Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
ik ga het wel in de gaten houden, ik heb immers maar 1 ketting nodig..
Comment
-
gisteren de koersfiets nog eens boven gehaald omdat ik geen mountainbike had die boswaardig was.
Vertrokken voor redelijk ritje en na 2 uur hoor ik een serieuse knal vanvoor. Spaak over en serieuze slag in het wiel. Even gekeken en maar begonnen om de rem los te draaien.
Bleek het wiel de binnenkant van de vork te raken
wiel eruit genomen, snelspanner eruit en voorzichtig gaan staan op het wiel tot het terug paste.
Toen zonder voorrem met een wiel dat serieus zwalpte maar terug naar huis afgedropen.
Ik moest de Maasberg en Slingerberg in Elsoo nog af, en waterval in Meersen. Even met de floepers gezeten, nat wegdek, enkel achterrem, kasseien op sommige plaatsen.... geen goede combinatie met koersbandjes
Comment
-
Eén gebroken spaak en zo zwalpen? Welke wielen heb je?
Toen de flens van mijn DT-wiel brak, had ik ineens twee spaken minder, en daarmee rondrijden, ging al bij al nog goed. Het wiel telt wel 32 spaken natuurlijk (DT 240 / DT RR 1.1).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenteken dat ik te vet sta vrees ik.
toch ook eens kijken voor nieuw wielsetje
lagers van achterwiel zijn omzeep (Easton EA90)
en papa heeft ons ingeschreven voor Climbing for life.
Comment
-
Easton Ea90
redelijk weinig spaken dus. 20 of 24, en radiaal gespaakt.
standaard van easton uit komen die goed gespaakt, maar ik heb deze occasie gekocht en er zaten al enkele 'niet-originele' spaken tussen...
Gebeurde op kasseien strook dus schokken genoeg.
Maar sta sowieso 5-6 kg te vet. Dringend werk van maken.
achterwiel heb 2 jaar geleden op 24h zolder 2-3 spaken uit gehad maar toen was er iets tussen gevlogen, wiel raakte de remmen toen ook, maar ik reed met mp3 speler en niet gehoord. Vond het wel raar dat mijn harslag toen ineens veel hoger ging en dat ik niet goed meer kon volgen, ideaal excuse om te wisselen
Van de wielen opzich ben ik heel tevreden, maar de lagersIk ga eens kijken of ik die niet zelf kan vervangen.
En ondertussen kijken naar een lichter setje voor de Galibier.
240s naven met notubes velgen lijkt me wel iets. Naven heb ik nog wel ergens liggen, enkel andere doppen kopen om ze om te bouwen van MTB naar Race.
Maar ik heb nog 7 maanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenEaston Ea90
redelijk weinig spaken dus. 20 of 24, en radiaal gespaakt.
standaard van easton uit komen die goed gespaakt, maar ik heb deze occasie gekocht en er zaten al enkele 'niet-originele' spaken tussen...
Gebeurde op kasseien strook dus schokken genoeg.
Maar sta sowieso 5-6 kg te vet. Dringend werk van maken.
achterwiel heb 2 jaar geleden op 24h zolder 2-3 spaken uit gehad maar toen was er iets tussen gevlogen, wiel raakte de remmen toen ook, maar ik reed met mp3 speler en niet gehoord. Vond het wel raar dat mijn harslag toen ineens veel hoger ging en dat ik niet goed meer kon volgen, ideaal excuse om te wisselen
Van de wielen opzich ben ik heel tevreden, maar de lagersIk ga eens kijken of ik die niet zelf kan vervangen.
En ondertussen kijken naar een lichter setje voor de Galibier.
240s naven met notubes velgen lijkt me wel iets. Naven heb ik nog wel ergens liggen, enkel andere doppen kopen om ze om te bouwen van MTB naar Race.
Maar ik heb nog 7 maanden
Trouwens net telefoon gehad, de SS EVO is binnen. Morgen gaan halen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Trouwens net telefoon gehad, de SS EVO is binnen. Morgen gaan halen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDat heeft ook efkes geduurd he, toch ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLevering was voorzien voor februari, kon zelfs maart worden. Fiets was reeds besteld op 5 oktober, maar wilde ik genieten van speciale voorwaarden dan duurde het langer. Vandaar dat ik dus bijna 4 maanden heb moeten wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk hoop dat je niet snel de garantie nodig hebt, ik heb intussen nog steeds niets gehoord..Morgen is dat 4, JAAAA, 4 weken....Goed dat ik nu(normaal gezien) eentje krijg, mijn goesting om er ooit nog enen te kopen, is volledig voorbij. Moest ik nu tenminste al iets weten van levering of zo, maar helemaal niets. Ik ben er niet over te spreken. Krijg dat maar eens voor met je enige fiets midden het seizoen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHangt ook van dealer tot dealer af denk ik. De ene zal er al wat meer achter zitten dan de andere. Anders zelf eens uw gal gaan spuwen bij de Benelux importeur in Oldenzaal (NL), over de kop van je dealer. Problemen met de afstelling van m'n Buell (moto) destijds was ongeveer 't zelfde. Twee jaar geleuter en geknoei bij de dealer, tot ik zelf naar de importeur (ook in NL) belde. De week erop was 'm perfect afgesteld.
Comment
-
Ik heb net eens gebeld met Oldenzaal : +31 541 589898
Daar word je dadelijk geblokkeerd omdat je geen dealer bent. Geloof me, ik heb aangedrongen, maar zij laten alleen dealers door naar de betrokken afdeling. En in Zwitserland is het hetzelfde verhaal(+ 41 61 487 93 80)
Comment
-
Het duurt idd wel lang nu. Heb ooit eens een nieuw frame bij Cannondale laten vervangen onder garantie omdat er bij levering een builtje in zat en er opgedroogd lakdruppels op waren. Ik heb toen een paar maand moeten wachten op dat nieuwe frame, maar dat was natuurlijk iets anders. Het frame zelf was even goed als een ander. Je zou idd toch verwachten dat ze een geval als dit zo snel mogelijk behandelen (eventueel met een voorlopige oplossing als het te lang duurt).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk heb net eens gebeld met Oldenzaal : +31 541 589898
Daar word je dadelijk geblokkeerd omdat je geen dealer bent. Geloof me, ik heb aangedrongen, maar zij laten alleen dealers door naar de betrokken afdeling. En in Zwitserland is het hetzelfde verhaal(+ 41 61 487 93 80)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenUw dealer laten bellen, terwijl je erbij staat?
Comment
Comment