Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• De nieuwe Synapse voor 2014 wordt volop getest.

Comment

• Comment

• Als 't verhaal al volledig klopt, dan is 't heel spijtig. En als je als eerste (fysiek) uithaalt, dan ben jij de boeman natuurlijk. Wat eraan vooraf gegaan is, is dan van ondergeschikt belang. Enfin, verzuring van de maatschappij, onverdraagzaamheid, noemen zulke dingen.

Ik passeerde daar ook dikwijls op m'n trainingsritjes, nu haast niet meer, te gevaarlijk vind ik. De keren dat een zijspiegel van een koekenblik tegen duizelingwekkende snelheid rakelings langs m'n elleboog passeerde kan ik niet meer op twee handen tellen. Voorts is de weg tegenwoordig ook in heel slechte staat voor fietsers. Ik kan u gewoon zeggen dat daar soms heel snel gereden wordt door auto's, ook al is 't een smalle straat. Het ontbreken van verkeersremmers in combinatie met een lange rechte baan, en dan is 't voor velen verstand op nul en gas geven natuurlijk, liefst nog met een GSM in de hand. Speelt geen rol hoe breed het is, staat van de weg, andere weggebruikers,... . Tsja, overal zitten rotte appels hé... .

Comment

• Ja, ik ga binnenkort ook de koersfiets eens terug bezigen. Heb binnenkort wat kilometers af te malen en ik wil eerst toch even terug aan de fiets wennen. De cyclocross staat onder zeil tot het najaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Als 't verhaal al volledig klopt, dan is 't heel spijtig. En als je als eerste (fysiek) uithaalt, dan ben jij de boeman natuurlijk. Wat eraan vooraf gegaan is, is dan van ondergeschikt belang. Enfin, verzuring van de maatschappij, onverdraagzaamheid, noemen zulke dingen.

Ik passeerde daar ook dikwijls op m'n trainingsritjes, nu haast niet meer, te gevaarlijk vind ik. De keren dat een zijspiegel van een koekenblik tegen duizelingwekkende snelheid rakelings langs m'n elleboog passeerde kan ik niet meer op twee handen tellen. Voorts is de weg tegenwoordig ook in heel slechte staat voor fietsers. Ik kan u gewoon zeggen dat daar soms heel snel gereden wordt door auto's, ook al is 't een smalle straat. Het ontbreken van verkeersremmers in combinatie met een lange rechte baan, en dan is 't voor velen verstand op nul en gas geven natuurlijk, liefst nog met een GSM in de hand. Speelt geen rol hoe breed het is, staat van de weg, andere weggebruikers,... . Tsja, overal zitten rotte appels hé... .

Indien mevrouw te snel reed verdient ze inderdaad een kopstoot en haar man een bekogeling met drinkbussen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Indien mevrouw te snel reed verdient ze inderdaad een kopstoot en haar man een bekogeling met drinkbussen !
                Heb ik niet gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Ja, ik ga binnenkort ook de koersfiets eens terug bezigen. Heb binnenkort wat kilometers af te malen en ik wil eerst toch even terug aan de fiets wennen. De cyclocross staat onder zeil tot het najaar.
                  Ideaal om de basisconditie op te krikken!

Comment

Heb ik niet gezegd.
                    Neen maar de manier waarop een en ander in je antwoord wordt gerelativeerd spreekt boekdelen... "Als het verhaal al volledig klopt..." om daarna te onderlijnen hoe gevaarlijk de automobilisten daar wel rijden. Er is gewoon geen enkel excuus om een vrouw een kopstoot te geven en haar neus te breken zelfs niet indien ze eerst vijftien wielertoeristen had omvergereden. De agressie van vele wielertoeristen in groep is gewoon een feit en zoals je zelf steeds zegt een feit is geen mening. Om de hoeveel weken lees je niet over dergelijke toestanden ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ideaal om de basisconditie op te krikken!
                    Kickboxen ook...

Comment

• aan elk voorval zijn 2 verhalen verbonden. Zij is zich van geen kwaad bewust natuurlijk, maar die wielertoeristen zullen toch een reden gehad hebben om zo kwaad te worden. Allebei schuldig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        aan elk voorval zijn 2 verhalen verbonden. Zij is zich van geen kwaad bewust natuurlijk, maar die wielertoeristen zullen toch een reden gehad hebben om zo kwaad te worden. Allebei schuldig
                        Voor mij is dit geen kwestie van schuldig of niet. Uiteraard zal er wel iets gebeurd zijn maar je moet een flinke jongen zijn om een vrouw een kopstoot te geven terwijl je 25 maten er op staan te kijken. In het verkeer maakt iedereen fouten maar ik stel vast dat problemen met wielertoeristen gewoonweg vaak uitlopen op agressie... Het feit dat men zich in groep beweegt en zichzelf daardoor anders gaat opstellen lijkt me hier niet vreemd aan.

