Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nice! Ik had net je gps files eens doorgenomen en 't zag er best deftig uit.
    Die klim is zeker nog iets dat op m'n programma staat. Welke periode is eigenlijk het best om zo'n beklimming te doen? Want ik kan me voorstellen dat het nu echt wel puffen is, anderzijds ga je vroeger in het jaar, dan moet je al muts aan doen als je boven geen koud wilt hebben :p
    2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Vind ik leuk!

Ah ja, edith wil stoeffen met mijn 1u49 vanuit Bedoin. (wel geen 40 graden toen natuutlijk)
      Ik moest er nog aan denken toen ik naar boven fietste, ik dacht bij mezelf, hoe haalt hij dat in 1u49...
      Ik ben toen spontaan wat harder gaan fietsen
      ik had wel gene goeie dag toen, de benen voelden niet zo fameus aan, en warm dat het was...Ik ben veel tijd verloren op de laatste 5 km, ik kreeg mijne hartslag niet meer naar boven.. ik wilde wel, maar mijn lichaam precies niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
        Nice! Ik had net je gps files eens doorgenomen en 't zag er best deftig uit.
        Die klim is zeker nog iets dat op m'n programma staat. Welke periode is eigenlijk het best om zo'n beklimming te doen? Want ik kan me voorstellen dat het nu echt wel puffen is, anderzijds ga je vroeger in het jaar, dan moet je al muts aan doen als je boven geen koud wilt hebben :p
        Nu ja, het kan sneller he... maar ik ben de lichtste niet... Spieren genoeg, maar dat gewicht wreekt zich als je klimt hé...
        Bovendien nog een camelbak mee met 3 liter water, 2 volle drinkbussen... 't was allemaal leeg toen ik boven was constant insecten aan het wegmeppen lol
        Goh... een goei periode... Juli zou ik sowieso al uitsluiten, dan is het meestal op zijn warmst daar... Wij hadden het nadeel dat het net een hittegolf daar was. 's morgens om 8h al 30 graden, om zot te worden zo warm.

September, of mei? dat lijken mij goede maanden.

Wel, bovenop was het zeker niet koud. Het was boven ook nog zeer goed te doen. Maar als je zoveel zweet als ik dan koelt dat zweet toch snel af omdat het zo hard waait daarboven, en dan ga je toch kou krijgen. Dus ik heb altijd een windjack aangedaan en dan net voor de afdaling die windjack weer uitgedaan. Want als je 2 km aan het afdalen bent, dan werd het bij ons weer broeierig warm.

't is moeilijk om je daarop te kleden hoor, bij ons viel het nu nog wel mee. Maar als het kouder is...
        De afdaling naar Bédoin is echt wel kicken, maar ook verschieten. Op een gegeven moment kwam ik tegen 80 op een scherpe bocht af, ik rem af en stuur in, zie ik dat er ne hollander zijne wagen aan de binnenkant van diene scherpe bocht geparkeerd hard... alles dichtgegooid, remspoor op de weg, nog net kunnen ontwijken... de zot... uitgescheten voor alles wat rot is!
        Anders had ik 85 gehaald denk ik, want op het volgende stuk zat ik aan 81,1... dedju

Comment

• Ik had toen wel geluk met het weer moet ik zeggen.

Wij zaten daar toen 2 weken in de buurt en heb toen de beste dag uit kunnen kiezen.

De eerste paar dagen was het toen frisser maar waaide het erg hard. Toen waren er 2 dagen met minder wind en ronde de 26-27 graden, toen ben ik naar boven gefietst, de dagen daarna waren allemaal 30 + en zou toch wel wat warm geweest zijn.

Comment

• Da's ideaal... Wij hadden geen ideaal weer

We waren nog ne Belg tegengekomen (semi-prof), hij reed 's morgens altijd naar boven in 1h20. En zo elke dag van zijn verlof.

Comment

• Jawadde.

El Pirato deed het in 50 min of zo zeker?

Comment

• als je Iban Mayonaise bedoelt, dat was 55 minuten denk ik?

Comment

Jawadde.

El Pirato deed het in 50 min of zo zeker?
                  Slaat zichzelf voor de kop, dat was de Alp natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                    als je Iban Mayonaise bedoelt, dat was 55 minuten denk ik?
                    1

Iban Mayo

55:51

2004

Dauphiné Libéré
                    2

Tyler Hamilton

56:26

2004

Dauphiné Libéré
                    3

Jonathan Vaughters

56:50

1999
                    Dauphiné Libéré
                    4

Oscar Sevilla

56:54

2004
                    Dauphiné Libéré
                    5

Juan Miguel Mercado

57:39

2004
                    Dauphiné Libéré
                    6

Lance Armstrong

57:49

2004
                    Dauphiné Libéré
                    ..

Charly Gaul

1:02:09

1958
                    Tour de France
                    Even opgezocht.

Comment

• Uitdaging voor volgend jaar!

*kuch*

Comment

• Ik had goed weer, toen in juli : niet te veel wind en zo'n 20°C tijdens het klimmen. Helaas wel wat rugpijn (geregeld eens de rug moeten rechten) en ook een iets te zwaar verzet (34/23) voor de allersteilste stukken, maar toch mijn tijd verbeterd tot 1u19'16".

Comment

• Gij zijt toch ook wel buiten categorie é

Vandaag precies geen benen, dan maar terug op gemak naar huis gereden...

Comment

Even opgezocht.
                            Die eerste 2 mag je al schrappen want die waren gedopeerd. En de andere steek ik ook m'n hand niet voor in het vuur.
                            Die tijd van Charly Gaul lijkt me iets of wat menselijk nog.

Comment

• Me likes : http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/S5/

Tijdritframe features op een gewone fiets

En in de "zwaarste" versie € 2900 tov een S3 die € 4099 moet kosten ! OK, 't is nog genoeg

Comment

• Iemand naar de Pedaalridders gekeken op TV? Indien niet, zeker een aanrader...

Comment

• Vond je, vond het niveau best zielig, weer typisch uitlach-reality-doe eens onnozel-tv

Ook al ging het over fietsen ...

Comment

Vond je, vond het niveau best zielig, weer typisch uitlach-reality-doe eens onnozel-tv

Ook al ging het over fietsen ...
                                    100% met je eens, maar toch curieus hoe ze het er vanaf gaan brengen, ik geef het nog een kans.

Comment

• Boonen zou vandaag met een pamper aan de start komen
                                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Ja, zit met een gat in z'n scrotum. Was content hem vandaag toch in de sprint te zien

Comment

• cfr de discussie ivm wielen/remmen: http://www.grinta.be/nl/productnieuw...minium-remvlak

Comment

Working...
                                          X