Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Meen je dat??

Echt extreem licht is het nu ook niet hé, enfin, voor een tita frame waarschijnlijk wel? Een EVO weegt nog een dikke 70 gr. minder, maar da's dan wel carbon natuurlijk...
    .. dan had hij beter een EVO gebruikt in z'n record-frame .. maar dan had ik het natuurlijk ook nooit opgemerkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Ik bedoel wel die fiets hee, 3.6kg voor een fiets is wel extreem licht in mijn boekje
      Ja ja, maar dat ligt niet aan dat frame hé. Bouw die fiets met bijvoorbeeld een EVO frame, en hij weegt 3,5 kg. "Blijkbaar kan je met titanium toch ook lichte fietsen maken"... op die quote doelde ik.

Comment

• Dan moet je wel de ultimate Evo frames nemen, de andere (met dikke laklaag) gaan ook richting 800gram in 56.

Comment

Ja ja, maar dat ligt niet aan dat frame hé. Bouw die fiets met bijvoorbeeld een EVO frame, en hij weegt 3,5 kg. "Blijkbaar kan je met titanium toch ook lichte fietsen maken"... op die quote doelde ik.
          De man die die ghisallo's laste heeft op m'n facebook pagina gereageerd. Met de ghisallo hebben ze wel de limieten van het materiaal opgezocht. Hij vergeleek het met snijden en lassen van een colablikje. Extreem dus.
          Wat ook nogmaals de mogelijkheden van carbon onderstreept. En volgens mij zitten we daar nog niet aan de limieten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Dan moet je wel de ultimate Evo frames nemen, de andere (met dikke laklaag) gaan ook richting 800gram in 56.
            Als je als doel stelt een ultra lichte fiets te bouwen is het inderdaad vrij vanzelfsprekend een ongelakte te nemen.
            Een gelakte EVO in maatje 63 weegt zelfs 913 gr. Wat een zwaar gedrocht!!

Comment

De man die die ghisallo's laste heeft op m'n facebook pagina gereageerd. Met de ghisallo hebben ze wel de limieten van het materiaal opgezocht. Hij vergeleek het met snijden en lassen van een colablikje. Extreem dus.
              Wat ook nogmaals de mogelijkheden van carbon onderstreept. En volgens mij zitten we daar nog niet aan de limieten.
              Zo is dat. Maar als ik bij de specificaties van dat Ghisallo frame ga kijken op de site van Litespeed, dan staat er letterlijk: "Geen gewichtslimiet voor berijder. Levenslange garantie". Ik veronderstel dat het dan toch tegen een stootje kan?? http://www.litespeed.nl/?page=ghisallo

Comment

• Bwah ... Als hij veel kost, zal hij wel goed zijn.

Sent from my HTC Radar.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je als doel stelt een ultra lichte fiets te bouwen is het inderdaad vrij vanzelfsprekend een ongelakte te nemen.
                  Een gelakte EVO in maatje 63 weegt zelfs 913 gr. Wat een zwaar gedrocht!!
                  Daar komt mijn Hi-Mod met minimale lak zelfs in de buurt, uiteraard ook een 63.

Dit frame weegt 1020 gram, maatje 63, met zadelpenklem, cage bolts en derrie bevestiging.
                  Deze heeft wel iets minder bestickering, maar zelfde lak.
                  Last edited by ; 06/03/2012, 11:17. Reden: Foto toegevoegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Daar komt mijn Hi-Mod met minimale lak zelfs in de buurt, uiteraard ook een 63.

Dit frame weegt 1020 gram, maatje 63, met zadelpenklem, cage bolts en derrie bevestiging.
                    Deze heeft wel iets minder bestickering, maar zelfde lak.
                    Dat kan best zijn. Een gelakte weegt ongeveer een 70 tot 100gr. meer dan een ongelakte, hangt af van het spuitwerk, de stickers, de maat en de lichte onderlinge verschillen in hoeveelheid materiaal in de productie. Je kan er vanuit gaan dat de gemiddelde EVO ongeveer een 200gr. minder weegt dan een SS Hi-Mod frame.

