Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
-
Alhoewel ik overtuigd ben van de kwaliteit van Oakley, vind ik dat echt veel te veel geld. Ik dacht eerder aan een model van rond de 50 euro en hoopte voor een 100 euro extra deftige (meekleurende?) glazen erin te kunnen stoppen.
Ik gebruik nu altijd oude brillen en zonnebrillen omdat ik gemerkt heb dat zweet heel slecht is voor brillen (kunststof en metaal). Maar dat gedoe begint op m'n zenuwen werken. Ik heb dus continu vier brillen in gebruik.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAlhoewel ik overtuigd ben van de kwaliteit van Oakley, vind ik dat echt veel te veel geld. Ik dacht eerder aan een model van rond de 50 euro en hoopte voor een 100 euro extra deftige (meekleurende?) glazen erin te kunnen stoppen.
Ik gebruik nu altijd oude brillen en zonnebrillen omdat ik gemerkt heb dat zweet heel slecht is voor brillen (kunststof en metaal). Maar dat gedoe begint op m'n zenuwen werken. Ik heb dus continu vier brillen in gebruik.
Comment
-
Ik heb al een paar jaar deze, dubbel en dik z'n prijs waard. Heb ooit eens m'n neus gebroken en dat is de enige bril die past op m'n neus...
En vorige week m'n eerste ritje gedaan sinds oktober, 103km en damn, nog altijd verliefd op m'n Ridley...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIk heb al een paar jaar deze, dubbel en dik z'n prijs waard. Heb ooit eens m'n neus gebroken en dat is de enige bril die past op m'n neus...
Mijn fietsbril is een Adidas omdat het de enige was waarvan je de neusvleugels kan verzetten.
Ook de oortjes kan je aanpassen en dit is ideaal omdat ik anders op de koersfiets op de bovenste rand van de bril zit te kijken.
Bij het mtb staat hij in de normale stand.
Tapatalk Proden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn terwijl we toch bezig zijn: Iemand ervaring met sportbrillen, met glazen op sterkte? Of met een insert voor sportbrillen?
Maar hebben er weinigen ervaring mee.
Ik ben vrijdag op Velofollies aan de praat geraakt met iemand van BBB.
En daar hebben ze ook zo'n modelleke, waar ge 'kleine' glaasjes' kan voor laten maken.
Met verstelbare neusvleugelkes (was mijn enige voorwaarde), kost 80,00 Euro.
En dan bij optieker glaasjes laten maken.
Ziet er mij het overwegen waard uit....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenZo te zien hebben brildragers hier allemaal hetzelfde idee....
Maar hebben er weinigen ervaring mee.
Ik ben vrijdag op Velofollies aan de praat geraakt met iemand van BBB.
En daar hebben ze ook zo'n modelleke, waar ge 'kleine' glaasjes' kan voor laten maken.
Met verstelbare neusvleugelkes (was mijn enige voorwaarde), kost 80,00 Euro.
En dan bij optieker glaasjes laten maken.
Ziet er mij het overwegen waard uit....
Als nadeel wordt dikwijls aangegeven dat je bij het opzijkijken, of over de schouder plots wazig ziet. Ook klagen heel wat mensen dat die binnenste glazen te dicht op je oog staan, waardoor je er met de wimpers tegen zit. Ook beslaan die heel makkelijk blijkbaar en raakt er vocht tussen.
Op de site die je linkte, kunnen ze wel voor heel wat brillen glazen op sterkte slijpen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet voordeel van dat systeem is dat je de verwisselbare glazen houdt.
Als nadeel wordt dikwijls aangegeven dat je bij het opzijkijken, of over de schouder plots wazig ziet. Ook klagen heel wat mensen dat die binnenste glazen te dicht op je oog staan, waardoor je er met de wimpers tegen zit. Ook beslaan die heel makkelijk blijkbaar en raakt er vocht tussen.
Op de site die je linkte, kunnen ze wel voor heel wat brillen glazen op sterkte slijpen.
Het was net door al de dingen die hier aangegeven worden dat het bij de optiekers rond de 1000€ zat.
