Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Weet iemand goede sites voor 2dehandse tijdritfietsen? Kapaza/marktplaats/etc. heb ik al bekeken.

Het mogen ook buurlanden zijn.
    Ik ben vooral op zoek naar een frame met vork en evt. een zadelpen als dat zo'n raar model is. Een groep heb ik nog liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Awel, bij mij 't zelfde, en dat terwijl het stadsverkeer toch een pak gevaarlijker is dan - inderdaad Jakkel - l'Alpe d'Huez oprijden. Dus tja...
      Voilà, dat bedoel ik dus. Je moet met dat helmengedoe een beetje gezond verstand aan de dag leggen. Ik heb het nog al gezegd, ik zet een helm op als ik ergens onbekend ben, in groep (snel) ga rijden, competitietoestanden (moet dan wel...), bergachtig gebied, enz... . Mijn vertrouwde eenzame ritjes lang het kanaal en andere platte vertrouwde wegen, nooit met helm. Niet dat die helm me super stoort op m'n kop. Ik vind het gewoon nog altijd prettiger, luchtiger,... om met enkel een 'klakske' te rijden, en op mijn 'vertrouwde' wegen met een flinke dosis defensief rijgedrag vind ik dat helemaal niet verkeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Kan dat fietspad er niet tegen misschien?
        Smal fietspad, 30-35km/u, andere fietsers passeren, tussen huizen en rijen auto's door..; tekeningske maken ??
        gevaarlijk dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Voilà, dat bedoel ik dus. Je moet met dat helmengedoe een beetje gezond verstand aan de dag leggen. Ik heb het nog al gezegd, ik zet een helm op als ik ergens onbekend ben, in groep (snel) ga rijden, competitietoestanden (moet dan wel...), bergachtig gebied, enz... . Mijn vertrouwde eenzame ritjes lang het kanaal en andere platte vertrouwde wegen, nooit met helm. Niet dat die helm me super stoort op m'n kop. Ik vind het gewoon nog altijd prettiger, luchtiger,... om met enkel een 'klakske' te rijden, en op mijn 'vertrouwde' wegen met een flinke dosis defensief rijgedrag vind ik dat helemaal niet verkeerd.
          ik zeg nooit goedendag tegen iemand met een koersfiets met een klakske op.. uit principe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            ik zeg nooit goedendag tegen iemand met een koersfiets met een klakske op.. uit principe
            Allée proficiat, je bent een held.

Comment

Allée proficiat, je bent een held.
              Ja, ik ben daar nogal ne rare in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Weet iemand goede sites voor 2dehandse tijdritfietsen? Kapaza/marktplaats/etc. heb ik al bekeken.

Het mogen ook buurlanden zijn.
                Ik ben vooral op zoek naar een frame met vork en evt. een zadelpen als dat zo'n raar model is. Een groep heb ik nog liggen.
                Is het voor Mettet?
                Huren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Smal fietspad, 30-35km/u, andere fietsers passeren, tussen huizen en rijen auto's door..; tekeningske maken ??
                  gevaarlijk dus
                  Hier spreek je over een gescheiden fietspad.
                  En niemand houd u tegen om uw route aan te passen.

Comment

Hier moet ik em toch gelijk in geven, het zijn juist bij die ritjes die je vaak doet dat je iets voor gaat krijgen uiteindelijk ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Hier moet ik em toch gelijk in geven, het zijn juist bij die ritjes die je vaak doet dat je iets voor gaat krijgen uiteindelijk ...
                      True.
                      Als ik zonder helm fiets (sowieso zelden), blijf ik zoveel mogelijk langs het jaagpad langd de Schelde. Daar zijn geen auto's toegelaten.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Kurt Hovelynck viel ook toen hij gewoontjes langs de Schelde aan het rijden was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Is het voor Mettet?
                          Huren?
                          Nope, in Mettet mogen we niet met TT's rijden

Het is om competitief mee te gaan rijden en nu al beginnen oefenen ermee. Volgend jaar ben ik belofte en dan is tijdrijden toch wel belangrijk.

Comment

Iedereen doet wat hij wil natuurlijk maar zonder helm op m'n hoofd vertrek ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                              Iedereen doet wat hij wil natuurlijk maar zonder helm op m'n hoofd vertrek ik niet.
                              Me too , alhoewel ik pakweg 6-7 jaar terug ook meer zonder helm dan met helm op baan ging... Pas toen een goede collega van mijn vader (die ik ook persoonlijk zeer goed kende ) in Oudenaarde in het centrum aan 10 per uur weggleed met zijn voorwiel door op een apelsienschil ( jawel ! ) te rijden en met zijn hoofd op een betonnen bloembak te belanden bijna 8 weken in coma belande ... Ik ben die mens toen nu en dan eens gaan bezoeken en het doet behoorlijk vies om te zien dat een volwassen kerel plots het verstand heeft van iemand van 5 jaar en in een rolstoel zat. Al bij al is het na 3 harde jaren voor die mens nog relatief goed gekomen maar sinds die tijd heb ik nooit meer zonder helm gereden, zelfs niet op een stadsfiets ofzo. De dag dat mijn dochtertje mee gaat met de fiets of zelf gaat rijden zal ze toch ook een helm ophebben, zeker weten !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Kurt Hovelynck viel ook toen hij gewoontjes langs de Schelde aan het rijden was...
                                Ja, en als ik naar de bakker rij met m'n fietske kan ik ook vallen, en als ik ga wandelen kan ik ook struikelen en m'n kop invallen, als ik op een terras zit kan nen auto mij ook van mijne stoel rijden en kan 'k op mijne kop belanden, ik kan zelfs van de trap vallen 's morgens en dood beneden blijven liggen,... . Laat ons met z'n allen 's morgens als we uit bed stappen een helm opzetten en pas afzetten als we er terug inkruipen, goed zo? Komaan hé mannen, seg.

