Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ronny,

Ik deel je mening hoor maar denk dat je een paar dingen in 1 topic door mekaar aan het halen bent, misschien heb je de context niet gelezen? Waar we het hier over hadden is het frame, waarvan ik zeg dat de een merk zoals Scott (ik kan alleen daarover echt spreken omdat ik het leven achter de schermen elder niet ken en daar geen on- of waarheden tout court kan over doen. Het merk waar ik over spreek doet heel veel onderzoek en frame daar is echt wel verschillend van de no name producten, dat zie ik met mijn ogen en ja ik ken het aantal garanties of reclamaties op dit product. Dat is eigenlijk zeer weinig trouwens.

Dat een frame van zulk merk een grotere zekerheid op kwaliteit geeft staat als een paal boven water !
    Net als bij een wagen is het echter ook juist nooit het allernieuwste te kopen van niets of niemand (ook van Shimano niet). Je weet dat er altijd problemen kunnen zijn (cfr ketting van de nieuwe Ultegra 10speed enkele jaren terug).

Het materiaal dat (amateur) renners soms krijgen kan abominabel zijn, maar dat is een heel andere wereld. Dat moet jij ook weten (voor een derder keer herlakte frames die volledig slap terugkomen van de protour en andere teams bv....)

Verder mix je hier dure onderdelen met de discussie over het FRAME. De ervaringen met Mavic die jij had zien wij hier ook alle dagen, maar dat is wederom een andere discussie. Persoonlijk hoeft Mavic voor mij helemaal niet meer trouwens.

Ik verdedig helemaal mijn winkel niet in dat onderwerp (lees trouwens mijn info dat je een bargain kan doen bij een no name frame), er wordt echt wel onderzoek en ontwikkeling gedaan, inclusief strenge controles op het productieproces bij de grotere merken. En tja als men dat niet wil geloven en denkt dat ik als betrokken partij hierover lieg dan is dat natuurlijk voor eigen rekening, ik zie het LETTERLIJK anders wat wil je dat ik dan zeg?

Op een goede fiets van om en bij de 2000 euro staat meestal geen XTR (dat kan ook niet voor die prijs) en ook hier deel ik je mening dat XT meer dan voldoende is.

Kort samengevat begrijp ik niet waarom je reactie tegen mijn uitspraken gericht is. Je mixed niet frame materialen met mijn uitspraak (en antwoord) op frames. Je haalt er daarna in 1 adem bij dat XT aan de helft van de prijs van XTR beter is (zeg ik ook maar ergens dat dat niet zo zou zijn?)

Enfin inhoudelijk ga ik met veel van je dingen akkoord, maar je reactie alsof ik het anders zou zeggen begrijp ik van geen kanten eerlijk gezegd.
    Probeer aub te lezen wat ik zeg

Oorspronkelijk geplaatst door enwezijnhierterug Bekijk Berichten
    .
    Beste johan , ik wil hier toch even op inpikken en mijn visie geven over goed slecht duur en minder duur.
    ik heb gedurende een jaar of tien zelf zeer aktief geweest in het competietie fietsen zowel mtb als op de weg, samen zelfs met je mekanieker de wim dit even ter zijde.
    ik had dan ook een vaste winkel welke mij sponserde in de mate van hun mogelijkheden en kocht daar steeds mijn materiaal,
    zodoende reed ik jaar of 8 met specialized waar ook op de kader stond made in taiwan, en dit waren ook steeds de top kaders , ik was dan ook nog eens van mening dat alleen het beste goed genoeg was dus op de mtb was xtr van zelfsprekend, wel heel kort samen gevat een toerist zoals ik was heeft dat helamal niet nodig xt kost de helft en gaat trouwens langer mee en schakelt even goed.
    Om even over de race fiets te hebben hier het zelfde het moest campa record zijn na een tijd kwam de super record weet je het is allemaal overroepen en een commerce maar ik begrijp dat jouw winkel moet draaien, zal een vb geven .
    Op een gegeven moment vlamt cancelara op de olympische spelen met een cervelo rond die witte met die 4 ringen op gespoten , deze kader komt dan op ,de markt in beperkte oplage , en den deze die graag het beste en nieuwste heeft denkt ga is veranderen van merk en laat mij een prijs maken voor deze fiets kader + volledige 11 speed super record , mavic cosmic carbon wielen, evo stealth
    stuur kortom alles het beste totaal prijs fiets 7500 euro , wel dit was de slechte fiets die ik ooit had 1 die kader was niet gemaakt of getest op maat 48 , als je daar snel mee reed zwalpte die fiets 2 die 11speed van campa , kreeg men niet afgeregeld daar de kabels in de buis gingen en veel te nip moesten afgesteld worden , nu ken ik heel veel volk en ook profs , en ja toen kwam het boven in der tijd de ploeg van cervelo reden met geen 11speed met de groep van 2 jaar teug ja en een 9 of 10 speed .
    Ik wil zeker geen afbreuk doen aan je kennis of affectie met de materialen maar vind wel dat mag gezegt worden dat duurder niet steeds beter is .
    OMdat je schrijft van af 2000 euro ....... nog een vb de wielen van mavic met die speciale lagers als ik daar mee reed had ik alle 5 voeten lagers die stuk waren .
    Ik wil wel zeggen ieder doet het naar zijn portemonee en volkomen terecht maar soms is goed uitkijken en luisteren naar de mensen veel miserie besparen achteraf .
    mvg
    Last edited by Jokke_vlo; 15/02/2013, 15:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Ronny,