Let wel dat het enkel voor het fietsen is, andere sporten moeten met minder factoren rekening houden.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet voordeel van dat systeem is dat je de verwisselbare glazen houdt.
Op de site die je linkte, kunnen ze wel voor heel wat brillen glazen op sterkte slijpen.
Een andere optie voor mij zou kunnen zijn dat ik andere glazen laat steken in mijn gewone zonnebril: een Oakley A-Wire. Ook uit mijn pre-bril-tijdperk, maar toch recenter dan mijn koersbrillen.
Zoeentje dus:
Comment
-
Ik heb een paar maanden terug een nieuwe koersfiets gekocht, ik ben van een alu Sensa naar een carbon Ridley gegaan. Het is een Fenix van modeljaar 2013. Ik heb me ingeschreven voor de RVV, de 133km, samen met een paar collega's. Een van hen heeft ook net een nieuwe fiets besteld, nieuw merk Skoppio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk BerichtenIk heb een paar maanden terug een nieuwe koersfiets gekocht, ik ben van een alu Sensa naar een carbon Ridley gegaan. Het is een Fenix van modeljaar 2013. Ik heb me ingeschreven voor de RVV, de 133km, samen met een paar collega's. Een van hen heeft ook net een nieuwe fiets besteld, nieuw merk Skoppio.
En nu trainen hé. 😄
Tapatalk Proden borre
Int3x0r
Comment
-
Het Noah kader is echt zalig he, dat wordt mijn volgende :-)
Comment
-
Ik heb lang getwijfeld tussen Ridley en Wilier.
Het is uiteindelijk Wilier geworden omdat m'n fietsenmaker da merk voort. En omdat ik de Izoard nog altijd een bloedmooie fiets vind.
De bril is een Leader geworden. Bij Hans Anders. Wegens de solden 150 ipv 270 euro, met meekleurende glazen. Zelfs online vond ik geen betere deal.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ik heb mij deze week ook brilleke aangeschaft.
Maar bij Pearle.....
Pearle Opticiens heeft voor iedereen de juiste zichtoplossing. Van trendy merken en monturen tot het voordelige huismerk. Bekijk al onze oplossingen online.
Kostprijs :
Montuur : 65,00 Euro - 70% korting (laatste dag solden hé...) = 19,50 Euro
Glazen op sterkte : 2 * 15,00 Euro = 30,00 Euro
Tussenkomst mutualiteit : 40,00 Euro
Totale kostprijs = 9,50 Euro.
Daarvoor kunt ge da niet laten liggen hé!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenIk heb mij deze week ook brilleke aangeschaft.
Maar bij Pearle.....
Pearle Opticiens heeft voor iedereen de juiste zichtoplossing. Van trendy merken en monturen tot het voordelige huismerk. Bekijk al onze oplossingen online.
Kostprijs :
Montuur : 65,00 Euro - 70% korting (laatste dag solden hé...) = 19,50 Euro
Glazen op sterkte : 2 * 15,00 Euro = 30,00 Euro
Tussenkomst mutualiteit : 40,00 Euro
Totale kostprijs = 9,50 Euro.
Daarvoor kunt ge da niet laten liggen hé!
Ik zit met -4,75 en -2,75.
Tussenkomst mutualiteit is voor mij 50 euro en dan via het werk nog eens 30 euroKost me dus nog 70 euro. Daar kan ik mee leven.
Die foto: de linkse renner. Wat zou dat zijn aan z'n voeten?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten15 euro voor een glas op sterkte?? Dan moet je toch een heel lichte afwijking hebben?
Ik zit met -4,75 en -2,75.
15 euro voor standaardglaske bij Pearle hé.
(niet kraswerend, niet ontspiegeld.... Maar dat is niet nodig : die glaasjes zitten achter die donkere bril...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDie foto: de linkse renner. Wat zou dat zijn aan z'n voeten?
Als middel tegen koude tenen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenZoals overschoenen, maar enkel over den tip....
Als middel tegen koude tenen?
Heb dit ook nog niet gezien.den borre
Int3x0r
Comment
Comment