Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Hoop dat het einde van de soap nabij is...

Daarnet m'n eerste ritje van het seizoen op de koersfiets. Der staat hier een ambetant windje, net ambetant genoeg om der es op te vloeken, niet ambetant genoeg om niet te gaan rijden.

Een 45,8 volgens m'n Samsung gps, 47,4 volgens m'n fietscomputerke. Is dat een normale afwijking voor de gps en/of de fietscomp?

Ik ga uit van 47,4
    Ik vrees dat je eerder de 45,8 moet geloven.
    Ik hoop dat de zeep binnenkort op is, ook de dealer doet dat.
    Het andere garantiegeval(niet van mij,wel zelfde dealer), een Scalpel, wordt pas einde mei vervangen, vanwege geen frames in stock..Einde mei, komaan zeg !
    Er komen meer en meer klachten over de garantie-afdeling, wordt ongetwijfeld vervolgd.

Comment

• vandaag men eerste ritje gedaan dit jaar, toch een goeie 70km kunnen rijden.

Comment

• En ik maar op mijn kin kloppen.

Dju, ik mis mijn fietske ...

Comment

• Vandaag 110 km's met de EVO. Fiets blijft me verbazen hoe die rijdt. Heel hard, bijzonder weinig flex in elke richting en heel scherp sturend. Sneller als de Colnago is 'm uiteindelijk niet, maar hij bolt wel totaal anders.

Comment

• Als de wielen lichter lopen is hij theoretisch sneller. Voor de rest zal een amateur daar niet veel verschil in voelen denk ik
            Nieuwe fietsen zijn vooral psychologisch sneller peins ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Als de wielen lichter lopen is hij theoretisch sneller. Voor de rest zal een amateur daar niet veel verschil in voelen denk ik
              Ik heb de wielen van de Colnago erin staan.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Da's waar.

Comment

Als de wielen lichter lopen is hij theoretisch sneller. Voor de rest zal een amateur daar niet veel verschil in voelen denk ik
                Heb je helemaal gelijk in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leo_leo_rex Bekijk Berichten
                  Heb je helemaal gelijk in
                  Maar bergop zou het wel eens iets kunnen schelen zo'n lichte fiets, zeker bij +10% toestanden enzomeer. Maar ja, één: wat ben je ermee als toerist? En twee: wanneer kom je die toestanden tegen?

Comment

• Eeuh, redelijk veel aan onze kant van de taalgrens hoor.
                    En naar het schijnt liggen er in de vloanders ook een paar molshopen met meer dan 20% hellingsgraad.
                    Kwaad kan het zeker niet, een lichtere fiets.

Deze vind ik prachtig, behalve de witte accenten aan zadelpen en stuurpen..weegt trouwens net geen 7kg

Comment

Eeuh, redelijk veel aan onze kant van de taalgrens hoor.
                      En naar het schijnt liggen er in de vloanders ook een paar molshopen met meer dan 20% hellingsgraad.
                      Kwaad kan het zeker niet, een lichtere fiets.
                      Dat catalogeer ik niet onder 'klimmen'. Da's veel te kort om te kunnen spreken van echt klimmen. Op die klimmen in de Ardennen kan ik nog met de betere asfaltjeanetten mee, da's meer op power naar boven rijden. In de Alpen moet je niet proberen om op power naar boven te rijden, en als je 't wel doet val je steendood na 2 km.
                      Ik kan het niet echt goed dat écht klimmen, in het hooggebergte behoor ik dan ook tot de sukkels van den hoop.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Deze vind ik prachtig, behalve de witte accenten aan zadelpen en stuurpen..weegt trouwens net geen 7kg

Tsja, geen pedalen en superlichte carbon wieltjes.

Comment

• Ik zal hem eens vragen wat da grapke gekost heeft Ik schat dik over de 7000€ ... da's dus 1000€/kg

Comment

• Mogen ze hier direct afleveren sé!

Comment

• iemand ervaring met Vittoria open Corsa EVO ?
                            Alles wordt zowat EVO genoemd tegenwoordig..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              iemand ervaring met Vittoria open Corsa EVO ?
                              Alles wordt zowat EVO genoemd tegenwoordig..
                              Dat staat cool hé.
                              Nee, geen ervaring mee. Ik rij altijd Michelin en nu op de 'EVO' ligt Schwalbe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Maar bergop zou het wel eens iets kunnen schelen zo'n lichte fiets, zeker bij +10% toestanden enzomeer. Maar ja, één: wat ben je ermee als toerist? En twee: wanneer kom je die toestanden tegen?

daar bijvoorbeeld.
                                ben daar ooit aan begonnen met menne koersfiets met dubbel crank.
                                niet uit gereden, na 70-80km terug gedraaid
                                nadien met de mtb gedaan.

prachtige rit
                                maar goede basis conditie is toch wel nodig

Comment

• Ondertussen staat er een Supersix 63cm Hi-Mod Exposed Carbon bij de fietsenmaker...Benieuwd..

Comment

• Fietsenmaker is er aan bezig.
                                    Het wordt een fiets ongeveer als onderstaande, alleen met Force ipv Red en wat betere onderdelen.
                                    Notubes velgen zijn nog steeds niet binnen. Voorlopig komen de DTSwiss wielen eronder. Die zijn sowieso ook wat lichter dan de Mavic wielen bij onderstaande.
                                    7 kilo wordt makkelijk nu. De Hi-Mod is sowieso wat lichter en de Exposed Carbon is maar een lichte verflaag.

Comment

• En wat heb je nu uiteindelijk uit eigen zak moeten betalen voor dat frame?

Comment

• Nice. ;-)

Sent from my HTC Radar.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          En wat heb je nu uiteindelijk uit eigen zak moeten betalen voor dat frame?
                                          Zoals afgesproken 320 euro. Ze hebben zich uitvoerig ge-excuseerd en ook de Hi-Mod upgrade is in dat kader. Het resultaat mag er zeker zijn, het is een hele mooie fiets die in de garage staat, maar de weg ernaartoe is verre van goeie reclame.
                                          Er blijven een heel pak garanties openstaan, en de vervanging van een Supersix Evo wordt momenteel opgevangen in modeljaar '13. Idd, je moet dus tot december wachten als je nu een probleem krijgt met de Evo.
                                          Ik verzin dit niet, dit is een concreet geval wat openstaat. Een Scalpel is eind mei tot dusver.

Voorlopig maak ik me er geen zorgen in, en ik zou dergelijk lange periode niet aanvaarden, dan moeten ze maar een uit de winkel halen. Maar het maakt mij wel een voorzichtigere rijder met het nieuwe frame.
                                          Akkoord, intussen rijd ik toch maar mooi met een Hi-Mod en de verandering van kleur is voor mij een uiterst goeie zaak.

Op 6,9 kilo staat hij nu, nog zonder Notubes. Die komen er binnenkort wel aan zeker ? De Vittoria Open Corsa zijn zeer moeilijk te monteren op de DTSwiss velgen.
                                          Morgen eens testen, maten instellen. Ik doe mijn best voor een foto.

Comment

Working...
                                          X