Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Goudkleurige naafjes en deels gele spaakjes, heel discreet is het ook niet meteen natuurlijk. Nu, iedereen zijn mening natuurlijk. Wel heel mooie wielen!
    Die gele spaken had ik nog niet op gelet...dus ze vallen niet zo hard op blijkbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Volledig akkoord, a la carte is ook een stuk leuker om te doen.
      Zo niet, ga je toch een en ander upgraden en zit je met een hoop spullen die je niet meer gebruikt.
      Cannondale frames zijn wel duur in losse aankoop, soms heb je voor de instapversie van een model meer waar voor je geld dan frame + groep, zoals in het geval van de Supersix EVO Sram.
      Het frame los kost al 3699 en een Sram Red groep kost snel 1200 euro. Dan krijg je bij de instapper aan 4699 al minstens 200 euro kado + de rest van de uitrusting, ook al is die niet veel soeps..
      Ah, kost een los SS EVO frame zoveel? Dan heb ik wel een héél goede deal gedaan!

Comment

Die gele spaken had ik nog niet op gelet...dus ze vallen niet zo hard op blijkbaar...
        Op een witte achtergrond niet, tot je ze in de fiets ziet staan.

Comment

Goudkleurige naafjes en deels gele spaakjes, heel discreet is het ook niet meteen natuurlijk. Nu, iedereen zijn mening natuurlijk. Wel heel mooie wielen!
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ah, kost een los SS EVO frame zoveel? Dan heb ik wel een héél goede deal gedaan!
          Dat zijn de officiële prijzen he.
          Als je een frame inlevert of een geaccidenteerd C'dale frame hebt, gaat er altijd een pak van die prijs af, maar als je een vergelijking wil maken, moet je de officiële prijs nemen.

Comment

Op een witte achtergrond niet, tot je ze in de fiets ziet staan.
            Lichtinval is hierin alles.

Die Fulcrum 1 waar ik nu op rij, zijn potverdorie beenhard. Ik weeg dan wel tussen de 85 en 90 kilo, maar die dingen geven niks of niks mee. Voor de winter ga ik voor de baanritten terug de DT swissen monteren, die zijn wat vergevingsgezinder.
            Benieuwd hoe hard die Sram wielen zijn. Iets tussen de Fulcrum 1(2009) en de dtswiss 1450 zou perfect zijn..

Comment

Dat zijn de officiële prijzen he.
              Als je een frame inlevert of een geaccidenteerd C'dale frame hebt, gaat er altijd een pak van die prijs af, maar als je een vergelijking wil maken, moet je de officiële prijs nemen.
              Inderdaad. Enfin, de stelling dat je beter een complete fiets koopt dan een los frame wordt hiermee weeral eens sterk bevestigd.

Comment

Die Fulcrum 1 waar ik nu op rij, zijn potverdorie beenhard. Ik weeg dan wel tussen de 85 en 90 kilo, maar die dingen geven niks of niks mee. Voor de winter ga ik voor de baanritten terug de DT swissen monteren, die zijn wat vergevingsgezinder.
                Benieuwd hoe hard die Sram wielen zijn. Iets tussen de Fulcrum 1(2009) en de dtswiss 1450 zou perfect zijn..
                Ik vrees dat die S30's ook vrij hard gaan zijn.

Comment

Inderdaad. Enfin, de stelling dat je beter een complete fiets koopt dan een los frame wordt hiermee weeral eens sterk bevestigd.
                  Zeker bij Cannondale !

Mijn Flash 29er kwam aan een officiële prijs van 4999 euro, maar wel zeer goed afgemonteerd met SRAM XO, ZTR-wielen, Carbon Lefty,... helemaal geen nood om iets te veranderen.

Bij Cervélo worden frames los verkocht in België. Wel opvallend dat de prijzen dit jaar gezakt zijn ! Een S2 kostte vorig jaar 2799 euro, nu 1999. Een R3 was ook 2799, nu 2499. De S3 kostte (want nu niet meer in de modellenrange) 4099 en ik heb er 2499 voor betaald...

Comment

Dan beter een vrij klassieke wielset met 32 spaken, en uw banden misschien wat minder hard zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Zeker bij Cannondale !

Mijn Flash 29er kwam aan een officiële prijs van 4999 euro, maar wel zeer goed afgemonteerd met SRAM XO, ZTR-wielen, Carbon Lefty,... helemaal geen nood om iets te veranderen.

