Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    ik rij nu op de mtb de bestaande ketting/cassette verder aan gort.
    Vervang na de winter (winter, welke winter ?) Maar zoals je weet heb ik aparte mtb's voor winter en zomer, dus beetje een speciaal geval
    Jammer idd van Rohloff, was kwalitatief de beste ketting .
    Ik ga er toch nog eens naar zoeken, die SLT99 wil ik terug !!

    Comment


    • Hey Adri, die had ik ook al gezien, maar de verkoper vermeldt hier "up to 8 speed".... vermoedelijk een misser ?
      ik ga het wel in de gaten houden, ik heb immers maar 1 ketting nodig..

      Comment


      • gisteren de koersfiets nog eens boven gehaald omdat ik geen mountainbike had die boswaardig was.
        Vertrokken voor redelijk ritje en na 2 uur hoor ik een serieuse knal vanvoor. Spaak over en serieuze slag in het wiel. Even gekeken en maar begonnen om de rem los te draaien.
        Bleek het wiel de binnenkant van de vork te raken
        wiel eruit genomen, snelspanner eruit en voorzichtig gaan staan op het wiel tot het terug paste.
        Toen zonder voorrem met een wiel dat serieus zwalpte maar terug naar huis afgedropen.
        Ik moest de Maasberg en Slingerberg in Elsoo nog af, en waterval in Meersen. Even met de floepers gezeten, nat wegdek, enkel achterrem, kasseien op sommige plaatsen.... geen goede combinatie met koersbandjes

        Comment


        • ja , een gebroken spaak is geen lachertje.

          Comment


          • teken dat ik te vet sta vrees ik.
            toch ook eens kijken voor nieuw wielsetje
            lagers van achterwiel zijn omzeep (Easton EA90)
            en papa heeft ons ingeschreven voor Climbing for life.

            Comment


            • Eén gebroken spaak en zo zwalpen? Welke wielen heb je?
              Toen de flens van mijn DT-wiel brak, had ik ineens twee spaken minder, en daarmee rondrijden, ging al bij al nog goed. Het wiel telt wel 32 spaken natuurlijk (DT 240 / DT RR 1.1).
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                teken dat ik te vet sta vrees ik.
                toch ook eens kijken voor nieuw wielsetje
                lagers van achterwiel zijn omzeep (Easton EA90)
                en papa heeft ons ingeschreven voor Climbing for life.
                Niks te vet, slecht gespaakt wiel lijkt me eerder de oorzaak. Als een spaak in het voorste wiel van een racefiets breekt ligt dat nagenoeg altijd aan een grote impact op het wiel (val, plotse klap,...) of aan een fout in het spaken.

                Comment


                • Easton Ea90
                  redelijk weinig spaken dus. 20 of 24, en radiaal gespaakt.
                  standaard van easton uit komen die goed gespaakt, maar ik heb deze occasie gekocht en er zaten al enkele 'niet-originele' spaken tussen...
                  Gebeurde op kasseien strook dus schokken genoeg.
                  Maar sta sowieso 5-6 kg te vet. Dringend werk van maken.

                  achterwiel heb 2 jaar geleden op 24h zolder 2-3 spaken uit gehad maar toen was er iets tussen gevlogen, wiel raakte de remmen toen ook, maar ik reed met mp3 speler en niet gehoord. Vond het wel raar dat mijn harslag toen ineens veel hoger ging en dat ik niet goed meer kon volgen, ideaal excuse om te wisselen

                  Van de wielen opzich ben ik heel tevreden, maar de lagers Ik ga eens kijken of ik die niet zelf kan vervangen.
                  En ondertussen kijken naar een lichter setje voor de Galibier.
                  240s naven met notubes velgen lijkt me wel iets. Naven heb ik nog wel ergens liggen, enkel andere doppen kopen om ze om te bouwen van MTB naar Race.

                  Maar ik heb nog 7 maanden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    Easton Ea90
                    redelijk weinig spaken dus. 20 of 24, en radiaal gespaakt.
                    standaard van easton uit komen die goed gespaakt, maar ik heb deze occasie gekocht en er zaten al enkele 'niet-originele' spaken tussen...
                    Gebeurde op kasseien strook dus schokken genoeg.
                    Maar sta sowieso 5-6 kg te vet. Dringend werk van maken.

                    achterwiel heb 2 jaar geleden op 24h zolder 2-3 spaken uit gehad maar toen was er iets tussen gevlogen, wiel raakte de remmen toen ook, maar ik reed met mp3 speler en niet gehoord. Vond het wel raar dat mijn harslag toen ineens veel hoger ging en dat ik niet goed meer kon volgen, ideaal excuse om te wisselen

                    Van de wielen opzich ben ik heel tevreden, maar de lagers Ik ga eens kijken of ik die niet zelf kan vervangen.
                    En ondertussen kijken naar een lichter setje voor de Galibier.
                    240s naven met notubes velgen lijkt me wel iets. Naven heb ik nog wel ergens liggen, enkel andere doppen kopen om ze om te bouwen van MTB naar Race.

                    Maar ik heb nog 7 maanden
                    Mijn klimwieltjes zijn Fulcrum Racing Zero's, bollen super en zijn licht.

