Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    En ze doen in het artikel precies of alle nieuwe fietspaden zijn beter en dat er rekening mee wordt gehouden, niet dus.

Ze zijn er hier nog een aan het aanleggen tussen Beerse en Vosselaar, 't is nog niet af en het is nu al huilen met de pet op.
    Als ze nog bezig zijn met het aan te leggen, kan ik mij wel voorstellen dat het niet goed bolt.

Maar idd, er wordt nog te weinig rekening gehouden met fietsers bij de aanleg van veel nieuwe fietspaden.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...804_Fietspaden

...en dan zwijgen we nog over de rotzooi die er overal op die fietspaden ligt.
      Ze moeten eens naar Nederland gaan kijken, daar hebben ze verstand van fietspaden.

Comment

• Raar Touring klaagt aan dat veel drempels niet reglementair zijn==>Politie woordvoerder reageert en zegt dat je maar je snelheid moet aanpassen aan niet reglementaire drempels.

Fietserbond voert metingen uit dat veel fietspaden niet comfortabel aangelegd zijn==> Minister Crevits komt persoonlijk op tv zeggen dat ze er zo snel mogelijk werk van zal maken.

Only in vlaanderen

Comment

• 'k Weet dat we hier op een autoforum zijn, maar het wordt wel tijd dat fietsers aanvaard worden als volwaardige weggebruikers i.p.v. obstakels die je zo rap mogelijk moet omzeilen.

En het ergst van al: fietsers worden in steden dikwijls gebruikt als snelheidsremmend element voor auto's. Fietssuggestiestroken die stoppen en je dan gewoon tussen de auto's droppen... Je moet echt eens enkele weken tussen het stadsverkeer gaan rijden voor je het echt kan beseffen.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            'k Weet dat we hier op een autoforum zijn, maar het wordt wel tijd dat fietsers aanvaard worden als volwaardige weggebruikers i.p.v. obstakels die je zo rap mogelijk moet omzeilen.

En het ergst van al: fietsers worden in steden dikwijls gebruikt als snelheidsremmend element voor auto's. Fietssuggestiestroken die stoppen en je dan gewoon tussen de auto's droppen... Je moet echt eens enkele weken tussen het stadsverkeer gaan rijden voor je het echt kan beseffen.
            nog zoiets, fietssuggestiestroken.

Totaal geen wettelijke waarde, iedereen doet er z'n zin maar mee en uiteindelijk kijkt niemand er nog naar wsl ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              nog zoiets, fietssuggestiestroken.

Totaal geen wettelijke waarde, iedereen doet er z'n zin maar mee en uiteindelijk kijkt niemand er nog naar wsl ...
              Awel, ik vind fietssuggestiestroken helemaal geen verkeerde dingen. Ze zijn meestal te vinden in vrij smalle straten waar er geen mogelijkheid is om een 'echt' apart fietspad aan te leggen (dikwijls bebouwde kom). Het valt beter op dan als ze er niet zouden zijn, dus dat kan alleen maar positief genoemd worden. Ik hou er als automobilist zeker rekening mee, en ik denk dat het voor de meeste andere autobestuurders (dikwijls onbewust waarschijnlijk) ook meer opvalt dat er wel eens fietsers zouden kunnen rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Awel, ik vind fietssuggestiestroken helemaal geen verkeerde dingen. Ze zijn meestal te vinden in vrij smalle straten waar er geen mogelijkheid is om een 'echt' apart fietspad aan te leggen (dikwijls bebouwde kom). Het valt beter op dan als ze er niet zouden zijn, dus dat kan alleen maar positief genoemd worden. Ik hou er als automobilist zeker rekening mee, en ik denk dat het voor de meeste andere autobestuurders (dikwijls onbewust waarschijnlijk) ook meer opvalt dat er wel eens fietsers zouden kunnen rijden.
                Het enige wat ze doen is de meter die je voor fietsers moet laten benadrukken.

Ik rij er gewoon over zoals in elke andere straat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Het enige wat ze doen is de meter die je voor fietsers moet laten benadrukken.
                  Inderdaad, zo is dat.

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Ik rij er gewoon over zoals in elke andere straat.
                  Ik ook... als er gene fietser voor mij bolt.

Comment

• Fietsje nog eens gewassen en gesmeerd.

Hij is klaar voor morgen.

Nu 't ventje nog zeker?

Comment

• Ook ne keer wassen en smeren zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                        Ook ne keer wassen en smeren zeker?
                        Net gesmeerd met een glaasje wijn, wassen is voor erna.

Comment

• Nog nooit zoveel gefietst in 1 weekend tijd denk ik.

Gisteren om 4u50 opgestaan, om 5u30 in de auto richting de Ardennen om de Sean Kelly te gaan rijden.
                          145km gefietst op een mooi heuvelachtig parcours.

Vandaag dan de Fietsdodentocht gedaan in Bornem. 109km, wel op de MTB, de rest reed ook met de MTB dus heb ik de koersfiets maar aan de kant laten staan.

Samen net geen 260km, niet mis vond ik zelf voor mijn doen.

Comment

• Sean Kelly:

Comment

• Jupke ... GOE BEZIG

Comment

• Maar ik Niet alleen hoor, Roughneck hier heeft goisteren ook mee gereden met ons en is vandaag ook weer gaan MTB'en zag ik op FB!

Comment

• Just da was den dodentocht, grat vergeten Nuja best eigenlijk, anders had ik waarschijnlijk meegereden en dat had niet slim gekomen
                                  Was het nen schonen toer?

Comment

Just da was den dodentocht, grat vergeten Nuja best eigenlijk, anders had ik waarschijnlijk meegereden en dat had niet slim gekomen
                                    Was het nen schonen toer?
                                    Jawel, maar wel meer op de toeristische fietser gericht precies maar de groep waar ik mee weg was waren veelal beginners op een paar na dus dat was wel oke.

Wel heel heuvelachtiger dan ik had verwacht.

2 jaar geleden heb ik die al eens gereden en ik had iets in mijn hoofd van 'halfweg een bergje of 5' maar dat bleken er toch veel meer te zijn, is dat parcours zo hard gewijzigd of lag dat aan mijn geheugen?

Comment

• Ik dacht opgevangen te hebben dat het inderdaad iets zwaarder is geworden.

Via Asse en die kanten gereden zeker?

Comment

Ik dacht opgevangen te hebben dat het inderdaad iets zwaarder is geworden.

Via Asse en die kanten gereden zeker?
                                        Geen idee eerlijk gezegd.

Asse heb ik inderdaad wel ergens gezien maar ik ken die streek totaal niet en weet eigenlijk echt niet waar ik gefietst heb.

Comment

• GPS of een tracker op je smartphone.. dan kan je thuis lekker nagenieten op de kaart.

Comment

Working...
                                          X