Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Prachtige klim hé! Die brug over 't spoor opknallen en dan begint het pas echt steil te worden, zeker na die haarspeldbocht is 't sterven tot boven. Nu, dat vind ik toch

Vandaag aan de lilse bergen een stukje gereden dat ik nog niet kende, mijne compagnon kende dat. Achter die parking aan de lilse bergen heb je daar allemaal heuveltjes kort achter mekaar liggen. Zalig om over te vlammen. Een beetje 'herentals achtig'.
    Enfin, 'k heb het nu wel gehad. Gisteren 118 en daarnet 65 met de MTB. Morgen rustdag.
    Leuk klimmetje idd.

Had hem ooit al gedaan maar wist het niet meer goed, tot aan die bocht, oh dat valt wel mee, daarna. Jawadde, tandje kleiner leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Leuk klimmetje idd.

Had hem ooit al gedaan maar wist het niet meer goed, tot aan die bocht, oh dat valt wel mee, daarna. Jawadde, tandje kleiner leggen.
      Als je daar nog eens in de buurt bent moet je ook eens het prinsenbos doen. Ook een steil klimmetje, wel iets minder zwaar dan 't grasbos. http://g.co/maps/twsd5

Comment

• nondedoemme cannondale, nog altijd geen bevestiging over het vervangingsframe, en dus ook geen concrete datum. 3 weken na aangifte, mocht er toch al wat meer geweten zijn.
        Garantie is wel leuk, maar het moet geen maanden duren he..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          nondedoemme cannondale, nog altijd geen bevestiging over het vervangingsframe, en dus ook geen concrete datum. 3 weken na aangifte, mocht er toch al wat meer geweten zijn.
          Garantie is wel leuk, maar het moet geen maanden duren he..
          Het zal immens druk zijn bij de garantie afdeling hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Het zal immens druk zijn bij de garantie afdeling hé.
            Dat zegt veel over hun produkten en hun klantgerichtheid. Ik heb er zo stilaan mijn bedenkingen bij, als je al 3 weken moet wachten op een officiële garantie toezegging...Misschien heb je daarom levenslange garantie, omdat de afwikkeling ervan zo lang duurt ?

Comment

Dat zegt veel over hun produkten en hun klantgerichtheid. Ik heb er zo stilaan mijn bedenkingen bij, als je al 3 weken moet wachten op een officiële garantie toezegging...Misschien heb je daarom levenslange garantie, omdat de afwikkeling ervan zo lang duurt ?
              De jaarwisseling en daarbijhorende verlof periodes zullen ook niet geholpen hebben vermoed ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                De jaarwisseling en daarbijhorende verlof periodes zullen ook niet geholpen hebben vermoed ik
                Dan hebben ze nog veel werk aan hun servicebeleid. Mag bij jullie de dienst op halve kracht draaien als er een paar mensen op verlof zijn ? Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke multinational achter dergelijk pruts excuus moet verschuilen, met alle respect voor je suggestie.
                EDIT : ze mogen potdorie van geluk spreken dat ik niet rechtstreeks mag bellen naar hen. Vermits ik dit weekend toch zowat heel Europa doorkruis, zou een tussenstop in Zwitserland perfect gekund hebben..
                Last edited by ; 20/01/2012, 16:05. Reden: grrr

Comment

• Ze zijn ook afhankelijk van de US, want die garantiedossiers zullen hier wel niet beslist worden vermoed ik.

Verlof, bij de overheid bvb sluiten ze tussen Kerst en Nieuw gewoon de deuren..

enne... Good Things Come To Those Who Wait..

Comment

Ze zijn ook afhankelijk van de US, want die garantiedossiers zullen hier wel niet beslist worden vermoed ik.

Verlof, bij de overheid bvb sluiten ze tussen Kerst en Nieuw gewoon de deuren..

enne... Good Things Come To Those Who Wait..
                    Voor de reputatie die ze zichzelf aanmeten, heeft het wachten lang genoeg geduurd. Maar goed, wachten is al wat er op zit..