Comment

• Weet iemand waar je andere zeemvellen in je koersbroek kan laten steken?
                      Die ik nu heb voldoen niet echt om daar 6-7u mee rond te toeren Tis vooral de naad die voor veel last zorgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                        Weet iemand waar je andere zeemvellen in je koersbroek kan laten steken?
                        Die ik nu heb voldoen niet echt om daar 6-7u mee rond te toeren Tis vooral de naad die voor veel last zorgt.
                        eentje van Assos die 230€ kost kan ook helpen

Comment

• Ik moet de broeken van mijn ploeg dragen dusja

Comment

Ik moet de broeken van mijn ploeg dragen dusja
                            Heb hetzelfde probleem en rij al jaren met Assos.
                            Zo'n zeem innaaien is niet simpel. Je kan betet de zeem uit je club-broek verwijderen en die broek dan over een Assos of Castelli dragen.

Comment

• De beste manier om geen zeer zitvlak te krijgen op de fiets, is uw zitvlak te 'trainen'. Als ik bijvoorbeeld 3 weken m'n fiets niet aanraak en ik ga dan ineens 3 uur gaan rijden. Dan doet na afloop mijn zitvlak pijn. Tijdens een intensieve trainingsperiode kan ik elke dag 3 uur en meer op de fiets zitten zonder een greintje pijn. Alle hedendaagse kwaliteitsbroeken hebben tegenwoordig van die coolmax kussens enzomeer, da's bijna een zetel waar je inzit. Ik heb de tijd nog gekend met een letterlijk flinterdun zeemlapje onder uw gat, dat was nog wat anders.

Comment

Heb hetzelfde probleem en rij al jaren met Assos.
                                Zo'n zeem innaaien is niet simpel. Je kan betet de zeem uit je club-broek verwijderen en die broek dan over een Assos of Castelli dragen.
                                Dat is ook een idee

Comment

De beste manier om geen zeer zitvlak te krijgen op de fiets, is uw zitvlak te 'trainen'. Als ik bijvoorbeeld 3 weken m'n fiets niet aanraak en ik ga dan ineens 3 uur gaan rijden. Dan doet na afloop mijn zitvlak pijn. Tijdens een intensieve trainingsperiode kan ik elke dag 3 uur en meer op de fiets zitten zonder een greintje pijn. Alle hedendaagse kwaliteitsbroeken hebben tegenwoordig van die coolmax kussens enzomeer, da's bijna een zetel waar je inzit. Ik heb de tijd nog gekend met een letterlijk flinterdun zeemlapje onder uw gat, dat was nog wat anders.
                                  Ik ben het wel gewend om uren op de fiets te zitten maar ik merk dat ik veel meer last heb bij deze zeemvellen dan die van mijn vorige ploeg Ik ben terug een tijdje aan het trainen en de last blijft dusja En ik ben niet de enige die al last had ondervonden, nen ploegmaat heeft just dezelfde klachten

Het is niet echt het zitvlak maar de naad die het zeemvel aan de broek vast maakt, die maakt fameuze striemen aan de billen.
                                  Kga es horen bij een firma (ik kan nu effe niet op de naam komen) en daar heb ik van gehoord dat die de zeemvellen vervangen.

Comment

Ik ben het wel gewend om uren op de fiets te zitten maar ik merk dat ik veel meer last heb bij deze zeemvellen dan die van mijn vorige ploeg Ik ben terug een tijdje aan het trainen en de last blijft dusja En ik ben niet de enige die al last had ondervonden, nen ploegmaat heeft just dezelfde klachten

Het is niet echt het zitvlak maar de naad die het zeemvel aan de broek vast maakt, die maakt fameuze striemen aan de billen.
                                    Kga es horen bij een firma (ik kan nu effe niet op de naam komen) en daar heb ik van gehoord dat die de zeemvellen vervangen.
                                    Amai, bij welk brolmerk heeft uw ploeg dan haar broeken besteld seg.

Comment

Amai, bij welk brolmerk heeft uw ploeg dan haar broeken besteld seg.
                                      Kzal es moeten zien, ik ken het merk niet van buiten

Comment

• Een onderbroek met zeemvel dragen en daarboven een koersbroek zonder zeem.

Sent from my HTC Radar.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Comment

Working...
                                          X