Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Scheurtje in het frame waarschijnlijk.

:-)
    Van het transport dan.

Nee, ik denk dat ik die fiets nog al eens te koop heb zie staan, enkele maanden terug. Maar dan een andere adverteerder. Ik heb die toen een mail gestuurd. Dit was z'n antwoord:

Hallo,

De Cannondale is als nieuw, Ik kan verkopen voor 1200 euro geleverd aan uw locatie. Op dit moment ben ik gevestigd in Londen Verenigd Koninkrijk, met mijn echtscheiding. Ik verkoop wat ik me herinner van mijn huwelijk.
    Ik wacht op uw e-mail met uw volledige naam en adres, als je nog steeds geïnteresseerd

Hans Berg

Heel geloofwaardig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Met alle respect. Je rijdt met iets vrij uniek rond en ze zullen zeker super bollen. Maar zo'n notubes velgen zijn mijn inziens enkel geschikt voor pluimgewichtjes. Als ik daar mee doorstoemp ben ik vrij zeker dat die dingen redelijk snel gaan zwalpen. Die twee velgen alleen al wegen zo'n 120 gr. minder dan de twee velgen van een Zero. De Zero (en da's ook zo bij de duurdere Mavic velgen, de andere grote speler) heeft dan nog eens gewicht uitgespaard in z'n velg door een deel alu weg te frezen tussen de spaakogen. De notubes zijn gewoon conventioneel gevormd. Dat kan niet anders dan resulteren in een algemeen zwakke velg. Het gewicht van een alu velg zo ver reduceren, dat is op termijn om problemen vragen. Rijdersgewicht ligt ook op 86 kg, en dat zal zo wel zijn redenen hebben. De grote merken halen zelfs zo'n gewicht niet met hun top full carbon wielen met bijhorende alu of carbon/glasvezel spaken en ultra lichte naafjes.
      De wielen van Adri zijn nog wat lichter dan die van mij, ik heb bewust voor Sapim Race spaken gekozen, ronde solide spaken. De velgen geven geen krimp als ik doortrek, sprint of op groot verzet een heuvel opvlieg. Met Cx-Ray of andere superlichte spaken zou dat voor mijn 87 kilo idd niet goed komen.
      Een Dtswiss RRC1250 met carbon velg haalt 1250 gram, da's toch nog wat lichter.

Comment

• Eindelijk een Shimano/SRAM body voor de Racing Zero's na twee maanden wachten, en ik denk dat 'm haast van goud is.
        78 euro armer en 47gr. zwaarder dan de originele (alu) campa body.

Enfin, fietske al wat laten wennen aan z'n bergwieltjes tegen het verlof.
        Ook eens gewogen in deze configuratie. 6,8 kg op de personenweegschaal op 200 gr. nauwkeurig, kan dus evengoed 6,700...01 zijn of 6,899...99 kg zijn. Inclusief computer en twee drinkbushouders.

Comment

• Kami : voor de goede orde, de gewichten die ik opgaf zijn van de gehele wielen, zoals ze in de fiets gaan.
          Jakkel : wat wegen uw klimwieltjes all-in ?

Comment

Eindelijk een Shimano/SRAM body voor de Racing Zero's na twee maanden wachten, en ik denk dat 'm haast van goud is.
            78 euro armer en 47gr. zwaarder dan de originele (alu) campa body.

Enfin, fietske al wat laten wennen aan z'n bergwieltjes tegen het verlof.
            Ook eens gewogen in deze configuratie. 6,8 kg op de personenweegschaal op 200 gr. nauwkeurig, kan dus evengoed 6,700...01 zijn of 6,899...99 kg zijn. Inclusief computer en twee drinkbushouders.

In Evo uitvoering en maat54(?) vind ik dat nog een redelijk hoog gewicht. Dat weegt mijn HiMod, danwel met de Notubes wielen, in maat 63 ook. En da's dan nog Sram Force, behalve de cassette.
            Racing's zijn nu niet bepaald de lichtste wielen, zeker niet de editie met de verbrede spaken. De Racing 1 die ik heb, wegen dik 1600 gram.