Ik deel je mening hoor maar denk dat je een paar dingen in 1 topic door mekaar aan het halen bent, misschien heb je de context niet gelezen? Waar we het hier over hadden is het frame, waarvan ik zeg dat de een merk zoals Scott (ik kan alleen daarover echt spreken omdat ik het leven achter de schermen elder niet ken en daar geen on- of waarheden tout court kan over doen. Het merk waar ik over spreek doet heel veel onderzoek en frame daar is echt wel verschillend van de no name producten, dat zie ik met mijn ogen en ja ik ken het aantal garanties of reclamaties op dit product. Dat is eigenlijk zeer weinig trouwens.

Dat een frame van zulk merk een grotere zekerheid op kwaliteit geeft staat als een paal boven water !
      Net als bij een wagen is het echter ook juist nooit het allernieuwste te kopen van niets of niemand (ook van Shimano niet). Je weet dat er altijd problemen kunnen zijn (cfr ketting van de nieuwe Ultegra 10speed enkele jaren terug).

Het materiaal dat (amateur) renners soms krijgen kan abominabel zijn, maar dat is een heel andere wereld. Dat moet jij ook weten (voor een derder keer herlakte frames die volledig slap terugkomen van de protour en andere teams bv....)

Verder mix je hier dure onderdelen met de discussie over het FRAME. De ervaringen met Mavic die jij had zien wij hier ook alle dagen, maar dat is wederom een andere discussie. Persoonlijk hoeft Mavic voor mij helemaal niet meer trouwens.

Ik verdedig helemaal mijn winkel niet in dat onderwerp (lees trouwens mijn info dat je een bargain kan doen bij een no name frame), er wordt echt wel onderzoek en ontwikkeling gedaan, inclusief strenge controles op het productieproces bij de grotere merken. En tja als men dat niet wil geloven en denkt dat ik als betrokken partij hierover lieg dan is dat natuurlijk voor eigen rekening, ik zie het LETTERLIJK anders wat wil je dat ik dan zeg?

Op een goede fiets van om en bij de 2000 euro staat meestal geen XTR (dat kan ook niet voor die prijs) en ook hier deel ik je mening dat XT meer dan voldoende is.

Kort samengevat begrijp ik niet waarom je reactie tegen mijn uitspraken gericht is. Je mixed niet frame materialen met mijn uitspraak (en antwoord) op frames. Je haalt er daarna in 1 adem bij dat XT aan de helft van de prijs van XTR beter is (zeg ik ook maar ergens dat dat niet zo zou zijn?)

Enfin inhoudelijk ga ik met veel van je dingen akkoord, maar je reactie alsof ik het anders zou zeggen begrijp ik van geen kanten eerlijk gezegd.
      Probeer aub te lezen wat ik zeg
      .
      hey johan je hebt wel een punt dat ik het ene door het andere wat heb geslagen sorry hiervoor , heb misschien wat snel gelezen en het verhaal wat negatiever gezien dan je bedoelde.
      Maar over de frame dat was een nieuw, maar kom is verleden tijd maar ligt gewoon (zonde van de centen ) nog wat op mijn maag .
      Maar zoals je zelf zegt niet steeds het aller nieuwste willen hebben maakt ook veel goed als het over betrouwbaarheid gaat .
      groeten

Comment

• Das allemaal waar Jokke. Het probleem is dat je als consument geen poot hebt om op te staan. Je kan niet visueel zien welke carbonkaders beter zijn dan andere, en als amateur denk ik ook niet dat ik dit kan voelen.
        Dus waarop baseer je dan de keuze; kostprijs en reclame.

BMC heeft bijvoorbeeld ook Bergamont onder zijn hoede, de prijzen daarvan liggen toch wel stuk lager. Zelf zeggen ze omdat de carbonframes van iets mindere kwaliteit zijn. (geen idee op welk gebied). Maar is dit wel zo? Mss zijn die frames gewoon identiek maar betaal je minder marketing en naambekendheid...

Je koop voor een stuk op vertrouwen, daarom is voor mij (zeker bij carbon), garantie een belangrijke factor in de aankoop...