Comment

• Dat is het typisch groepsgedrag van het mannetjesdier inderdaad. is niet enkel bij wielertoeristen zo.

Comment

Neen maar de manier waarop een en ander in je antwoord wordt gerelativeerd spreekt boekdelen... "Als het verhaal al volledig klopt..." om daarna te onderlijnen hoe gevaarlijk de automobilisten daar wel rijden. Er is gewoon geen enkel excuus om een vrouw een kopstoot te geven en haar neus te breken zelfs niet indien ze eerst vijftien wielertoeristen had omvergereden. De agressie van vele wielertoeristen in groep is gewoon een feit en zoals je zelf steeds zegt een feit is geen mening. Om de hoeveel weken lees je niet over dergelijke toestanden ?
                            "Als het verhaal al klopt" zeg ik omdat ik maar één kant van het verhaal lees. De versie van de wielertoeristen kennen we niet. Misschien reed mevrouw expres dicht tegen die gasten omdat ze gefrustreed geraakte omdat ze niet snel genoeg voorbij kon, misschien nog vergezeld van een toeterconcert en een hoop handgebaren, misschien...? Wie zal 't zeggen? Ik heb die toestanden al meermaals meegemaakt in groep. Nochtans altijd bij gevallen waar we wettelijk perfect in orde waren. Met z'n tweeën naast elkaar in groepjes van minstens 15 man. Ik kan mij trouwens ook heel moeilijk inbeelden dat zelfs de meest opgefokte wielertoerist zomaar zonder één enkele reden een spiegel gaat afkloppen. Met andere woorden, wat de aanleiding was en wat het verhaal van de wielertoeristen was, dat weten we niet. Het blijft natuurlijk verkeerd om fysiek geweld te gebruiken, en in dit verhaal is de wielertoerist de enige echte schuldige. De overgrote meerderheid van de groepen gedragen zich niet agressief in 't verkeer. Maar ja, we onthouden alleen die minderheid die het verpest natuurlijk, zo zijn we nu eenmaal ingesteld.

Ik rij in 't verkeer jaarlijks tussen de 10.000 en 12.000 km's met de fiets, ongeveer hetzelfde met de auto en een 6.000 met de moto. Jij spreekt over gefrustreerde wielertoeristen hé, in die auto's zitten er net zoveel hoor. Als het er al niet meer zijn, en 't wordt erger en erger. Nog eens, verzuring noemt zoiets. Mensen kunnen niks meer verdragen en het ding dat zij doen is het enige juiste. En overal zitten rotte appels tussen, de brave automobilisten beginnen zelfs al benen bij mekaar af te zagen.

Comment

In het verkeer maakt iedereen fouten maar ik stel vast dat problemen met wielertoeristen gewoonweg vaak uitlopen op agressie... Het feit dat men zich in groep beweegt en zichzelf daardoor anders gaat opstellen lijkt me hier niet vreemd aan.
                              Ja, da's waar, automobilisten worden nooit agressief naar mekaar toe.

Comment

Kickboxen ook...
                                Kortzichtigheid troef?
                                Jij lijkt echt te denken dat wielertoeristen een ras apart is. En waarom? Omdat je je er zelf niet bij betrokken voelt. Stel, jij bent een voetbalfan, ga je dan zeggen dat alle voetbalfans agressieve hooligans zijn?
                                Feit is: als je zelf niet fietst, snap je niet waarom wielertoeristen soms hun redenen hebben om kwaad te zijn. Gaan fietsen en rakelings voorbij gevlogen worden door automobilisten, is bepaald niet leuk en bovendien nog gevaarlijk ook. Je zal maar moeten wijken voor een steen die je te laat zag. Of nog erger: ten val komen.
                                Als ik fietsers passeer met de wagen, zal ik nooit dicht passeren. Fietsers zijn immers nog altijd zwakke weggebruikers.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Kortzichtigheid troef?
                                  Jij lijkt echt te denken dat wielertoeristen een ras apart is. En waarom? Omdat je je er zelf niet bij betrokken voelt. Stel, jij bent een voetbalfan, ga je dan zeggen dat alle voetbalfans agressieve hooligans zijn?
                                  Feit is: als je zelf niet fietst, snap je niet waarom wielertoeristen soms hun redenen hebben om kwaad te zijn. Gaan fietsen en rakelings voorbij gevlogen worden door automobilisten, is bepaald niet leuk en bovendien nog gevaarlijk ook. Je zal maar moeten wijken voor een steen die je te laat zag. Of nog erger: ten val komen.
                                  Als ik fietsers passeer met de wagen, zal ik nooit dicht passeren. Fietsers zijn immers nog altijd zwakke weggebruikers.
                                  Het is mooi dat je voetbalhooligans aanhaalt want dat staaft precies wat ik wil zeggen. Heb je ooit al gehoord van een hooligan die op zijn eentje keet schopt ? Neen, dat gebeurt na de match wanneer ze in groep zijn.

