Vroeger reed ik ook wel eens zonder helm op de weg, maar dat doe ik niet meer.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
De kans groter dat je als voetganger op je hoofd valt dan als fietser? Komaan.
Als ik ga joggen is dat op het voetpad, op een aparte looppiste en uitzonderlijk een stukje weg. Dan ga ik de auto's goed in de gaten en ga ik in de graskant lopen. Veel (koers)fietsers doen net het omgekeerde en verlaten het fietspad om op de rijbaan te rijden.
En snelheid is enorm belangrijk bij hoofdletsels. Dus het verschil tussen vallen met 5km/h (voetganger) of 30-40 km/h (koersfiets) is enorm.
Soit, we kunnen nog wel even doorgaan. Ik dring niemand iets op.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDe kans groter dat je als voetganger op je hoofd valt dan als fietser? Komaan.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNeen, als ik op mijn eentje kilometers ga malen langs het kanaal, dan ben ik er zelfs vrij zeker van dat ik minder risico loop om op m'n kop terecht te komen na een val, dan dat ik een voetganger, loper, 'naar-de-bakker-fietser' in een drukke dorpskern ben. Om nog maar te zwijgen van wat ik m'n kinderen destijds in de speeltuin allemaal zag uitsteken.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAls ik ga joggen is dat op het voetpad, op een aparte looppiste en uitzonderlijk een stukje weg. Dan ga ik de auto's goed in de gaten en ga ik in de graskant lopen. Veel (koers)fietsers doen net het omgekeerde en verlaten het fietspad om op de rijbaan te rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn snelheid is enorm belangrijk bij hoofdletsels. Dus het verschil tussen vallen met 5km/h (voetganger) of 30-40 km/h (koersfiets) is enorm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNog een stom vraagje, en zeg het gerust als het mijn zaken niet zijn, maar doe jij je kinderen een helm aandoen als ze fietsen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe moet eens leren lezen man...
Dus... lopen op een weg zonder voetpad kan... of mag niet meer? Omdat JIJ op het voetpad, looppiste en 'uitzonderlijk' op een stukje weg loopt, moeten we dat maar met z'n allen doen??
Wie zegt dat ik 30 per uur rij met m'n koersfiets, wie zegt dat ik een auto tegenkom, een bocht, een steentje, een tegenligger, een voetganger, loper...? Ik ga immers fietsen op een autovrije weg, een fietspiste en 'uitzonderlijk' eens op een rijweg met auto's. Het kan wel zijn dat ik tegen 40 naar de bakker bol. Of... dat ik misschien 20 per uur loop...?
1. je zegt duidelijkzelf dat je vrij zeker bent dat je minder risico loopt als fietser dan als voetganger
2. Ik zeg nergens dat iedereen moet doen zoals ik, ik zeg integendeel
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk dring niemand iets op.
Je bent het soort persoon dat discussies in het absurde drijft. Je discuteert niet meer over discussie-onderwerp maar je discuteert over de discussie zelf. En ik ga daar niet in mee.
't Is goed, je hebt gelijk.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenKurt Hovelynck viel ook toen hij gewoontjes langs de Schelde aan het rijden was...
Trouwens, als je elk gevaar op de fiets wil ontwijken, zijn véél dingen die je niet mag. En al zeker niet in een grote groep koersen. Of zelfs in geen enkele groep.
Tuurlijk ben ik pro fietshelms, maar je moet niet overdrijven. Alsof dat ding de oplossing is voor alles. Zonder helm langs de Schelde fietsen, lijkt mij minder gevaarlijk dan in druk verkeer zonder helm naar de bakker fietsen. Of denk je dat je een helm enkel nodig hebt als je snel rijdt? Lees anders nog eens wat ik over mijn pa schreef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNeen, ik zou het wel graag hebben. Maar ik kan ze 't moeilijk verplichten als ik het zelf niet doe hé.
Ten tweede: je fietst meestal toch ook mét helm?
