Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Sinds dat ik elke avond een Duvel drink zie ik enkel maar progressie in m'n prestaties! Zoveel kwaad zal het niet doen zeker?
    Voorbeelden genoeg van goeie coureurs die alcohol drinken voor de koers.
    Ik ken zelfs een kerel (begin de 40 jaar), die vroeger veel amateurwedstrijden won en toen dikwijls in de laatste rond nog een drinkbus met wat abdijbier in toegestopt kreeg van zijn vader. Om alles te kunnen geven in de spurt (kerel is van nature een echte sprinter).
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Enige tijd geleden mijn fiets laten herstellen aan z'n horizontale achterbrug.

Comment

• Dat is best proper gedaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Pas op, ik zeg niet dat je 110-120 rpm moet trappen. 20 rpm meer dan gewoonlijk, is al meer dan goed genoeg, lijkt mij.
          20 ? Zelfs 5, gewoon 1 tandje lichter rijden.

Vandaag in de tijdrit eens het omgekeerde gedaan : tov mijn gewoonte eens een tand zwaarder gestookt, voelde dat ik sterke benen had. En met succes, 4de geworden ! Bijna 44 gemiddeld op 23,5km ondanks 3 keerpunten waar je zo goed als stilstaat.

Wel een akkefietje met mijn ketting/pion : vrijdag een verse ketting gemonteerd, gisteren 40km getest en af en toe eens goed doorgetrokken, geen probleem en vandaag ook niet tijdens de opwarming, maar na 2 km in de tijdrit begon de ketting plots achteraan over te slaan op de 13 (tempo lag toen rond de 4, gelukkig geen probleem op de 14 maar daardoor zakte het tempo een heel klein beetje (trapfrequentie iets te hoog voor 100% rendement), en als je dan weet dat ik het podium miste met ocharme 4 seconden

http://connect.garmin.com/activity/106478997 : lap 4 (rest is opwarming enz)

Maar bon, eigenlijk maar zelden zo sterk gereden als momenteel het geval is, misschien wel omdat ik nu uitsluitend fiets en vroeger combineerde met lopen...
          Last edited by ; 14/08/2011, 18:47.

Comment

• Amai, heel knap!
            Wel rot van de ketting, ik heb dat ook al gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten

Vandaag in de tijdrit eens het omgekeerde gedaan : tov mijn gewoonte eens een tand zwaarder gestookt, voelde dat ik sterke benen had. En met succes, 4de geworden ! Bijna 44 gemiddeld op 23,5km ondanks 3 keerpunten waar je zo goed als stilstaat.

Wel een akkefietje met mijn ketting/pion : vrijdag een verse ketting gemonteerd, gisteren 40km getest en af en toe eens goed doorgetrokken, geen probleem en vandaag ook niet tijdens de opwarming, maar na 2 km in de tijdrit begon de ketting plots achteraan over te slaan op de 13 (tempo lag toen rond de 4, gelukkig geen probleem op de 14 maar daardoor zakte het tempo een heel klein beetje (trapfrequentie iets te hoog voor 100% rendement), en als je dan weet dat ik het podium miste met ocharme 4 seconden

Maar bon, eigenlijk maar zelden zo sterk gereden als momenteel het geval is, misschien wel omdat ik nu uitsluitend fiets en vroeger combineerde met lopen...
              44 gemiddeld... ik zal al blij zijn dat we dat op die 15 km in ons ploegentijdritje halen.

Comment

Als je dezelfde snelheid wil blijven rijden, is alles beter, maar als je effectief wil trainen op rijden op een klein verzet, lijkt 20 rpm meer mij beter (95 ipv 75 bv.). Dan ben je er meer bezig, vind ik. Al zal je (zoals ik zei) dan wel iets trager rijden over de hele rit. Zelf ook al gemerkt. Handig als je met trager volk meerijdt. Heb je na afloop toch nog het gevoel dat je op iets getraind hebt.