Comment

Ik vind Alpe d'Huez zwaarder dan de Ventoux. Misschien door de hevigere variaties in klimpercentages. Vooral die eerste 2 km's zijn echt wel klote.
              Ben akkoord. Alleen tellen ze die 22 km klimmen van de Ventoux vanaf de marmeren streep in Bedoin. Terwijl het rijden door de wijngaarden nog niet echt klimmen is. Pas aan de bocht naar links, beginnen de percentjes op te lopen. Haal er die eerste kilometers af, en je hebt een aardige klim.
              Alpe is idd lastiger door de vele variaties in de percentages in de bochten. Dat los je makkelijk op door effe door te duwen in de binnenkant bocht, als dat lukt tenminste.
              Beklim je de Ventoux vanuit Malaucene, heb je ook veel variatie in percentages, voor mijn part lastiger dan Bedoin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Ben akkoord. Alleen tellen ze die 22 km klimmen van de Ventoux vanaf de marmeren streep in Bedoin. Terwijl het rijden door de wijngaarden nog niet echt klimmen is. Pas aan de bocht naar links, beginnen de percentjes op te lopen. Haal er die eerste kilometers af, en je hebt een aardige klim.
                Alpe is idd lastiger door de vele variaties in de percentages in de bochten. Dat los je makkelijk op door effe door te duwen in de binnenkant bocht, als dat lukt tenminste.
                Beklim je de Ventoux vanuit Malaucene, heb je ook veel variatie in percentages, voor mijn part lastiger dan Bedoin.
                Heb alleen nog maar vanuit Bedoin gedaan maar idd die eerste km lopen wel op maar zijn nog vlotjes te trappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Jakkel : wat wegen uw klimwieltjes all-in ?
                  Speciaal voor u gaan wegen.

Set Wielen rijklaar met banden, binnenbanden, snelspanners en cassette (PG 1070) ==> 2.456 gr.

Comment

In Evo uitvoering en maat54(?) vind ik dat nog een redelijk hoog gewicht. Dat weegt mijn HiMod, danwel met de Notubes wielen, in maat 63 ook. En da's dan nog Sram Force, behalve de cassette.
                    Racing's zijn nu niet bepaald de lichtste wielen, zeker niet de editie met de verbrede spaken. De Racing 1 die ik heb, wegen dik 1600 gram.
                    Je moet je niet altijd zo fixeren op dat EVO gedoe, da's maximaal 200 gr. lichter dan zo'n SS Hi-Mod. Iemand die een carbon stuurtje en/of een lichter zadel, cassette,... monteert op z'n SS HM, zit al heel snel op gelijke hoogte met een standaard afgemonteerde EVO.
                    Ik vind dat gewicht heel goed meevallen met een sterke set wielen erin en trappers inclusief. Zero's met SRAM body, zonder snelspanners ==> 1.514 gr./set.
                    Eneuh, 't kan ook zijn dat het 6,700001 kg is hé.

Enfin, eigenlijk interesseren die grammekes mij niet echt hoor. Maar 't is wel eens interessant als je die dingen in de hand hebt en er een weegschaaltje in de buurt staat, dan kan je 't er evengoed eens opgooien hé!

Comment

Ik neem op de Alpe het liefst de links draaiende haarspeldbochten hoor, dan rij je aan de buitenkant van de bocht, da's efkes iets minder steil.

Comment

Speciaal voor u gaan wegen.

Set Wielen rijklaar met banden, binnenbanden, snelspanners en cassette (PG 1070) ==> 2.456 gr.
                        Da's meer dan behoorlijk. Zijn die Ksyriums eigenlijk niet lichter dan? Of heb je die niet meer?

Comment

Da's meer dan behoorlijk. Zijn die Ksyriums eigenlijk niet lichter dan? Of heb je die niet meer?
                          Een beresterk alu setje heeft zo zijn weerslag op 't gewicht hé.

Ksyriums zijn verkocht. Ik heb wel nog de gewichten.

(Achterwiel Ksyrium Elite = 911gr.) - (Achterwiel Zero = 851gr.) = 60 gr.
                          (Voorwiel Ksyrium Elite = 719gr.) - (voorwiel Zero = 663 gr.) = 56gr.

Dus... de Ksyriums zouden een duizelingwekkende 116 gr. meer wegen. Of rijklaar 2.456gr. + 116gr. = 2.572gr.

Fok seg, dat lijkt hier wel een wiskundeles.

Comment

Een beresterk alu setje heeft zo zijn weerslag op 't gewicht hé.

Ksyriums zijn verkocht. Ik heb wel nog de gewichten.