Comment

• Heeft er hier iemand ervaring met de nieuwe shimano ultegra DI2?
          Een maat van me overweegt bij zijn nieuwe Merida deze te nemen maar heeft bedenkingen bij de levensduur van de batterij.
          Dat het systeem goed werkt heeft de dura-ace DI2 al bewezen.

thnx.

Comment

• Nog geen ervaringen mee maar ik heb toch er geen nood aan. Als je met problemen zit ver van huis, dan hebde een fameus probleem.

En eerlijk gezegd, ik zou gewoon een Ultegra nemen en wat hij er mee uitspaart kan het besteden aan een goede kader. Ik heb niets tegen Merida maar ik denk dat hij al een hele knappe topkader kan hebben voor hetzelfde budget als hij het elektronisch schakelen laat vallen.

Comment

• Ik snap niet helemaal de hetze rond die DI2. Zelf geen ervaring mee evenwel, maar werkt dat zoveel beter dan een andere derailleur? Een gewone Ultegra of Dura Ace schakelt toch meer dan goed genoeg?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een Specialized Venge met Ultegra DI2 besteld - zal er binnenkort wel zijn.
                De ervaring die ik heb met DI2 is schitterend, maar je mag niet vergeten de batterij goed te benutten. Zo zat ik met een slappe batterij op het parcours van de Amstel - en als je ketting dan op het grote blad ligt is dat niet aan te raden. Maar daar kon ik niks aan doen, het was een testfiets. Maar over het systeem ben ik supercontent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                  Ik heb een Specialized Venge met Ultegra DI2 besteld - zal er binnenkort wel zijn.
                  De ervaring die ik heb met DI2 is schitterend, maar je mag niet vergeten de batterij goed te benutten. Zo zat ik met een slappe batterij op het parcours van de Amstel - en als je ketting dan op het grote blad ligt is dat niet aan te raden. Maar daar kon ik niks aan doen, het was een testfiets. Maar over het systeem ben ik supercontent.
                  Ja, maar waarom? En wat is je ervaring met de gewone Ultegra/Dura Ace?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geen ervaring met die DI2.
                    Wel wat interessant leesvoer erover: http://www.bongersbikes.nl/shimano-di2-info

Comment

• Mooi spul maar geen spek voor mijn bek... Maar als je een fiets hebt van €6000 kan dit er wel bij !

Comment

• Tot je eens valt, in competitie gebruiken enkel profs het (en mensen die genoeg geld hebben om regelmatig eens een andere derailleur te kopen).

Naah, dat elektronisch schakelen, het is niet aan mij besteedt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                          Tot je eens valt, in competitie gebruiken enkel profs het (en mensen die genoeg geld hebben om regelmatig eens een andere derailleur te kopen).

Naah, dat elektronisch schakelen, het is niet aan mij besteedt.
                          Ik vrees wel dat we het gaan moeten slikken in de toekomst.

Comment

• Idd, ik vrees er ook voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Ja, maar waarom? En wat is je ervaring met de gewone Ultegra/Dura Ace?
                              Ik heb een testfiets met Ultegra DI2 gehad. Het werkt echt schitterend, schakelt snel, verstelt perfect.
                              Het enige nadeel. De fietsenmaker had de batterij vergeten op te laden toen ie 'm aan mij meegaf. Ik ben de Amstel toen gaan fietsen, en na een kleine 100 km was de batterij leeg.
                              Gevolg, ik moest dus die hellingen op op het grote blad en de ketting achteraan ergens in het midden.
                              De kramp schoot er snel in - op het laatste toch nog geprobeerd de Cauberg op te geraken, maar ik moest van de fiets van de krampen.
                              Maar zo'n batterij gaat wel makkelijk 3 tot 4 maanden mee zonder opladen.

En ik wil het gewoon. Ik ben ook supercontent van de gewone Ultegra - geen ervaring met Dura Ace.
                              Op mijne fiets nu ligt Ultegra, zeer content van. Maar ik wil wel electronisch schakelen.

Comment

• Mijne maat heeft dan toch besloten de gewone ultegra te nemen,
                                Hij vond de meerprijs voor de DI2 aan de hoge kant (hij sprak van een 400€ verschil).

Comment

• De Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner heeft in 2006 en 2007 ten minste vier facturen aan Michael Boogerd gestuurd, voor een totaalbedrag van 16.940…

Comment

• en nog niks kunnen winnen triestig

Comment

• Zijn daar geen andere topics voor ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        en nog niks kunnen winnen triestig
                                        Bwa, 24 prof overwinningen en een heleboel ereplaatsen in klassiekers. Ne prutser was het nu ook niet direct hé.

Comment

• Bij Scott weten ze dat ze heel ver staan in de kwaliteit van hun Carbon en groeit het besef dat ze net daar het verschil (kunnen) maken.
                                          Vandaar dat ze hun eigen micro site aan het bouwen zijn. Zitten heel leuke weetjes tussen !

Comment

Working...
                                          X