Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Krijg je er ook levenslange garantie op ?
    Kan zo'n frame deuken of plooien ?
    Ja, ja, nee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      M'n eerste litespeed was 1600 frame only.
      Alles kan breken, maar sommige materialen breken sneller dan andere.
      Het feit dat ik meerdere fietsen heb heeft in C niks met de zaak te maken.
      Procentueel breekt er meer alu en carbon dan titanium?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        En titanium kan blijkbaar ook breken...

http://www.google.be/search?hl=nl&q=...D4ua-wbmoIGtBw
        Zeer zeker.
        Een maat van mij deed vroeger competitie en reed met een aantal titanium frames van Flanders (made in Russia, geloof ik). Destijds kostten die dingen ongeveer 1000-1200 € per frame. Hij koos voor dat merk omdat hij daardoor gesponsord werd en bijgevolg goedkoop aan die dingen kon geraken. Hij heeft drie titaniums gehad. Alledrie kapot gereden. OK, die kerel is wel een spurterstype, vrij geblokt, dus dan ontwikkel je natuurlijk wat kracht. En die frames zelf, waren niet de allerbeste natuurlijk, maar toch.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Zeer zeker.
          Een maat van mij deed vroeger competitie en reed met een aantal titanium frames van Flanders (made in Russia, geloof ik). Destijds kostten die dingen ongeveer 1000-1200 € per frame. Hij koos voor dat merk omdat hij daardoor gesponsord werd en bijgevolg goedkoop aan die dingen kon geraken. Hij heeft drie titaniums gehad. Alledrie kapot gereden. OK, die kerel is wel een spurterstype, vrij geblokt, dus dan ontwikkel je natuurlijk wat kracht. En die frames zelf, waren niet de allerbeste natuurlijk, maar toch.
          Ik denk dat het bij titanium heel belangrijk is hoe het frame gemaakt wordt (kunde van de lasser, in welke omstandigheden ze lassen,...) als we 't over duurzaamheid hebben, en ook de kwaliteit van het titanium waarschijnlijk, de dikte en vorm van de buizen,... . Enfin, ik denk dat Adri daar wel meer van weet.

Comment

• Tja, als je ziet dat er tita frames zijn van meer dan 4000€ maar ook van 1000€ dan weet je zo dat het verschil ergens moet zitten. Dat zal met carbon frames niet anders zijn.

Comment

Ik denk dat het bij titanium heel belangrijk is hoe het frame gemaakt wordt (kunde van de lasser, in welke omstandigheden ze lassen,...) als we 't over duurzaamheid hebben, en ook de kwaliteit van het titanium waarschijnlijk, de dikte en vorm van de buizen,... . Enfin, ik denk dat Adri daar wel meer van weet.
              Ik heb daar zelfs een artikel over geschreven

LINK

Comment

Ik heb daar zelfs een artikel over geschreven

LINK
                HET befaamde pleidooi..
                't Zal zeker wel zijn voordelen hebben, maar ik ben er voorlopig niet gek van. Ik wil af en toe eens iets anders, en dan ben je met Titanium aan een dure wissel toe. Bovendien zijn deze frames op maat gemaakt, en de kans dat ik van zo'n 63cm frame af geraak op de 2ehandsmarkt, is bijzonder klein.

Maar intussen weet ik nog niets van m'n Crack'nDale..Volgens de vertegenwoordiger, loopt alles normaal, en bij weigering van garantie, had ik het al geweten. De afwikkeling en definitieve toekenning van een frame schijnt wat langer te duren, da's al. Maar zit er maar eens op te wachten

Comment

• Zo zie je maar, 1 fiets is soms geen fiets.
                  Maar als ik me goed herinner heb jij ook meerdere raspaardjes in je stal

Comment

Zo zie je maar, 1 fiets is soms geen fiets.
                    Maar als ik me goed herinner heb jij ook meerdere raspaardjes in je stal
                    Ik kan nog wel wat rondtrappen, maar het is niet fijn om in onzekerheid te wachten of je nu wel/niet onder garantie een nieuw frame krijgt, waar ik een nieuwe groep voor wil bestellen..
                    Enfin, ik en geduld...