(Achterwiel Ksyrium Elite = 911gr.) - (Achterwiel Zero = 851gr.) = 60 gr.
                            (Voorwiel Ksyrium Elite = 719gr.) - (voorwiel Zero = 663 gr.) = 56gr.

Dus... de Ksyriums zouden een duizelingwekkende 116 gr. meer wegen. Of rijklaar 2.456gr. + 116gr. = 2.572gr.

Fok seg, dat lijkt hier wel een wiskundeles.
                            Ah, mijn wielen zijn 200g lichter . Jouw Frame is 350g lichter dan het mijne.. Het maakt allemaal niet zo veel uit.

Comment

Ah, mijn wielen zijn 200g lichter . Jouw Frame is 350g lichter dan het mijne.. Het maakt allemaal niet zo veel uit.
                              Tuurlijk niet!

Comment

• ik heb ook nog nieuwe wielen nodig voor aan CFL mee te doen.
                                Mijn Eastons EA90 zijn naar de filisteinen

Comment

Gewichtsbesparing op wielen is het belangrijkste.
                                  Mijn fiets weegt nu exact 6810 gram. Daar is nog heel wat af te krijgen, maar dat hoeft echt niet meer. Ik zoek nog een hoog wiel om achteraan te zetten, daar heeft dit het meest effect zonder negatieve impact door de wind. En een HollowgramSL. Zal eerst zien wat er nog overblijft na de vakantie.
                                  Net het hengelgerief een update gegeven nu de kids het volledig zien zitten... Dus effe sparen. Als er iemand een hoog wiel op overschot liggen heeft, clincher versie van de zipp 303 of 404, Sram S60, Corima, DTswiss,.. laat maar weten

Comment

Gewichtsbesparing op wielen is het belangrijkste.
                                    Mijn fiets weegt nu exact 6810 gram. Daar is nog heel wat af te krijgen, maar dat hoeft echt niet meer. Ik zoek nog een hoog wiel om achteraan te zetten, daar heeft dit het meest effect zonder negatieve impact door de wind. En een HollowgramSL. Zal eerst zien wat er nog overblijft na de vakantie.
                                    Net het hengelgerief een update gegeven nu de kids het volledig zien zitten... Dus effe sparen. Als er iemand een hoog wiel op overschot liggen heeft, clincher versie van de zipp 303 of 404, Sram S60, Corima, DTswiss,.. laat maar weten
                                    En wat denk je dat die iets lichtere wielen in uw geval in de praktijk verschil gaan geven? Ben je competitierenner waarbij in de massaspurt die paar mm belangrijk kunnen zijn? Moet je na elke bocht volop accelereren om bij het peloton te blijven? Mijn cosmics wegen precies 300 gr. meer dan de zero's. Er zal een miniem verschil zijn in acceleratie, 't is logisch, ze wegen meer. Ik voel het alleszins niet. Maar de gemiddelde wielertoerist heeft meer baat bij een wiel dat eens dat het bolt, dat het blijft bollen. En een 'zware' cosmic bolt minstens zo goed als een zero. Mijn gemiddelde snelheden na trainingen zijn bij beide sets net hetzelfde. Ik moet zelfs bekennen dat die zware cosmics mij meer rijplezier bezorgen dan de zero's, dat zoevend geluid alleen al. De reden waarom ik die zero's nu monteer om naar de bergen te gaan is omdat ik ze simpelweg nog liggen heb. Had ik geen zero's, dan was 't met de cosmics de bergen in. Die 300gr. extra, ik kan er echt wel mee leven hoor. De aard van drank en spijzen ervoor is veel erger dan 300 gr extra.

Comment

• Een eigenzinnige visie maar hij heeft meestal wel gelijk : http://davesbikeblog.squarespace.com...ht-weenie.html

Comment

Een eigenzinnige visie maar hij heeft meestal wel gelijk : http://davesbikeblog.squarespace.com...ht-weenie.html

Dit is echt wel een zalig citaat:
                                        Weight Weenieism is not a disease, there is no 12 step cure; it is a more like a religious or political belief. It is relatively harmless, although it can cause financial hardship, leading to marital stress.

And remember this: Blingy equipment that weighs less than an anorexic butterfly is no substitute for miles in your legs

Comment

• Hij heeft een speciale visie op de dingen maar ik lees zijn blog graag.

Comment

Working...
                                          X