Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Nice. Ik ben ooit met de MTB op 1u10 (of ietsje meer) van helemaal beneden tot aan de aankomst gereden. En in dat minder steile gedeelte dan nog serieus last gehad van mijn knie. Ik heb daar trouwens eens een foto van gepost. Ik was 16 jaar of zo en ook wel een stuk lichter dan nu.
    Heel komieke dag trouwens. Op heel de beklimming heeft er mij toen maar eentje ingehaald. Blijkbaar reed het daar vol gewone wielertoeristen. In principe moesten echt goeie wielertoeristen mij toch kunnen inhalen hebben.
    Er heeft mij op die twee weken (toch ne col of 15 beklommen) welgeteld twee man voorbij gestoken bergop. En da's gewoon omdat er simpelweg zoveel plat volk rondbolt.

Op die Alpe d'Huez rijdt dus iedereen naar boven hé, daar zie je wat hoor. Dikke hollandse wijven op een trekkingfiets, klein mannen op een MTB, bompa op z'n stalen ros,... . Ik heb ook eens na een heel lange offroad afdaling met de MTB terug naar boven gereden langs de geasfalteerde weg van Alpe d'Huez. En dat ging tegen alle verwachtingen eigenlijk heel vlot. Ook al weegt dat ding een dikke 11 kg en met 2.0 banden met 2 en 1.8 bar druk in. Constant tussen de 10 en 13 per uur.

Comment

• Dat zijn knappe tijden
      En die uitzichten, manmanman, daar staat ge toch elke dag op met de glimlach als je daar woont

Vandaag nog eens achter den auto getraind, conclusie: Kheb nen 54 nodig
      49,6 gem over 70km, bijna constant op de 53-11 dusja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Er heeft mij op die twee weken (toch ne col of 15 beklommen) welgeteld twee man voorbij gestoken bergop. En da's gewoon omdat er simpelweg zoveel plat volk rondbolt.

Op die Alpe d'Huez rijdt dus iedereen naar boven hé, daar zie je wat hoor. Dikke hollandse wijven op een trekkingfiets, klein mannen op een MTB, bompa op z'n stalen ros,... . Ik heb ook eens na een heel lange offroad afdaling met de MTB terug naar boven gereden langs de geasfalteerde weg van Alpe d'Huez. En dat ging tegen alle verwachtingen eigenlijk heel vlot. Ook al weegt dat ding een dikke 11 kg en met 2.0 banden met 2 en 1.8 bar druk in. Constant tussen de 10 en 13 per uur.

Daar rijdt idd vanalles rond, maar ik had gewoon verwacht dat er mee echt getrainde mannen zouden zijn.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
          Dat zijn knappe tijden
          En die uitzichten, manmanman, daar staat ge toch elke dag op met de glimlach als je daar woont

Dat Wiggins maar oppast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Dat Wiggins maar oppast.
            Hahaha, als ik met nen auto voor me mag rijden en hij zonder* kan het nog wel es lukken

*:Hij dient ook met een MTB te rijden voorzien van zwaar profielbanden op 1,5 bar

Comment

Daar rijdt idd vanalles rond, maar ik had gewoon verwacht dat er mee echt getrainde mannen zouden zijn.
              Dan moet je daar eens gaan rijden, de week voor de Marmotte : genoeg sterk volk aanwezig dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Dat zijn knappe tijden

Sterk, maar heb je dan niet genoeg aan 53-11 ? Aan 50 km/u duw ik namelijk een 50-13, pas richting 55 km/u gaat de ketting op de 12 bij mij. Aan hoge snelheid moet ik minstens 100 toeren kunnen draaien, anders voelt het voor mij te zwaar aan... Sprinten is bij de sterke mannen aan meer dan 60 km/u en die gebruiken dan toch ook een 53-11 ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Dan moet je daar eens gaan rijden, de week voor de Marmotte : genoeg sterk volk aanwezig dan
                  Zou daar nu zelf ook zo snel niet meer omhoog geraken, denk ik. 15 kg zwaarder (vooral spiermassa, maar toch) en normaal getraind. Anderzijds, in tijd was ik ook niet echt goed getraind, want ik zat toen al vier maand met een knieblessure. Was dus geen toeval dat ik in de laatste kilometers echt veel kniepijn had. Het was totaal niet aangewezen cols te gaan doen, maar wat doe je als fietser die een vakantie in de bergen gepland heeft? De pijn verbijten natuurlijk, zeker als je nog jong bent. Heb er ook helemaal geen spijt van. Het was rotslecht voor het herstel, maar wel leuk.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Sterk, maar heb je dan niet genoeg aan 53-11 ? Aan 50 km/u duw ik namelijk een 50-13, pas richting 55 km/u gaat de ketting op de 12 bij mij. Aan hoge snelheid moet ik minstens 100 toeren kunnen draaien, anders voelt het voor mij te zwaar aan... Sprinten is bij de sterke mannen aan meer dan 60 km/u en die gebruiken dan toch ook een 53-11 ??
                    Ik denk dat 'ie het niet al te serieus bedoelt. Als je de smileys erbij bemerkt... .