Comment

Idem dito.
                                  Op m'n stadsfiets begin ik me ook al ambetant voelen. En dan rij ik trouwens zelden in de stad zelf :-)

Iedereen doet wat hij wil natuurlijk... maar daarom hoef ik het niet slim te vinden
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ja, en als ik naar de bakker rij met m'n fietske kan ik ook vallen, en als ik ga wandelen kan ik ook struikelen en m'n kop invallen, als ik op een terras zit kan nen auto mij ook van mijne stoel rijden en kan 'k op mijne kop belanden, ik kan zelfs van de trap vallen 's morgens en dood beneden blijven liggen,... . Laat ons met z'n allen 's morgens als we uit bed stappen een helm opzetten en pas afzetten als we er terug inkruipen, goed zo? Komaan hé mannen, seg.
                                    En zo kan je alles in het belachelijke trekken.
                                    De kans dat er je iets overkomt op je koersfiets is vele malen groter dan de gevallen die je hierboven opsomt. En dat weet je ook wel.

Er kan natuurlijk ook altijd een Boeing Dreamliner op je kop vallen.

Ah nee, die komt pas volgend jaar uit.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      En zo kan je alles in het belachelijke trekken.
                                      De kans dat er je iets overkomt op je koersfiets is vele malen groter dan de gevallen die je hierboven opsomt. En dat weet je ook wel.
                                      Neen, als ik op mijn eentje kilometers ga malen langs het kanaal, dan ben ik er zelfs vrij zeker van dat ik minder risico loop om op m'n kop terecht te komen na een val, dan dat ik een voetganger, loper, 'naar-de-bakker-fietser' in een drukke dorpskern ben. Om nog maar te zwijgen van wat ik m'n kinderen destijds in de speeltuin allemaal zag uitsteken. Dat Hovelinck z'n kop invalt is heel spijtig en dat komt natuurlijk breed uitgesmeerd in 't nieuws omdat het een bekende kop is, en dan komen er discussies tot stand met mensen die komen pleiten tot verplichting van de helm op de fiets en blablabla (vooral vet ingefluisterd door de verzekeringsmaatschappijen..). Kijk, aan alle activiteiten zijn risico's verbonden, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken in je helmdracht kan al veel doen. Ik draag m'n helm, als ik vind dat een bepaalde rit een redelijk risico inhoudt, en ik denk dat ik dat vrij goed kan beoordelen wanneer dat is (ik rij toch al een 28 jaar met de koersfiets). Natuurlijk is in alle omstandigheden met helm rijden altijd beter dan zonder, maar da's hetzelfde als een verplichting. En da's er wel net over vind ik, het is zo al erg genoeg in onze maatschappij die overstelpt is met regeltjes.

Comment

Ik moest er onderweg daarnet nog aan denken. Zonder gordel in een auto rij je toch ook niet, of zonder helm op een moto?
                                        Akkoord, daar is er een verplichting maar het gaat toch in al deze gevallen over je veiligheid?

Wat me opvalt is dat je onderweg vooral oude renners tegenkomt zonder helm, met een klakske op. In hun geval kan ik dat nog begrijpen, ze hebben nooit anders gereden.

Comment

Neen, als ik op mijn eentje kilometers ga malen langs het kanaal, dan ben ik er zelfs vrij zeker van dat ik minder risico loop om op m'n kop terecht te komen na een val, dan dat ik een voetganger, loper, 'naar-de-bakker-fietser' in een drukke dorpskern ben. Om nog maar te zwijgen van wat ik m'n kinderen destijds in de speeltuin allemaal zag uitsteken. Dat Hovelinck z'n kop invalt is heel spijtig en dat komt natuurlijk breed uitgesmeerd in 't nieuws omdat het een bekende kop is, en dan komen er discussies tot stand met mensen die komen pleiten tot verplichting van de helm op de fiets en blablabla (vooral vet ingefluisterd door de verzekeringsmaatschappijen..). Kijk, aan alle activiteiten zijn risico's verbonden, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken in je helmdracht kan al veel doen. Ik draag m'n helm, als ik vind dat een bepaalde rit een redelijk risico inhoudt, en ik denk dat ik dat vrij goed kan beoordelen wanneer dat is (ik rij toch al een 28 jaar met de koersfiets). Natuurlijk is in alle omstandigheden met helm rijden altijd beter dan zonder, maar da's hetzelfde als een verplichting. En da's er wel net over vind ik, het is zo al erg genoeg in onze maatschappij die overstelpt is met regeltjes.
                                          Nog een stom vraagje, en zeg het gerust als het mijn zaken niet zijn, maar doe jij je kinderen een helm aandoen als ze fietsen ?

Comment

Working...
                                          X