn er ook nog, maar zitten nu in de Speeder, om familie tochtjes mee te doen.Daar moet eigenlijk nog een een low end wielset voor komen, zodat ik de DT's continue met dunne bandjes kan beschikbaar houden..
Comment
-
Ik ga mezelf het volgende setje laten maken voor de koersfiets :
CK R45 Campa blauw cer. lagers
ZTR Notubes Alpha 340 24/28H
Sapim CXRay zilver
komt op zo'n 900€ excl invoerkosten en werk. Gewicht zo'n 1300g met campa body.
Zouden redelijk bombproof moeten zijn. Ik heb die CXrays ook op m'n Moots. En Chris King moet ik geen tekeningetje bij maken kwa betrouwbaarheid.
De enige vreemde eend voor mij zijn de ZTR Alphas. Ik heb wel een setje met ZTR Notube Olympic velgen op m'n Merlin en die zijn OK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoilà, probleem opgelost. Goedkope wieltjes in de speeder en de Dt's als tweede (zachtere) wielset voor de SS.
Comment
Comment