Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
    Dat heeft toch de naam van kweetniwa te zijn? of is dat zwaar overdreven?
    Ik vond de muur ook tegenvallen, nog nooit opgereden, maar toen ik daar te voet stond vond ik het echt 2 keer niks.

Maar in de ronde van Vlaanderen hebben ze wel al 160(?) km achter hun kiezen als ze daarop rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Dat is hetzelfste zoals kindjes die zonder gordel op de achterbank zitten hé, kinderen kunnen zelf nog niet beseffen dat het nodig is.
      Dan is het aan de ouders.

De overheid mag van part gerust stellen dat uw fiets in orde moet zijn, want anders ben je een gevaar voor anderen, maar iemand verplichten een helm te dragen is er los over.

En dan nog, overheidsingrijpen moet altijd tot een minimum beperkt worden, maar dan gaan we off-topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

De overheid mag van part gerust stellen dat uw fiets in orde moet zijn, want anders ben je een gevaar voor anderen, maar iemand verplichten een helm te dragen is er los over.

En dan nog, overheidsingrijpen moet altijd tot een minimum beperkt worden, maar dan gaan we off-topic.
        Ik ben het ongelooflijk met u eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Zelfs dat niet. Ik draag alleen als het koud is wat onder mijn helm. Een petje, zegt mij niets.
          Trouwens, mijn hoofd is zodanig groot dat koerspetjes er gewoon niet over gaan.
          Als het zweet er zodanig afzeikt dat het in uw ogen loopt (en wreed begint te irriteren), dan heb ik toch liever iets op m'n kop die dat opvangt.

Comment

Oneens, als je kinderen niet leert dat ze een gordel moeten dragen weten ze dat niet. In zo'n geval moet de overheid ingrijpen want ze beseffen het gevaar van het niet-dragen niet. En dat aan de ouders overlaten is onnozel, het kind moet niet het slachtoffer worden van achterlijke ouders.

Jakkel, voor dat ge denkt dat ik het op u heb, het gaat over de gordeldragen en niet van de helm bij kinderen.

Moest ik ooit kinderen hebben dan moeten ze van mij nen helm dragen tot ik vind dat ze wijs genoeg zijn om die keuze zelf te maken. Maar als beginnend fietserke zeker want zoals eerder al door iemand gezegd, die valreflex hebben ze wss nog niet.

Comment

Ik vond de muur ook tegenvallen, nog nooit opgereden, maar toen ik daar te voet stond vond ik het echt 2 keer niks.

Maar in de ronde van Vlaanderen hebben ze wel al 160(?) km achter hun kiezen als ze daarop rijden.
              220-230 ongeveer denk ik, van de bosberg is het nog een 20-tal en tussen de muur en de Bosberg zit zoveel niet. Heel de rvv is 265km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                2.Ik heb ook niet gezegd dat je dat gezegd hebt. Ik zeg gewoon dat er ook andere situaties bestaan dan die jij daar opsomt. Situaties met veel minder risico voor fietsers en veel meer risico's voor lopers. Als je niet wilt zien wat er toch duiudelijk te lezen valt, dan weet ik het ook niet meer m'n beste.
                Mijn waarde, Dat zeg je wel

Omdat JIJ op het voetpad, looppiste en 'uitzonderlijk' op een stukje weg loopt, moeten we dat maar met z'n allen doen??
                Wat betekent dit dan?
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Tsja, flauwere dingen als dit kan je haast niet zeggen natuurlijk. Maar bij gebrek aan tegenargumentatie kan ik het wel enigszins begrijpen.
                  Jakkel, ik volg je discussies al wat langer op dit forum en jij bent het soort persoon dat discussieert tot hij gelijk krijgt, al moet je daarvoor je eigen woorden ontkennen of desnoods zelfs beweren dat de aarde geen bol is maar plat. En ik steek geen energie meer in zulke discussies.

Denk maar dat ik het opgeef, daar haal jij blijkbaar je eigenwaarde uit. En ik gun je die , mijn beste...
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

@ hayes: nu vindt dhr Jakkel u wss kinderachtig...

' k ben al blij dat ik niet de enige ben dat hem door heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Mijn waarde, Dat zeg je wel

Wat betekent dit dan?
                      Euhm... dat ik gewoon zeg dat er ook andere situaties bestaan. Is dat nu zo moeilijk te vatten??