Comment

• Gisterenmorgen eerste rit van dit jaar gereden met een maat. 1u45. Niet overdreven dus. Het was zes weken geleden dat ik nog gefietst had. Niet bepaald van mijn gewoonte.
                      Kort even last gehad van de knie. Een klein pijnscheutje en daarna niets meer. Ik denk niet dat ik er direct vollen bak zal moeten in vliegen. Echt geen zin om weer maanden (jaren?) te sukkelen. Nochtans hebben we niet snel gefietst, en het was langs de Schelde, dus zonder hellingen.
                      Ik zou deze week alleszins nog eens op de fiets willen kruipen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb gisteren 95km gereden met de Six13. Cosmetisch is dat frame niet meer ok, maar ik heb niets gemerkt van andere problemen met het frame dat moet vervangen worden.
                        Alleen is mijn Ultegra groep na 2 jaar zo versleten dat ik al chainsuck krijg, met een mooi verzorgde ketting. Ik heb gelukkig van het begin af met 3 kettingen gereden, die van gisteren is zowieso al voor de vuilbak.. Die 2 andere kettingen hebben er hopelijk minder last van. De ketting van gisteren was een KMC X10SL gold. Ik heb nog een dura-ace en een X10SL sliver in roulatie voor deze fiets.

Comment

• Gezien ik dit weekend in 8 europese landen passeerde, was een trip naar Hopmans er gemakkelijk bijgenomen. Sram Force Compact 175mm 11-28 groep meegenomen, in België staat de levertermijn daarvoor op week 13...Ik hoop net iets sneller een nieuw frame te krijgen. Gezien ik de opgegeven gewichten van fietsspullen nooit helemaal vertrouw, heb ik er gisterenavond eens de digitale weegschaal van de madam bijgenomen.
                          Dit zijn gewichten voor de Sram Force BB groep, die wordt aangekondigd met een gewicht van 2097 gram.

Crank Sram Force BB30 Compact : 617 gram
                          Lagers crank : 70 gram
                          Cassette(PG-1070) 11-28 : 241 gram
                          Rear derailleur : 174 gram
                          Frond derailleur : 88 gram
                          Ketting 114 schakels + slotje : 260 gram
                          Remhoeven : 284 gram
                          Dualcontrols + schakelkabel : 352 gram

Komt uit op een totaal van 2086 gram.
                          Maar, dan heb je nog het pakketje met de remkabels en de gaines voor de derailleur en remkabels. Ik zie deze bij andere groepen ook niet vermeld worden, maar die zijn dus wel goed voor een gewicht van 256 gram, onafgekort. Ook kabelstoppertjes vind je hier terug.

Dat maakt natuurlijk een totaal van 2345 gram en niet de voorgesteld 2097. Het aangekondigde gewicht klopt dan wel zonder deze kabels, maar wat voor een achterbakse praktijken zijn het om deze kabels en gaines niet mee te tellen in het gewicht van de groep !

Comment

Ik heb gisteren 95km gereden met de Six13. Cosmetisch is dat frame niet meer ok, maar ik heb niets gemerkt van andere problemen met het frame dat moet vervangen worden.
                            Alleen is mijn Ultegra groep na 2 jaar zo versleten dat ik al chainsuck krijg, met een mooi verzorgde ketting. Ik heb gelukkig van het begin af met 3 kettingen gereden, die van gisteren is zowieso al voor de vuilbak.. Die 2 andere kettingen hebben er hopelijk minder last van. De ketting van gisteren was een KMC X10SL gold. Ik heb nog een dura-ace en een X10SL sliver in roulatie voor deze fiets.
                            Ik rij met een ketting tot ze versleten is en vervang ze dan samen met de cassette. Van kettingbladen vervang ik enkel op de mtb het middenblad .
                            Op de weg is dat na zo'n 8000km, op de mtb 1500 a 2000km . Hoeveel langer rij jij met je 3 kettingen?

Comment

• In dit overzichtje van Dura Ace 7900 zie ik dit kabelpakket ook nergens terug ?

