Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Veel garantiegevallen bij Cannondale. Blijkbaar velen die hun Cannondale in gort hebben gereden. Ik heb ook in m'n omgeving weet van carbon cannondales die stuk gereden zijn, vooral MTB frames dan (taurine en flash carbon). Daarom dat ik 'ook' zeg.
Dat is niet goed voor zo een topmerk. Crack'n dale loert weer om de hoek.
Al een geluk dat hun garantieafwikkeling meestal wel in orde is.
Crack'ndale.
Het voordeel is dat je een levenslange garantie hebt natuurlijk. Wel een magere troost als je door zo'n breuk een serieuze smakker met lichamelijk letsel zou maken.
Levenslang is 15 jaar als je geluk hebt. Nu, met het consumeergedrag van de gemiddelde fietser zal je wel niet zo lang met een frame rijden.
Als jij verongelukt door een framebreuk zullen er wel kleine lettertjes zijn die verhinderen dat je HEN daarvoor aansprakelijk kunt stellen.
Het voordeel is dat je een levenslange garantie hebt natuurlijk. Wel een magere troost als je door zo'n breuk een serieuze smakker met lichamelijk letsel zou maken.
Dat risico houdt mij nu tegen om nog met die fiets te rijden, ondanks dat ik er heel graag mee reed en mooie herinneringen aan heb : klimmetjes in Italië, een paar triathlons met een team, een hoop ardennenritjes. En ik heb er uiteindelijk maar 2,5 jaar plezier aan gehad..
Dat spelletje van altijd alles maar lichter maken, kon ook niet blijven duren natuurlijk. Ik heb er al meermaals kritiek op gegeven. Het moet érgens stoppen.
Het lijkt er idd wel op dat we steeds meer zullen consumeren. Frames die het een aantal jaar goed doen en na een zekere periode ondermaats scoren op vlak van stevigheid. Jammer. Voor mij alleszins een reden te meer om terug te keren naar aluminium, ook al zijn CAAD10- en Flash-frames nu ook niet bepaald zwaargewichten.
Dat spelletje van altijd alles maar lichter maken, kon ook niet blijven duren natuurlijk. Ik heb er al meermaals kritiek op gegeven. Het moet érgens stoppen.
Het lijkt er idd wel op dat we steeds meer zullen consumeren. Frames die het een aantal jaar goed doen en na een zekere periode ondermaats scoren op vlak van stevigheid. Jammer. Voor mij alleszins een reden te meer om terug te keren naar aluminium, ook al zijn CAAD10- en Flash-frames nu ook niet bepaald zwaargewichten.
Ik denk wel dat er erg lichte sterke (carbon) frames gemaakt kunnen worden, de technologie staat immers niet stil. Ik denk alleen dat frames dikwijls te snel in productie worden gebracht. De race naar het 'grammetjesgewin' is bikkelhard en research- en ontwikkelingskosten worden meer en meer tot een minimum gebracht.
Nu, dat Cannondale nog steeds een alu frame (CAAD10) met een topgroep aanbiedt (Dura Ace), zegt natuurlijk ook genoeg. Alu is nog steeds niet dood!
Frame heeft me toen omgerekend iets van een 1600 euro gekost. Reken maar uit hee de jaarlijkse kost.
En als het niet breekt rij ik daar binnen 10 jaar nog mee.
Dus duur, ik denk het niet.
Frame heeft me toen omgerekend iets van een 1600 euro gekost. Reken maar uit hee de jaarlijkse kost.
En als het niet breekt rij ik daar binnen 10 jaar nog mee.
Dus duur, ik denk het niet.
Alu frames kunnen ook lang mee gaan hoor. Ik heb mijn CAAD3 destijds 9 jaar lang serieus gebruikt. Frame was nog als nieuw na 9 jaar intensief gebruik. Titanium zal best wel zalig zijn, ik ben er niet onmiddellijk fan van, vooral op uiterlijk vlak dan. Ja sorry, ik hou van kleurrijke dingetjes en dikke buizen.
Frame heeft me toen omgerekend iets van een 1600 euro gekost. Reken maar uit hee de jaarlijkse kost.
En als het niet breekt rij ik daar binnen 10 jaar nog mee.
Dus duur, ik denk het niet.
Krijg je er ook levenslange garantie op ?
Kan zo'n frame deuken of plooien ?
Frame heeft me toen omgerekend iets van een 1600 euro gekost. Reken maar uit hee de jaarlijkse kost.
En als het niet breekt rij ik daar binnen 10 jaar nog mee.
Dus duur, ik denk het niet.
Airborne? Seven? Je pikt er nu allicht wel je goedkoopste uit. Een Merlin kost een veelvoud van dat bedrag.
Of heb je het over tweedehands?
M'n eerste litespeed was 1600 frame only.
Alles kan breken, maar sommige materialen breken sneller dan andere.
Het feit dat ik meerdere fietsen heb heeft in C niks met de zaak te maken.
Comment