                    Trouwens net telefoon gehad, de SS EVO is binnen. Morgen gaan halen!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                      Trouwens net telefoon gehad, de SS EVO is binnen. Morgen gaan halen!
                      Dat heeft ook efkes geduurd he, toch ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Dat heeft ook efkes geduurd he, toch ?
                        Levering was voorzien voor februari, kon zelfs maart worden. Fiets was reeds besteld op 5 oktober, maar wilde ik genieten van speciale voorwaarden dan duurde het langer. Vandaar dat ik dus bijna 4 maanden heb moeten wachten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Levering was voorzien voor februari, kon zelfs maart worden. Fiets was reeds besteld op 5 oktober, maar wilde ik genieten van speciale voorwaarden dan duurde het langer. Vandaar dat ik dus bijna 4 maanden heb moeten wachten.
                          Ik hoop dat je niet snel de garantie nodig hebt, ik heb intussen nog steeds niets gehoord..Morgen is dat 4, JAAAA, 4 weken....Goed dat ik nu(normaal gezien) eentje krijg, mijn goesting om er ooit nog enen te kopen, is volledig voorbij. Moest ik nu tenminste al iets weten van levering of zo, maar helemaal niets. Ik ben er niet over te spreken. Krijg dat maar eens voor met je enige fiets midden het seizoen..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Ik hoop dat je niet snel de garantie nodig hebt, ik heb intussen nog steeds niets gehoord..Morgen is dat 4, JAAAA, 4 weken....Goed dat ik nu(normaal gezien) eentje krijg, mijn goesting om er ooit nog enen te kopen, is volledig voorbij. Moest ik nu tenminste al iets weten van levering of zo, maar helemaal niets. Ik ben er niet over te spreken. Krijg dat maar eens voor met je enige fiets midden het seizoen..
                            Hangt ook van dealer tot dealer af denk ik. De ene zal er al wat meer achter zitten dan de andere. Anders zelf eens uw gal gaan spuwen bij de Benelux importeur in Oldenzaal (NL), over de kop van je dealer. Problemen met de afstelling van m'n Buell (moto) destijds was ongeveer 't zelfde. Twee jaar geleuter en geknoei bij de dealer, tot ik zelf naar de importeur (ook in NL) belde. De week erop was 'm perfect afgesteld.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Hangt ook van dealer tot dealer af denk ik. De ene zal er al wat meer achter zitten dan de andere. Anders zelf eens uw gal gaan spuwen bij de Benelux importeur in Oldenzaal (NL), over de kop van je dealer. Problemen met de afstelling van m'n Buell (moto) destijds was ongeveer 't zelfde. Twee jaar geleuter en geknoei bij de dealer, tot ik zelf naar de importeur (ook in NL) belde. De week erop was 'm perfect afgesteld.
                              't Is niet in Oldenzaal, een en ander zit blijkbaar vast in Zwitserland. Ik heb er momenteel ook de tijd niet voor om er achteraan te zitten, straks een boze telefoon naar de dealer zal moeten volstaan voor deze week. Volgende week kan ik daar misschien eens aan beginnen. Maar het is en blijft een spijtige zaak. Ik heb intussen zelf al met de vertegenwoordiger gesproken, hij zit er ook achter.

                              Comment


                              • Ik heb net eens gebeld met Oldenzaal : +31 541 589898
                                Daar word je dadelijk geblokkeerd omdat je geen dealer bent. Geloof me, ik heb aangedrongen, maar zij laten alleen dealers door naar de betrokken afdeling. En in Zwitserland is het hetzelfde verhaal(+ 41 61 487 93 80)

                                Comment


                                • Het duurt idd wel lang nu. Heb ooit eens een nieuw frame bij Cannondale laten vervangen onder garantie omdat er bij levering een builtje in zat en er opgedroogd lakdruppels op waren. Ik heb toen een paar maand moeten wachten op dat nieuwe frame, maar dat was natuurlijk iets anders. Het frame zelf was even goed als een ander. Je zou idd toch verwachten dat ze een geval als dit zo snel mogelijk behandelen (eventueel met een voorlopige oplossing als het te lang duurt).
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                    Ik heb net eens gebeld met Oldenzaal : +31 541 589898
                                    Daar word je dadelijk geblokkeerd omdat je geen dealer bent. Geloof me, ik heb aangedrongen, maar zij laten alleen dealers door naar de betrokken afdeling. En in Zwitserland is het hetzelfde verhaal(+ 41 61 487 93 80)
                                    Uw dealer laten bellen, terwijl je erbij staat?
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Uw dealer laten bellen, terwijl je erbij staat?
                                      De dealer heb ik vertrouwen in, die belt wel degelijk, ook de vertegenwoordiger doet dat. 't Zit ondertussen bij het hoofd van de dealerketen. Ook hij krijgt geen nuttige info terug. Ik ben op zoek naar een nieuwe mtb, en de kans dat dat terug een Cannondale wordt, krimpt op deze manier iedere dag...hoe jammer dat ik dat ook vind..

                                      Comment


                                      • Ik weet niet of het bij andere merken zoveel beter zou zijn hoor... .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X