Comment

Ook kabelstoppertjes vind je hier terug.

Dat maakt natuurlijk een totaal van 2345 gram en niet de voorgesteld 2097. Het aangekondigde gewicht klopt dan wel zonder deze kabels, maar wat voor een achterbakse praktijken zijn het om deze kabels en gaines niet mee te tellen in het gewicht van de groep !
                                Ik wist niet dat jij zo'n weightwatcher waart

Het hangt er maar van af wat je weegt, zie bvb met de verende vorken. Die worden per merk verschillende gewogen. Lengte stuurbuis, type en volume van de olie, etc.. geven andere waarden.

Comment

Ik rij met een ketting tot ze versleten is en vervang ze dan samen met de cassette. Van kettingbladen vervang ik enkel op de mtb het middenblad .
                                  Op de weg is dat na zo'n 8000km, op de mtb 1500 a 2000km . Hoeveel langer rij jij met je 3 kettingen?
                                  Adri, Ik heb dat nog niet concreet met cijfers bijgehouden, het is mij vooral om het kuisgemak te doen. Ik ontvet de ketting helemaal, en laat ze dan drogen. Ik pak intussen een andere ketting zodat ik verder kan fietsen. Ik rij geen 8000km met een ketting, daar ben ik wel zeker van. Mits de andere ketting erop te leggen, kan ik met de Ultegra misschien ook nog wel wat voort.
                                  Ik ben ook wat zwaarder en spaar mijn fiets/ketting zeker niet.
                                  Op de MTB doe ik dan weer wat langer met een ketting, Rohloff kettingen in het bijzonder. Niet de lichtste, wel supersterk.

Comment

In dit overzichtje van Dura Ace 7900 zie ik dit kabelpakket ook nergens terug ?

http://autobus.cyclingnews.com/tech....e_7900_group09
                                    Veel hangt ook af van de lengte van je buitenkabels - verschillend van fiets tot fiets - dus het is heel moeilijk hier een echt gewicht op te kleven?
                                    Maar je hebt wel een punt, remmen of schakelen zonder kabels gaat niet, dus moeten ze op zijn minst aangeven "cable weight not included" of zo.
                                    Ik reken voor mijn fietsen altijd zo'n 250g voor de bekabeling.

Comment

Adri, Ik heb dat nog niet concreet met cijfers bijgehouden, het is mij vooral om het kuisgemak te doen. Ik ontvet de ketting helemaal, en laat ze dan drogen. Ik pak intussen een andere ketting zodat ik verder kan fietsen. Ik rij geen 8000km met een ketting, daar ben ik wel zeker van. Mits de andere ketting erop te leggen, kan ik met de Ultegra misschien ook nog wel wat voort.
                                      Ik ben ook wat zwaarder en spaar mijn fiets/ketting zeker niet.
                                      Op de MTB doe ik dan weer wat langer met een ketting, Rohloff kettingen in het bijzonder. Niet de lichtste, wel supersterk.
                                      ROhloff inderdaad, maar niet meer beschikbaar? Ik vet mijn kettingen niet in, moet ze dus ook niet ontvetten. Ik gebruik enkel wax-based smeermiddel.

Comment

ROhloff inderdaad, maar niet meer beschikbaar? Ik vet mijn kettingen niet in, moet ze dus ook niet ontvetten. Ik gebruik enkel wax-based smeermiddel.
                                        Awel, diene niet beschikbaar kom ik nu ook achter. Damn. Zo lang is het dus geleden dat ik mijn ketting en tandwielen op de mtb moest vervangen..maar het is nu wel ongeveer het moment..

Comment

• ik rij nu op de mtb de bestaande ketting/cassette verder aan gort.
                                          Vervang na de winter (winter, welke winter ?) Maar zoals je weet heb ik aparte mtb's voor winter en zomer, dus beetje een speciaal geval
                                          Jammer idd van Rohloff, was kwalitatief de beste ketting .

Comment

Working...
                                          X