Comment

Zou daar nu zelf ook zo snel niet meer omhoog geraken, denk ik. 15 kg zwaarder (vooral spiermassa, maar toch) en normaal getraind. Anderzijds, in tijd was ik ook niet echt goed getraind, want ik zat toen al vier maand met een knieblessure. Was dus geen toeval dat ik in de laatste kilometers echt veel kniepijn had. Het was totaal niet aangewezen cols te gaan doen, maar wat doe je als fietser die een vakantie in de bergen gepland heeft? De pijn verbijten natuurlijk, zeker als je nog jong bent. Heb er ook helemaal geen spijt van. Het was rotslecht voor het herstel, maar wel leuk.
                      Lichaamsgewicht is vanaf 7 à 8% hellingen heel belangrijk wat klimsnelheid betreft. Heb ik dit jaar gemerkt.

Comment

Merci
                        Ik reed rond de 60-65 op de rechte stukken maar ik had moeite om op hoge snelheden veel omwentelingen te maken. Als ik bij die snelheid bv 53-13 trapte dan lukte dat zonder probleem, al reed ik eerst wel op de 11 en schakelde dan 2 tandjes lichter. Maar als de wagen iets versnelde (soms 2km/u) kon ik mijn trapfrequentie niet opvoeren en lag ik der dus af.
                        Daarmee dat ik meer op de 11 bleef.
                        Bij het rijden op de 11 was dat geen enkel probleem. Dan kon ik dat "opvangen".
                        Keerzijde van de medaille was dat ik dan niet meer hoger kon gaan in snelheid omdat ik al op mijnen 11 zat en daardoor bleef mijn hartslag te laag
                        Dermee dat ik eraan dacht om een 54 te steken.

Nu haal ik op training rond de 95rpm gem trapfrequentie terwijl dat vroeger 110-115rpm was.
                        Terug wat meer op souplesse trainen en hopen dat die terugkomt want de voorbije weken heb ik vooral op kracht getraind (+1 jaar uit competitie geweest door die knieën).
                        Al heb ik het gevoel dat ik meer iemand ben van het zwaardere verzet, alhoewel, vroeger trapte ik het kleinste van het hele peloton.
                        Nuja, nog enkele keren achter de auto gaan trainen, misschien kwam het ook doordat ik die snelheid niet meer gewend ben.
                        We zullen zien hoe alles evolueert, een 54 steken zou uiteindelijk geen slim idee zijn. Toch niet op mijn leeftijd, dan rij ik mijn eigen de lappenmand in.

Comment

Ik denk dat 'ie het niet al te serieus bedoelt. Als je de smileys erbij bemerkt... .
                          Kheb het effe serieus bedoeld maar eigenlijk heb ik met een 53 genoeg, zie mijn antwoord hieronder

Edit: Hierboven

Comment

• Daarnet bij Van Eyck een nieuwe SRAM Force cassette en ketting gaan halen. 55 euro voor de cassette en 29 voor de ketting.

Comment

Lichaamsgewicht is vanaf 7 à 8% hellingen heel belangrijk wat klimsnelheid betreft. Heb ik dit jaar gemerkt.
                              Damn, dan zal ik misschien best wat meer mijn best doen om nog wat kwijt te geraken de komende maand.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Damn, dan zal ik misschien best wat meer mijn best doen om nog wat kwijt te geraken de komende maand.
                                Hoe groot ben je en wat weeg je?

Comment

• 1m83 en 84kg.
                                  Valt op zich wel mee hoor.

Sinds ik met fietsen begonnen eind mei ben ik toch al ne kilo of 4-5 kwijt.
                                  Ik hoop tegen 1 september (Galibier) onder de 82 te zitten.
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

1m83 en 84kg.
                                    Valt op zich wel mee hoor.

Sinds ik met fietsen begonnen eind mei ben ik toch al ne kilo of 4-5 kwijt.
                                    Ik hoop tegen 1 september (Galibier) onder de 82 te zitten.
                                    Bwa, valt inderdaad nog redelijk mee. 1,5 jaar terug zat ik op 82 kg (da's echt wel m'n record) voor 1m78. Gisteren duidde de weegschaal 70,6 kg aan. En da's toch al geleden van eind de jaren '90 dat mijn weegschaal dat aanduidde.

Comment

• Say what?!? Amai.

Mijn eigen gewicht is eigenlijk zelfs 't probleem niet, 't is vooral dat van mijn 5 kameraden die meegaan.
                                      Die zitten ook allemaal rond de 70 én die zijn allemaal 12-15 jaar jonger als ekik...

Comment

Say what?!? Amai.
                                        Niet echt door overdreven meer te sporten hoor, ik rij al jaren elk jaar gemiddeld zo'n 10.000km met de fiets . Vooral beginnen te letten op wat ik eet en ook gewoon minder eten.

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Mijn eigen gewicht is eigenlijk zelfs 't probleem niet, 't is vooral dat van mijn 5 kameraden die meegaan.
                                        Die zitten ook allemaal rond de 70 én die zijn allemaal 12-15 jaar jonger als ekik...
                                        Die leeftijd moet je niet mee inzitten. 37 is nog niet versleten hoor. Dat gewicht is een ander ding natuurlijk. Maar als gij een pak meer conditie hebt dan laat ge die wel achter hoor, puur op de power naar boven.

Comment

• Haha, merci voor de aanmoedigingen maar toch, I think not.
                                          Eén van die gasten heeft een maand geleden de Marmotte gereden op 8,5 uur.

Maar ik zit er niet zo mee in.
                                          Ik zal wel boven geraken.

Comment

Working...
                                          X