Goed gevlamd! Jammer van de ketting.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                  Amai, heel knap!
                  Wel rot van de ketting, ik heb dat ook al gehad.
                  Ik begrijp gewoon niet hoe die ineens na ongeveer 65km rodage ineens begint over te slaan. Volgens de fietsenmaker is een Dura Ace ketting zelfs de betere keuze als vervanging in mijn SRAM Red groep, maar misschien was die cassette dan toch al wat versleten op de 13...

Heb laatst ook ketting gewisseld op mijn koersfiets en daar moest ik maar 10 meter rijden om te weten dat het ook tijd was de cassette te vervangen.

'k Ga dus een Shimano cassette monteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Als je dezelfde snelheid wil blijven rijden, is alles beter, maar als je effectief wil trainen op rijden op een klein verzet, lijkt 20 rpm meer mij beter (95 ipv 75 bv.). Dan ben je er meer bezig, vind ik. Al zal je (zoals ik zei) dan wel iets trager rijden over de hele rit. Zelf ook al gemerkt. Handig als je met trager volk meerijdt. Heb je na afloop toch nog het gevoel dat je op iets getraind hebt.

Goed gevlamd! Jammer van de ketting.
                    Ik bedoel vooral dat je beter met kleine stapjes werkt. Wie normaal 75 omw maakt en dan ineens 95 omw moet draaien, dat gaat gewoon niet lukken. Beter geleidelijk (en met tussenpozen) de omw opdrijven. Zoals ik al postte, best te trainen als je meerijdt met een groep want dan moet je zelf geen tempo maken.

En bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      44 gemiddeld... ik zal al blij zijn dat we dat op die 15 km in ons ploegentijdritje halen.
                      Hangt ook wel van 't parcours af : veel trage bochten zijn nefast voor het tempo EN voor het goed ronddraaien in ploeg.

Volgende week is er een ploegentijdrit in Geel : is het die tijdrit ?

Comment

Ik begrijp gewoon niet hoe die ineens na ongeveer 65km rodage ineens begint over te slaan. Volgens de fietsenmaker is een Dura Ace ketting zelfs de betere keuze als vervanging in mijn SRAM Red groep, maar misschien was die cassette dan toch al wat versleten op de 13...

Heb laatst ook ketting gewisseld op mijn koersfiets en daar moest ik maar 10 meter rijden om te weten dat het ook tijd was de cassette te vervangen.

'k Ga dus een Shimano cassette monteren.
                        Bij mij was het eens van de 15 naar de 14. Cassette en ketting hadden ongeveer 1000km gedaan dus dat kon het niet zijn. De kabels zijn dan vervangen geweest en toen was het ineens opgelost. Heeft wel een week geduurd, eerst werd gedacht dat de derailleur slecht afgesteld was.

Comment

Leuk die hartslagcurve, je ziet perfect de blok waar je aan het racen bent. Zeer mooi en egaal

Comment

Ik bedoel vooral dat je beter met kleine stapjes werkt. Wie normaal 75 omw maakt en dan ineens 95 omw moet draaien, dat gaat gewoon niet lukken. Beter geleidelijk (en met tussenpozen) de omw opdrijven. Zoals ik al postte, best te trainen als je meerijdt met een groep want dan moet je zelf geen tempo maken.

En bedankt
                            Op die manier ...
                            Ik heb het al gedaan met een groter verschil, maar dat was met een groep die een stuk trager reed dan ik gewoon was. Anders lukt het idd niet.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Hangt ook wel van 't parcours af : veel trage bochten zijn nefast voor het tempo EN voor het goed ronddraaien in ploeg.

Volgende week is er een ploegentijdrit in Geel : is het die tijdrit ?
                              Nee, BK militairen in Koksijde op 7 sept. 2 rondes van 7,5 km, uitgezet op het vliegveld.