Ik veronderstel dat je bedoelt dat je ze niet verplicht als je met je gezin een tochtje doet en daarbij zelf geen helm draagt. Zever. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar zeker als ze minder dan 12 zijn, hebben ze sowieso mogelijks nog niet de goeie valreflex (armen op tijd zetten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet is maar als het écht warm is dat ik hem dan niet aan doe.Op Lanzarote was't iedere dag 30°c en meer en daar heeft niemand er ooit aan gedacht om geen helm aan te doen. Ik heb daar totaal geen last van gehad, op geen enkel moment...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenJakkel, 'k weet dat je graag met quotes werkt, maar
1. je zegt duidelijkzelf dat je vrij zeker bent dat je minder risico loopt als fietser dan als voetganger
2. Ik zeg nergens dat iedereen moet doen zoals ik, ik zeg integendeel
maar dat heb je gemist denk ik
2.Ik heb ook niet gezegd dat je dat gezegd hebt. Ik zeg gewoon dat er ook andere situaties bestaan dan die jij daar opsomt. Situaties met veel minder risico voor fietsers en veel meer risico's voor lopers. Als je niet wilt zien wat er toch duiudelijk te lezen valt, dan weet ik het ook niet meer m'n beste.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenJe bent het soort persoon dat discussies in het absurde drijft. Je discuteert niet meer over discussie-onderwerp maar je discuteert over de discussie zelf. En ik ga daar niet in mee.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten't Is goed, je hebt gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenHebben jullie wel de juiste helm dan?Op Lanzarote was't iedere dag 30°c en meer en daar heeft niemand er ooit aan gedacht om geen helm aan te doen. Ik heb daar totaal geen last van gehad, op geen enkel moment...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenHebben jullie wel de juiste helm dan?Op Lanzarote was't iedere dag 30°c en meer en daar heeft niemand er ooit aan gedacht om geen helm aan te doen. Ik heb daar totaal geen last van gehad, op geen enkel moment...
Nee, maar zonder fietsen is gewoon luchtiger.
Mijn helm heeft mij alleszins nog nooit gehinderd, en al zeker niet op vlak van temperatuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJij niet, ik wel. IK vind het prettiger om een col met 30°C op te rijden met enkel een zweetvodje op m'n kop.
Trouwens, mijn hoofd is zodanig groot dat koerspetjes er gewoon niet over gaan.
Comment
-
Ik vind de helm zelf geen probleem, al kan dat bandje wel ambetant doen. (zou dat liever uit leder hebben)
Comment
-
Ik draag mijne helm altijd, al een paar maal veel chance gehad. Bij valpartijen op training en ook pippo's op den dijk die hun bochten langs binnen pakken. Tzal wel eens boenk opeen zijn en dan ga ik blij zijn da'k dien helm op heb.
Verschillende vrienden van me zijn al aangereden geweest dus dat laat je ook wel eens nadenken.
Maarja iedereen doet wat hem wilt natuurlijk, je kan niemand verplichten om een helm te dragen.
Ooit zal er wel een wet komen dat elke fietser een helm verplicht moet dragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenOoit zal er wel een wet komen dat elke fietser een helm verplicht moet dragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenHopelijk niet, nog een bemoeinis erbij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenTgohja voor kinderen enzo zou ik dat niet erg vinden.
Het doel is niet erg, de wijze wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenDan is het aan de ouders, niet aan de overheid.
Het doel is niet erg, de wijze wel.
Comment
-
'k Ben gisteren met mijn MTB op slickskes eens naar Geraardsbergen gereden en daar de befaamde muur beklommen. 't lag nat, 't was 45km om tot daar te geraken en dacht dat ik er mijn tanden ging op stuk bijten. Awel, 'k vond het teleurstellend. 't was best wel steil, maar heel kort. 'k ben er zonder enig probleem opgereden.
Dat heeft toch de naam van kweetniwa te zijn? of is dat zwaar overdreven?
Comment
Comment