Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenM'n eerste litespeed was 1600 frame only.
Alles kan breken, maar sommige materialen breken sneller dan andere.
Het feit dat ik meerdere fietsen heb heeft in C niks met de zaak te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Een maat van mij deed vroeger competitie en reed met een aantal titanium frames van Flanders (made in Russia, geloof ik). Destijds kostten die dingen ongeveer 1000-1200 € per frame. Hij koos voor dat merk omdat hij daardoor gesponsord werd en bijgevolg goedkoop aan die dingen kon geraken. Hij heeft drie titaniums gehad. Alledrie kapot gereden. OK, die kerel is wel een spurterstype, vrij geblokt, dus dan ontwikkel je natuurlijk wat kracht. En die frames zelf, waren niet de allerbeste natuurlijk, maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZeer zeker.
Een maat van mij deed vroeger competitie en reed met een aantal titanium frames van Flanders (made in Russia, geloof ik). Destijds kostten die dingen ongeveer 1000-1200 € per frame. Hij koos voor dat merk omdat hij daardoor gesponsord werd en bijgevolg goedkoop aan die dingen kon geraken. Hij heeft drie titaniums gehad. Alledrie kapot gereden. OK, die kerel is wel een spurterstype, vrij geblokt, dus dan ontwikkel je natuurlijk wat kracht. En die frames zelf, waren niet de allerbeste natuurlijk, maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk denk dat het bij titanium heel belangrijk is hoe het frame gemaakt wordt (kunde van de lasser, in welke omstandigheden ze lassen,...) als we 't over duurzaamheid hebben, en ook de kwaliteit van het titanium waarschijnlijk, de dikte en vorm van de buizen,... . Enfin, ik denk dat Adri daar wel meer van weet.
LINK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
't Zal zeker wel zijn voordelen hebben, maar ik ben er voorlopig niet gek van. Ik wil af en toe eens iets anders, en dan ben je met Titanium aan een dure wissel toe. Bovendien zijn deze frames op maat gemaakt, en de kans dat ik van zo'n 63cm frame af geraak op de 2ehandsmarkt, is bijzonder klein.
Maar intussen weet ik nog niets van m'n Crack'nDale..Volgens de vertegenwoordiger, loopt alles normaal, en bij weigering van garantie, had ik het al geweten. De afwikkeling en definitieve toekenning van een frame schijnt wat langer te duren, da's al. Maar zit er maar eens op te wachten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZo zie je maar, 1 fiets is soms geen fiets.
Maar als ik me goed herinner heb jij ook meerdere raspaardjes in je stal
Enfin, ik en geduld...
Comment
-
Het grootste nadeel van itanium zit in één zinnetje vervat zeker: "Omdat het zolang meegaat is het misschien niet de beste keuze voor mensen die beïnvloedbaar zijn door modegrillen."
"De Merlin XLM bijvoorbeeld weegt een karige 1300g in de maat 17.5”.
Hier hangt natuurlijk wel een heftig prijskaartje aan, reken alvast op
3000 tot 3500€ voor een superlicht Ti hardtail frame."
Holy sh*t, das zo'n 3 euro per gram.Dat neigt naar de prijs van een gram goeie groene bucht
Alé, lang geleden toch...
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet grootste nadeel van itanium zit in één zinnetje vervat zeker: "Omdat het zolang meegaat is het misschien niet de beste keuze voor mensen die beïnvloedbaar zijn door modegrillen."
"De Merlin XLM bijvoorbeeld weegt een karige 1300g in de maat 17.5”.
Hier hangt natuurlijk wel een heftig prijskaartje aan, reken alvast op
3000 tot 3500€ voor een superlicht Ti hardtail frame."
Holy sh*t, das zo'n 3 euro per gram.Dat neigt naar de prijs van een gram goeie groene bucht
Alé, lang geleden toch...
Comment
-
Dilemma, t'seizoen begint over enkele maanden (voor mij) en ik heb ene fiets, diene herlakte Koga. Ik heb nog nen kader(gescheurde Massi). Maar diene kader herstellen zou ongeveer 300-350 euro kosten. De kader kostte 1600-1700 euro.
Oké, puur financieel gezien is de keuze dan snel gemaakt maar de schade bevindt zich achter de bracket aan de achtervork. Een punt dat toch zwaar belast wordt en aangezien ik meer en meer spurter word, stel ik me de vraag of het wel verstandig is om die te laten herstellen. Stelt u voor dat diene breekt tijdens nen spurt
Comment
-
Ik zou die ook vervangen. De kans dat hij opnieuw scheurt na zo'n herstelling, zou ik toch relatief hoog inschatten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenDaar vreesde ik al voor...
Rustig uitkijken, eerst me es laten uitmeten dat ik niet de verkeerde koop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGij zijt toch gene al te grote hé?
Kzag dat het laatste bericht van jou was en dat het nen Six zou zijn
Spijtig dat de Headtube te lang isZoals bij de meesten. Ik moet met mijn stuur lager kunnen gaan, mijn Massi was even hoog en ik zat volledig beneden. Alléja met een neerwaartse stuurpen kan ik wat compenseren maar is de marge voor in de toekomst weg.
Spijtig want het is echt een prachtig frame
Comment
Comment