Bij mij is het simpel, als je van de mening bent dat een fietshelm in alle situaties eigenlijk gewenst, nodig is,... (zoals jij al tot vervelens toe aan het zeggen bent). Dan moet je consequent zijn in die helmendracht. Wat betekent dat concreet? Dat je dan ook maar een helm dient te dragen als je gaat lopen, enzovoor enzovoort. Waarom? Omdat sommige van die situaties in de praktijk gevaarlijker zijn (lees: meer risico inhouden) dan sommige situaties op de fiets. Dat is alles wat ik zeg! Meer moet je daar niet achter zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Jakkel, ik volg je discussies al wat langer op dit forum en jij bent het soort persoon dat discussieert tot hij gelijk krijgt, al moet je daarvoor je eigen woorden ontkennen of desnoods zelfs beweren dat de aarde geen bol is maar plat. En ik steek geen energie meer in zulke discussies.

Denk maar dat ik het opgeef, daar haal jij blijkbaar je eigenwaarde uit. En ik gun je die , mijn beste...
                        Man alstublieft, lees gewoon wat er staat! Het gaat hier niet over gelijk of geen gelijk. Ik som hier gewoon feiten en situaties op, ik bekijk de zaak net iets breder en zet geen oogkleppen op. Hou op met uw 'gelijk of niet gelijk' gezwam en lees de boel eens rustig.

Comment

@ hayes: nu vindt dhr Jakkel u wss kinderachtig...

' k ben al blij dat ik niet de enige ben dat hem door heeft...
                          Nee Hayes is helemaal niet kinderachtig. In deze discussie kan of wil 'ie spijtig genoeg niet vatten wat ik al constant probeer duidelijk te maken.

Enfin, ik vind alleen mensen kinderachtig die je nooit ziet in bepaalde gedeeltes van een forum en daar dan plots komen opduiken, meestal met nietszeggende posts dan... da's alles.

Comment

Dan moet je consequent zijn in die helmendracht. Wat betekent dat concreet? Dat je dan ook maar een helm dient te dragen als je gaat lopen, enzovoor enzovoort. Waarom? Omdat sommige van die situaties in de praktijk gevaarlijker zijn (lees: meer risico inhouden) dan sommige situaties op de fiets.

Zo nen hoop onzin heb ik nog nooit gelezen!

Comment

Zo nen hoop onzin heb ik nog nooit gelezen!
                              Zéér sterke argumentatie!!

Comment

Wat valt daar aan te argumenteren??? Als jij vindt dat men tijdens het lopen een helm zou moeten dragen moet je dat vooral doen. Ik zie er het nut niet van in. De gemiddelde loper houd er ergens een tempo op na tussen de 10km/u en de 12km/u. Aan die snelheid kan een val vrijwel nooit een serieuze impact hebben op het hoofd.
                                Ieder zinnig mens ziet dat in. Jij weeral niet omdat ge blijkbaar toch zo graag de moeilijke uithangt. Elk argument dat je in een gesprek met u bovenhaalt botst toch op een muur. Dus waarom zou een mens zich nog de moeite getroosten om te argumenteren?

Comment

Wat valt daar aan te argumenteren??? Als jij vindt dat men tijdens het lopen een helm zou moeten dragen moet je dat vooral doen. Ik zie er het nut niet van in. De gemiddelde loper houd er ergens een tempo op na tussen de 10km/u en de 12km/u. Aan die snelheid kan een val vrijwel nooit een serieuze impact hebben op het hoofd.
                                  Ieder zinnig mens ziet dat in. Jij weeral niet omdat ge blijkbaar toch zo graag de moeilijke uithangt. Elk argument dat je in een gesprek met u bovenhaalt botst toch op een muur. Dus waarom zou een mens zich nog de moeite getroosten om te argumenteren?
                                  Lees m'n posts van de afgelopen pakweg 2 pagina's eens beste. In plaats van hier snel lukraak en impulsief op enkele (laatste) posts te reageren. Pik er maar uit wat je 't beste uitkomt, da's altijd 't gemakklijkste. Je moet op de ganse discussie reageren hé, dat kan net iets meer verhelderend zijn.

Comment

ik reageerde niet op heel de discussie eh

Comment

ik reageerde niet op heel de discussie eh
                                      Die post van me was wel verder geborduurd op wat er reeds gezegd was hé... .

Comment

Als het zweet er zodanig afzeikt dat het in uw ogen loopt (en wreed begint te irriteren), dan heb ik toch liever iets op m'n kop die dat opvangt.
                                        Mja. In de bergen, kan dat wel voorvallen natuurlijk. Hier heb ik daar weinig last van. Genoeg snelheid om af te koelen. En anders wrijf ik het wel eens af.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X