Bij Cervélo worden frames los verkocht in België. Wel opvallend dat de prijzen dit jaar gezakt zijn ! Een S2 kostte vorig jaar 2799 euro, nu 1999. Een R3 was ook 2799, nu 2499. De S3 kostte (want nu niet meer in de modellenrange) 4099 en ik heb er 2499 voor betaald...
                      Marktaandeel gezakt??

Comment

Inderdaad. Enfin, de stelling dat je beter een complete fiets koopt dan een los frame wordt hiermee weeral ...
                        Niet elk merk gaat kunstmatig de prijs van hun frames zo hoog zetten omdat ze liever ganse fietsen slijten, zoals Cannondale dit al jaren doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Niet elk merk gaat kunstmatig de prijs van hun frames zo hoog zetten omdat ze liever ganse fietsen slijten, zoals Cannondale dit al jaren doet.
                          Da's waar, maar toch het merendeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Dan beter een vrij klassieke wielset met 32 spaken, en uw banden misschien wat minder hard zetten
                            Met de Dtswiss wielset vallen de schokken ook lichter uit. 28 spaken en minder hoge velg. De fulcrums zijn de editie met de bladed en brede spaken. Heel fijn als je op de pedalen gaat staan in bergop, veel minder fijn als je een stuk slechte weg moet doen of een kasseistrook overbotst..

Comment

• Tsja, maar als je voor elk soort weg een andere wielset moet hebben. Ik weet het niet hoor.

Comment

Tsja, maar als je voor elk soort weg een andere wielset moet hebben. Ik weet het niet hoor.
                                Dat is zeker ondoenbaar, akkoord daarmee.
                                Maar het is wel zo dat als er nog een wielset bijkomt, die zeker niet zo super superbeenhard moet zijn als de fulcrums. Mogelijks vallen de Fulcrums ook beter mee in een volledig carbon frame zoals de Supersix. De Six13 geeft wat minder comfort dan de Supersix, kan dus nog wel meevallen. Effe afwachten maar.

Comment

Dat is zeker ondoenbaar, akkoord daarmee.
                                  Maar het is wel zo dat als er nog een wielset bijkomt, die zeker niet zo super superbeenhard moet zijn als de fulcrums. Mogelijks vallen de Fulcrums ook beter mee in een volledig carbon frame zoals de Supersix. De Six13 geeft wat minder comfort dan de Supersix, kan dus nog wel meevallen. Effe afwachten maar.
                                  Maar je hebt die chasserals toch ook nog, niet?

Comment

Maar je hebt die chasserals toch ook nog, niet?
                                    Zijn geen chasserals. RR1450. en opnieuw gespaakt. Met nu dubbelwandige velgen, wat de chasserals niet hebben. Zijn ook geen 1450's meer, eerder 1540's
                                    Die zijn er ook nog, maar zitten nu in de Speeder, om familie tochtjes mee te doen.Daar moet eigenlijk nog een een low end wielset voor komen, zodat ik de DT's continue met dunne bandjes kan beschikbaar houden..

Comment

Zijn geen chasserals. RR1450. en opnieuw gespaakt. Met nu dubbelwandige velgen, wat de chasserals niet hebben. Zijn ook geen 1450's meer, eerder 1540's
                                      Die zijn er ook nog, maar zitten nu in de Speeder, om familie tochtjes mee te doen.Daar moet eigenlijk nog een een low end wielset voor komen, zodat ik de DT's continue met dunne bandjes kan beschikbaar houden..
                                      Voilà, probleem opgelost. Goedkope wieltjes in de speeder en de Dt's als tweede (zachtere) wielset voor de SS.

Comment

• Ik ga mezelf het volgende setje laten maken voor de koersfiets :

CK R45 Campa blauw cer. lagers
                                        ZTR Notubes Alpha 340 24/28H
                                        Sapim CXRay zilver

komt op zo'n 900€ excl invoerkosten en werk. Gewicht zo'n 1300g met campa body.

Zouden redelijk bombproof moeten zijn. Ik heb die CXrays ook op m'n Moots. En Chris King moet ik geen tekeningetje bij maken kwa betrouwbaarheid.
                                        De enige vreemde eend voor mij zijn de ZTR Alphas. Ik heb wel een setje met ZTR Notube Olympic velgen op m'n Merlin en die zijn OK.

Comment

Voilà, probleem opgelost. Goedkope wieltjes in de speeder en de Dt's als tweede (zachtere) wielset voor de SS.
                                          Ja, maar toch .....

Comment

Working...
                                          X