Zoals ik reeds zei maakt iedereen fouten in het verkeer en zitten er ongetwijfeld meer agressievelingen in de auto dan op de fiets (want de meeste fietsers rijden ook auto ). In principe heb ik zelfs helemaal niets tegen wielertoeristen maar ik stel alleen maar vast dat mensen die zich in groep bewegen en dat kunnen wielertoeristen, lopers, motorbendes,... zijn, zich anders gedragen dan mensen die zich solitair verplaatsen.

De reden waarom ik het dikwijls over wielertoeristen heb is omdat ik in een landelijke streek leef en zowat elke zondag geconfronteerd word met wielertoeristen die of een spoor van plasticflessen en verpakkingen achter zich laten ofwel je de huid volschelden als je toevallig op hun pad komt. Een mountainbiker die alleen door mijn straat komt gedenderd steekt meestal vriendelijk zijn hand op wanneer hij mij passeert. Net zoals de hooligan tijdens de week wanneer hij alleen is ook een brave jongen is.

Ten tweede kan ik moeilijk klagen over voetbalhooligans in het wegfietsers topic II .
                                  Last edited by Elwood; 29/04/2013, 12:24.

Comment

Ja, da's waar, automobilisten worden nooit agressief naar mekaar toe.
                                    Ik heb toch de indruk dat er %-gewijs minder problemen zijn. Uiteraard meer voorvallen maar er zijn ook geen 6.000.000 wielertoeristen...
                                    Maar nogmaals het gaat hem denk ik niet zozeer om "de fietser" dan wel het groepsgevoel van "wij tegen de rest" dat de oorzaak is van het probleem.
                                    Last edited by Elwood; 29/04/2013, 12:38.

Comment

• Home – Columns – Politiek en maatschappij – Filosofie en psychologie – Wetenschap – Cursussen – Computer – Diversen | Printversie (nautische historie zeilt…

Comment

Het is mooi dat je voetbalhooligans aanhaalt want dat staaft precies wat ik wil zeggen. Heb je ooit al gehoord van een hooligan die op zijn eentje keet schopt ? Neen, dat gebeurt na de match wanneer ze in groep zijn.

Zoals ik reeds zei maakt iedereen fouten in het verkeer en zitten er ongetwijfeld meer agressievelingen in de auto dan op de fiets (want de meeste fietsers rijden ook auto ). In principe heb ik zelfs helemaal niets tegen wielertoeristen maar ik stel alleen maar vast dat mensen die zich in groep bewegen en dat kunnen wielertoeristen, lopers, motorbendes,... zijn, zich anders gedragen dan mensen die zich solitair verplaatsen.

De reden waarom ik het dikwijls over wielertoeristen heb is omdat ik in een landelijke streek leef en zowat elke zondag geconfronteerd word met wielertoeristen die of een spoor van plasticflessen en verpakkingen achter zich laten ofwel je de huid volschelden als je toevallig op hun pad komt. Een mountainbiker die alleen door mijn straat komt gedenderd steekt meestal vriendelijk zijn hand op wanneer hij mij passeert. Net zoals de hooligan tijdens de week wanneer hij alleen is ook een brave jongen is.

Ten tweede kan ik moeilijk klagen over voetbalhooligans in het wegfietsers topic II .
                                        Vind je die vergelijking nu niet wat ver gezocht? Een voetbalhooligan die in grote groep wat vernielingen aanricht (quasi anoniem), tegenover één wielertoerist die met wat andere kerels fietst en een vrouw een kopstoot geeft. Ik denk dat die laatste veel sneller gevonden zal worden dan die eerste. Lijkt mij toch net iets meer om een enkeling te gaan dan om een groepsdaad hoor. En dan nog een individuele daad die door de rest van de groep veeleer veroordeeld zal worden. Ze zullen wel in groep kwaad geweest zijn, en daar zullen waarschijnlijk ook wel een reden voor gehad hebben, maar zoals jij het voorstelt, zouden ze elkaar opgefokt hebben. Daar zal mss wel iets van zijn, maar om dan ook nog een kopstoot te geven?
                                        Ik fietste vroeger ook in een club. En het gebeurde heel af en toe wel eens dat we een automobilist tegenkwamen die gevaarlijk deed, maar agressie is toch nog iets anders.

Dat sommige wielertoeristen de straten bevuilen, klopt, al ben ik persoonlijk altijd de eerste om papiertjes e.d.m. in mijn achterzak te stoppen i.p.v. ze weg te gooien. Ik moet er ook niet van weten dat sommigen dat gewoon op straat gooien. Nu ja, rotte appels heb je overal hoor. In elke groepering.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kan me toch wel een beetje in die groepstheorie vinden. Om het nu zover te drijven dat alle wielertoeristen agressievelingen zijn is er echter ook wel over.

Comment

Working...
                                          X