Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Echt extreem licht is het nu ook niet hé, enfin, voor een tita frame waarschijnlijk wel? Een EVO weegt nog een dikke 70 gr. minder, maar da's dan wel carbon natuurlijk...
.. dan had hij beter een EVO gebruikt in z'n record-frame .. maar dan had ik het natuurlijk ook nooit opgemerkt
Ik bedoel wel die fiets hee, 3.6kg voor een fiets is wel extreem licht in mijn boekje
Ja ja, maar dat ligt niet aan dat frame hé. Bouw die fiets met bijvoorbeeld een EVO frame, en hij weegt 3,5 kg. "Blijkbaar kan je met titanium toch ook lichte fietsen maken"... op die quote doelde ik.
Ja ja, maar dat ligt niet aan dat frame hé. Bouw die fiets met bijvoorbeeld een EVO frame, en hij weegt 3,5 kg. "Blijkbaar kan je met titanium toch ook lichte fietsen maken"... op die quote doelde ik.
De man die die ghisallo's laste heeft op m'n facebook pagina gereageerd. Met de ghisallo hebben ze wel de limieten van het materiaal opgezocht. Hij vergeleek het met snijden en lassen van een colablikje. Extreem dus.
Wat ook nogmaals de mogelijkheden van carbon onderstreept. En volgens mij zitten we daar nog niet aan de limieten.
Dan moet je wel de ultimate Evo frames nemen, de andere (met dikke laklaag) gaan ook richting 800gram in 56.
Als je als doel stelt een ultra lichte fiets te bouwen is het inderdaad vrij vanzelfsprekend een ongelakte te nemen.
Een gelakte EVO in maatje 63 weegt zelfs 913 gr. Wat een zwaar gedrocht!!
De man die die ghisallo's laste heeft op m'n facebook pagina gereageerd. Met de ghisallo hebben ze wel de limieten van het materiaal opgezocht. Hij vergeleek het met snijden en lassen van een colablikje. Extreem dus.
Wat ook nogmaals de mogelijkheden van carbon onderstreept. En volgens mij zitten we daar nog niet aan de limieten.
Zo is dat. Maar als ik bij de specificaties van dat Ghisallo frame ga kijken op de site van Litespeed, dan staat er letterlijk: "Geen gewichtslimiet voor berijder. Levenslange garantie". Ik veronderstel dat het dan toch tegen een stootje kan?? http://www.litespeed.nl/?page=ghisallo
Als je als doel stelt een ultra lichte fiets te bouwen is het inderdaad vrij vanzelfsprekend een ongelakte te nemen.
Een gelakte EVO in maatje 63 weegt zelfs 913 gr. Wat een zwaar gedrocht!!
Daar komt mijn Hi-Mod met minimale lak zelfs in de buurt, uiteraard ook een 63.
Dit frame weegt 1020 gram, maatje 63, met zadelpenklem, cage bolts en derrie bevestiging.
Deze heeft wel iets minder bestickering, maar zelfde lak.
Last edited by ; 06/03/2012, 11:17.
Reden: Foto toegevoegd
Daar komt mijn Hi-Mod met minimale lak zelfs in de buurt, uiteraard ook een 63.
Dit frame weegt 1020 gram, maatje 63, met zadelpenklem, cage bolts en derrie bevestiging.
Deze heeft wel iets minder bestickering, maar zelfde lak.
Dat kan best zijn. Een gelakte weegt ongeveer een 70 tot 100gr. meer dan een ongelakte, hangt af van het spuitwerk, de stickers, de maat en de lichte onderlinge verschillen in hoeveelheid materiaal in de productie. Je kan er vanuit gaan dat de gemiddelde EVO ongeveer een 200gr. minder weegt dan een SS Hi-Mod frame.
Weet iemand waar je andere zeemvellen in je koersbroek kan laten steken?
Die ik nu heb voldoen niet echt om daar 6-7u mee rond te toeren Tis vooral de naad die voor veel last zorgt.
Weet iemand waar je andere zeemvellen in je koersbroek kan laten steken?
Die ik nu heb voldoen niet echt om daar 6-7u mee rond te toeren Tis vooral de naad die voor veel last zorgt.
Heb hetzelfde probleem en rij al jaren met Assos.
Zo'n zeem innaaien is niet simpel. Je kan betet de zeem uit je club-broek verwijderen en die broek dan over een Assos of Castelli dragen.
De beste manier om geen zeer zitvlak te krijgen op de fiets, is uw zitvlak te 'trainen'. Als ik bijvoorbeeld 3 weken m'n fiets niet aanraak en ik ga dan ineens 3 uur gaan rijden. Dan doet na afloop mijn zitvlak pijn. Tijdens een intensieve trainingsperiode kan ik elke dag 3 uur en meer op de fiets zitten zonder een greintje pijn. Alle hedendaagse kwaliteitsbroeken hebben tegenwoordig van die coolmax kussens enzomeer, da's bijna een zetel waar je inzit. Ik heb de tijd nog gekend met een letterlijk flinterdun zeemlapje onder uw gat, dat was nog wat anders.
Heb hetzelfde probleem en rij al jaren met Assos.
Zo'n zeem innaaien is niet simpel. Je kan betet de zeem uit je club-broek verwijderen en die broek dan over een Assos of Castelli dragen.
De beste manier om geen zeer zitvlak te krijgen op de fiets, is uw zitvlak te 'trainen'. Als ik bijvoorbeeld 3 weken m'n fiets niet aanraak en ik ga dan ineens 3 uur gaan rijden. Dan doet na afloop mijn zitvlak pijn. Tijdens een intensieve trainingsperiode kan ik elke dag 3 uur en meer op de fiets zitten zonder een greintje pijn. Alle hedendaagse kwaliteitsbroeken hebben tegenwoordig van die coolmax kussens enzomeer, da's bijna een zetel waar je inzit. Ik heb de tijd nog gekend met een letterlijk flinterdun zeemlapje onder uw gat, dat was nog wat anders.
Ik ben het wel gewend om uren op de fiets te zitten maar ik merk dat ik veel meer last heb bij deze zeemvellen dan die van mijn vorige ploeg Ik ben terug een tijdje aan het trainen en de last blijft dusja En ik ben niet de enige die al last had ondervonden, nen ploegmaat heeft just dezelfde klachten
Het is niet echt het zitvlak maar de naad die het zeemvel aan de broek vast maakt, die maakt fameuze striemen aan de billen.
Kga es horen bij een firma (ik kan nu effe niet op de naam komen) en daar heb ik van gehoord dat die de zeemvellen vervangen.
Ik ben het wel gewend om uren op de fiets te zitten maar ik merk dat ik veel meer last heb bij deze zeemvellen dan die van mijn vorige ploeg Ik ben terug een tijdje aan het trainen en de last blijft dusja En ik ben niet de enige die al last had ondervonden, nen ploegmaat heeft just dezelfde klachten
Het is niet echt het zitvlak maar de naad die het zeemvel aan de broek vast maakt, die maakt fameuze striemen aan de billen.
Kga es horen bij een firma (ik kan nu effe niet op de naam komen) en daar heb ik van gehoord dat die de zeemvellen vervangen.
Amai, bij welk brolmerk heeft uw ploeg dan haar broeken besteld seg.
Comment