Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wegfietsers-topic II

Ik merk net dat we in het vorige topic al rúim boven de 5000 posts zaten ...
    120d Hatch Edition Sport

Allez dan

Comment

Comment

En dan juist een foto zonder helm

Comment

Voor na boven te fietsen heb je dat niet nodig.

Comment

Als ik zo weinig haar zou hebben zou ik toch minimum een petje dragen om me tegen de zon te beschermen.
            Maar natuurlijk kom ik zonder helm niet op een fiets, dat is hetzelfde als autorijden zonder gordel voor mij. Not done.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Als ik zo weinig haar zou hebben zou ik toch minimum een petje dragen om me tegen de zon te beschermen.
              Maar natuurlijk kom ik zonder helm niet op een fiets, dat is hetzelfde als autorijden zonder gordel voor mij. Not done.
              Naar boven ook niet?

Ik moet wel zeggen dat dat de enige keer is dat ik op m'n koersfiets gezeten heb zonder helm. Die lag in de auto, uiteraard wel opgezet voor de afdaling.

Mijn hoofd verbrandt niet meer denk ik, in het begin van de lente een paar keer smeren met een lagere factor tot ik wat kleur heb, de rest van de zomer loop ik bloothoofds zonder te smeren en verbrand zelden of nooit.

Comment

Nee, nooit zonder helm. Zou niet weten waarom ik hem uit zou doen. Weegt niks en je bent beschermt.

Comment

't was warm toen en voor een gem van 12km/u dacht ik het niet nodig te hebben.

Comment

Als het echt warm is, durf ik mijn helm ook wel al eens uit laten. Al voel ik mij dan wel "naakt".
                    Dit jaar nog maar één keer zonder helm gefietst.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ga die achterband toch maar wisselen denk ik.
                      Al bij al mag ik niet klagen. Ik vermoed meer dan 5000km (ik heb er 4500km mee gereden , was een tweedehandswiel )

Comment

Weeral dat gezever over die helmen...

Ik reed vorige weken in de Alpen bergop dikwijls ook zonder helm als 't vlammens heet was. Tegen 15 per uur rijden is net iets minder risicovol dan tegen 80 per uur ne col afvlammen hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Mont Ventoux?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Mont Ventoux?
                            Jups.

(heel kort) verslagje, foto's op de daaropvolgende posts: http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4109614
                            Last edited by ; 27/07/2011, 16:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              't was warm toen en voor een gem van 12km/u dacht ik het niet nodig te hebben.
                              geen probleem hoor, iedereen doet wat ie wil

Comment

Voila, nieuwe bandjes staan erop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Weeral dat gezever over die helmen...

Ik reed vorige weken in de Alpen bergop dikwijls ook zonder helm als 't vlammens heet was. Tegen 15 per uur rijden is net iets minder risicovol dan tegen 80 per uur ne col afvlammen hé...
                                  Agree, maar traag rijden wil niets zeggen. Mijn pa werd ooit voor mijn ogen aangereden door een wagen die van achter ons kwam. De chauffeur was net in slaap gevallen en reed ongeveer 70-80 km/ op het moment van de impact. Wij reden bergop en waren aan het wachten op iemand (10 km/h of zo). Een week op intensieve in het UZ en zes maand niet kunnen gaan werken, was het gevolg. De eerste 24 uur wisten ze zelfs niet of hij het wel zou halen. Ik was hem toen bijna kwijt. Oh, hij droeg géén helm. Is nu 16 jaar geleden, en zoals je zelf ook wel weet, droegen veel fietsers in die tijd geen helm.
                                  Niet erg waarschijnlijk dat je hetzelfde meemaakt op een col natuurlijk, maar ik bedoel maar dat je een helm niet moet dragen voor je eigen fouten. I don't. Ik heb nog altijd de neiging om mijn handen en armen te zetten als ik val. Aangereden worden is iets heel anders.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ga die achterband toch maar wisselen denk ik.
                                    Al bij al mag ik niet klagen. Ik vermoed meer dan 5000km (ik heb er 4500km mee gereden , was een tweedehandswiel )
                                    Dat is idd wel versleten.
                                    Bij die Michelins zie je het niet echt als je band in die mate versleten is. Gaan ook wel lang mee in feite.
                                    Vroeger reed ik op de weg met Vittoria. Ben toen overgeschakeld naar Michelin Axial Pro (die zwart-groene bandjes). Sindsdien niets anders meer dan Michelin.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Voila, nieuwe bandjes staan erop

Litespeed
                                      alleen zo jammer dat ze zelfs 2e hands zo duur zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Dat is idd wel versleten.
                                        Bij die Michelins zie je het niet echt als je band in die mate versleten is. Gaan ook wel lang mee in feite.
                                        Vroeger reed ik op de weg met Vittoria. Ben toen overgeschakeld naar Michelin Axial Pro (die zwart-groene bandjes). Sindsdien niets anders meer dan Michelin.
                                        Michelin komt met een Pro 4 uit.

Comment

Working...
                                        X