Comment

• Het grootste nadeel van itanium zit in één zinnetje vervat zeker: "Omdat het zolang meegaat is het misschien niet de beste keuze voor mensen die beïnvloedbaar zijn door modegrillen."

"De Merlin XLM bijvoorbeeld weegt een karige 1300g in de maat 17.5”.
                      Hier hangt natuurlijk wel een heftig prijskaartje aan, reken alvast op
                      3000 tot 3500€ voor een superlicht Ti hardtail frame."

Holy sh*t, das zo'n 3 euro per gram. Dat neigt naar de prijs van een gram goeie groene bucht Alé, lang geleden toch...
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Het grootste nadeel van itanium zit in één zinnetje vervat zeker: "Omdat het zolang meegaat is het misschien niet de beste keuze voor mensen die beïnvloedbaar zijn door modegrillen."

"De Merlin XLM bijvoorbeeld weegt een karige 1300g in de maat 17.5”.
                        Hier hangt natuurlijk wel een heftig prijskaartje aan, reken alvast op
                        3000 tot 3500€ voor een superlicht Ti hardtail frame."

Holy sh*t, das zo'n 3 euro per gram. Dat neigt naar de prijs van een gram goeie groene bucht Alé, lang geleden toch...
                        Je kan elk duur frame verkopen wanneer je wil. Niet iedereen met een titanium frame is als Adri. En zo'n Merlin zal niet sneller in waarde zakken dan een andere fiets. Misschien in tegendeel.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ook waar natuurlijk.
                          't Is zoals met veel dingen. Je moet voor jezelf afwegen wat je wil, wat je ervoor over hebt en wat je ermee wil doen.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Er zijn denk ik carbon frames die een stuk meer per gram kosten.
                            Dat gezegd zijnde, mijn 2001 Vortex kostte nieuw ook ruim 4000€ frame only. En er zijn tita frames die nog een pak meer kosten .

Kijk maar eens bij Seven , Serotta of IF bvb.

Comment

• Dilemma, t'seizoen begint over enkele maanden (voor mij) en ik heb ene fiets, diene herlakte Koga. Ik heb nog nen kader(gescheurde Massi). Maar diene kader herstellen zou ongeveer 300-350 euro kosten. De kader kostte 1600-1700 euro.

Oké, puur financieel gezien is de keuze dan snel gemaakt maar de schade bevindt zich achter de bracket aan de achtervork. Een punt dat toch zwaar belast wordt en aangezien ik meer en meer spurter word, stel ik me de vraag of het wel verstandig is om die te laten herstellen. Stelt u voor dat diene breekt tijdens nen spurt

Comment

• Frame vervangen zou ik zeggen, het vertrouwen is toch weg

Comment

• Daar vreesde ik al voor...

Rustig uitkijken, eerst me es laten uitmeten dat ik niet de verkeerde koop.

Comment

• Ik zou die ook vervangen. De kans dat hij opnieuw scheurt na zo'n herstelling, zou ik toch relatief hoog inschatten.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                      Daar vreesde ik al voor...

Rustig uitkijken, eerst me es laten uitmeten dat ik niet de verkeerde koop.
                                      Gij zijt toch gene al te grote hé?

Comment

• Comment

Kwist het!

Kzag dat het laatste bericht van jou was en dat het nen Six zou zijn
                                          Spijtig dat de Headtube te lang is Zoals bij de meesten. Ik moet met mijn stuur lager kunnen gaan, mijn Massi was even hoog en ik zat volledig beneden. Alléja met een neerwaartse stuurpen kan ik wat compenseren maar is de marge voor in de toekomst weg.

Spijtig want het is echt een prachtig frame

Comment

Working...
                                          X