Comment

• Vandaag met een maat de oranje lus van de Ronde van Vlaanderen (76 km) gereden.
                                Echt ideaal met dit weertje!
                                Heel wat nieuwe bergen ook mogen verkennen. Had enkel ervaring met Kluis,Trieu en Patersberg.

log van m'n maat z'n garmin: http://ridewithgps.com/trips/362106?...ip&mode=manual

Kluisberg, Côte de Trieu, Oude Kwaremont, Oude kruisberg, Hotond, Paterberg, Koppenberg, Steenbeekdries, Spichtenberg, Taaienberg, Eikenberg en nog wat die ik vergeten ben.
                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3
                                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Nen maat van mij zoekt wielen, max 400 euro en hij gaat ze bij Van Eyck halen. Daar gaat zwaar mee getraind worden dus best iets stevig. Ik dacht aan Fulcrum R5. Hij denkt aan Mavic Ksyriums maar ik heb der al veel kapotte gezien dusja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                    Vandaag met een maat de oranje lus van de Ronde van Vlaanderen (76 km) gereden.
                                    Echt ideaal met dit weertje!
                                    Heel wat nieuwe bergen ook mogen verkennen. Had enkel ervaring met Kluis,Trieu en Patersberg.

log van m'n maat z'n garmin: http://ridewithgps.com/trips/362106?...ip&mode=manual

Kluisberg, Côte de Trieu, Oude Kwaremont, Oude kruisberg, Hotond, Paterberg, Koppenberg, Steenbeekdries, Spichtenberg, Taaienberg, Eikenberg en nog wat die ik vergeten ben.
                                    Heb ook eens een deel van die route gedaan, na een tijdje toch maar iets anders gezocht want het is echt wel *** zwaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      Heb ook eens een deel van die route gedaan, na een tijdje toch maar iets anders gezocht want het is echt wel *** zwaar
                                      We waren perfect op elkaar afgestemd, als de ene het gemiddelde wat durfde naar beneden halen, stak je andere nog een tandje bij.
                                      Ook wel goed dat we soms niet wisten welke bergen er nog kwamen. Ik herinner me nog goed m'n demarrage op de steenbeekdries kasseienstrook Op het einde toch wel efkes geblazen, aangezien dit na de pater en de koppenberg kwam
                                      2009 BMW E91 320d
                                      2002 BMW E46 M3
                                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Een heerlijke fietsweek gehad!

Vorige week zondagavond richting de Mont-Ventoux getrokken en daar maandagmiddag aangekomen. We konden niet echt hard rijden want we hadden 5 fietsen bij op de remorque.
                                        Maandagavond een kort fietstochtje gedaan om de streek wat te verkennen dus we zijn eventjes richting Bédoin gefietst.
                                        Warm dat het was... Er was net een hittegolf en temperaturen van 40 graden was dus geen uitzondering. Zweten gelijk de beesten. De hele nacht doorgereden, weinig gegeten, dus goed voor de benen is dat niet
                                        De volgende dag eens richting Sault gefietst, kregen we daar meteen een klim van 1 km voorgeschoteld. Jawadde, als het 35 graden is is dat lekker puffen

De 3de dag dan vanuit Sault de Mont Ventoux beklommen, en boven aangekomen op iets minder als 1h55 minuten. Iets teveel gedoseerd want de hartslag is nooit boven de 170 geweest, ik had nog serieus wat over eigenlijk.

De dag erop de klim vanuit Bédoin gedaan, die is al iets pittiger, en zeker met zo'n temperaturen. Kutbos! Uiteindelijk boven geraakt op 2h10 minuten, maar wel serieus murw. Ik heb me in dat bos serieus murw getrapt omdat ik nog genoeg omwentelingen kon halen, veel te zwaar trappen... De collega's waren al overgeschakeld op de MTB en daar kan je natuurlijk veel lichter mee trappen.
                                        Maximum snelheid in de afdaling 81,1 kmh

zaterdagavond vertrokken, zondagmorgen om 5h hier toegekomen, bed in gekropen en om 7h was ik alweer wakker... Je bent helemaal uit je ritme door 's nachts te rijden... Uiteindelijk dan nog maar 65 km gaan MTB"en met de club (die trokken allemaal grote ogen), maar de benen waren niks waard

Comment

• Vind ik leuk!

Ah ja, edith wil stoeffen met mijn 1u49 vanuit Bedoin. (wel geen 40 graden toen natuutlijk)

Comment

Working...
                                          X